Тест-драйв Mercedes-Benz E-Class All-Terrain. Тричі оригінал
Дівчина на стійці видачі ключів не по-німецьки привітна й енергійна.
– Автомобіль з яким двигуном ви хотіли б сьогодні?
– Червоний! – видаю я заготовлену формулу і розумію, що маю вигляд нічим не гірший, ніж у тої білявки, про яку частенько жартую.
Адже я не очікував такого підступу! Було ж сказано зрозуміло і чітко: спочатку взимку 2017 року в продаж надійде тільки одна модифікація Mercedes-Benz E-Class All-Terrain із дизельним дволітровим мотором потужністю 194 к.с. І тільки потім, цілком можливо, восени, додасться потужніший E-Class 350d з арсеналом аж 284 к.с. Звідки б він міг взятися тут, на тесті в Австрії, де презентували перші серійні All-Terrain? Але ні, дівчина не жартує: вони справді є, але я пересилюю себе і обираю саме дволітровий Е-клас – все-таки ця модель вже в лютому 2017 року з’явиться в Україні. … Червоний! Не тому, що я одним із перших в цій країні погодився з тим, що Mercedes справді може бути такого кольору, а тому, що цей автомобіль в червоному кольорі має дуже крутий вигляд, а в цьому виконанні – особливо.
All-Terrain – зовсім відокремлена модифікація Е-класу, що передбачає наявність трьох складових: кузов універсал, повний привід, позашляховий стайлінг. Однозначно на ура в нас сприймається тільки повний привід, все інше – це вже вибір гурманів, людей, вільних від умовностей і штампів. В Європі «універсал» і «елегантність» – слова-синоніми, а в нас… Ну, ви в курсі. Нам ще рости і рости до цієї аксіоми. Те саме стосується і стайлінгу. І тут мої упередження диктують своє. Мені здається, Mercedes в білому кузові і з чорним облицюванням колісних арок – все-таки жорсткувато, тому в пропонованій лінійці звертаю увагу тільки на сірий (сріблястий), коричневий і червоний. Останні два, на мій погляд, в цьому виконанні мають вигляд найбільш шикарний – органічний, зухвалий, стильний. Від звичайного E-класу версію All-Terrain зовні відрізняє також інша решітка радіатора з потужними перфорованими поперечками кольору «сріблястий іридій», оригінальні бампери, дизайнерські диски (на вибір 19 або 20 дюймів). Скептиків прошу не глузувати з приводу нібито пластикового обвісу на Mercedes. Пластик тут є: і передній, і задній бампер – трисекційні, і знизу, справді, – рифлений пластик, але основні елементи бамперів – із гальванізованим покриттям кольору «сріблястий хром», а на колісних арках і порогах – спеціальне захисне облицювання, що не має нічого спільного з тим, що ми звикли називати пластиком, та ще й із хромованими молдингами уздовж всього кузова. В Загалом все це має розкішний і стильний вигляд – причому в реальності ця версія ще краща, ніж на фотографіях, можете мені повірити.
Від добра добра не шукають
Дизайн салону практично стандартний, якщо взагалі щодо нового Е-класу доречна така характеристика. Це логічно: якщо зовнішні елементи мають увиразнити ексклюзивність версії і водночас несуть практичне навантаження, то в салоні навряд чи покупець захоче щось відмінне. Через це набір невеликий: спортивні педалі (нержавійка з гумовими вставками), особливі килимки, можливість замовити оздоблення «алюміній/карбон». У нас на тесті була версія з «деревом». І особисто я не такий прогресивний, щоб поміняти благородну деревину на карбон. Mercedes-Benz E-класу – не спорткар, і позашляховий стайлінг не робить його менш аристократичним. Австрійські Альпи – ось його середовище проживання, ви сьогодні в Зеєфельді підкорюєте схили, а завтра вивантажуєте лижі, вантажите дошки і вирушаєте в Португалію на серфінг. У програмі немає наметового містечка на Південному Бузі. Тому і позашляхові здібності цього автомобіля відповідають призначенню. Коронна фраза – «згодиться для форсування бордюрів» – тут просто недоречна: на бордюр, звісно, заїхати можна, але чи варто? Що за дитинство?
Mercedes-Benz E-Class має вміти їздити засніженими гірськими трасами, довезти вас від траси Е1 до пляжів Алгарве, згладити непривітність доріг на Балканах. Проте радісні німці нам змовницьки повідомляють: «Сьогодні ми дуже швидко поїздимо по снігу, а завтра на вас чекає ділянка справжнього бездоріжжя в лісі». Бездоріжжя? Ви серйозно? З кліренсом 136 мм?
Білим-білим снігом
Але поки що – сніг. Сувора жінка-інструктор влаштовує нас в колону і підказує по рації, де і що перемикати в салоні. Ми піднімаємося вище в гори, асфальт починає поступатися місцем плямам криги і нарешті змінюється чистим снігом, вкатаним до гладкості бобслейної траси. «Перемикаємо DynamicSelect до положення…» Що? Я чекав, що ми зараз перевірятимемо той самий All-Terrain – режим, якого немає у звичайного Е-класу, зате є у GLE. Але інструктор випалює: «Sport!» – і це круто! Повний привід у Е-класу влаштований не так, як у більшості сучасних кросоверів і універсалів підвищеної прохідності. З новим поколінням Е-класу система 4Matic суттєво змінилася: тепер роздавальна коробка не інтегрована у 9-ступінчасту КП, а винесена в окремий вузол, зі своїм мастилом і гідравлічним контуром. І працює вона хоч і за відомими принципами, але за іншою схемою: крутильний момент тут розподіляється у співвідношенні 45:55 – практично симетричний повний привід, але все ж із невеликим акцентом на задню вісь. А якщо одне з коліс (або кілька) втрачає контакт із дорожнім покриттям, крутильний момент миттєво передається на колеса, що мають краще зчеплення з дорогою. Працює це чудово. Про те, що під колесами практично голий лід, ти дізнаєшся тільки на спуску, коли обережний колега попереду скидає швидкість, а ти щасливий, як у дитинстві під час катання на санчатах, вилітаєш з-за чергового віражу і бачиш перед собою характерну корму з промінчиками гальмівних вогнів. Гальмо в підлогу – і далі ковзаємо – стрекочемо електронікою. Встигнемо? Встигли. Зберегли компанії тестовий автомобіль, слава всемогутній ESP. Але як він входить у ці віражі! А адже машина завдовжки 4947 мм, з базою 2939 мм, і при цьому ще на 29 мм вища, ніж звичайний Е-клас. Заслуга здебільшого – того ж повного приводу, але також і багатокамерної пневматичної підвіски AirBodyControl. Після переходу в режим Sport під час набору швидкості вище 35 км/год дорожній просвіт зменшується до 121 мм, підвіска затискається – не їдемо, а летимо!
Піднятися над буденністю
А за необхідності – повземо. Цікаво, як довго організатори шукали цю дорогу в лісі – так, щоб і машини не подряпати, і продемонструвати All-Terrain у всій красі. Але у них вийшло. У DynamicSelect тут, на відміну від звичайного Е-класу, не чотири, а п’ять режимів руху. «Зайвий» і назву має без особливих претензій – All-Terrain. Він активується перемикачем на консолі, і за швидкості до 35 км/год автомобіль піднімається над дорогою ще на 20 мм (це саме можна зробити і вручну на будь-якому іншому режимі – окремою кнопкою). Таким чином, кліренс у загальній гаммі регулюється в діапазоні від 121 до 156 мм, при цьому Е-клас All-Terrain взувається в шини з вищим профілем і завдяки тій самій пневмопідвісці комфортніший за звичайну версію. Тут по три пневокамери на задніх стійках, по дві – на передніх. Вони, крім іншого, відповідають і за комфорт. Так що під час руху лісовими дорогами пасажирам не варто хвилюватися – той самий абсолютний спокій. Як і в GLE, з переходом на All-Terrain змінюються налаштування і ESP, ASR – для мобілізації позашляхових здібностей. А на основному дисплеї все це відображається в прекрасною графіку. Головне – втриматися і дивитися вперед, а не на екран: тут вам і кут повороту рульового колеса, і положення пневмопідвіски, а також кут поздовжнього нахилу і крени, положення педалей газу і гальма і навіть компас.
У пошуках адресата
Втім, повторюся – такі лісові покатушки на Mercedes E-класу – це для мене як… зіставлення версій Е 220d 4Matic і Е 350d 4Matic. Звісно, я спробував і другу, і вона прекрасна, але питання – як часто мені в повсякденному житті знадобляться всі ці можливості? Дволітрового мотора вистачає з головою у всіх ситуаціях, і мені, як адепту дизельних двигунів його поведінка сподобалося навіть трохи більше: він і звучить задерикуватіше, і на маніпуляції педаллю акселератора відгукується звичніше. І, до речі, витрачає в середньому 5,2 л/100 км – фантастика. А трилітровий мотор у поведінці ближчий до бензинового: рівна полиця крутильного моменту, потужно, солідно, з великим запасом. Фантастика – володіти таким багатством, але коли його використовувати? Так і з бездоріжжям – вам достатньо знати, що автомобіль може, а користуватися цим ви будете дуже рідко. Найімовірніше, режим All-Terrain частіше використовуватиметься при виїзді з двору високою крижаною колією – що теж важливо. Все-таки Mercedes-Benz E-ClassAll-Terrain – це не здатність виїхати на лісову просіку, це комплекс уже згаданих складових – елегантний універсал в оригінальному стайлінгу, з повним приводом і більшою пристосованістю до доріг із поганим покриттям. Е-клас – один із найкращих автомобілів, представлених у 2016 році: гарний, красивий, з електронікою, дуже самостійний (DrivePilot – це щось!) і безпечний (перераховувати системи безпеки зараз не буду – це тема для окремої розмови, та й сказано про них вже немало). А версія All-Terrain – це те саме, але ще трішки краще. До того ж, створений ніби спеціально для наших умов, для людей, які залишили в минулому всі свої упередження.
Mercedes-Benz All-Terrain E 220 d | |
Загальні дані | |
Тип кузова | універсал |
Дверцят/місць | 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4.947/1.861/1497 |
База, мм | 2939 |
Колія передн./задн., мм | 1.604/1610 |
Кліренс, мм | 121-156 |
Маса споряджена/повна, кг | 1.920/ 2590 |
Об’єм багажника, л | 670/1820 |
Об’єм бака, л | 57 |
Двигун | |
Тип | диз. із безпос. впр. турбо |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 |
Об’єм, см. куб. | 1950 |
Потужність, кВт (л.с.)/об/хв | 143 (194)/ 3800 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 400/1600-2800 |
Трансмісія | |
Тип привода | повний |
КП | 9-ст. авт. |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. вент. |
Підвіска передня/задня | незал., пневмо/незал., пневмо |
Підсилювач керма | електро |
Шини | 245/45 R 19 |
Експлуатаційні показники | |
Максимальна швидкість, км/год | 231 |
Розгін 0-100 км/год, с | 8.0 |
Витр. траса-місто, л/100 км | 5,1-5,6 |
Гарантія, років/км | 2/без обм. проб. |
Періодичність ТО, км | 15 000/за запитом авто |
Вартість ТО-1, грн. | – |
Мінімальна вартість, грн* | _ |
Вартість тестованого авто, грн* | _ |