X

Седан проти суперкарів: тест-драйв Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+

Может ли седан Е-класса сравниться в динамике с мотоциклом? Безусловно! Когда это Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+. Он быстрее одноклассников долетает до сотни. Ведь на сегодня это самый мощный и динамичный представитель седанов бизнес-класса.

Останнім часом до нас на тест-драйв дедалі частіше потрапляє електромобіль або гібрид. І тільки-но ми почали отримувати задоволення від тиші та комфорту – як із ревом і пальбою з вихлопної системи, гуркотом приголомшливого бензинового V8 і прискоренням суперкара примчав Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+!

Без кітчу

Непросту сутність Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ видають деталі. Ця машина лише схожа на звичайний новий Мерседес Е-класу (W213). Насправді передня частина «е шістдесят третього» абсолютно інша.

Кришка капота не така широка, як у інших седанів. Вона, як у купе, має два яскраво виражені ребра і немов вставлена між крилами та передньою частиною, яка охоплює фари.

Тут також є решітка радіатора з однією подвійною ламеллю та логотипом AMG, розширені на 17 мм колісні арки та бампер у стилі крила реактивного літака «Jet-Wing» з розвиненим переднім спойлером і величезними повітрозабірниками.

Через них легко розгледіти складну систему охолодження з додатковими радіаторами перед колісними арками. Ось у чому полягає більш спортивний і експресивний дизайн передньої частини E 63.

Реальних віддушин немає. А гарні шильдики в елегантних виштамповках передніх крил підказують, що седан оснащений бітурбованим V8 і новітньою системою повного приводу 4MATIC+.

До того ж нові крила дали змогу розширити колію передніх коліс і використовувати більші колісні диски. На машинах – різноширокі колеса. І якщо на звичайному E 63 4MATIC+ стоять 19-дюймові диски, то на «есці» – більшого, 20-го, формату.

Через них добре проглядаються величезні супорти гальмівної системи. Супорти сталевого кольору є тільки на Е 63. У «есці» червоні працюють з композитними дисками збільшеного діаметру, а темно-золотисті – з ще більшими кераміко-карбоновими.

Ковані 20-дюймові диски виконані в нестаріючому дизайні з імітацією центрального кріплення колеса. За ними сховані 6-поршневі гальмівні машинки спереду і 1-поршневі, але з плаваючою скобою ззаду. Супорта сталевого кольору є тільки на Е 63. У «есці» червоні працюють з композитними дисками збільшеного діаметру, а темно-золотисті – з ще більшими кераміко-карбоновими.

Що характерно для AMG, задній бампер прикрашають вставка, що імітує дифузор, і дві пари прямокутних патрубків спортивної вихлопної системи. А кришку багажника увінчує невеликий ефективний спойлер у колір кузова і короткий, але ємний напис.

Вона свідчить, що під капотом седана встановлено потужний V8 від AMG. Об’єм двигуна E63 AMG становить не 6.3 л, а 4 л. Але завдяки подвійному турбонаддуву він розвиває вражаючі 612 к.с. і 850 Нм. Ще більше вражає розгінна динаміка Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+. Заводські характеристики E 63 S обіцяють розгін від 0 до 100 км на годину за 3,4 с!

Скромна буква «S» в назві свідчить про далеко не скромну надбавку 41 к.с. (612 к. с.) і 100 Нм (850 Нм) порівняно зі «звичайним» Mercedes-E 63 AMG 4MATIC+.

При цьому Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ не хизується своєю силою, але обізнана людина зрозуміє, що це геть не проста «ешка». Хоча за рівнем оснащення заряджений седан ні в чому не поступається своїм громадянським аналогам.

Новий Mercedes-Benz Е-Class представлений в найпотужніших варіантах: E 63 4MATIC+ (571 к.с., 750 Нм) і E 63 S 4MATIC+ (512 к.с. і 850 Нм).

Навіть близькі за зовнішнім виглядом і жорсткістю до гоночних ковшів сидіння від AMG Performance Studio обшиті прекрасною шкірою з фірмовим тисненням на підголівнику і обладнані масою електричних регулювань. Можна відрегулювати нахил і довжину подушки, профіль спинки і окремо – затиснути або розпустити валики бічної підтримки ніг і тіла.

Сидіння AMG Performance з інтегрованими підголівниками запропоновані як опція. Вони близькі за зовнішнім виглядом і жорсткістю до гоночних ковшів, але обшиті прекрасною шкірою з фірмовим тисненням і обладнані великою кількістю електричних регулювань.

З максимально щільним обхватом навіть у найбільш екстремальних віражах не відчуваєш бічного прискорення, але вибратися з салону непросто. Втім, можна встановити і більш вільні «крісла».

Величезні «лапи» крісел дуже жорсткі. Вибиратися з них не дуже зручно. Вони налаштовуються також за допомогою електричних приводів.

Кермо теж непросте – невеликого діаметру, зі спрямленим ободом, оббивкою з алькантари в місцях звичайного хвата, вставкою з логотипом AMG і «ралійною» міткою. Вона тут не для краси, а допомагає зрозуміти, чи пряме положення коліс під час дрифту. Адже для цього навіть спеціальний режим передбачено.

Саме тому цілий комплекс гоночних індикаторів тиску наддуву, ступінь відкриття газу, перевантажень та інших показників у Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ здаються тут абсолютно доречними. З цієї ж причини з’явився і додатковий підрозділ в меню AMG Performance.

Багатьма функціями авто керуєш сенсорними кнопками на кермі. Вперше ми познайомилися з цією технологією, коли проводили тест-драйв нового Mercedes-Benz E-Class. Так що загалом інтер’єр Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ аналогічний іншим Мерседесам Е-класу.

Тут поєднуються два стилі – техно і спорт. З одного боку – є два широкоформатних екрани з великою кількістю конфігурацій, контролер інформаційно-розважальної системи COMAND Online з сенсорною поверхнею, що розуміє рукописне введення, і світлодіодне підсвічування, що сяє з-під панелей.

З іншого боку – є круглі дефлектори обдування, низка хромованих клавіш і декоративне оздоблення карбоном або елементами зі скловолокна матового сріблястого кольору.

«Нові моделі Е 63 – це найбільший крок стосовно розробки із коли-небудь зроблених нами в рамках зміни поколінь» – Тобіас Мерс, голова правління Mercedes-AMG GmbH.

На задньому ряду, як і в будь-якому іншому новому Mercedes-Benz E-Class, достатньо місця для того, щоб ви змогли з вітерцем прокотити чотирьох друзів/подруг. Причому цей самий «вітерець» вони можуть регулювати за силою, напрямком і температурою завдяки тризонному керуванню клімат-контролем.

На задньому ряду, як і в будь-якому іншому новому Mercedes-Benz E-Class, достатньо місця для того, щоб ви змогли з вітерцем прокотити чотирьох друзів/подруг, причому …

… цей самий «вітерець» вони можуть регулювати за силою, напрямком і температурою завдяки тризонному керуванню клімат-контролем.

Жорсткий характер

Навіть у найкомфортнішому режимі кермо Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ налаштоване доволі жорстко. Так що машина не розслабляється ні на мить і в будь-якому разі відповідає вам точними, швидкими та лінійними реакціями. Адже навіть у найбільш благодушному настрої AMG E 63 S так безпринципно налаштований на драйв, що думаєш: а куди ж більше?

Цей 612-сильний V8 є найпотужнішим мотором з коли-небудь встановлених на Мерседес Е-класу. Разом з 9-швидкісним роботом і новим повним приводом він забезпечує E 63 S 4MATIC+ унікальні динамічні характеристики.

Підвіска не пропускає жодної нерівності. І нехай у дещо пом’якшеному варіанті, але я відчуваю всі дефекти дороги. Все, що седан дозволяє собі в режимі Comfort, – це трохи більшу вертикальну розкачку і крени. Але і вони не такі критичні, щоб порушити рівновагу моєї посадки.

Вихлоп звучить тихіше, але окремою кнопкою ви можете примусово додати йому драматичних розкатів у голосі, хлопків на відсічці і звучних риків на зниженні передачі.

Потужний мотор може бути цілком економічним. Якщо лише акуратно притримувати акселератор злегка натиснутим, цифра 8 на щитку змінюється на 4. Це означає, що двигун відключає половину циліндрів і тягне лише на чотирьох.

За спокійної їзди в режимі часткового навантаження система AMG Cylinder Management відключає 2-й, 3-й, 5-й і 8-й циліндри – і мотор рівно тягне на чотирьох.

Без відповідної індикації я цього моменту і не помітив би. Адже завдяки двом турбокомпресорам типу Twin-Scroll двигун швидко і лінійно реагує на додавання газу.

Порівняно зі звичайними новими Мерседесами Е-класу, меню авто від AMG має ще одне підменю. Але цілком доречним здається цілий комплекс гоночних індикаторів, які відкриваються в режимі Race: тиску наддуву, ступеня відкриття газу, перевантажень та інших показників у Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

Максимальний крутильний момент в 850 Нм доступний в умовах від 2500 до 4500 об/хв. Так що в розгоні з місця до 100 км/год седан Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ випереджає навіть купе Mercedes-AMG GT S.

Утім, у того і сил (510 к. с.), і тяги (650 Нм) менше, та й трансмісія 7-ступінчаста. А у Е-класі роботизована спортивна коробка AMG SPEEDSHIFT MCT (Multi Clutch Technology) має 9 передач і користується ними дуже грамотно.

Зліва від важеля коробки передач – перемикач режимів руху DYNAMIC SELECT і перехід на ручне керування трансмісією (кнопка «М»).

E 63 S 4MATIC+ в будь-який момент дуже хвацько прискорюється. І спроба перевірити, наскільки швидко седан розміняє 80 км/год на 120 км/год призвела до того, що ми непомітно вперлися в невидиму стіну, коли цифри на спідометрі завмерли на позначці 260 км/год.

Але головне – керуючи машиною, абсолютно не напружуєшся. Вона з такою самою легкістю розганялася б і далі, але обмежувач зупиняє її на 250 км/год, А от якщо замовити особливий пакет AMG driver’s, то він зробить так, щоб це було можливим лише при 300 км/год.

Звук вихлопної системи можна змінювати кнопкою біля важеля коробки передач, яка керує спеціальною заслінкою.

У силу своїх приголомшливих характеристик потужний V8 може бути м’яким і поступливим, але сонним і ледачим – ніколи! І навіть найромантичніше фланування машина в будь-який момент змінює на атакуючий стиль.

Втім, E 63 S 4MATIC+ можна заздалегідь налаштувати на відповідний лад, а загострення агресивності задати режимами Sport або Sport+.У цьому ми переконалися, провівши пару днів за кермом цієї машини на дорогах Португалії і промчавши гоночним треком Autodromo Internacional do Algarve.

Підвіска просто кам’яна, зв’язок з колесами такий делікатний, немов вони реагують не на рух рук на кермі, а на нервові імпульси водія. Так що вже на другому колі не страшно на повному газу вискакувати на підйом і одразу пірнати в лівий затяжний віраж.

Всередині все завмирає, але мені лише раз здалося, що підвіска розвантажилася на піку і корма на мить трохи зрушила у бік. Я просто дуже чуйно відчуваю будь-яку зміну настрою і руху цього екстремального авто.

Гоночний комп’ютер RACETIMER дає можливість реєструвати час проходження кіл на справжніх гоночних трасах. Ми їздили на Autodromo Internacional do Algarve.

Максимально затиснутий чотирма регульованими валиками бічної підтримки, впершись шоломом у підголівник, я ніби зливаюся з машиною в одне ціле. Тому під час прискорень і в поворотах перевантаження абсолютно невідчутні. А Mercedes-AMG з такою швидкістю і стійкістю прописує віражі, немов для нього такі маневри – звична річ.

У цьому заслуга і нової системи повного приводу AMG Performance 4MATIC+. Вона аналізує велику кількість параметрів і автоматично розподіляє крутильний момент між усіма чотирма колесами. Плавний перехід від заднього приводу до повного і назад здійснюється безперервно. Причому пропорція змінюється плавно і в різних комбінаціях.

Спортивна підвіска AMG нової конструкції створена на базі багатокамерної пневмопідвіски AIR BODY CONTROL. Спереду використовується чотириважільна схема з кованими алюмінієвими деталями. Незалежний задній багатоважіль повністю новий. Ширина колії збільшена спереду і ззаду. Порівняно з попередньою моделлю завдяки спеціальним резино металевим втулкам підвіски і новій еластокінематиці вдалося на 30 % покращити стійкість автомобіля до кренів. Жорсткість пневмопружин змінюється у широкому діапазоні за рахунок підключення і відключення окремих повітряних камер.

У той самий  поворот заходжу на дещо іншій швидкості, трохи сильніше або слабкіше повернув кермо, більше або менше відкрив газ і пропорція вже відрізняється від попередньої в цій самій точці траси.

А під час виходу на стартову пряму машина взагалі всю тягу рівною мірою ділить виключно між задніми колесами. І E 63 S 4MATIC+ з ревом нестримно мчить до наступного віражу, коротко відстрілявшись вихлопом під час гальмування перед входом.

У Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ використовується нова система повного приводу. Спортивна 9-ступінчаста коробка передач AMG SPEEDSHIFT вперше працює з муфтою зчеплення мокрого типу, що робить її реакцію більш чуйною. У модифікації E 63 4MATIC+ задній міжколісний диференціал з механічним блокуванням, а в E 63 S 4MATIC+ за неї відповідає електроніка.

На відміну від 571-сильного Mercedes-E 63 AMG 4MATIC+, у 612-сильної Ески є ще більш грізне налаштування під назвою Race. Коли його активуєш, система стабілізації ESP набагато довше не реагує на викрутаси водія, а відгуки мотора стають просто блискавичними. І все, що було швидко, напористо і голосно, стає миттєвом, шквальним і приголомшливим.

Тільки у цьому налаштуванні, відключеній ESP, і в ручному керуванні коробкою доступний режим «Дрифт». Вмикаєш його – і ковзаєш виключно на задньому приводі скільки душі завгодно. Ну, або доки задні шини не закінчаться.

У моделі E 63 S 4MATIC+ є налаштування «Race» для високодинамічних заїздів на гоночних трасах. При цьому всі параметри авто орієнтовані на досягнення максимально спортивної динаміки і доступний спеціальний режим для дрифту.

Для обраних

У щоденній експлуатації Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ може бути поступливим, комфортним і зручним седаном з містким багажником. Він простий в керуванні і максимально піклується про водія.

Активуєш необхідні системи – і от уже седан автоматично підтримує дистанцію до авто, що попереду, впевнено повертається в свій ряд, гальмує перед пішоходами, іншими перешкодами, навіть якщо на перехрестя збоку вилітає інша машина.

Багажник екстремального седана Мерседес Е-класу АМГ не втратив своєї практичності. А об’єм 540 л – чудовий показник. До того ж спинки складаються в пропорції 40:20:40, що ще більше підвищує його функціональність.

Але хто ж буде підходити до такої машині з практичними мірками? Для цього в Україні пропонується десяток модифікацій нового Мерседеса Е-класу. Ціна Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ поки що невідома. Але я думаю, що цей заряджений седан буде найдорожчим Е-класом і водночас найбільш звучним, динамічним, швидким і технологічним..

Але водночас – не такий пафосний, як багато спорткарів зі схожими характеристиками, і набагато практичнішим за своїх конкурентів. Не кожен зрозуміє, які визначні характеристики приховані під кузовом.

Фото автора і Mercedes-Benz

Резюме «Автоцентру»

Кузов і комфорт
 +  Жорсткість кузова збільшують чотири розпірки. Аеродинаміку кузова забезпечує баланс підйомних і притискних сил, знижуючи шум від зустрічних потоків повітря, зменшуючи витрату палива. Індивідуальності своїй машині можна додати, скориставшись пакетом AMG Performance Studio. Навіть у режимі підвіски Sport+ (налаштування також зберігаються і в Race) на нерівній бруківці AMG E 63 S не «вивертає душу навиворіт», а стики і тріщини відпрацьовуються хоча й жорсткіше, але без грубощів. Натомість вертикальні коливання кузова помітно менші. Практичність авто нітрохи не гірша, ніж у іншого 213-го Мерседеса Е-класу. −  «Лапи» спортивних крісел дуже великі і жорсткі. Постійно сідати і виходити з них не дуже зручно. Може, для когось вигляд машини з такими прекрасними характеристиками недостатньо грізний?
Силовий агрегат і динаміка
 +  Обидва турбонагнітача типу Twin-Scroll розташовуються в розвалі V-подібного блоку циліндрів. Це сприяє компактності конструкції, гостроті реакції турбокомпресорів, а за рахунок оптимальної вентиляції каталітичних нейтралізаторів – зменшує викиди. В режимі Comfort заради економічності та екології мотор ще й відключає половину циліндрів у широкому діапазоні від 1000 до 3250 об/хв. А коли на швидкості від 60 до 160 км/год відпускаєш газ, коробка передач розмикає зв’язок між двигуном і трансмісією – і оберти падають до холостого ходу. −  Розігнатися до сотні за 3,4 с можна лише скориставшись функцією «RACESTART» (вичавити обидві педалі в підлогу, дочекатися коли електроніка відрегулює оптимальні оберти, за необхідності підкоригувати їх підрульовими перемикачами і… кинути гальма).
Фінанси й оснащення
 +  Спортивна модифікація пропонує ексклюзивне обладнання, але не поступається звичайним версіям. Для неї доступні всі інтеграційно-мережеві можливості, функції Intelligent Drive і опції, пропоновані для інших Mercedes-Benz E-Класу, аж до напівавтоматичного руху за допомогою системи DRIVE PILOT. За допомогою віддаленого доступу Remote Online зі смартфона можна скористатися цілою низкою функцій авто. Серед послуг «Mercedes me connect» тепер – консьєрж-сервіс і новий мобільний додаток AMG TRACK PACE (дає змогу аналізувати свій стиль водіння на гоночній трасі, удосконалювати його і ділитися цією інформацією з іншими власниками автомобілів AMG через Facebook, Vimeo, Youtube або AMG Private Lounge). А встановлена на смартфон відповідна програма може підключатися до відеокамер GoPrо. −  Вартість Mercedes-AMG E 43 4MATIC у нашій країні починається від 1 865 381 грн. Так що багато оснащений «е шістдесят третій» буде явно дорожчим.

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+

Загальні дані

Тип кузоваседан
Дверцят/місць4/5
Габарити д/ш/в, мм4993/1907/1460
База, мм2939
Колія передня/задня, мм1649/1595
Кліренс, мм130
Маса споряджена/повна, кг1955/2525
Об’єм багажника, л540
Об’єм бака, л66

Двигун

Типбенз. із безпос впр. бітурбо.
Розп. і к-сть цил./кл. на цил.V8/4
Об’єм, см куб.3982
Потужність, кВт (л.с.)/об/хв450(612)/5750-6500
Макс. кр. м., Нм/об/хв850/2500-4500

Трансмісія

Тип приводуавт. підкл. повний AMG Performance 4MATIC+
КП9-ст. робот. AMG SPEEDSHIFT MCT

Ходова частина

Гальма передні/заднідиск. вент./диск. вент.
Підвіска передня/заднянезалежн. пневмо./незалежн. пневмо.
Підсилювачелектро
Шини пердн./задн.265/35 R 20 / 295/30 R 20

Експлуатаційні показники

Максимальна швидкість, км/год250*
Розгін 0–100 км/год, с3,4
Витрата траса-місто, л/100 км7,3-11,4

*Обмежено електронікою. З пакетом AMG Driver’s – 300 км/год