Тест-драйв Mazda6: коротко і чітко про головне
Червоний колір давно вже став звичним для автомобілів Mazda. І навіть на седані бізнес-класу Mazda6 колір Soul Red Metallic є органічним, дорогим і престижним.
Топ-преміум
Перед нами – оновлена Mazda6 в найвищій комплектації Premium SR і з топовим 2,5-літровим бензиновим двигуном. В автомобілі працює фірмова система керування тягою G-Vectoring, а також весь доступний для машин цієї марки арсенал систем безпеки. Але топовий двигун для Mazda зовсім не означає ненажерливий. У місті мотор споживає майже паспортні 9 л на 100 км пробігу, а на трасі може задовольнятися навіть шістьома (офіційні дані – 5,1 л).
На заміській дорозі заощадити допомагає робота мотора на низьких обертах – адже запас потужності тут пристойний – 192 конячки. А за необхідності швидких обгонів вони розкривають свою спритність у спортивному режимі роботи трансмісії. Динаміка вражає – до першої сотні машина розганяється за 7,8 с.
У місті на сторожі гаманця господаря – зовсім інші системи. По-перше, це добре знайома для європейців функція зупинення двигуна на світлофорах «Стоп-Старт». А ось серед японців вона зустрічається нечасто. Крім того, під час уповільнень постійно працює система рекуперації енергії I-ELOOP. За її роботою можна спостерігати на центральному дисплеї шістки. Анімована графіка показує, куди перетікає енергія на кожному режимі руху, – як на гібридах або електромобілях. Завдяки інноваційному рішенню застосування конденсатора рекуперація дає змогу значно продовжити ресурс акумулятора на повністю начиненій електронікою машині.
Скрізь – помічники
На сторожі безпеки водія і пасажирів у оновленої Mazda6 – цілий комплекс систем та функцій, об’єднаних в технологію i-ACTIVSENSE. Ці «активні почуття» допомагають водієві не потрапити в складну ситуацію, а якщо це вже сталося, – уникнути аварії або хоч серйозних наслідків. Mazda6 з допомогою датчиків і камер сама побачить небезпеку і попередить водія. А якщо той не реагує або ж слабо тисне на гальма – сама сповільнить машину з достатньою силою або не дасть натиснути на газ, якщо попереду є перешкода.
Активний круїз-контроль, який «прив’язується» до попередньої машини, зручний не тільки на трасах, а й у міських заторах. Хоча повністю розслабитися він не дає: на мінімальних швидкостях вимикається, інформуючи водія світловим і звуковим сигналом.
Проекційний дисплейчик на оновленій моделі замінює цілу низку приладів. На ньому висвітлюється не тільки поточна і задана круїзом швидкість, а й відстань до машини, що йде попереду, попередження про транспорт збоку, з’їзд зі смуги. Є навігаційні підказки і багато іншого. Тепер під час активного водіння можна не відволікатися на інші прилади – вся інформація є на прозорому екранчику з кольоровими символами прямо по ходу руху.
Ще одна приємна система – «розумне світло». Після того як покатаєшся на Mazda6 вночі, їзда на інших автомобілях без цієї функції починає напружувати. Адже так легко звикаєш, коли автоматика за тебе підсвічує повороти, самостійно перемикає з дальнього на ближнє і навпаки, не сліпить зустрічних.
Система контролю сліпих зон працює під час руху автомобіля. На відповідному бічному дзеркалі заднього виду загоряється символ небезпеки, а на прозорому дисплеї перед водієм – піктограмка зі сторони машини, що проїжджає збоку.
У топ-версії шістки одразу кілька систем дбають про запобігання зіткненню: активний круїз-контроль, система безпечного гальмування на шосе і в місті (охоплює систему розпізнавання пішоходів).
На Mazda6 встановлено не тільки систему оповіщення про з’їзд зі своєї смуги, а й систему контролю. Після виїзду за розмітку автомобіль попереджає водія зумером і навіть кермо трошки сам повертає, випрямляючи траєкторію руху.
Mazda6 | |
Тип кузова | седан |
Дверцят/місць | 4/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4870/1840/1450 |
База, мм | 2830 |
Кліренс, мм | 165 |
Маса спорядж./повн., кг | 1425/2015 |
Об’єм багажника, л | 480 |
Об’єм бака, л | 62 |
Тип | бенз. з прямим упр. |
Роз. і к-ть цил./кл. на цил. | R4/4 |
Об’єм, см. куб. | 2488 |
Потужність, кВт (к.с.)/ об/хв | 141 (192)/5700 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 256/3250 |
Тип привода | передній |
КП | 6-ст. автомат. |
Максимальна швидкість, км/год | 223 |
Розгін 0100 км/год, с | 7,8 |
Сер. витрата, л/100 км | 5,1-8,5 |
Варт. базової версії*, грн | 759 000 |
Варт. тест. версії, грн | 929 000 |
*З цим силовим агрегатом