Тест-драйв Mazda CX-60: Антибаварія!
Поки всі виробники поголівно кинулись в зменшення двигунів, душать харакер авто на користь економії та плавно збираються відправляти ДВЗ на пенсію, Mazda зробила справді драйверський автомобіль з повнорозмірним рядним 6-циліндровим турбованим мотором та запальним характером. Це – Mazda CX-60.
Місце в модельній лінійці
Зауважу, що з флагманом бренду, моделлю CX-90 ми вже встигли познайомитись.
Отже, Mazda CX-60 з`явилась у нас навесні і зайняла місце на сходинку вище від добре нам відомої Mazda CX-5. Адже «шестидесятка» більша, потужніша і краще оснащена. Відповідно вона і дорожча, адже ціни на неї починаються там, де на CX-5 вже закінчилися.
А саме від 1 706 000 грн. (це приблизно 45 000$) до 2 322 200 грн. (61 000 $). Самих комплектацій небагато, за великим рахунком дві – Exclusive та Premium. А остання в свою чергу має ще модифікацію з приставкою Sport. Всі вони є доволі багатими за оснащенням, та головна цікава відмінність між ними – двигуни.
Якщо для Exclusive пропонується і 4-циліндровий і 6-циліндровий, то для Premium-Line тільки 4-циліндровий, а для Premium-Sport – тільки 6-циліндровий. Так-так, помилки тут немає – під капотом у Mazda CX-60 може бути турбована рядна «шістка» об’ємом 3,3 літри. І тестовий автомобіль у комплектації Premium-Sport!
Дизайн та компоновка
Зовні кросовер виглядає елегантно, що підкреслено новим світлим відтінком Rhodium White, в який пофарбовано тестовий автомобіль. Втім, фірмовий червоний Soul Red Crystal, який вже певною мірою став візитівкою Mazda, також пропонується.
Чистий та «спокійний» дизайн CX-60 відрізняється плавними вигинами панелей, створюючи цікаву гру світла та тіні, що особливо помітно у бортах кросовера. Така техніка навіть отримала у дизайнерів власну назву «сміливий рух світла».
Цікавими є пропорції авто – подовжений капот, ніби трохи зсунутий до корми пасажирський відсік, короткий передній і довгий задній звис – все це формує образ динамічної, кремезної статури. Додайте сюди 20-дюймові диски, трохи кольорових акцентів ззовні – і отримаємо виразний та помітний автомобіль.
Насправді такий дизайн продиктований компоновкою авто. Адже в основі моделі лежить нова платформа Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture. Її ключовими елементами є поздовжнє розташування двигуна та коробки передач, а основним є не передній, як в попередніх кросоверів марки, а задній привод. До того ж двигун зміщено назад. Так що передній край мотору знаходиться практично над передньою віссю, а вся вага двигуна в базі авто. Мабуть поціновувачі баварських авто зразу скажуть що це рецепт BMW. Це так, але не зовсім. Джерелом натхнення для японських інженерів був їх власний культовий родстер MX-5. І саме його запальний характер та керованість намагались втілити в новому CX-60.
Якщо повернутись до зовнішності авто, то єдина порція критики дістається маленьки фарам головного світла. На тлі загального масивного виду кросовера вони виглядають замалими. І хоча їх подовжено смужками покажчиків повороту, це не дуже рятує ситуацію, як на мій погляд.
Зручність салону
При посадці в салон відразу привертає увагу зручний рівень посадки – передні крісла розташовані не високо і не низко. Не треба ані тягнутися, ані пірнати за кермо. Також нижня частина дверей повністю прикриває пороги, що цінуєш кожного разу за дощової або сніжної погоди.
Як стверджують дизайнери Мазда, вони прагнули створити інтер’єр спокійним, елегантним та витонечним – тож роздивляючись його з водійського місця можу це засвідчити. Лінії дизайну лаконічні та спокійні, а серед матеріалів м’які пластики, шкіра та вставки під алюміній. Сидіння оздоблено шкірою Nappa, що є особливістю комплектації Premium. Також серед переваг цієї комплектації (якщо казати про салон) вентиляція передніх сидінь, електричне регулювання керма, безрамкове дзеркало, панорамний люк, акустика Bose на 12 динаміків та система персоналізації. Цікавою опцією є функція Driver Personalization System. Вона цікава тим, що при достатньо створити особистий профіль в системі, задати свій нік та вказати зріст. Система сама пропонує водієві підлаштування крісла, керма та зовнішніх дзеркал. За допомогою камери авто кожен раз розпізнає водія, коли він сідає за кермо, та активує його профіль зі збереженими налаштуваннями положення сидіння, керма, його плейлист аудіо. Для сімейного авто, де часто змінюються водії це зручно.
Та повернемось до переліку обладнання. За кількістю та якістю екранів обидві комплектації однакові. Головних дисплеїв тут два: приладова панель та екран мультимедіа. Вони мають різні пропорції, але однакову діагональ у 12,3 дюйми. Вони можуть похизуватися класною чіткістю зображення і розподільчою здатністю. У приладів зручні для зчитування шрифти (їх можна трохи підлаштувати під себе), змінюваний колір в залежності від обраного режиму. До речі про режими. Спортивний характер машини видно хоча б з того, що сережд режимів взагалі не передбачено економного. Є Normal, Sport та Offroad.
Посадка за кермом зручна – це стосується і профілю сидінь і взаєморозташування основних органів керування. Широка центральна консоль водночас і натякає на великі розміри Mazda CX-60 та ширину її салону, і краде вільний простір у водія та переднього пасажира. Але певно інакше і не можна було зробити, адже зміщений ближче до центру автомобіля двигун посунув також і автоматичну коробку передач.
Разом з тим, широкий центральний тонель дав змогу вільно розмістити і джойстик керування «автоматом», і тримачі пляшок/склянок, і керування мультимедійною системою, адже вже згаданий екран тут не сенсорний. І це характерна риса моделей Мазда останніх років. Хіба що раніше екран блокував сенсорне сприйняття з початком руху, а зараз все керування меню виведено на шайбу-селектор та декілька кнопок. І така концепція жодних нарікань не викликає. Екран, виконаний фактично у чорно-білій гамі на перший погляд здається простим, допоки ви не включите камеру кругового огляду. Відмінна кольорова якість картинки викликає захоплення, а у порівнянні із зображенням на CX-5 це просто зовсім інший рівень. Крім стандартних ракурсів спереду і позаду авто є також і мега-панорамний огляд, який буде показувати, що знаходиться під автомобілем (схожа система є у Land Rover). Така оглядовість разом із системами виявлення перешкод спереду та позаду при виїзді з паркомісця дуже полегшує «паркувальні маневри».
Сидіння другого ряду встановлено вище за передні, і тут вже високим людям може не вистачити місця по висоті дверного отвору по висоті при посадці/висадці. Зате оглядовість з такою посадкою краща. Та й компенсувати цей мінус Мазда намагається широким кутом відкривання дверей (майже 90 градусів), власними дефлекторами (для задніх пасажирів) та підігрівом сидінь. В якості бонуса для всіх пасажирів – великий панорамний люк практично на всю площу даху із можливістю відчинення його половини.
Багажне відділення має приємне м’яке оздоблення і об’єм 570 літрів. І це десь на 100 літрів більше, ніж у молодшої моделі CX-5. Під міцною фальш-підлогою розташоване тимчасове запасне колесо, а збільшити простір для габаритного багажу можна складаючи спинки другого ряду по частинах, у пропорції 40/20/40. Цікаво також, що полиці для приховування багажу тут немає, а є легка шторка, що піднімається разом з дверима багажнику. Просте та зручне рішення.
Варіанти двигунів
Для Mazda CX-60, побудованій на новій архітектурі Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture передбачено декілька силових агрегатів, з який в Україні зараз пропонуються два. Це добре відомий нам атмосферний двигун 2.5 потужністю 194 к.с. та турбований 3.3 на 284 к.с. Так, це той самий мотор, що встановлено на Mazda CX-90, але тут він менш потужний (284 к.с. проти 345 к.с.), втім за тяговим зусиллям поступається мінімально і видає 450 Н/м у діапазоні середніх обертів.
Звісно, з такими характеристиками і динаміка у CX-60 має бути відповідна, і так воно і є! Розгін до першої «сотні за 6,9 секунди, саме так, як зазначено в характеристиках, кросовер підтверджує з легкістю, навіть не особливо напружуючись. Ми перевіряли замірами. Приємний підхват та дуже впевнене захоплююче прискорення супроводжуються приємним звуком двигуна. І CX-60 не просто швидко розганяється, вона робить це азартно, натякаючи на запас потужності під педаллю акселератора. Сьогодні рядний шестициліндровий двигун – привілей дорогущих преміальних авто. І це справжня родзинка CX-60! Звук та збалансованість роботи цього двигуна перетворюють спокійного сімʼянина не розбишаку. Мотор легко набирає оберти і справді красиво починає співати в останній третині діапазону обертів. В залансованому баритоні шістки прорізається рик та злість. В режимі «педал ту метал» завдяки турбіні чималий двигун миттєво прострілює оберти до червоної зони. Автоматична коробка передач тут теж не проста. Замість звичайного гідротрансформатора тут встановлена багатодискова муфта з електронним керуванням. Воно швидке, і так – жорскувате. Але коли на машині «запалюєш», то такий характер коробки прямо топ.
Навіть повний привод тут виконано с акцентом на задню вісь, і жвава динаміка підкріплена інформативним кермом з приємним зусиллям та стабільною ходовою частиною (подвійні поперечні важелі спереду і багаторичажка позаду), яка добре тримає автомобіль в поворотах і дозволяє проходити їх швидше, ніж зазвичай. Часом долітаючи до пункту призначення я питаю себе – а чого я так поспішав? Часу ж валом. Доречно згадати японське «В самурая нема мети – тільки шлях!». Тож спортивний режим, під час якого автомобіль ще більше пожвавлюється, тут хочеться вмикати частіше. Цікаво, що незважаючи на доволі «довге» кермо, адже від упору до упору тут три з чвертю обертів, керується кросовер дуже гостро і точно. А коли приїжджаєш паркуватися, то тут вже вражає чудовий виворіт передніх коліс.
І при всьому цьому «шестидесятка» вкладається по місту у витрату 11-12 літрів на сотню кілометрів. По суті це трішечки більше, ніж зазначено в характеристиках, але якщо б менше піддаватися на провокації автомобіля на спортивний драйв… Якщо ж їхати розважливо, то за допомогою MHEV-гібридної системи, що побудована на основі невеликого електродвигуна, встановленого на стику між ДВЗ та «автоматом», можна навіть вийти на показник менше 10 літрів.
За амбіції доведеться боротись
Так чи інакше, CX-60 – дуже гучна заявка Mazda на впевнену присутність у сегменті середньорозмірних кросоверів, а саме – його преміум-частині. Без сумніву, ціна для Mazda чимала. Але за авто такого розміру та оснащення… Порівняйте з цінниками Audi Q5, BMW X3, Mercedes-Benz GLC, Volvo XC60 та Lexus NX в аналогічному оснащенні. Так Mazda – вигідна пропозиція! Можливо за рівнем шику в салоні вона місцями не така пафосна. Але на ходу бере своє. І от ще що вам порадимо – беріть її з 6-циліндровим двигуном. Не прогадаєте і не пожалієте!