Будь-яка модель через певний час після своєї появи зазнає оновлень, і Mazda CX-5 не є виключенням. Чи багато змінилося під час чергового оновлення моделі, ми спробуємо дізнатись під час нашого тесту. І заразом оновимо враження від CX-5 в цілому.
Які бувають Mazda CX-5
Взагалі то можна сказати, що більшим приводом для тесту став навіть не рестайлінг, а оновлений прайс-лист. Наразі знижка на Mazda CX-5 становить приблизно 45 тис. грн. в залежності від комплектації. А всього їх пропонується п`ять: Touring, Touring S, Black Edition, Style+, Top.
Тож стартова ціна на японський кросовер зараз складає 1 119 000 грн – а це приблизно 29 500 $ За ці гроші пропонується тканевий салон, але оснащення не бідне: серед інших опцій є двозонний клімат-контроль, підігрів керма тощо. Комплектація Black Edition здається найбільш збалансованою – за 1 343 200 (близько 35 000 $) пропонується шкіряний салон, безключовий доступ, вибір режимів руху, більше асистентів для водія і звичайно ж зовнішній стайлінг з чорними акцентами. Тестова Mazda CX-5 в топовій комплектації TOP коштує 1 647 200 грн. (близько 43 000 $) і тут є повний перелік опцій. Навіть люк, що пропонується за доплату, також є.
Одна із зовнішніх відзнак максимальної комплектації – пофарбовані у колір кузова колісні арки та нижні боковини. А що в екстер`єрі відрізняє оновлений кросовер? Оптика отримала інший внутрішній малюнок, а хромована вставка під решіткою радіатора трохи змінила свою форму і не пірнає під самі фари. Варто зазначити, що LED-фари йдуть у всіх комплектаціях, а в топовій на додачу ще й з автоматичним перемиканням на дальній. Також кросовер отримав нові бампери та решітку радіатора. Не будучи фанатом марки, або скоріше навіть моделі, відризнити оновлену CX-5 буде непросто. Хоча вона і через роки після своєї появи виглядає доволі сучасно.
Технічна частина залишилась без змін: під капотом все так само можуть бути встановлені бензинові мотори родини SkyActiv об`ємом 2.0 або 2.5 літри і потужністю 150 або 194 відповідно. Коробка передач пропонується тільки автоматична 6-ступенева, а от привод у початкових комплектаціях (із двигуном 2.0) можна обрати лише передній. Це непоганий варіант, якщо бажаєте зекономити на купівлі, але при цьому взяти таки CX-5.
Оснащення Mazda CX-5
Салон максимальної комплектації TOP вирізняється оздобленням зі шкіри Nappa, вставками під дерево (і це насправді шпон), безрамковим дзеркалом заднього огляду і.. вже згаданим люком в стелі.
Також тільки в топовій версії є система огляду навкруги та адаптивний круїз-контроль. Картинка навкруги автомобіля виводиться на екран мультимедійної системи MZD Connect. І дивлячись на його графіку, стає зрозумілим вік системи. Ось де оновлення були б дуже доречними. З іншого боку, зі своєю функцію він справляється, показуючи ситуацію навколо автомобіля, до того ж має декілька варіантів відображення та динамічні траєкторії руху. До того ж, кросовер вміє попереджати про поперечний рух позаду, що часто стає у нагоді при виїзді з паркомісця.
До акустики натомість жодних питань: система Bose на 10 динаміків має дуже гарне звучання, а також до неї можна під’єднати смартфон, адже є модулі Apple Car Play (бездротовий), Android Auto (дротовий). Цікава деталь – тут є навіть CD-чейнджер!
Невеликі (в масштабах автомобіля) оновлення в салоні – це поява бездротової зарядки смартфона та іншої приладової панелі з 7-дюймовим TFT-дисплеєм по центру. Хоча він так добре “замаскований” під аналоговий спідометр, що якщо не придивлятись, то не відразу помітиш. Таке рішення дозволяє робити подання інформації більш гнучким. До шрифтів і взагалі зчитування інформації жодних питань – все зручно і приємно оку.
В цілому, Mazda CX-5 знову порадувала ергономікою салону – тут все лаконічно, продумано та зручно. Ось, наприклад, посадка на другий ряд сидінь: двері відчиняються на кут майже у 90 градусів, що робить посадку-висадку набагато комфортнішою. Для зручності є дефлектори обдуву та підігрів задніх сидінь, який приховали у підлокітнику. Крайні місця заднього дивану з довгою подушкою та гарною формовкою, а ось середнє між ним – набагато скоромніше. Щодо багажника, то його обсяг 458 літрів.
Поведінка Mazda CX-5 на дорозі
Драйв за кермом Mazda CX-5 дарує знайомі відчуття від класичного атмосферного двигуна: не володіючи вибуховим характером, він натомість полюбляє високі оберти і дозволяє доволі точно і прогнозовано дозувати тягове зусилля. Взагалі, кросовер у відгуках на дії водія дуже слухняний і порадує дуже гарним зворотним зусиллям як на кермі, так і на педалях. Так, характер у моделі доволі драйверський, але скоріше приємніше розуміти, що маєш деякий запас тяги та потужності під педаллю акселератора.
А якщо поїхати спокійно, то система може вимкнути два циліндри, економлячи таким чином пальне. Модернізації, яким раніше піддавався двигун 2.5 були багато в чому спрямовані на паливну економічність. Але нам на заявлені 9 літрів на сотню в місті вийти не вдалося, зупинились десь на показнику 10,5 л/100 км. Але найголовніше, що цей двигун зарекомендував себе надійним та фактично безпроблемним.
Що відразу привертає увагу під час руху – це тиша в салоні і те, що ви не відчуваєте швидкість. Вона часто здається вдвічі меншою, ніж є насправді! Тому важливо пильнувати за приладами та за швидкістю, або ж довіритися адаптивному круїз-контролю. Тим більше, що він вміє повністю зупиняти автомобіль (на світлофорах чи заторах), а потім автоматично набирати її знов. Додайте сюди функцію утримання в смузі руху, яка скеровує автомобіль в ній дуже прямолінійно, системи екстреного гальмування, систему G-Vectoring control – і отримаємо дуже гарну допомогу під час поїздки.
Отже, оновлення зробило Mazda CX-5 дещо свіжішою та ще більше вигідною. Адже з одного боку з моделлю відбулися всі вдосконалення, а з іншого він отримав привабливий прайс. При чому не обов’язково примірятися до самої топової комплектації. Так, версія Black Edition, наприклад, вже непогано оснащена, але ще не така коштовна, як Top. Та й в цілому ціни та оснащення у моделі доволі гарно збалансовані, що, до речі, відзначають і самі власники.