В последнее время SUV премиум марок стали активно угрожать производители суперкаров. Но, в лице Maserati Levante эта угроза обрела вполне осязаемый характер. А вот стоит ли конкурентам ее опасаться, мы и выясняем в процессе тест-драйва.
Доки Ferrari роздумує випускати їм кросовер чи ні, Lamborghini регулярно демонструє серйозність таких намірів і лякає конкурентів концепт-карами, а Bentley потягує дороге шампанське з розкішного бару в багажнику Bentayga, на українські дороги з ревом вривається експресивна Maserati Levante!
Перший кросовер відомої італійської компанії названо на честь теплого середземноморського вітру Леванте. Мабуть, його особливість – миттєва зміна легкого бризу до потужного шторму – і стане основоположною ідеєю характеру італійського SUV. Що ж, якоюсь мірою це відповідає дійсності. В усякому разі, якщо це Maserati Levante S.
Найсильніший
Maserati Levante пропонують в Україні в трьох варіантах. Для тих, хто бажає мати перший кросовер від Maserati і за нагоди справити враження його зовнішністю, але не проти заощадити на заправках і не захоплюється швидкою їздою, той може придбати Levante Diesel.
Її 3-літровий агрегат розвиває 275 к.с., дає змогу кросоверу набирати перші 100 км/год за 6,9 секунд і розганятися до 230 км/год. Але, ця модифікація з початковою вартістю 76 555 євро не найдоступніша.
Такою є версія Levante з 350-сильним двигуном. Ціна на неї стартує від 71 334 євро. На розгін до сотні у такої машини йде лише 6 секунд, і їде вона 251 км/год. Погодьтеся, з такими характеристиками авто дуже непогане.
Екстремальнішою буде версія Levante S. Вона має такий самий 3-літровий бензиновий двигун із подвійним турбонаддувом, але його потужність становить вже 430 к.с. Він вже вражає сильніше. Тим паче, що така машина 100 км/год розмінює за 5,2 секунди і розганяється до 264 км/год. Щоправда, і коштує від 91 033 євро. Саме такий автомобіль у нас на тесті.
Машина має набагато дорожчий вигляд, ніж коштує насправді. І чорні «Кубики» у виконанні AMG і Brabus в сусідніх лініях коштують удвічі, а то й втричі дорожче. Але хто на них звертає увагу? Замилили око своєю масовістю. А на Maserati Levante не озирнеться хіба що лінивий.
Італійський SUV найсильніше вражає величезною пащею радіаторної решітки і вузькими «колючими» фарами. Але й збоку він гарний з фірмовими вентиляційними отворами в передніх крилах і чуттєвими вигинами корпусу в задніх. Але, все ж, на сприйняття машини впливає те, в якому з шести положень перебуває підвіска.
Коли Maserati Levante максимально лягає, то нагадує великий універсал. І здається однокласником не Porsche Cayenne, а Panamera. Зате посадка і висадка максимально легкі та прості. А у найвищому положенні це вже величезний позашляховик зі значним дорожнім просвітом.
У Maserati Levante шість рівнів кліренсу. Змінювати їх можна двома способами: тривіальним – тумблером на підлоговій консолі або більш цікавим і драйверским – набравши швидкість, притиснути Maserati до землі або, ввімкнувши режим off-road, підняти Levante.
Але, навіть у цьому разі, залишається ще один – найвищий рівень, до якого можна підняти кузов уже згаданим тумблером.
У позашляховому режимі багато електронних помічників відключаються. Але в інших випадках працюють відмінно, хоча і намагаються мінімально брати участь у процесі керування.
Maserati Levante моніторить ситуацію навколо. Він бачить машини в «мертвих зонах» дзеркал і ті, що наближаються збоку в момент руху заднім ходом, а також помічає наїзд на розділову лінію без ввімкненого покажчика повороту. Але обмежується попередженням і не втручається. Так що гальмувати і повертати машину в смугу доводиться самому.
А от до ризику зіткнення підхід більш глибокий. Система попередження про фронтальне зіткнення, за необхідності автоматично застосовує екстрене гальмування. Але простіше до цього не доводити, а скористатися активним круїз-контролем.
Роботу різних електронних систем допомоги водієві можна налаштувати під свої уподобання.
Він чітко тримає задану швидкість і повністю зупиняє Maserati Levante слідом за попереднім авто. А тільки-но те починає їхати, наш кросовер як прив’язаний самостійно стартує. Навіть не доводиться підштовхувати його до цього легким дотиком педалі газу.
Італійський підхід
Якимось шостим почуттям одразу розумієш, що сидиш і керуєш саме італійською машиною. Немає ні найменшого натяку на японську простоту (ну, хіба що вона помітна в кнопках на кермі), від неї не віє холодом німецького прагматизму, зате відчувається тепло і затишок розкішного кабінету.
І «розставлено» в ньому все правильно. Мені сподобалося, що за наявності такого великого сенсорного монітора, керування основними функціями продубльовано звичайними механічними перемикачами. Це мають оцінити люди, які шанують класику. До того ж, під час руху не доводиться видивлятися, куди ткнути пальцем на ходу і які вікна на екрані відкрити. При цьому торпедо Maserati Levante зовсім не здається перевантаженим.
Але відчув я також і невеликий наліт італійської відчайдушності в ергономіці. Куди вже без неї. Наприклад, кришечка відсіку під центральною консоллю відкривається автоматично за допомогою мікроліфта, а закривається вручну. І для цього треба намацати її красиву, але невелику хромовану ручку і потягнути. Думаю, що дівчатам з довгими нігтями це буде робити незручно.
Щоб подякувати кому-небудь на дорозі «аварійкою», мені доводиться намацувати кнопку за селектором перемикання передач – не дуже зручно. На максимально низькій посадці ліктем весь час зачіпаєш високий підлокітник на центральному тунелі. А величезні підрульові перемикачі передач із похвальним завзяттям, але часом занадто нав’язливо, просяться в руки.
Такими великими їх зробили, бо вони закріплені на рульовій колонці і не повертаються. Але ними все одно можна скористатися у віражах навіть за доволі суттєвого відхилення керма. Керувати аудіосистемою це не заважає, оскільки кнопки розташовані на тильній стороні керма.
А от щоб увімкнути двірники або покажчик повороту руку доводиться з-під них висовувати і тягнутися до перемикачів. Але, це невеликі дрібниці, про які забуваєш, тільки-но оживає найпотужніший із запропонованих нам моторів!
Голосний і швидкий
Щоб отримати максимальну повноту відчуттів від звуку двигуна і вихлопної системи Maserati Levante достатньо просто натиснути кнопку Sport. Навіть на холостих обертах чути, як вихлопна система, стрепенувшись, запрацювала з гучним жорстким гарчанням. Кросовер так голосно і насичено бубонить, немов у нього під капотом двигун об’ємом не менше п’яти літрів.
Легким погойдуванням акселератора в районі лише 1000 об/хв можна викликати спрацьовування чутливих систем сигналізацій інших авто або невдоволення сусідів нижніх поверхів. І справа тут не в прогорілому глушнику, а в спеціальних заслінках, які дозволяють двигуну «звучати на всі гроші». І звук Maserati не сплутаєш з іншим, навіть тюнінгованним.
Протягом усього діапазону обертів він змінюється від насиченого густими нотами низького до металево-дзвінкого. Під час інтенсивного розгону чергова передача закінчується з соковитим звуком. Але найбільш незвичайні ноти народжуються в той момент, коли скидаєш приблизно з 4000 до 3000 об/хв. Вихлопна система видає при цьому короткий звук, схожий на роботу бормашинки. І в результаті це так захоплює, що про аудіосистему Bowers&Wilkins просто забуваєш.
Цей звук такий природний у цій машині, але підкуповує не тільки він. Тяги мотору не позичати. Першу сотню Maserati Levante S розмінює за 5,2 секунди і мчить зі швидкістю 264 км/год. А щоб якомога гостріше відчути, натискаю кнопочку Sport ще раз. От тільки тепер максимальне задоволення від керування межує з божевіллям. В авто прокидається інстинкт хижака. Його різкі реакції гранично швидкі та точні.
Щоправда, і апетит прокидається звірячий. І куди тільки 3-літровому V6 лізуть 34 літри на сотню? Втім, це в режимі постійних ефектних прискорень. А загалом у міській їзді за кілька днів маршрутний комп’ютер показував 20-22 літри на сотню. І, зізнатися, від 430-сильного двигуна я приблизно такого і очікував.
Втім, Maserati Levante S легко перетворюється в інтелектуала в режимі I.C.E. Цікаво, що влітку він переводить силовий агрегат у режим підвищеного контролю та економічності, а взимку заодно виконує функцію відповідних налаштувань. Це відчувається з того, як в реакціях силового агрегата з’являється м’якість, але за необхідності вся міць і тяга двигуна легко проривається назовні, варто лише сильніше і різкіше притиснути педаль газу до підлоги.
Автоматична 8-ступінчаста коробка передач працює швидко та спритно. Але, у самого важеля не дуже чітка фіксація. Зазвичай це помічаєш в поспіху, наприклад, коли розвертаєшся у вузькому місці і треба швидко перемикати коробку для руху вперед-назад.
І тоді легко промахнутися повз «драйв» і задню передачу, потрапляючи в «нейтраль» або «паркінг». До речі, з нього важіль часом теж не виходить, доки не відпустиш і знову не вичавиш педаль гальма.
Maserati не терпить суєти, і за умови обережного спокійного переміщення важеля незручностей не виникає.
Maserati Levante працює в кількох режимах – нормальному, позашляховому, спортивному та інтелектуальному I.C.E. Влітку він переводить силовий агрегат у режим підвищеного контролю та ефективності (економічності), а взимку виконує функцію зимового режиму.
А відвести душу можна, увімкнувши ручний режим керування коробкою. В ньому цікаво вирватися на цій машині на гірські серпантини або гоночний трек, де можна реально покрутити мотор на кожній передачі і контролювати оберти важелем або підрульовими перемикачами. Але, коробка все одно продовжує реагувати на кік-даун.
Навіть зі сторони видно, що у Maserati Levante велика колісна база. Так що не дивуюся тому, що на другому ряду з місцем не поскупилися. В спинці заднього ряду є лючок для перевезення спортивного інвентарю, ну не будматеріалів же. Підстаканники не прикриті, і доводиться сидіти поклавши в них лікті. В нашій машині пасажирам другого ряду запропоновані власні дефлектори обдування, розетка і два USB-роз’єми для заряджання пристроїв. Але, сюди можна замовити 2-зонне керування клімат-контролем.
В основний час цей кросовер задньопривідний. І тільки базові колеса з 18-дюймовими дисками мають однаковий розмір, у всіх інших варіантах задні ширші. Це допомагає потужному італійському SUV впевнено стартувати. Причому, не обов’язково на сухому асфальті.
У Maserati Levante S штатний механічний самоблокувальний задній диференціал і система повного приводу Q4. Центральна муфта лише за 150 мілісекунд змінює пропорцію крутильного моменту між осями від 0:100 до 50:50. І за кермом цього навіть не помічаєш. Як не звертаєш уваги і на велику кількість дефектів дороги.
Пневматична підвіска зберігає приємну жорсткість навіть у звичайному режимі і залишає достатньо комфортний хід у спортивному. Зате в ньому вона добре бореться з кренами і вертикальними коливаннями. І навіть на величезних колесах із 21-дюймовими дисками машина напрочуд приємно пружинить на нерівностях і благородно відпрацьовує дефекти.
Бажати і наздогнати
Своїм ходом на таких величезних колесах Maserati Levante S приємно здивував, від такого потужного двигуна я меншої витрати палива і не очікував, а до деяких незручностей у салоні ставлюся з розумінням. Ну, не пригадаю я італійського автомобіля з ідеальною ергономікою. Думаю, що якщо в конструкторів з’являється дилема – чим жертвувати, то емоційність завжди переважає над раціональністю.
Багажник дуже практичний. Його об’єм у похідному стані становить 580 літрів, під полицею є зручна сітка для невеликих речей, більші можна закріпити за допомогою такелажних петель. Склавши задній ряд отримуємо рівну підлогу величезного вантажного відсіку. Для дрібних і брудних речей навіть у Maserati є підпільний органайзер. Під ним нехитрий інструмент для ремонту проколів і акумулятор.
І за це ми любимо італійські авто. Деколи побоюємося, але бажаємо. І бажати Maserati Levante зовсім не гріх. Адже це дуже ефектний автомобіль, що поєднує в собі розкіш, елегантність, силу і звучний голос.
А це чинники, які у світі великих грошей і розкішних авто значать набагато більше, ніж незручна ручка на одній із кришечок або підстаканники, до того ж задні. Так, що у відомих гравців ринку з’явився дуже емоційний і сильний конкурент. І тепер, якщо Ferrari і Lamborghini все ж зважаться на створення SUV під власним ім’ям, їм доведеться наздоганяти Maserati.
Фото автора
Альтернатива на ринку:
За своїми розмірами Maserati Levante S трохи перевершує своїх опонентів. Але помірятися силою з «ескою» готові не всі з них. Деякі елітні позашляховики і SUV в Україні представлені в дизельних і більш скромних бензинових версіях. Відповідно, вони конкуруватимуть із двома іншими модифікаціями італійського SUV.
Maserati Levante S
3,0 л V6 (430 к.с.), 5,2 с до100 км/год
від 2 630 854 грн*
BMW X6 xDrive50i
4,4 л V8 (450 к.с.), 4,8 с до 100 км/год
від 2 417 555 грн*
Mercedes-Benz GLE 500 4MATIC Coupe
4,7 л V8 (435 к.с.), 5,6 с до 100 км/год
від 2 572 428 грн*
Porsche Cayenne S
3,6 л V6 (420 к.с.), 5,5 с до 100 км/год
від 2 652 650 грн*
*На 03.10.2016 р.
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ У вишуканому та розкішному інтер’єрі Maserati Levante використовуються шкіра і дерево преміального рівня. Ще більше відзначити статус і стиль власника допоможе дизайнерське оздоблення салону шовковими тканинами від Ermenegildo Zegna. Модель об’єднала стиль купе, простір у салоні і місткість багажника великого універсала, а також великий дорожній просвіт позашляховика. Завдяки окремому блоку керування з механічними перемикачами зручно користуватися кліматичною установкою, однак… | − … до перемикачів покажчиків поворотів і склоочисників доводиться тягнутися, зачиняти відсік під центральною консоллю не дуже зручно, а підстаканники в задньому підлокітнику не причиняються. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Двигун такий же емоційний, як і зовнішність авто. Приємно, що є вибір моторів. А наявність дизельного агрегата дає змогу схилити до купівлі цього шедевра людей не тільки багатих, а й розважливих і економних. У варіанті Maserati Levante S силовий агрегат забезпечує великому SUV динаміку спорткара, тільки при цьому … | − … доводиться миритися з тим, що витрата пального помітно вища за заявлену. Кажуть, що можна вкластися в заводські рамки, але як змусити себе це зробити? Адже це означає, втратити частину насолоди. |
Фінанси і оснащення | |
+ Для запобігання зіткненням у Maserati Levante є система автоматичного екстреного гальмування, активний круїз-контроль і функції попередження про ризик фронтального зіткнення, про виїзд зі смуги руху, а також про машини в мертвих зонах і на поперечному курсі під час руху заднім ходом. Є вибір з аудіосистем Harman Kardon або Bowers & Wilkins, камери заднього виду або цілого комплексу кругового огляду. Італійський SUV оснащений шістьома подушками безпеки, адаптивним освітленням, мультимедійною системою Maserati Touch Control з 8,4-дюймовим сенсорним екраном, Програма Auto Play підтримує смартфони на платформах iOS і Amdroid. Є навіть система Clari-Fi, яка дає змогу відновлювати якість звуку в стиснутих файлах, от тільки… | − … в Україні вона поки що не працює. Системи автоматичного утримання в смузі руху і зупинки під час руху заднім ходом при виявленні небезпеки не пропонуються. І якщо потреба в першій на наших дорогах примарна, то друга реально дуже корисна. |
Maserati Levante S | ||
Загальні данні | ||
Тип кузова | універсал | |
Дверцят/місць | 5/5 | |
Габарити Д/Ш/В, мм | 5003/1968/1679 | |
База, мм | 3004 | |
Колія передня/задня, мм | 1624/1676 | |
Кліренс, мм | 160-247 | |
Маса споряджена/повна, кг | 2109 | |
Об’єм багажника, л | 580 | |
Об’єм бака, л | 80 | |
Двигун | ||
Тип | бенз. з безпосеред. впр. твін-турбо | |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | V6/4 | |
Об’єм, см куб. | 2979 | |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 316(430)/5750 | |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 580/4500-5000 | |
Трансмісія | ||
Тип привода | авт. підкл. повний | |
КП | 8-ст. авт. | |
Ходова частина | ||
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. вент. | |
Підвіска передня/задня | незалежн./незалежн. | |
Підсилювач | електро | |
Шини передн./задн. | 265/40 R21 / 295/35 R21 | |
Експлуатаційні показники | ||
Максимальна швидкість, км/год | 264 | |
Розгін 0–100 км/год, с | 5,2 | |
Витрата траса–місто, л/100 км | 8,5-15,0 | |
Гарантія, років/км | 3/без обм. проб. | |
Періодичність ТО, років/км | 1/20 000 | |
Вартість ТО, грн | 12 000 | |
Мінімальна вартість грн* | 2 630 854 |
*За курсом НБУ на 03.10.2016 р.