Впервые с новым Lexus RX мы познакомились этой зимой в Португалии – в самой западной стране Европы прошла проба гибридной версии. А уже в Украине мы взяли на тест-драйв RX с новейшим 2-литровым турбомотором.
Так-так, під капотом нового Lexus RX 200t ховається бензиновий турбомотор, що сталося вперше в історії цієї моделі. Чи виправдане встановлення такого малооб’ємного двигуна, нехай і підкачаного наддувом, у великий кросовер? Спробуємо розібратися.
Сила є!
З одного боку, потужність 2-літрової рядної «четвірки» RX 200t у 238 сил не вражає. Адже раніше найменш потужним RX була модель минулого покоління з 2,7-літровим атмосферником. Але не варто порівнювати дебютанта з машиною, яка залишила конвеєр – прогрес, звісно, не зупинити. Краще зупинимося на сучасному RX 350 із новим атмосферним 3,5-літровим двигуном.
Так, цей мотор потужніший на 62 к.с., але за тяговими характеристиками різниця вже не така велика: 350 Нм видає силовий агрегат RX 200t і 370 Нм – двигун RX 350. Адже саме крутильний момент найбільше впливає на динамічні характеристики. Більше того, завдяки твінскрольній турбіні максимум тяги доступний «знизу» і в дуже широкому діапазоні обертів – із 1650 до 4000 об/хв, тоді як стеля тяги об’ємнішого мотора починається дуже високо – з 4600 об/хв і йде на спад вже на 4700 об/хв. Тому і різниця в розгоні до 100 км/год цих машин невелика – лише 1,3 секунди. RX 200t витрачає на це 9,5 секунди.
Відчути всі принади наддувного двигуна RX 200t дали змогу спортивні режими їзди. Так, всі соки з нього можна вичавити в режимі Sport+, який є в комплектації F-Sport і максимальній Luxury. У ньому кросовер максимально зібраний, кермо гостріше, 6-ступінчаста автоматична коробка передач спритніша. Мабуть, настільки спортивним RX не був ніколи.
Пасує силовому агрегату і шасі. Ще під час першого тесту в Португалії я зазначав, що так добре керувати Lexus RX ще не вдавалося. Конструктори на 30% збільшили жорсткість кузова, помітно підвищили пружність підвіски. Водночас кросовер не витрясе з душу пасажирів на нерівностях.
Заводська діета
А от у чому Lexus RX 200t безперечно виграє, так це в паливній економічності. Природно, найбільша різниця у витраті пального проявляється в міському циклі. Новинка, двигун якої залежно від навантаження працює і за циклом Отто, і за циклом Аткінсона, на кожну сотню міського пробігу споживає майже на 3 літри палива менше, ніж RX 350.
Під час тесту наш Lexus RX 200t підтвердив заводські дані, витрачаючи від 9 до 10 літрів на 100 км. Звісно, ці показники можливі в екорежимі силового агрегата і під час дуже спокійного стиля водіння. Трохи допомагає економити і система Stop&Start, що вперше з’явилася в Lexus RX. За умови активнішого стилю їзди споживання бензину зростало до 13 літрів і більше.
А от на трасі під час руху зі швидкістю менше за 100 км/год вдавалося укладатися в легкові показники – 6,5 л на сотню! У швидкісному діапазоні 120-130 км/год кожні 100 км з бака зникає вже щонайменше 9 літрів бензину. Для бензинових Lexus RX, що не оснащені гібридною силовою установкою, такі цифри раніше були просто недосяжними. Адже варто врахувати, що в четвертому поколінні Lexus RX став більшим і важчим. Наприклад, за розмірами він фактично наздогнав флагманський позашляховик LX.
Плати менше, катайся більше
Ще один аргумент на користь Lexus RX 200t – вартість. На сьогодні це найдоступніший RX. А зовні він відрізняється єдиним шильдиком. Різниця в ціні RX 200t і RX 350 в однаковій комплектації перевищує 250 тис. грн. Якщо цю суму перевести у вартість палива, то її вистачить для заправки RX 200t на перші 100 тис. км пробігу. Доплата за гібридний RX 450h і взагалі становитиме майже півмільйона гривень, так що його придбання – швидше іміджевий вчинок.
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Шумоізоляція четвертого покоління RX з незвички може вразити. Тут панує тиша, зокрема на великих швидкостях. Практично беззвучно, навіть при заглушеному моторі, піднімаються і опускаються стекла. Салон став просторішим за всіма параметрами. Передні сидіння мають куди кращу бічну підтримку і набагато ліпше, особливо порівняно з минулим поколінням, тримають тіло в поворотах. Майже на 100 літрів зріс об’єм багажника. | − Низькопрофільна гума 235/55, взута у 20-дюймові диски, не дуже підходить для наших розбитих доріг, та й більш пухкі колеса, безумовно, додали б трохи комфорту новому RX. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Малооб’ємний 2-літровий турбомотор зовсім трохи програє в динаміці версії з 3,5-літровим агрегатом, а палива споживає набагато менше. Чутлива АКП. Хороша для Lexus RX керованість і точність рульового керування. | − Під час активної їзди витрата палива RX 200t вже близька до RX 350. |
Фінанси й оснащення | |
+ RX 200t може похвалитися найдоступнішою вартістю серед інших версій RX. Хороший вибір комплектацій: для суто бензинових RX 200t їх три, для гібрида – чотири. Починаючи з середньої комплектації RX оснащений 12,3-дюймовим дисплеєм, куди виводиться інформація про системи автомобіля, навігація, мультимедіа та багато іншого. | − Lexus RX 200t дорожче основних бензинових конкурентів. |
Lexus RX 200t | |
Загальні дані | |
Тип кузова | універсал |
Дверцят/місць | 5/5 |
Габарити Д/Ш/В, мм | 4890/1895/1690 |
База, мм | 2790 |
Кліренс, мм | 200 |
Маса спорядж./повна, кг | 1960/2575 |
Об’єм багажника, л | 453 |
Об’єм бака, л | 72 |
Двигун | |
Тип | бенз. з безпосеред. впр. турбо |
Розп. і к-ть цил./кл. на цил. | R4/4 |
Об’єм, см куб. | 1998 |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 175(238)/ 4800–5600 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 350/1650–4000 |
Трансмісія | |
Тип приводу | повний |
КП | 6-ст. АКП |
Ходова частина | |
Гальма перед./задні | диск. вент./диск. вент. |
Підвіска перед./задня | незалежн./незалежн. |
Підсилювач | електро |
Шини | 235/55 R20 |
Експлуатаційні показники | |
Макс. щвидкість, км/год | 200 |
Розгін 0–100 км/год, с | 9,5 |
Витрата траса–місто, л/100 км | 6,7–9,9 |
Гарантія, років/км | 3/100 000 |
Періодичність ТО, років/км | 15 000 |
Мін. вартість, грн* | 1 546 199 |
Вартість. тест. авто, грн* | 1 872 075 |
*вартість із тестованим силовим агрегатом на 26.08.2016 р.
Фото автора