«Автоцентр» испытал первый в истории дизельный внедорожник Lexus. Он оказался первым «проходимцем» бренда, который способен потреблять в городе менее 10 литров топлива на 100 км.
У лінійці Lexus залишилося лише два справжніх позашляховики GX і LX. Що означає справжніх? Це передбачає наявність рамної конструкції, нерозрізного моста позаду, роздавальної коробки із заниженою передачею і блокування міжосьового диференціала.
Саме такий мастодонт – Lexus LX, який нещодавно серйозно оновили, сьогодні у нас на тесті.
Великі сюрпризи
У рестайлінгового Lexus LX третього покоління помітно змінилася зовнішність, що зробило його вигляд більш сучасним і агресивним.
Автомобіль дуже змінився і всередині. Тут є низка електронних нововведень. Але, безумовно, головний меседж оновлення LX – поява турбодизельної версії. Для Lexus це свого роду сенсація, адже перед нами перший позашляховик марки на важкому паливі. Утім, такий симбіоз давно напрошувався, адже вперше рамний Lexus в місті може споживати менше ніж 10 літрів пального на 100 км пробігу. Під час тесту мінімальна витрата у мегаполісі становила 8,9 л на сотню. Звісно, такий показник можливий лише в порожньому місті і за умови дуже акуратної їзди, але головне, що він цілком досяжний. Під час звичайної їзди з помірним трафіком споживання палива становило від 11 до 13 л на 100 км.
LX є флагманом позашляхової лінійки Lexus. І у нього є спільні корені з Toyota. У нашому випадку це Land Cruiser 200. Природно, ці машини серйозно відрізняються за дизайном, наповненням і ступенем розкоші. Але не випадково ми взяли «двохсотку», адже саме від неї LX 450d отримав дизельний мотор. Утім, для LX його зробили потужнішим: турбодизельна V-подібна «вісімка» розвиває на 23 сили більше – 272 к. с. Максимальний крутильний момент у обох машин величезний – 650 Нм, але у Lexus полиця його максимуму більша – з 1600 до 2800 об/хв, тоді як момент у LC 200 починає спадати на 2600 об/хв. Це дало змогу зробити LX динамічнішим. Так, до 100 км/год він розганяється на 0,3 секунди швидше – за 8,6 с. Утім, ганяти на такій техніці зовсім не хочеться. Навіть новою системою Drive Mode Select, яка дає змогу обирати програму руху аж до Sport+, користуєшся скоріше з цікавості, ніж з необхідності. Високе розташування центру маси потребує більш зваженого підходу, коли обираєш швидкість під час активного проходження поворотів.
За своїми позашляховими характеристиками Lexus LX 450d дасть фору багатьом. Інше питання, хто потягне цю розкіш у ліси, болота та гори. Але повірте, там він не стане хлопчиком для биття. Єдине, про що доводиться шкодувати, так це про лаковані боки, підніжки та бампери, яким у серйозних колотнечах точно дістанеться.
Таємниця Lexus LX приховує серйозний позашляховий арсенал. Це підвіска із змінним кліренсом, знижувальна передача, система допомоги під час руху поза дорогами Crawl Control і система допомоги під час розвороту. Працює вона виключно на бездоріжжі за активованого Crawl Control і ввімкненої понижувальної передачі. І коли не вистачає ширини повороту, достатньо просто повернути кермо у бік (за ввімкненої системи), і електроніка пригальмує внутрішнє до повороту заднє колесо. Навіть на доволі щільному ґрунті машина буквально б’є колію колесом, але радіус повороту справді помітно скорочується – відпадає необхідність зайвих маневрів.
Безпечна розкіш
У салоні ми бачимо кардинальні зміни. Тачскрін-дисплея немає, замість нього величезний 12,3-дюймовий монітор, з прекрасною графікою і знайомою за більшістю Lexus мишкою Remote Touch.
Новинкою для цієї моделі стала система превентивної безпеки Lexus Safety System+. Наприклад, пд. час різкого скорочення дистанції до попереднього автомобіля Lexus LX не тільки попереджає звуковим сигналом, а й за умови відсутності реакції водія сам вмикає гальма.
У колі сім’ї
Безумовно, Lexus LX 450d відбере покупців у схожої за параметрами Toyota LC 200. Цей автомобіль призначений для тих, кому не вистачало розкоші дизельної «двохсотки». А от комплектація бензинового LX 570 все одно багатша. Хоча така версія споживає помітно більше палива і має менший запас ходу, до того ж вона більше ніж на півмільйона гривень дорожча.
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Новий дизайн чудово омолодив Lexus LX. Вентиляція сидінь тепер доступна і заднім пасажирам. Нестача простору – останнє з чим зіткнеться власник цього авто. | − Незручно користуватися кліматом трьом заднім пасажирам. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Двигун LX 450d виявився дуже тихим. За тяговими характеристиками він помітно перевищує ненажерливу 5,7-літрову «вісімку». Вражаючі позашляхові здібності. Всеїдність наших доріг. | − На лежачих поліцейських задня підвіска з нерозрізним мостом іноді поводиться жорсткувато. |
Фінанси й оснащення | |
+ Найдорожчий позашляховик марки підтягнули за оснащенням до більш нових і технологічних моделей. | − У дизельній версії відсутні система моніторингу сліпих зон, люк і охолоджуючий бокс між передніми кріслами. |
Lexus LX 450d | |
Загальні дані | |
Тип кузову | універсал |
Дверцят/місць | 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 5065/1980/1910 |
База, мм | 2850 |
Маса спорядж./повна, кг | 2510/3350 |
Об’єм багажника, л | 909 |
Об’єм бака, л | 93 |
Двигун | |
Тип | диз. з безпосередн. впр. бітурбо |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | V8/4 |
Об’єм, см куб. | 4461 |
Потужність, кВт(к.с.)/об/хв | 200(272)/3600 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 650/1600–2800 |
Трансмісія | |
Тип приводу | пост. повний |
КП | 6ст. авт. |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. вент. |
Підвіска передня/задня | незалежн./залежн. |
Підсилювач | гідро |
Шини передні/задні | 285/60 R18 |
Експлуатаційні показники | |
Макс. швидкість, км/год | 210 |
Розгін 0–100 км/год, с | 8,6 |
Витрата траса-місто, л/100 км | 8,5–11,2 |
Гарантія, років/км | 3/100 000 |
Періодичність ТО, км | 15 000 |
Вартість ТО, грн | 4325 |
Мін. вартість. грн | 3 067 988 |
Фото автора