Новый Kia Rio в кузове пятидверный хэтчбек стал героем тест-драйва на дорогах южной части Украины.
Kia Rio – це несерйозно. Уявляю, як зараз сіпнулася у здивованому вигині брова піарника Kia, який почав читати цей текст.
Але ж це логічно, чи не так? На щастя, ще є компанії, що дають автомобілям красномовні назви, і Kia – одна з небагатьох. Мені, наприклад, дуже імпонує назва Picanto (що, втім, ще не означає, що подобається і машина з такою назвою). Ну а Ріо – тут однозначні асоціації: самба, карнавал, пір’я і флірт.
Що може бути серйозного в такій машині? Хіба що цифри. Наприклад, такі: у 2016 році у світі продано 450 тис. Кіа Ріо, а загалом із початку виробництва у 2000 році – вже понад 2,5 млн. Зауважу, продаж у 2016 році – це показник, так би мовити, «на вильоті», оскільки в 2017 стартує (точніше, вже стартував) Kia Rio четвертого покоління. Абсолютно новий. І, що цікаво, судячи з тих змін, які відбулися з машиною, головним завданням дизайнерів та інженерів було… зробити машину трохи серйознішою.
Причому це не проблема конкретно Rio, це загальна тенденція. В європейських містах відбувається стрімка мінімізація автопарку – не кількісна, а якісна. І сьогодні машина А-класу – це ще, може бути, щось веселе і задерикувате, а В-клас – вже набагато солідніший, а іноді – навіть статусніший.
З іншого боку, в Україні Кіа Ріо – більше жіночий автомобіль, але якщо дивитися на показники віку аудиторії, то і поготів «дівчачий» (69% покупців Rio – жінки, переважно 26-35 років).
В Європі такого поділу немає: машину «унісекс» з однаковою охотою купують і чоловіки, і жінки, так що їй не завадило б додати дещицю маскулінності. Ну, або хоча б строгості. Що і було зроблено, і ми помітили це ще в Парижі, на прем’єрі нового Кіа Ріо. Дозволю собі ще одну – останню – ремарку: ми зараз говоримо виключно про хетчбек Rio, причому тільки про п’ятидверний. В четвертому поколінні тридверки не буде, а щодо седана – це окрема східна історія, він на нашому ринку може з’явитися вже найближчим часом. Але це зовсім інша машина, і про неї ми поговоримо окремо.
Так от, доросліший вигляд нового Ріо ми відзначили і раніше, а тепер настав час оцінити його їздові якості в наших умовах: машини вже добралися до України.
Буквально ще пару слів про дизайн – на що варто звернути увагу. У довжину Ріо витягнувся на 15 мм, але я ніколи не повірю тому, хто скаже, що здатний візуально оцінити додані півтора сантиметра за загальної довжини 4 м 65 см. Як і дах, нижчий на 5 мм.
З іншого боку, ось це «тут трохи довше, а зверху приплюснемо» дає свій ефект навіть за умови, здавалося б, зовсім невеликих маніпуляцій. Плюс новий дизайн решітки радіатора (фальшрешітки – уточнення для буквоїдів), рознесені по краях нового бампера протитуманки у вертикальних вставках, гостра оптика – і ми маємо новий вигляд авто: присадкуватіший, спортивніший, серйозніший!
Машина здається ширшою, ніж раніше, хоча додалося якихось жалюгідних 5 мм. Словом, мені, сорокап’ятирічному чоловікові, в такій машині їздити не соромно, тоді як, наприклад, щодо деяких конкурентів я відчуваю легкий моральний дискомфорт – той же таки Ford Fiesta (якщо це не RS) або VW Polo. До речі, для Ria пропонується вісім кольорів кузова, зокрема дуже солідні нові три: синій, сірий і коричневий.
Салон теж суттєво змінився. Перед вами тепер немає комодної полиці передньої панелі, все гармонійно і добре, без перегинів, до того ж має презентабельний вигляд. Хоча тактильно відчувається не так – пластики всі жорсткі і «холодні», без винятків.
Кермо – нове, з підігрівом та управлінням магнітолою навіть у стартовій комплектації, але більше порадували діапазони регулювання: і за вильотом, і по вертикалі, так що обрати потрібне положення керма та крісла для водія будь-якої комплекції – не проблема. Взагалі, доволі просторо, – з пасажиром праворуч ви не будете штовхатися ліктями, а ось ззаду мені все ж місця мало. Колісна база збільшилася на 10 мм, вони, очевидно, пішли на збільшення салону, але якщо за кермом почуваюся не гірше, ніж в машині С-класу, то на задньому дивані – ні: стандартний В-клас, хоч і геть не найтісніший у сегменті.
На передній панелі привертає увагу новий дисплей. Його конфігурація залежить від рівня комплектації: у початкових версіях – зовсім скромний, у топових – повноцінний п’ятидюймовий. Дизайн не оригінальний. Таке виконання а-ля планшет ми бачили і в інших машинах, наприклад Audi або Peugeot. Але для такого сегмента це сміливо. І вийшло непогано. Він не здається чужорідним предметом, вліпленим у панель. Ні, все акуратно.
Ну, а про блок керування клімат-контролем, схожий на геймерський джойстик, не писав тільки ледачий. Ось тут вже і симпатично, і оригінально. Загалом, з салоном порядок. Хотілося б пластики м’якші і оздоблення дорожче. Але стоп: у цьому сегменті на рахунку кожна копійка, тут цінове позиціонування важливіше за вишуканість дизайну.
А щодо техніки, тут вже знайома нам ситуація: в Україну машина поставляється не з повним комплектом агрегатів, адресованих західній Європі. Це і наші смаки (так, принаймні, стверджує імпортер). Наприклад, ми все ще не дуже любимо маленькі і екологічно задушені мотори. Тому зумовлені нашими реаліями обмеження – щодо пального і так далі. У підсумку маємо два мотори – 1,2-літровий 84-сильний, що йде в парі виключно з механічною КП, і 1,4-літровий 100-сильний, агрегатується тільки автоматом. Нові літрові турбовані і дизельні мотори об’ємом 1,4 л – це для нас поки що тільки перспектива.
Машину на механіці дослідити не вдалося, а шкода. На тесті в Одесі нам запропонували лише авто з автоматами, що лише посилило скромність Kia в діапазоні передач. Дали б механіку – там теж набір невеликий. Але є хоча б п’ять, було б не так помітно, оскільки в АКП їх взагалі чотири. Я думав, що таких вже не роблять.
Не те щоб це завдало мені якихось незручностей. Машина не затихає і не виє на підвищеній ні в місті, ні на трасі, все нормально. Але просто за звичкою я весь час відзначав, що тут би вже можна було перемкнутися і вище, а нема куди. А тут ще одну проміжну… Можливо, це професійне, і звичайна людина не буде такою педантичною. Я ж відзначу найголовніше. Коли споживач дізнається, що в коробці чотири передачі замість шести, виникає перше питання: а яка тоді витрата? Друзі, це не той вазівський варіант, коли до готової коробки передач просто додавали ще одну шестірню. У Kia доволі адекватний агрегат. У всіх прес-релізах він іменується не інакше як «перевірений часом». Але це не означає, що конструктивно він з минулого століття. Коробка періодично доопрацьовується, так що з витратою все гаразд. В тестовому режимі, де ми дозволяли собі і трохи придавити, і поштовхатися в одеських пробках, вийшло близько семи літрів на сотню – при заявлених комбінованих 6,1 л/100 км. Не дуже економічно, але прийнятно.
Треба буде обов’язково перевірити молодшу версію – в динаміці завдяки механіці вона жвавіша, а в плані економічності це буде і зовсім цікавий варіант. І ще раз тільки залишається поскаржитися, що до нас поки що не поставляється 90-сильний дизель об’ємом 1,4 л і 6-ступінчастою механікою, здатний вкластися в 3,8 л/100 км
Попереду у Kia Rio підвіска типу макферсон. Її трохи налаштували і підтягнули, а ззаду – повністю нова незалежна. Змінилися і налаштування рульового керування (з мотором електропідсилювача на рульовій колонці). Крім того, завдяки використанню надміцних сталей зросла жорсткість кузова. У підсумку рулиться Ріо справді помітно яскравіше – точніше, гостріше, задерикуватіше.
Ста конячок вистачає для активної їзди і в місті, і на трасі, а змінені налаштування підвіски дають змогу робити це безпечно і навіть азартно. Щоправда, ходова явно заточена під європейські дороги: всі ці якості прекрано проявляються на рівному асфальті, а на ямах і розломах ззаду постукує. Ні, пробоїв немає, але нерівності відпрацьовуються акустично жорстко. Хоча насправді жорсткішою підвіска не стала. Я сказав би так: на розбитих дорогах Ріо поводиться так само, як і раніше на хорошому рівному асфальті: чіткіше, приємніше, більш передбачувано.
Ну, і нарешті, про найголовніше – про ціну. В Україні машина пропонується в трьох комплектаціях. Стартова – Comfort – з мотором 1,2, механікою і зовсім не аскетичним набором опцій: шість подушок безпеки, АБС, система стабілізації і противідкатка, підігрів керма та передніх сидінь, кондиціонер, керування магнітолою на кермі. Коштує така машина 352 800 грн.
Багато це чи мало? Skoda Fabia «починається трохи раніше» – з 307 тис. грн. Але ця машина навіть без кондиціонера і з мінімальним набором опцій, такою ж п’ятиступінчастою механікою і літровим 90-сильним мотором – 363 470 грн. З Ford Fiesta приблизно та сама історія – з 1,4-літровим бензиновим мотором, п’ятиступінчастою механікою і оснащенням Comfort – 369 300 грн. Тобто, як то кажуть, «машина – в ринку»: адекватна пропозиція за зрозумілі гроші.
Можливо, сьогодні ще хтось казатиме: «Як можна продавати Kia за ціною Skoda?» – але це люди, які живуть минулим. Продукція Kia сьогодні не поступається вищезазначеним конкурентам. Ну, і невеликий гандікап в ціні все ж таки є.
А далі зберігається приблизно такий самий баланс, хоча верхня планка у Kia значно нижча, ніж у згаданих конкурентів. За автомобіль з 1,4-літровим мотором і “автоматом” доведеться викласти мінімум 416 500 грн. Зате вам дістануться вже круїз-контроль, клімат-контроль, парктронік, проекційні фари головного світла і діодні ходові вогні.
І нарешті Prestige (а Kia Rio може бути престижним) коштує 453 250 грн. Цифрова панель приладів Supervision, система безключового доступу в авто, кнопка старт/стоп, алюмінієві накладки на педалі, світлодіодні задні ліхтарі, мультимедіа з 5-дюймовим екраном і камерою заднього виду. Fiesta в топі у нас коштує 457 тис., Fabia – 496 тис., а Toyota Yaris – 577 тис. Без коментарів.
Резюме
+ Kia Rio став цікавішим у дизайні, трохи серйознішим і соліднішим. Дуже непогано поводиться на дорозі: машина для спокійної і впевненої їзди. Проти попереднього покоління прогрес очевидний. Порівняно з конкурентами Rio пропонує трохи більше цікавих опцій за ті самі гроші, так що під час вибору машини в цьому класі обов’язково варто уважніше придивитися.
– Чотириступінчастий автомат – якось вже старомодно. Кажуть, що у Kia на підході 6-діапазонний агрегат. А наразі є, те що є. Як і раніше на наш ринок не везуть дизельні версії, 6-ступінчаста механіка також йде в парі з тими моторами, які не надходять в Україну.
Kia Rio | ||
Тип кузова | хетчбек | |
Дверцят/місць | 5/5 | |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4065/1725/1460 | |
База, мм | 2580 | |
Кліренс, мм | 140 | |
Маса спорядж./повн., кг | 1110/1560 | 1158/1600 |
Об’єм багажника, л | 325 | |
Об’єм бака, л | 45 | |
Тип | бенз. | бенз. |
Розп. і к-ть цил./кл. на цил. | R4/4 | |
Об’єм, см. куб. | 1248 | 1368 |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 62 (84)/6000 | 73 (100)/4000 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 121/4000 | 133/4000 |
Тип привода | передній | |
КПП | 6-ст. мех. | 5-ст. авт. |
Максимальна швидкість, км/год | 170 | 166 |
Розгін 0-100 км/год, с | 12,9 | 13,9 |
Сер. витрата, л/100 км | 4,8 | 6,1 |