Гибридные технологии – это будущее львиной доли автомобилей. Свое видение серийного гибрида – компактный кроссовер представила компания Kia.
Безумовно, ми пам’ятаємо, що Kia і до Niro складала (і продовжує це робити) гібридні і навіть електричні автомобілі. Наприклад, та сама Optima, сee’d, Soul і доступний в Америці та Південній Кореї величезний седан Cadenza Hybryd. Але Niro концептуально відрізняється від цієї четвірки. Адже компактний кросовер спочатку проектували і розробляли як гібрид, тоді як електричну установку в вищеперелічені моделі адаптували вже по факту.
Більше того, абсолютно нова платформа, на якій складено Niro, в майбутньому дасть життя одразу кільком повноцінним електрокарам. Перший із них з’явиться вже в 2017 році.
Ця платформа в Niro дала змогу розмістити батарею гібридної установки так, щоб вона не забирала простір у салоні та багажному відділенні. АКБ встановлено перед паливним баком і задньою віссю, що знизило центр ваги, адже вага у неї чимала – 33 кг. До речі, на відміну від батарей більшості конкурентів АКБ тут літій-іонна, полімерна, а отже, замість рідких електролітів у ній використано нетекучі полімери, завдяки чому їй можна надати практично будь-якої форми. Крім того, така батарея дешевша у виробництві. Плюс довговічність: на неї поширюється 7-річна гарантія.
У гібридного кросовера є й інші особливості. Конструктори дуже відповідально підійшли до зниження ваги. В автомобілі широко використані високоміцні сталі, пластик і алюміній. З крилатого металу капот і кришка багажника. Для зниження безпружинних мас в ходовій частині з алюмінію виготовлено передні важелі, поворотні кулаки і супорти. А частка високоміцних сталей в кузові досягла 53%.
Найголовніше – економія
Під капотом Kia Niro гібридна установка, що має у своєму складі бензиновий двигун GDi об’ємом 1,6 л і потужністю 105 сил із максимальним крутильним моментом 147 Нм і електродвигун у 43 к.с. і 170 Нм. Сумарно максимум цього силового агрегата – 141 к.с. і 265 Нм.
Електромотор забезпечив компактному кросоверу непогану динаміку. Так, Niro прискорюється до 100 км/год за 11,5 с, що на секунду швидше легшого бензинового Soul’а з 124-сильним мотором. Причому розганяється він напористо з самого старту, та й не дивно, адже 170 Нм електричної тяги доступні вже з 0 обертів. А от на швидкостях за сотню прискорення вже не вражає – хотілося б, щоб силовий агрегат був потужнішим.
Звісно, головне в гібриді не динаміка, а економія. За умови акуратної їзди у мене виходило укладатися в 5 л на 100 км. Але навіть при дуже активному драйві на гірських іспанських серпантинах, практично на межі можливостей цього автомобіля, перевищити позначку в 10 л так і не вдалося.
.
Природно, я поїздив на Niro і виключно на електричній тязі. Це виявилося можливим до швидкості 40 км/год, та й то з педаллю газу потрібно бути дуже акуратним: трохи передавив її, і бензиновий мотор вже в ділі. Освоївшись з малоінформативним акселератором, в режимі «електрички» виходило проїжджати близько двох кілометрів, після чого заряд батареї був на мінімумі. Заряджається АКБ доволі оперативно, і не тільки від бензинового мотора, а й, як і всі гібриди, від будь-якого уповільнення. У звичайному режимі батарея заповнюється тільки до 80% і не розряджається менше ніж до 40% – так система щадить АКБ від зайвого перегріву. Але при агресивнішій їзди вона може зарядити акумулятор і до 100%.
У ногу з часом
Це ще геть не всі козирі Kia Niro. Компактний кросовер йде в ногу з часом і стосовно безпеки. Тестові машини були оснащені пакетом Advanced Driving, який охоплює системи автономного екстреного гальмування, що спрацьовують не тільки на автомобілі, а й на пішоходів. Причому нам вдалося перевірити їх у дії. Звісно, не на живих людях, а на манекенах і встановлених макетах машин. Спрацьовувала система бездоганно і в усіх випадках знаходила перешкоду, повністю зупиняючи Niro. До речі, цей пакет – опція навіть для максимально упакованої версії. В Європі за неї необхідно доплатити 1290 євро.
Перший в Україні?
Схоже, Niro ризикує стати першим гібридним Кіа в Україні. Принаймні компанія планує продавати цей кросовер не тільки в Новому Світі, а й у Європі. Для цього вже зараз навчають фахівців фірмового сервісу.
Щодо вартості, то українська поки що невідома, як і терміни дебюту автомобіля на нашому ринку. А от, наприклад в Європі Niro вже надійшов у продаж. Його початкова ціна аналогічна базовій версії Optima або Sportage у середній комплектації.
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Хороша шумоізоляція. Дуже низький (лише 0,29 Сх) коефіцієнт аеродинамічного опору. Великий багажник. Сучасна мультимедійна система. | − Жорстка підвіска у поєднанні з колісними дисками 18-го радіусу і низькопрофільними шинами 225/45. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Стосовно керованості це найкраща Kia, на якій я коли-небудь їздив. Так, рульовому механізму все ще не вистачає інформативності, але ця машина на порядок краща за старі моделі марки з іграшковими відчуттями. Жорстка підвіска і низький центр ваги дають можливість дуже швидко для авто корейської марки проходити віражі, недостатня обертальність в Niro мінімальна. Сподобалися потужні та інформативні гальма. | − Низький кліренс. Недостатньо потужності на високих швидкостях. |
Фінанси й оснащення | |
+ Хороший вибір опцій та аксесуарів, і їх вартість цілком доступна. Всі Niro обладнані сімома подушками безпеки (зокрема і для колін водія). Автомобіль може бути оснащений адаптивним круїз-контролем і системою утримання в смузі. | − Системи автоматичного гальмування – тільки за доплату. |
Kia Niro | |
Загальні дані | |
Тип кузова | універсал |
Дверцят/місць | 5/5 |
Габарити Д/Ш/В, мм | 4355/1805/1535 |
База, мм | 2700 |
Кліренс, мм | 160 |
Маса спорядж./повна, кг | 1425/1930 |
Об’єм багажника, л | 427 |
Об’єм бака, л | 45 |
Гібридний привід | |
ДВЗ | бенз. із безпосердн. впр. |
Розп. і к-ть цил./кл. на цил. | R4/4 |
Об’єм, см куб. | 1580 |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 77(105)/5700 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 147/4000 |
Екологіч. стандарт | Євро 6 |
Електродвигуни | синхрон. змін. струму з пост. магн. |
Потужність, кВт (к.с.) об/хв | 32(44)1798–2500 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 170/0–1798 |
Сумарна потужність, кВт (к.с.) | 104(141)5700 |
Макс. кр. мом., Нм/об/мин | 265/1000–2400 |
Трансмісія | |
Тип привода | передній |
КП | 6–ступінчаста АКП |
Силовий акумулятор | |
Тип | літій-іонний полімерний |
Ємність, кВт·год | 1,56 |
Напруга, В | 240 |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
Підвіска передня/задня | незалежн./незалежн. |
Пдсилювач | електро |
Шини передні/задні | 225/45 R18 |
Експлуатаційні показники | |
Максимальна швидкість, км/год | 162 |
Розгін 0–100 км/год, с | 11,5 |
Витрата траса–місто, л/100 км | 4,4–4,5 |
Гарантія на автом., років/км | 5/120 000 |
Гарантія на елементи гібрид. сист., років/км | н.д. |
Періодичність, ТО, років/км | 15 000 |
Фото автора
Редакція дякує компанії «Фалькон-Авто» за сприяння в організації тест-драйву.