X

Тест-драйв Kia Niro

Гибридные технологии – это будущее львиной доли автомобилей. Свое видение серийного гибрида – компактный кроссовер представила компания Kia.

Безумовно, ми пам’ятаємо, що Kia і до Niro складала (і продовжує це робити) гібридні і навіть електричні автомобілі. Наприклад, та сама Optima, сee’d, Soul і доступний в Америці та Південній Кореї величезний седан Cadenza Hybryd. Але Niro концептуально відрізняється від цієї четвірки. Адже компактний кросовер спочатку проектували і розробляли як гібрид, тоді як електричну установку в вищеперелічені моделі адаптували вже по факту.

Більше того, абсолютно нова платформа, на якій складено Niro, в майбутньому дасть життя одразу кільком повноцінним електрокарам. Перший із них з’явиться вже в 2017 році.

Ця платформа в Niro дала змогу розмістити батарею гібридної установки так, щоб вона не забирала простір у салоні та багажному відділенні. АКБ встановлено перед паливним баком і задньою віссю, що знизило центр ваги, адже вага у неї чимала – 33 кг. До речі, на відміну від батарей більшості конкурентів АКБ тут літій-іонна, полімерна, а отже, замість рідких електролітів у ній використано нетекучі полімери, завдяки чому їй можна надати практично будь-якої форми. Крім того, така батарея дешевша у виробництві. Плюс довговічність: на неї поширюється 7-річна гарантія.

Батарею гібридної установки конструктори розмістили перед задньою віссю, що дало змогу зробити вантажний відсік місткішим без шкоди для багажника об’ємом 427 л

Під підлогою вантажного відділення величезна ніша, сюди поміститься не тільки докатка, а й повнорозмірна запаска

У європейській версії тут компресор, набір для ремонту колеса і місткий органайзер

Переднім кріслам через інакше шасі не вистачає бічної підтримки під час активного проходження віражів

Салон Kia Niro вийшов просторим. Завдяки вертикальній посадці місце в ногах залишається навіть у задніх пасажирів вищих середнього зросту

Стоянкове гальмо на американський манер – ножне. До речі, педаль виготовлена з пластику – інженери зменшували вагу навіть у таких дрібницях

У гібридного кросовера є й інші особливості. Конструктори дуже відповідально підійшли до зниження ваги. В автомобілі широко використані високоміцні сталі, пластик і алюміній. З крилатого металу капот і кришка багажника. Для зниження безпружинних мас в ходовій частині з алюмінію виготовлено передні важелі, поворотні кулаки і супорти. А частка високоміцних сталей в кузові досягла 53%.

 

 

 

 

Кліренс 160 мм майже легковий, тому кросовером Kia Niro можна назвати лише з натяжкою – з легкої руки маркетологів

Найголовніше – економія

Під капотом Kia Niro гібридна установка, що має у своєму складі бензиновий двигун GDi об’ємом 1,6 л і потужністю 105 сил із максимальним крутильним моментом 147 Нм і електродвигун у 43 к.с. і 170 Нм. Сумарно максимум цього силового агрегата – 141 к.с. і 265 Нм.

6-ступінчаста автоматична трансмісія з подвійним зчепленням доволі оперативна. А от підрульових перемикачів швидкостей немає

Електромотор забезпечив компактному кросоверу непогану динаміку. Так, Niro прискорюється до 100 км/год за 11,5 с, що на секунду швидше легшого бензинового Soul’а з 124-сильним мотором. Причому розганяється він напористо з самого старту, та й не дивно, адже 170 Нм електричної тяги доступні вже з 0 обертів. А от на швидкостях за сотню прискорення вже не вражає – хотілося б, щоб силовий агрегат був потужнішим.

Звісно, головне в гібриді не динаміка, а економія. За умови акуратної їзди у мене виходило укладатися в 5 л на 100 км. Але навіть при дуже активному драйві на гірських іспанських серпантинах, практично на межі можливостей цього автомобіля, перевищити позначку в 10 л так і не вдалося.

.

Підвіска Kia Niro жорсткувата. Ям і вибоїн на іспанських дорогах ми не знайшли, а от лежачих поліцейських виявилося краще проїжджати «пошепки»

Природно, я поїздив на Niro і виключно на електричній тязі. Це виявилося можливим до швидкості 40 км/год, та й то з педаллю газу потрібно бути дуже акуратним: трохи передавив її, і бензиновий мотор вже в ділі. Освоївшись з малоінформативним акселератором, в режимі «електрички» виходило проїжджати близько двох кілометрів, після чого заряд батареї був на мінімумі. Заряджається АКБ доволі оперативно, і не тільки від бензинового мотора, а й, як і всі гібриди, від будь-якого уповільнення. У звичайному режимі батарея заповнюється тільки до 80% і не розряджається менше ніж до 40% – так система щадить АКБ від зайвого перегріву. Але при агресивнішій їзди вона може зарядити акумулятор і до 100%.

Тільки на електротязі виходило пересуватися до 40 км/год, при цьому з педаллю газу потрібно поводитися ювелірно

У ногу з часом

Це ще геть не всі козирі Kia Niro. Компактний кросовер йде в ногу з часом і стосовно безпеки. Тестові машини були оснащені пакетом Advanced Driving, який охоплює системи автономного екстреного гальмування, що спрацьовують не тільки на автомобілі, а й на пішоходів. Причому нам вдалося перевірити їх у дії. Звісно, не на живих людях, а на манекенах і встановлених макетах машин. Спрацьовувала система бездоганно і в усіх випадках знаходила перешкоду, повністю зупиняючи Niro. До речі, цей пакет – опція навіть для максимально упакованої версії. В Європі за неї необхідно доплатити 1290 євро.

Інтер’єр нагадує інші моделі Kia: тут багато спільного з Sportage та Optima. У дорогих комплектаціях хороша музична система JBL з вісьмома динаміками і 7-дюймовим тачскрін-монітором. Мультимедіа з підтримкою Apple CarPlay і Android Auto

Багатофункціональний щиток приладів видає навіть такі екзотичні дані, як стиль вашого водіння, розподіляючи відсотки між економічним, нормальним і агресивним

Клавіші мультимедійної системи і блоку клімат-контролю великі та зручні

Роз’єми для зарядки різних гаджетів. На задньому ряду є навіть повноцінна розетка на 220 Вт з електричною стелею в 200 В

Камеру заднього виду конструктори розмістили дуже оригінально – в нижній частині склоочисника. Картинка з камери доволі якісна

На рульовому колесі зосереджено керування музичною системою і адаптивним круїз-контролем.

Niro готовий і до літа, і до зими. У спеку дуже до діла буде триступенева вентиляція передніх сидінь, в холод – обігрів сидінь і рульового колеса

Перший в Україні?

Схоже, Niro ризикує стати першим гібридним Кіа в Україні. Принаймні компанія планує продавати цей кросовер не тільки в Новому Світі, а й у Європі. Для цього вже зараз навчають фахівців фірмового сервісу.

Щодо вартості, то українська поки що невідома, як і терміни дебюту автомобіля на нашому ринку. А от, наприклад в Європі Niro вже надійшов у продаж. Його початкова ціна аналогічна базовій версії Optima або Sportage у середній комплектації.

Резюме «Автоцентру»

Кузов і комфорт
 +  Хороша шумоізоляція. Дуже низький (лише 0,29 Сх) коефіцієнт аеродинамічного опору. Великий багажник. Сучасна мультимедійна система. −  Жорстка підвіска у поєднанні з колісними дисками 18-го радіусу і низькопрофільними шинами 225/45.
Силовий агрегат і динаміка
 +  Стосовно керованості це найкраща Kia, на якій я коли-небудь їздив. Так, рульовому механізму все ще не вистачає інформативності, але ця машина на порядок краща за старі моделі марки з іграшковими відчуттями. Жорстка підвіска і низький центр ваги дають можливість дуже швидко для авто корейської марки проходити віражі, недостатня обертальність в Niro мінімальна. Сподобалися потужні та інформативні гальма. −  Низький кліренс. Недостатньо потужності на високих швидкостях.
Фінанси й оснащення
 +  Хороший вибір опцій та аксесуарів, і їх вартість цілком доступна. Всі Niro обладнані сімома подушками безпеки (зокрема і для колін водія). Автомобіль може бути оснащений адаптивним круїз-контролем і системою утримання в смузі. −  Системи автоматичного гальмування – тільки за доплату.
Kia Niro
Загальні дані
Тип кузовауніверсал
Дверцят/місць5/5
Габарити Д/Ш/В, мм4355/1805/1535
База, мм2700
Кліренс, мм160
Маса спорядж./повна, кг1425/1930
Об’єм багажника, л427
Об’єм бака, л45
Гібридний привід
ДВЗбенз. із безпосердн. впр.
Розп. і к­-ть цил./кл. на цил.R4/4
Об’єм, см куб.1580
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв77(105)/5700
Макс. кр. мом., Нм/об/хв147/4000
Екологіч. стандартЄвро 6
Електродвигунисинхрон. змін. струму з пост. магн.
Потужність, кВт (к.с.)
об/хв
32(44)1798–2500
Макс. кр. мом.,
Нм/об/хв
170/0–1798
Сумарна
потужність, кВт (к.с.)
104(141)5700
Макс. кр. мом., Нм/об/мин265/1000–2400
Трансмісія
Тип приводапередній
КПступінчаста АКП
Силовий акумулятор
Типлітій-іонний полімерний
Ємність, кВт·год1,56
Напруга, В240
Ходова частина
Гальма передні/заднідиск. вент./диск.
Підвіска передня/заднянезалежн./незалежн.
Пдсилювачелектро
Шини передні/задні225/45 R18
Експлуатаційні показники
Максимальна швидкість, км/год162
Розгін 0–100 км/год, с11,5
Витрата траса–місто, л/100 км4,4–4,5
Гарантія на автом., років/км5/120 000
Гарантія на елементи гібрид. сист., років/кмн.д.
Періодичність,
ТО, років/км
15 000

Фото автора

Редакція дякує компанії «Фалькон-Авто» за сприяння в організації тест-драйву.