X

Тест-драйв Jaguar F-PACE: Нова порода

Думаю, что не случайно название первого кроссовера компании - Jaguar F-PACE, созвучно со спортивными купе и родстерами F-TYPE. Ведь Jaguar вывел новую породу хищника, который вмешивается в разборки элитных и благородных обитателей SUV-класса. А мы посмотрим, как он это делает в базовым 2-литровым турбодизелем.

Тільки-но вимовляєш назву марки і перед очима одразу постає образ стрімкого спортивного авто. Він навіть у статиці напружений, немов хижак, що готовий до кидка. Атакує він з благородством і грацією, а його хода пружна і тиха. Але чи може таким бути повнопривідний кросовер із дорожнім просвітом у 213 мм? Можливо, коли у зовнішності Jaguar F-PACE більше спільного з купе і родстером F-TYPE, ніж із седанами XE, XF і XJ.

Jaguar C-X17

Серійна машина дуже близька за стилем до концепт-кара Jaguar C-X17 2013 року.

Співзвучний і схожий

Його можна захотіти тільки за його зовнішність. Jaguar F-PACE має дуже ефектний вигляд! Величезна виразна решітка радіатора і рельєфний капот недвозначно натякають на міць і силу. Примружені повністю адаптивні світлодіодні фари мають крутий вигляд, і з такою проникливістю свердлять конкурентів, немов не обіцяють їм нічого доброго.

І навіть висока поясна лінія і вузька смужка скління зовсім не роблять його громіздким. Вентиляційні віддушини в передніх крилах і вузькі задні ліхтарі в стилі F-TYPE на доволі великому і високому кросовері не менш доречні та красиві, ніж на низькій спортивній машині.

Салон сприймається спортивно за рахунок високого центрального тунелю, глибокої посадки і «легкового» компонування органів керування. Втім, інтер’єр дуже нагадує легкову модель Jaguar, особливо наймолодшу ХЕ.

Ефект, який справляє Jaguar F-PACE можна посилити комплектацією S/ First Edition або R-Sport зі спортивними бамперами і на величезних колісних дисках. До того ж, ці комплектації доступні тільки з найпотужнішими бензиновими моторами.

Але все одно, якщо спорткар F-TYPE, це максимально емоційне авто, яке просто полонило нас «Піснею сильного звіра», то Jaguar F-PACE, це найпрактичніший із досі існуючих «Ягуарів». Саме тому, йому можна пробачити те, що інтер’єр не викликає стільки бурхливих емоцій, як зовнішність. До того ж, пам’ятаєте, адже ви вже купили цю машину за її зовнішність.

Блок керування склопідйомниками на підвіконній частині водійських дверцят у темряві сильно відбивається на склі на тлі лівого дзеркала.

Інтер’єр нагадує про седани марки – центральна і підлогова консолі ідентичні, а форма верхньої частини торпедо як у наймолодшої моделі Jaguar XE, яка теж аж ніяк не кошеня. І хоч би як мені хотілося більше індивідуалізації для салону F-PACE, розумію, що таке рішення продиктоване тим, що цей автомобіль має стати не нішевим – як F-TYPE, а найбільш популярним Jaguar.

У кросовері аналогічна седанам ергономіка і так само ефектно спливає кругла шайба керування автоматичною коробкою передач. Та деколи відчуття дещо інші. Оглядовість вперед покращує висока посадка, але в моїх налаштуваннях крісла масивна передня ліва стійка кузова перекриває великий сектор. А у ще вищому кросовері у мене дуже рідко, але з’являлася необхідність налаштувати праве дзеркало так, щоб бачити заднє колесо.

.

Максимальна висота салону на передньому ряду становить 1007 мм. Кнопки пам’яті налаштувань для двох положень розміщені на водійських дверцятах. Ніколи ще не сидів так високо у Jaguar.

Це може відбуватися автоматично після ввімкнення задньої передачі. От тільки в F-TYPE вмикати і вимикати цю функцію треба через меню. Куди простіше і набагато швидше керувати нею просто клацнути перемикачем керування дзеркалами, як у багатьох інших машинах.

Щоб забираючись у більш високий салон на другий ряд, пасажири не подряпали лакофарбове покриття в дверних отворах і на колісних арках, його повністю закрили пластиковими накладками. За простором для колін ззаду у Jaguar F-PACE один із найкращих показників у класі.

Лакофарбове покриття в отворах задніх дверцят і на колісних арках повністю захищене накладками з незабарвленого пластику, що доволі практично. Максимальна висота салону на другому ряду – 977 мм. Хоча опціональний панорамний дах трохи з’їдає простір.

І місця тут справді вистачає, сидіти зручно, подушка забезпечує хорошу підтримку ніг. Але спинка чітко профілірована під двох пасажирів, тому люди з широкими спинами можуть відчувати припухлості бічної підтримки.

У топових версіях у задніх пасажирів свій блок керування клімат-контролем і підігрівом сидінь. У тих, що простіше (як у нашому випадку) – підігріви і USB-роз’єми для зарядки зовнішніх пристроїв.

У нашій машині встановлена інформаційно-розважальна система InControl Touch Pro. Вона має потужний двоядерний процесор і жорсткий диск на 10 ГБ пам’яті. Систему можна доповнити пакетами програм InControl Connect і InControl Connect Pro.

Тоді до точки доступу Wi-Fi можна під’єднати одночасно до 8 пристроїв, користуватися цілою низкою програм, відстежувати стан авто і керувати деяким його обладнанням зі смартфона.

Безконтактне керування електричним приводом дверцят багажника, спинка заднього ряду складається вдалою пропорцією 40:20:40 – у F-PACE найпрактичніший багажник серед Jaguar. А ще сюди можна замовити двосторонній килимок з однією прогумованою поверхнею.

Скласти частини спинки заднього дивана можна просто з боку багажника.

Наявність InControl Touch Pro виказують повністю сенсорна панель діагоналлю 10,2 дюйма на центральній консолі і 12,3-дюймовий екран замість традиційного щитка приладів. Шкода, що від неї не можна відмовитися. Оскільки з чотирьох пропонованих для оформлення тем, жодна не вразила своєю графікою. До того ж, третину екрану зліва задіюєш лише тоді, коли вносиш коригування в налаштування авто.

Дисплей діагоналлю 12,3 дюйма замість щитка приладів дає змогу змінювати теми оформлення, але більшу частину часу ліва сторона щитка приладів «простоює». В ній відкривається меню тільки тоді, коли кнопками на кермі міняєш налаштування авто, втім …

…на повну широчінь екрану можна розгорнути карту навігаційної системи. Але тоді показання швидкості та інша маршрутна інформація стають другорядними.

В інший час його можна зайняти тільки емблемою у вигляді ягуара, що атакує, або назвою радіостанції. Тому, третина величезного екрану здається порожньою, хоча на цьому місці могла б бути зведена маршрутна інформація, яку доводиться спеціально викликати у спливаючому вікні.

Інформаційно-розважальна система InControl Touch Pro має сенсорний дисплей діагоналлю 10,2 дюйма, потужний двоядерний процесор і жорсткий диск на 10 ГБ пам’яті. Систему можна доповнити пакетами програм InControl Connect і InControl Connect Pro. Тоді до точки доступу Wi-Fi можна під’єднати одночасно до 8 пристроїв, користуватися цілою низкою програм, відстежувати стан авто і керувати деяким його обладнанням зі смартфона.

Утім, на всю його ширину можна розгорнути карту навігаційної системи. Але особисто мені у Jaguar хочеться постійно бачити рух стрілки тахометра і спідометра. Це додало б гостроти та динаміки навіть кросоверу з базовим турбодизелем. І це буде на щитку з аналоговими спідометром і тахометром. Але його встановлюють з менш сучасним комплексом InControl Touch.

Не зовсім база, але …

Машини із заднім приводом і механічною коробкою передач в Україну не привозять. Нехай вони і коштували б дешевше, але… не зрозуміють тебе на такому авто з такою зовнішністю. Тому Jaguar F-PACE привозять до нас виключно з повним приводом і 8-швидкісним автоматом.

А от вибір моторів є, і доволі великий. Для тих, хто віддає перевагу бензиновим агрегатам пропонують дві модифікації 3-літрового компресорного V6 потужністю 340 і 380 к.с. Хто цінує дизель, може обрати 2-літрову рядну «четвірку» потужністю 180 к.с. або 3-літрову 300-сильну V-подібну «шістку», обидві – з турбонаддувом.

Турбодизельні двигуни Jaguar F-PACE належать до серії Ingenium з нової лінійки Jaguar Land Rover. Мотори оснащені системами вимкнення при короткочасних зупинках Stop/Start і рекуперативною підзарядкою акумулятора при гальмуванні.

Під час першого знайомства з Jaguar F-PACE у Чорногорії ми припустили, що основні продажі в Україні припадуть на версію з 2,0-літровим турбодизелем серії Ingenium. У нього цілком звичні показники максимальної потужності (180 к.с.) і крутильного моменту (340 Нм). І ми вже знаємо, як такий силовий агрегат поводиться під капотом оновленого Jaguar XF і в яку витрату пального дає змогу вкладатися.

Але, незважаючи на широке використання алюмінію в структурі кузова та підвісок, кросовер важчий за седан майже на 200 кг, хоч і програє йому в розгоні до сотні лише 0,6 секунди. У Jaguar F-PACE це займає 8,7 секунди. Непогано, враховуючи, що машини з таким движком обирають передусім заради економії.

Система запобігання виїзду зі смуги руху працює дуже ефективно. Коли вона фіксує лінію розмітки, то треба докласти деяких зусиль, щоб цілеспрямовано її перетнути.

І максимальна витрата пального в 6,2 літра на 100 км у міському циклі виглядає вражаюче. Але у мене не було часу і бажання садити цього звіра на жорстку дієту. Тому машина обходилася 8-9 літрами, що теж непогано для тестового режиму, в якому я постійно грався налаштуваннями силового агрегата і змінював темп їзди.

Але, дуже скоро я повернувся до швидкого, але доволі рівного стилю. Адже Jaguar F-PACE з таким силовим агрегатом віддає перевагу акуратному поводженню. Тоді він краще розуміє бажання водія і адекватно на них реагує – плавно і впевнено набирає швидкість при м’якому додаванні газу.

Але варто з місця або на маленькій швидкості різко вдарити по акселератору, то бере небезпечно велику паузу доки коробка перемикається вниз, а мотор підніме оберти. Потім машина різко стрибає вперед, але іноді треба вже не прискорюватися, а гальмувати. Так що при швидкій і різкій їзді для машини з такою красивою назвою наш кросовер поводиться брутально, в усякому разі, з таким силовим агрегатом і підвіскою.

До нас кросовер завозять тільки з повним приводом і 8-швидкісним автоматом. Його спливаючий круглий перемикач – одна з особливостей сучасних авто марки Jaguar.

У Чорногорії навіть на колесах із 22-дюймовими дисками Jaguar F-PACE не здався надмірно жорстким. Але на таких авто у виконанні First Edition використовується адаптивна підвіска Adaprive Dynamics з автоматично регульованими амортизаторами.

Тоді як вітчизняними дорогами, які перебувають у стадії постійного пасивного ремонту, машина з «двадцятими» колесами йде жорстко: занадто докладно повторює профіль і грубо реагує на нерівності. Втім, не будемо забувати, що з таким мотором для Jaguar F-PACE штатні колеса мають 18-й радіус.

А з такими налаштуваннями підвіски і великими колесами Jaguar F-PACE немов зайвий раз наголошує, що призначений для гладеньких швидкісних доріг і ходових віражів. І якщо ви плануєте їх підкорювати, то в пару до адаптивної підвіски можна замовити і систему динамічного розподілу крутильного моменту Torque Vectoring.

Передня підвіска зі здвоєними поперечними важелями і задня Integral Link – це модернізована конструкція спортивного F-TYPE. Багато елементів підвіски виконані з алюмінію методом кування або полого лиття, що забезпечує легкість і міцність конструкції.

Невипадково і те, що я не можу обрати режим руху бездоріжжям, зате бачу знайомий за легковими «Ягуарами» перемикач Jaguar Drive Control. Він дає змогу змінити звичайні відгуки силового агрегата на різкіші та швидші при динамічних параметрах, на спокійні при економічних, на максимально м’які й обережні при зимових. Причому, машина пам’ятає налаштування, і після вимкнення мотора не переходить автоматично до нормальних.

Повний вперед

У створенні повного приводу Jaguar F-PACE активно брали участь фахівці Land Rover, так що в його ефективності сумніватися не доводиться. Просто він працює в повністю автономному режимі під керуванням розробленої спеціально для системи AWD моделі F-TYPE системи Intelligent Driveline Dynamics (IDD).

Вона намагається зберегти маневреність і керованість задньопривідної машини, тому багатодискова муфта з електронним керуванням у звичайних умовах 90% крутильного моменту тримає на задніх колесах. Якщо зчеплення низьке, до половини тяги йде на передні колеса, а якщо вони мають краще зчеплення, то ззаду може залишитися лише 10%. І все це відбувається дуже швидко – за 165 мілісекунд.

Система All Surface Progress Control (ASPC) дає змогу задати швидкість руху від 3,6 до 30 км/год і акуратно їхати за умови низького зчеплення шин. Ось такий він – круїз-контроль для бездоріжжя.

Так що в піску, бруді чи снігу Jaguar F-PACE не має спасувати. Головне, щоб покришки могли чіплятися. До того ж, для таких умов у нього є система All Surface Progress Control (ASPC). По суті, це своєрідний круїз-контроль для руху за низького зчеплення шин. Він дає можливість задати швидкість руху від 3,6 до 30 км/год, яку буде автоматично підтримувати. Таким чином кросовер може ще й обережно спускатися слизькими схилами крутизною до 45 градусів!

Хижак із браслетом

Нова модель пропонується з браслетом-транспондером Activity Key. З його допомогою можна зачинити і відчинити машину без ключа – достатньо прикласти браслет до літери «J» на дверцятах багажника.

Каучуковий браслет пило – та вологозахищений. І, вирушаючи на пробіжку, купатися чи займатися водними видами спорту, ви може просто закрити всі свої речі і документи в машині, а не тягати з собою. Ключ запалювання для цього може лежати в машині, але він деактивується, тільки-но ви закриваєте машину за допомогою браслета.

За допомогою каучукового браслета Activity Key на зап’ясті завести машину не вийде. Його призначення – дати вам змогу залишити в машині ключ і речі, вирушаючи займатися спортом або купатися.

Ось таким унікальним чином Jaguar F-PACE підтримує активний спосіб життя свого господаря. З базовим 2-літровим 180-сильним турбодизелем характер авто швидше доброзичливий, ніж вибуховий, а голос спокійно-умиротворений, ніж агресивний. Що, втім, добре поєднується з його високою практичністю. При цьому кросовер все одно має вигляд дуже впевненого у собі хижака – мускулистий, грізний і дуже ефектний!

Jaguar F-PACE

– перший кросовер марки Jaguar
– був представлений у вересні 2015 р. напередодні Франкфуртського автосалону
– створений на новій платформі Jaguar Land Rover
– кузов на 80% зроблено з алюмінію з клепаними і клеєними з’єднаннями
– виготовляється в місті Соліхалл (Англія) разом з седаном XE

В Україні:

Мотори:
– дизельні турбо: R4 2.0 л (180 к.с.) и V6 3,0 л (300 к.с.)
– бензиновий компресорний: V6 3.0 л (340/380 к.с.)

Трансмісія:
– 8-ст. АКП, AWD

Комплектації:
– Pure
– Prestige
– Portfolio
– R-Sport
– S
– First Edition

Фото автора і Jaguar

Резюме «Автоцентра»

Кузов і комфорт
 +  Дуже виразний дизайн, який нікого не залишає байдужим. Просторий задній ряд. Місткий багажник правильної форми і зі зручною трансформацією. Великий дорожній просвіт у 213 мм допоможе зберегти цілими бампери і пороги поблизу брівок, у глибокій колії і на пересіченій місцевості. −  На тлі по-котячому пружного ходу легкових моделей з колісними дисками радіусом 17 і 18 дюймів, кросовер на «двадцятих» колесах їде жорстко і грубо.
Силовий агрегат і динаміка
 +  Базовий 2-літровий 180-сильний турбодизель цілком підійде тим, хто навіть таку гарну машину обиратиме за її високу практичність. За плавного звернення мотор забезпечує адекватні реакції і невисоку витрату пального. А хто хоче «погарячіше», той може обрати потужніший дизельний або бензинові агрегати. −  Двигун серії Ingenium з нової лінійки Jaguar Land Rover поводиться як попередні. На різке додавання газу мотор відгукується не дуже охоче, а коробка з помітною паузою перемикається вниз.
Фінанси й оснащення
 +  Уперше в автомобілях Jaguar використовується система автономного екстреного гальмування Autonomous Emergency Braking з функцією виявлення пішоходів. Крім цього стереоскопічну камеру використовують системи попередження про виїзд зі смуги руху та утримання в ряду, розпізнавання дорожніх знаків обмеження руху. Модель також оснащується функціями моніторингу «сліпих» зон дзеркал і виявлення перешкод під час руху заднім ходом, автоматичного заїзду та виїзду на паралельну парковку, камерами кругового огляду, адаптивним круїз-контролем, лазерним проекційним дисплеєм та іншим обладнанням. Система InControl Apps дає можливість користуватися цілою низкою сертифікованих програм і керувати ними зі смартфона. Аудіосистема Meridian потужністю 380 Вт з 11 динаміками (зокрема сабвуфером) і 12-канальним цифровим підсилювачем звуку. −  Як і у багатьох преміум-брендів, для авто з базовим двигуном за велику кількість обладнання доводиться доплачувати окремо. І в списку опцій не тільки регульована підвіска з технологією Adaptive Dynamics, а й система моніторингу «сліпих» зон дзеркал, попередження про виїзд зі смуги, автономного екстреного гальмування та інші.

Jaguar F-PACE 20 d

Загальні дані
Тип кузовауніверсал
Дверцят/місць5/5
Габарити Д/Ш/В, мм4731/1936/1652
База, мм2874
Колія передня/задня, мм1641/1654
Кліренс, мм213
Маса споряджена/повна, кг1775/2460
Об’єм багажника, л508/1598
Об’єм бака, л60

Двигун

Типдиз. з безпосердн. впр. турбо
Розп. і к-сть цил./кл. на цил.R4/4
Об’єм, см куб.1999
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв132(180)/4000
Макс. кр. мом., Нм/об/хв430/1750-2500

Трансмісія

Тип приводаповний
КП8-ст. авт.

Ходова частина

Гальма передні/заднідиск. вент./диск. вент.
Підвіска передня/заднянезалежн./незалежн.
Підсилювачелектро
Шини передн./задн.255/50 R20

Експлуатаційні показники

Максимальна швидкість км/год208
Розгін 0–100 км/год, с8,7
Витрата траса–місто, л/100 км4,7-6,2
Гарантія, років/км5/100 000
Періодичність ТО, років/км1/13 000
Вартість ТО, грнн.д.
Мінімальна вартість грн*1 545 420
Вартість тестованого авто, грн*2 183 745

*На 16.09.2016 р.