Infiniti QX80 и ранее сочетал в себе роскошное убранство, богатое оснащение и хорошую проходимость. А после обновления внедорожник стал выглядеть еще выразительней.
Заввишки під два метри, завдовжки практично 5,3 метра і завширшки понад 2 метри, на величезних колесах з 22-дюймовими дисками, – Infiniti QX80 виділяється в потоці машин своєю монументальністю.
Та що вже там говорити, просто станьте поруч із височенним капотом і перед вами – чи то ЗІЛ, чи то ГАЗ, чи то КрАЗ. І саме такі асоціації та спогади про військову кафедру Автодорожнього інституту у мене народилися в той час, коли я проводив тест-драйв Nissan Patrol сьомого покоління.
Саме він відібрав у моделі Armada платформу для будівництва розкішного позашляховика під маркою Infiniti. Тоді він називався QX56. Після оновлення модель перейменували в QX80. Але в надрах підкапотного простору ховається не 8-літровий, а колишній 5,6-літровий V8 потужністю 405 к.с. із крутильним моментом 560 Нм.
Звичний набір
Крім того, що тепер літраж не зашитий у назву моделі, а зазначається на передніх крилах, оновлення Infiniti QX80 мають той самий характер, що і в компактнішому кросовері Infiniti QX50, а також флагманському седані Infiniti Q70. В око одразу впадає величезна хромована решітка радіатора нового дизайну, більш виразний передній бампер і світлотехніка з LED-елементами.
Із колісною базою понад 3 метри не дивно, що всередині Infiniti QX80 дуже просторий. Кермо і переднє крісло послужливо розсунуті системою легкої посадки/висадки, і на водійське місце піднімаєшся як на капітанський місток. Це вам не звиватися вужем між сидінням і кермом, як на деяких кросоверах. Тут вже точно костюм не помнеться.
Наш позашляховик 8-місний, з повноцінним середнім рядом. На ньому дуже просторо і можна відрегулювати нахил спинок. Але мені сидіти не дуже зручно, оскільки подушка розташована занадто горизонтально, і весь час хочеться сісти глибше.
Утім, без будь-якої доплати і у всіх рівнях оснащення можна замовити авто з двома окремими «капітанськими» кріслами другого ряду. Можливо, вони будуть зручнішими.
Враховуючи розміри машини та салону, пробиратися на третій ряд легко. Але сидіти дорослій людині доводиться з високо піднятими колінами. Ці місця призначені для поїздок на короткі відстані або для дітей. А вони тут можуть розміститися навіть утрьох. І кожному дістанеться по своєму ременю безпеки.
Максимальний рівень
Варто лише відчинити двері, як стає зрозуміло, чому Infiniti QX80 належить до когорти розкішних позашляховиків. Я взагалі не можу пригадати, чи бачив цю машину з салоном іншого кольору.
А такий світлий салон і лаковані дерев’яні вставки одразу наштовхують на аналогію з кокпітом яхти. До речі, саме за новим декоративним оздобленням з вишні можна впізнати оновлений салон (якщо ви пам’ятаєте, який вигляд мав колишній).
У нас на тесті позашляховик у дорожчій комплектації Hi-tech. Її відрізняють лише три додаткові опції – акустична BOSE Cabin Surround 5.1 із 15 динаміками, система стеження за мертвими зонами дзеркал Blind Spot Intervention і комплекс активної безпеки Safety Shield. Лише заради нього я погодився б на доплату.
Адже з таким «Щитом безпеки» цей величезний позашляховик гранично простий в керуванні, і на ньому максимально легко їздити навіть у дуже щільному потоці машин. Комплекс охоплює низку систем, які відповідають за підтримання дистанції до попереднього транспортного засобу, контроль та утримання авто в смузі, попередження про можливе зіткнення, допомогу під час екстреного гальмування, моніторинг об’єктів у «сліпих зонах» дзеркал, і функцію запобігання зіткненню під час руху заднім ходом.
Будь-який асистент, що входить до комплексу Safety Shield можна відключити через меню. От лише навіщо це робити, якщо вони працюють дуже якісно?
Safety Shield працює весь час, але підстраховує водія гранично м’яко й акуратно. Але тільки-но натискаєш лише одну кнопку на кермі, допомога електроніки стає більш відчутною та максимально ефективною.
А тільки-но відстань до машини, що їде попереду, скорочується, цей здоровань самостійно сповільнюється і з високої швидкості на заміських трасах, і з маленької – в міських заторах. І коли під час їзди заднім ходом помічає машини, що наближаються збоку, теж застосовує гальмування.
При цьому водій отримує дуже зрозумілий сигнал у вигляді педалі газу, яка впевнено рухається назад. Але за необхідності вона здається під сильним натисканням. Подолати її опір можна, наприклад, якщо різке прискорення допоможе уникнути небезпеки. Тут електроніка не стає на заваді.
Ця система не в дивину, але в оновленому Infiniti QX80 її доповнили ще й функцією запобігання наїзду на перешкоду Forward Collision Avoidance Assist. До речі, на відміну від Nissan Patrol радар у передньому бампері захований за пластиковою сіткою. Так що ризик пошкодити її камінням на наших дорогах або гілками на бездоріжжі в цій машині зведено до мінімуму.
Під час перелаштувань Infiniti QX80 попереджає про попутні авто в сусідніх смугах. Також позашляховик сигналізує про наїзд на лінію розмітки без увімкнення покажчика повороту і навіть намагається самостійно повернутися в ряд. От лише робить це дуже боязко і занадто м’яко. Деколи ці його спроби навіть не помічаєш. Адже тут немає ефекту підрулювання, а просто підгальмовується одне з передніх коліс.
Але і самому керувати таким велетнем доволі просто. Легке кермо крутиш буквально одним пальцем. Висока «капітанська» посадка і великі зовнішні дзеркала дають хороший огляд. А от салонним дзеркалом я практично не користуюся, оскільки у нього видно переважно ліс підголівників.
Система кругового огляду налічує чотири камери, які показують ситуацію навколо машини загалом або тільки обрані фрагменти. Як користуватися цією штатною опцією розбереться навіть дитина, оскільки передбачено наочну покрокову інструкцію.
Але це не ускладнює життя, оскільки система кругового огляду показує навіть найменші перешкоди. А якщо їх не вдається добре розгледіти з верхотури водійського крісла, то просто збільшую картинку з відповідних камер. А можна взагалі ввімкнути систему автоматичного паркування, яка самостійно «пришвартує» автомобіль.
У те, що за умови встановленого третього ряду, об’єм багажника становить 470 літрів, особисто мені не віриться. А от коли за допомогою електроприводів ми складаємо гальорку і отримуємо 1404 літри – вже реально. А якщо складемо і другий ряд, то це взагалі «фургон» з корисним вантажним об’ємом 2693 літрів. Однак, якщо плануєте використовувати його для перевезення вантажів, то краще замовте машину з чорним салоном.
З такою високою посадкою мене не сліплять фари зустрічних машин з «лівим» ксеноном. А оновлений Infiniti QX80 самостійно перемикається між дальнім і ближнім світлом. До речі, такої функції не було в інших Infiniti, з якими ми нещодавно знайомилися.
Легкою ходою
Щоб їхати зі швидкістю 90-100 км/год мені практично не доводиться тиснути на газ, оскільки мотору достатньо тримати для цього менше за 1500 об/хв. Але тільки-но треба прискоритися, Infiniti QX80 не чекає. Громадина з вагою майже три тонни несеться вперед із вражаючою легкістю! Розгін до сотні займає лише 6,5 секунди.
І семеро пасажирів у салоні навіть не усвідомлюють, як це відбувається і з якою швидкістю їх везуть. При інтенсивному розгоні в салон пробивається лише низький, красивий і зовсім не напружений звук мотора.
От хіба що, навіть за умови рідкісних таких «прострілів» 100-літровий бензобак порожніє просто на очах. А показник витрати пального легко збільшується з 19 літрів на 100 км і перевалює за 20-21 літр.
Машина дуже сильно приховує високу швидкість. І щоб водій не захоплювався, її обмежили на рівні 210 км/год. А у віражах запал стримують легке слабоінформативне кермо і плоскі спинки крісел, які зовсім не тримають вже на швидкості вище 40 км/год.
Задня пневмопідвіска та гідравлічна система обмеження коливань кузова Hydraulic Body Motion Control (HBMC) впевнено утримують кузов від кренів у поворотах і від клювків, а також дають змогу не звертати уваги навіть на значні нерівності. Я навіть можу не зменшувати хід перед лежачими поліцейськими будь-якої повноти.
Якщо проїжджаєш їх під кутом, то поштовху взагалі не помічаєш. А коли проїжджаєш «у лоб», то машина лише трохи підкидає задню частину. Підвіска без пробоїв і ударів ковтає всі нерівності.
Але колеса з 22-дюймовими колісними дисками доволі важкі. І підскакуючи на серії дефектів і нерівностей (гребінка, заплатки, дірки в асфальті) вони передають поштовхи на кермо. У Infiniti QX80 використовується гідравлічний підсилювач керма, але він дуже продуктивний.
На високій швидкості це знижує рівень зворотного зв’язку, зате на парковках і в глибокому піску дуже легко вертіти великими колесами. А з кліренсом 257 мм і постійним повним приводом All-Mode (AWD), за кермом Infiniti QX80 я так само абсолютно спокійно піднімаюсь на високі пагорби, проїжджаю вздовж і поперек глибокі колії, видираюсь на земляні бруствери.
І для цього потрібно мінімум зусиль. Повний привід працює в автоматичному режимі, а системи допомоги під час руху на підйомі (HSA) і автоматичного спуску з гори (HDC) входять до базового оснащення. І тут немає кнопок вибору типу поверхні (пісок, сніг, кам’яниста або рівна дорога) і жорсткого блокування заднього міжколісного диференціала, як у «Легенди у смокінгу» Nissan Patrol.
У Infiniti QX80 її імітує електроніка. Але, якщо з такою довгохідною підвіскою примудряєшся вивісити колесо, то його пригальмовує електроніка, відсилаючи надлишок крутильного моменту протилежному. Також вона відповідає за роботу міжосьової муфти.
У складніших умовах її можна заблокувати, щоб тяга між передніми і задніми колесами ділилася порівну. А в найбільш екстремальних – додатково увімкнути знижений ряд трансмісії.
Але, мені здається, що в такій машині більш затребуваними виявляться дві інші кнопки – ввімкнення режимів для зимової експлуатації і для буксирування трейлера або катера. Адже позашляховик спокійно готовий тягнути обладнаний гальмами причіп масою до 4000 тонн.
Добродушний велетень
Із відповідними шинами Infiniti QX80 залишає великі шанси на те, що на бездоріжжі вам не доведеться вибиратися з машини і заносити бруд у світлий гламурний салон. Адже це передусім респектабельний і статусний автомобіль, і лише потім – позашляховик з величезним багажником.
Завдяки таким значним габаритам він забезпечує прекрасний простір у салоні, але незважаючи на свої розміри надзвичайно легкий і простий в керуванні. Таким він був і раніше. Але після оновлення набув сучаснішого і виразнішого вигляду.
Фото автора
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Хромована решітка радіатора Infiniti нового дизайну, передній бампер і оптика зробили зовнішність машини більш виразною і сучасною. У салоні з’явилися нові дерев’яні вставки. Модель обзавелася 22-дюймовими легкосплавними колісними дисками нового дизайну. Але і на них рівень комфорту нітрохи не гірший, ніж на співлатформенному Nissan Patrol з 20-ми колесами. Дуже просторий салон. | − Важкі колеса на нерівностях передають всі поштовхи на кермо, що знижує рівень комфортних відчуттів водія. Система запобігання виходу зі смуги поводиться надто несміливо, їй не вистачає характеру та сили. На тісних парковках такі великі габарити вже не на користь. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ З таким мотором величезна важка машина набирає швидкість з легкістю спортивного купе і комфортом шикарного лімузина. Двигун працює тихо і зовсім не напружуючись. Максимальний витрата пального цілком відповідає заявленим показникам. | − Немає вибору моторів. Кермо не забезпечує належної інформативності і зворотного зв’язку. |
Финанси й оснащення | |
+ В ходових вогнях, покажчиках поворотів і протитуманних фарах з’явилися світлодіоди. Також оновлений позашляховик отримав систему запобігання наїзду на перешкоду Forward Collision Avoidance Assist. Кількість місць в салоні не впливає на вартість машини. Доплата за дорожчу комплектацію – трохи більше за 5 тисяч доларів – не така вже й велика на тлі вартості машини. | − Комплектацій лише дві і вони відрізняються тільки трьома опціями. З мотором такого великого об’єму машина потрапляє під податок на розкіш. А якщо ви вирішите встановлювати ГБО, то, найймовірніше, доведеться гнати машину куди-небудь у Голландію і платити за роботу щонайменше 4 000 євро. |
Infiniti QX80 | ||
Загальні дані | ||
Тип кузова | універсал | |
Дверцят/місць | 5/7 | |
Габарити Д/Ш/В, мм | 5290/2030/1925 | |
База, мм | 3075 | |
Колія передня/задня, мм | 1715/1725 | |
Кліренс, мм | 257 | |
Маса споряджена/повна, кг | 2800 | |
Об’єм багажника, л | 470/1404/2693 | |
Об’єм бака, л | 100 | |
Двигун | ||
Тип | бенз. із безпосередн. впр. | |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | V8/4 | |
Об’єм, см куб. | 5552 | |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 298(405)/5800 | |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 560/4000 | |
Трансмісія | ||
Тип привода | пост. повний | |
КП | 7-ст. авт. | |
Ходова частина | ||
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. вент. | |
Підвіска передня/задня | незалежн. гідро/незалежн. гідро | |
Підсилювач | гидро | |
Шини передн./задн. | 275/50 R22 | |
Експлуатаційні показники | ||
Максимальна швидкість, км/год | 210 | |
Розгін 0–100 км/год, с | 6,5 | |
Витрата траса–місто, л/100 км | 11-20,6 | |
Гарантія, років/км | 3/100 000 | |
Періодичність ТО, років/км | 10 000 | |
Вартість ТО, грн | 3 560 | |
Мінімальна вартість, грн* | 2 516 070 | |
Вартість тестованого авто, грн* | 2 655 460 |
*На 26.09.2016 р.