Тест-драйв Infiniti Q70: Народжений бурею, прикритий щитом
У респектабельності седана Infiniti Q70 і раніше відчувалася спортивність. Кузов, немов елегантний костюм увиразнює міцні м’язи. А після оновлення легковий флагман компанії має ще більш виразний і емоційний вигляд. І при цьому його вартість на тлі конкурентів залишилася дуже привабливою.
Сильні сторони
Дизайн і ергономіка інтер’єру, графіка щитка приладів і великого кольорового монітора – все це знайоме. Найімовірніше, ідея з двома сенсорними екранами на центральній консолі як в Infiniti Q50, на цій моделі може бути реалізована після її поновлення. Втім, у Infiniti М, а потім і Q70, завжди був особливий дизайн торпедо з характерним «мисом» центральної консолі. До речі, як мені здається, він найбільше відповідає дизайну екстер’єру, зокрема, опуклій радіаторній решітці.
У початковому рівні оснащення Premium оновлений Infiniti Q70 має дуже привабливу вартість менше 40 000 доларів. При цьому, седан пропонує світлодіодні фари з системою адаптивного освітлення дороги (AFS), оздоблення салону шкірою і деревом, систему безключового керування замками дверей і запалювання, 2-зонний клімат-контроль, кермо з підігрівом, передні крісла з обігрівом і вентиляцією, автодоводчик кришки багажника, передні сидіння з електричними регулюваннями у 8 напрямках, пам’ять для двох варіантів налаштувань водійського крісла і список його штатного обладнання можна продовжувати довго.
Із другого рівня Elite до нього додаються навігаційна система з картами України і не просто 2-зонний клімат-контроль, а з режимом очищення та іонізації повітря. У більш дорогих комплектаціях Sport і Hi-Tech вже встановлена аудіосистема вищого класу Bose 5.1. А далі різниця між цими версіями залежить від уподобань власника.
Більш спортивна модифікація повною мірою зорієнтована на водія. Тут вам і спортивні передні крісла з розвиненою бічною підтримкою, кермо з підрульовими перемикачами, і алюмінієві накладки на педалі, а ще спортивна гальмівна система і 20-дюймові колісні диски.
До речі, під час зйомок оновленого Infiniti Q70 для 1-го Автомобільного телеканалу в програмі «Автоцентр-ТВ» я припустив, що з такими колесами їздити нашими дорогами буде не дуже зручно. Але, після цього зі мною зв’язався власник такої машини і сказав, що насправді, підвіска не здається надто жорсткою. При нагоді перевіримо.
У нас на тест-драйві оновлений Infiniti Q70 в найдорожчому виконанні Hi-Tech. І ось якраз її я можу сміливо рекомендувати тим, хто в цьому седані буде їздити не тільки за кермом, а й на другому ряду. Тут заднім пасажирам пропонується власне керування клімат-контролем і окремим інформаційно-розважальним центром з 7-дюймовими екранами в підголівниках передніх сидінь двома парами цифрових бездротових навушників, а ще – електричні регулювання диваном.
Хоча, особисто мені з середнім зростом і місця ззаду вистачає, і профіль подушки зі спинкою сподобався – спина і шия розслаблені, а голова лягає на підголівник. Але якщо когось такий варіант не влаштовує, то можна легко прийняти напівлежаче положення.
А посадку і висадку, саме це не ускладнює, оскільки після відчинення однієї із задніх дверцят відповідна частина дивана приймає стандартне «сидяче положення. А от високий поріг і вузький у нижній частині дверний проріз створюють незручності.
Зате за кермо сідати дуже легко, оскільки завдяки системі легкої посадки/висадки кермо і крісло роз’їжджаються. До того ж, передні сидіння в Infiniti Q70 непрості. Використовуючи обігрів і вентиляцію, вони автоматично підтримують комфортну температуру відповідно до параметрів кліматичної установки. Загалом за чотири роки, що минули відтоді, як ми знайомилися з «Негрубою силою» Infiniti М37х нічого не змінилося.
Плюс 111
В Україні оновлений Infiniti Q70 оснащений 2,5-літровим двигуном (222 к с.) і заднім приводом або 3,7-літровим потужністю 333 к.с. і повним приводом. Якраз такий седан ми тестуємо. Хоча і тут у штатній ситуації вся тяга передається заднім колесам.
А от коли вони починають прослизати, їм на допомогу приходять передні, яким може плавно передаватися до половини крутильного моменту. Все це відбувається непомітно і без втручання водія. Тому навіть у дощ розганяється машина легко і впевнено.
На невеликих і середніх обертах мотора не чутно взагалі, але він так любить «верхи», що максимальні 363 Нм крутильного моменту видає аж після 5000 об/хв. І що ближче стрілка тахометра до цієї позначки, то напористіше седан несеться вперед під красиве і соковите, але неголосне гарчання мотора і м’які непомітні перемикання автомата. Причому, коробка працює так швидко і правильно, що навіть про відсутні в цій комплектації підрульові перемикачі не згадую.
Для їзди для задоволення вистачає і стандартного режиму – реакції силового агрегата в нього швидкі й адекватні, на підйомах тяги вистачає на більш високу передачу. Але, все ж повертаю штатний для моделі перемикач Infiniti Drive в положення Sport.
Тут же в характері Infiniti Q70 з’являється різкість. Коробка жорсткіше і частіше вмикає знижені ступені, а реакції акселератора відчутно гостріші. Тепер їхати плавно не дуже-то і виходить. Після додавання газу машина просто стрибає вперед. Щоправда при такій неспокійній їзді витрата палива легко перевалює за 16 літрів на 100 км.
А що ж «бюджетозбережний режим Eco? А в ньому Infiniti Q70 немов «засинає». І куди поділося завзяття молодецьке? Педаль газу залишає невеликий звичний хід, але потім відчутно «дубіє». Зате так легко їхати в розслабленому темпі дрейфування – вичавив педаль до опору, розслабив ноги і рухаєшся з рівною швидкістю.
Ось тільки попадись підйом попереду, і тяги не вистачає, а плавно наростити її не виходить, оскільки треба докласти зусиль і подолати впевнений опір акселератора. Але, в будь-якому разі це можна зробити і тоді «сімдесятка» немов стріпонувшись, жваво кидається вперед.
Є ще й зимовий режим, який так само робить реакції авто максимально плавними і акуратними на слизьких покриттях, притупляючи реакції машини. Ось тільки у цьому режимі відключається фірмовий «щит безпеки». А це ще одна, дуже цікава «фішка» Infiniti.
Ангел-охоронець
Така опція, як Safety Shield доступна тільки для версій Sport і Hi-Tech. Насправді, це цілий комплекс, який охоплює системи підтримки дистанції, попередження та припинення виходу зі смуги руху і зіткнення, виявлення об’єктів в «мертвій зоні» дзеркал і наближення збоку під час руху заднім ходом, а так само інтелектуальний круїз-контроль для руху на малих швидкостях.
Через меню можна будь-яку з них відімкнути, але якщо ви цього не робите (я не придумав ситуації, коли вони заважають), то Infiniti Q70 завжди напоготові. В русі постійно відчувається опіка, але ненав’язлива, на рівні попереджень. Але варто натиснути спеціальну кнопку на кермі, як комплекс приходить в бойову готовність і вже втручається в керування машиною.
У заторі небезпечно близько підповзаю до машини попереду і «сімдесятка» плавно зупиняється. Поїхав трохи різкіше й агресивніше і одразу трохи підтягнувся ремінь безпеки. За умови різкого скорочення дистанції машина самостійно, і доволі впевнено осаджується.
Паркуюся заднім ходом, але визначивши перешкоду (бачить навіть високу бровку), машина завмирає. Те саме відбувається, коли виїжджаю задом з двору або ряду припаркованих авто, а збоку наближається перешкода. І в будь-якій ситуації, коли знижує швидкість, «сімдесятка» ще й відчутно віджимає назад педаль газу. А виконавши свої обов’язки, Infiniti Q70 відрапортує про це звуковим сигналом і відпустивши гальма починає котитися. Так що спати за кермом все ж не варто.
Увімкнув покажчик повороту і якщо в небезпечній близькості перебуває інша машина, то не тільки лампочка на підставі дзеркала моргає, а ще і лунає звуковий сигнал. Це мені подобається, поки що не пригадаю, в яких авто є таке дублювання. А коли я заїжджаю на розділову лінію без «поворотника», то гальма м’яко притримують протилежне переднє колесо, обережно повертаючи машину в смугу.
Музична сцена
Педалі і кермо в Infiniti Q70 доволі жорсткі. Але на високій швидкості це тільки допомагає точно керувати машиною. Адже вона охоче тягнеться в продавлену колію і докладно повторює профіль дороги. А ще я відчуваю на кермі всі «принади» наших доріг – величину горбиків та латок, глибину ямки або чи сильно втоплений люк. І нехай колеса весь час штовхаються, але роблять це легенько і пружно без грубощів і жорстких ударів. А на вибоїни реагують глухими ляпанцями.
Так що загалом це не викликає дискомфорту і відчувається швидше водієм, ніж пасажирами. Для них машина доволі комфортно погойдується на нерівностях. А для мене створює забуті відчуття, коли ще електричні підсилювачі не так міцно увійшли в ужиток. Адже тут досі використовується гідравлічна система.
Встановлений на даху мікрофон активної системи контролю рівня шуму фіксує небажаний низькочастотний звук двигуна і компенсує його звуковими хвилями іншої частоти дверних динаміків. Ніщо не заважає музичній системі BOSE® 5.1 створювати об’ємне звучання.
Для цього у неї є 16 динаміків, 4 з яких розміщені просто на спинках передніх крісел. Я не меломан, але мені подобається глибина і м’якість звучання. Хоча на деяких інших авто з цифровим процесором обробки звуку ефект об’ємного концертного залу все ж більш очевидний.
Конкурентне питання
Що ж, якщо розглядати конкурентів із аналогічним Infiniti Q70 силовим агрегатом, то ніхто з них не здатний конкурувати з «сімдесятками» за вартістю і пропонованим за ці гроші оснащення. Але, чому тоді Q70 не заполонили наші дороги?
Думаю, відповідь у тому, що вони не можуть забезпечити таку саму високу культуру ходу, запропонувати аналогічні технології та економічні мотори, як німецькі авто. Так само у Infiniti Q70 немає вибору кузовів, приводів і силових агрегатів.
А от серед японських преміум-брендів Infiniti Q70 має сильну позицію. Але суперників у класі за співвідношенням «задоволення від їзди – оснащеність – ціна» я для Infiniti Q70 не бачу.
Фото Миколи Отруби
Infiniti М/Q70
Infiniti Q70 Sport
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Кузов поєднує фундаментальність позашляховика QX80 і граціозність седанів і купе серії G. Фарба кузова затягує дрібні подряпини. Салон прекрасно ізольований від шуму вулиці і з моторного відсіку. Зручний задній диван, а в найдорожчому виконанні – ще й з регулюваннями. За умови поганої видимості і в далекій дорозі з «щитом безпеки» їхати куди комфортніше і легше. | − Один тип кузова. Не дуже зручна форма багажника. Завузькі в нижній частині прорізи задніх дверцят |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ На такий двигун серії VQ легко встановлюється ГБО. Налаштування силового агрегата пасує динамічній зовнішності. Мотор забезпечує дуже впевнену динаміку, а коробка – м’які перемикання передач. Завдяки повному приводу ATTESA E-TS AWD седана однаково впевнено почувається і на сухих, і на мокрих дорогах. | − В Україні офіційно не пропонуються дизельний і гібридний варіанти Infiniti Q70. А бензинові двигуни не обладнані сучасними технологіями економії палива. |
Фінанси й оснащення | |
+ Початковий рівень оснащення приваблює вартістю менше 40 000 доларів і багатим оснащенням. Адаптивні світлодіодні фари, оздоблення салону шкірою і деревом, система безключового керування замками дверцят і запалювання, підігрів керма, доводчик кришки багажника, вентиляція і електричні регулювання передніх сидінь в 8 напрямках – і це далеко не всі стандартні для Infiniti Q70 опції, які суттєво збільшать вартість будь-якого з конкурентів. Але, навіть у найдорожчому оснащенні Hi-Tech – з 3-зонним клімат-контролем з іонізатором повітря, навігацією, камерами кругового огляду, електричними регулюваннями заднього дивана і окремим інформаційно-розважальним центром для задніх пасажирів машина коштує близько 56 000 доларів. А це помітно дешевше, ніж будь-який із конкурентів у базовій комплектації! | − Одна з найцікавіших опцій, що відповідає за безпеку – система Safety Shield, яка доступна тільки для обладнань Sport і Hi-Tech. |
Infiniti Q70 | ||
Загальні дані | ||
Тип кузова | седан | |
Дверцят/місць | 4/5 | |
Габарити Д/Ш/В, мм | 4980/1845/1515 | |
База, мм | 2900 | |
Колія передня/задня, мм | 1575/1565 | |
Кліренс, мм | 146 | |
Маса споряджена/повна, кг | 2109/2520 | |
Об’єм багажника, л | 500 | |
Об’єм бака, л | 80 | |
Двигун | ||
Тип | бенз. з безпосередн. впр. | |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | V6/4 | |
Об’єм, см куб. | 3696 | |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 245(333)/7000 | |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 363/5200 | |
Трансмісія | ||
Тип привода | підкл. повний | |
КП | 7-ст. авт. | |
Ходова частина | ||
Гальма передні/задні | диск. вент./диск.вент. | |
Підвіска передня/задня | незалежн./незалежн. | |
Підсилювач | гідро | |
Шини | 245/50 R18 | |
Експлуатаційні показники | ||
Максимальна швидкість, км/год | 246 | |
Розгін 0–100 км/год, с | 6,3 | |
Витрата траса-місто, л/100 км | 8,4-15,3 | |
Гарантія, років/км | 3/100 000 | |
Періодичність ТО, років/км | 1/10 000 | |
Вартість ТО, грн. | 2 700 | |
Мінімальна вартість, грн* | 1 049 630 |
*На 24.08.2016 р. для авто з обраним силовим агрегатом