Тест-драйв Harley-Davidson Dyna Fat Bob
На щастя (чи на жаль?), у справах ми зазвичай їздимо на чотириколісному транспорті, залишаючи двоколісний для розваг. Американські мотоцикли Harley-Davidson якраз для розважальних поїздок і задумані. Тому деякі речі в їх конструкції підпорядковані не технічній логіці, а бажанню справити враження. І справляють же, далебі! І на публіку, і на самого водія.
Fat Bob, Fat Boy та інші
Людина, що задумала купити «Харлей», свій перший кайф отримує ще до того, як відкриє гаманець і розрахується за купівлю. Модельний ряд – ось перше задоволення від Harley-Davidson. Моделей більше тридцяти, самих різних, і процес розуміння того, що тобі потрібно, можна розтягувати хоч на цілу зиму – міжсезоння.
Зими у мене не було, але з американськими байками я знайомий не перший рік, тому одразу вибрав собі Fat Bob. «Товстий Боб» – мотоцикл, який позиціонується як машина для динамічної міської їзди з можливістю недовгих заміських рейдів – приблизно 400-500 км. У назві зашифровані деякі особливості. Так, «товстими» зазвичай називають байки з переднім колесом широкого профілю, а Bob – це від сленгового слівця «стригти», яким позначали кастомний клас бобберів. Був у 1930-1950 роках на Заході такий вид мототюнінгу для аматорських перегонів – видалення та обрізка (стрижка) усього зайвого для максимального полегшення: крил, заднього сидіння, світлотехніки, приладів. Бобберські елементи на моєму байку присутні: короткі крила, широке пряме кермо, мінімізоване заднє сидіння, оптика де замаскована, де зменшена. Але наслідування вінтажному кастомайзингу для мене не важливе, я обирав Fat Bob за його універсальність, мужній вигляд і двигун, найоб’ємніший з усіх загальнодоступних – 103 куб. дюйма, або 1,690 літра.
Мої конячки
Значний V-подібний мотор, на якому я сиджу, за об’ємом – як у сімейного седана С-класу. Harley-Davidson традиційно не називає його потужності, хоча в деяких країнах вона заявляється на рівні 79 к. с. Але потужність тут і не важлива, адже на «Харлеях» рекордів швидкості не ставлять. Зате байкери високо цінують їх вміння приємно стартувати зі світлофора. Тому головне – крутильний момент, і він вражає: 132 Нм. Мотоцикл справді дуже приємно рушає з місця і набирає швидкість – не дуже різко, як спортбайки. По-справжньому жвавим «Харлей» є лише на перших двох-трьох передачах, але тут весь смак в іншому: «американець» робить все впевнено, переконливо, під густий, соковитий гуркіт фірмового вихлопу.
А ще двигун розважав мене на холостих обертах. Він сильно незбалансований і здорово вібрує, особливо на малих обертах. Конструктори зробили з цього ще одну фірмову родзинку. Підвішений до рами на м’яких подушках мотор живе своїм життям, розгонисто коливаючись біля ніг водія, причому так, ніби не залежить від зовнішніх факторів, за якимись своїми законами. А піддаш газу – заспокоюється, не тремтить і переходить з бубніння на м’який гуркіт. Справді, дуже цікава штука.
Все сподобалось
Зовні солідний, та й за фактом нелегкий (321 кг), Fat Bob дивно спритний в ходу – навіть на найменшій швидкості керувати ним легко. У кренах, під час будь-яких уповільнень байк абсолютно передбачуваний, а розтягнута перша передача допомагала мені без напрягу тягнутися в заторі, протискуватися між машинами і маневрувати на парковках.
Ще одна чудова властивість «Товстого» – те, як він тримає курс, лише похитуючись усім тілом на нерівностях. Хотілося ще прискіпатися до гальм: нижнє аж надто мляве, а ручне, як на контрасті, різкувате. Але потім вирішив: потрібно навчитися правильно користуватися тим і іншим.
Самі просили
Відверто кажучи, мій Harley-Davidson – архаїчний мотоцикл. Цей безглуздий в наш час V-подібний мотор величезного об’єму і з двома циліндрами. Цей вінтажний екстер’єр, цей хром, ця неквапливість, ці неймовірні вібрації… Але компанія навчилася хизуватися цими недоліками, стверджуючи, що у цього байка так і має бути. І особливих зусиль, щоб переконати в цьому публіку, не знадобилося – споживач завжди хоче отримати щось дивовижне. І у випадку з Harley – Davidson Fat Bob він це отримав – підтверджую.
Хто такий?
Fat Bob належить до середньої лінійки Harley-Davidson – Dyna. Нижче нього стартовий Street, молодіжний Sportster, вище – масивні Softail, комфортабельні гіганти Tourind і надпотужні боліди V-Rod. Є ще пара лінійок у заводському тюнінгу, але це вже окрема розмова. Крім потужних моторів і відносної легкості у Harley-Davidson Dyna ще один козир – ціна.
Harley-Davidson Dyna Fat Bob
Загальні дані | |
Довжина | 2400 мм |
Колісна база | 1620 мм |
Висота за сідлом | 690 мм |
Двигун | бензиновий чотиритактний дизельний із повітряним охолодженням, V2 |
Об’єм двигуна | 1690 куб. см |
Макс. крутильний момент | 132 Нм при 3250 об/хв |
Коробка передач | 6-ступінчаста |
Трансмісія | |
Передня підвіска | телескопічна, виліт 125 мм, нахил 29 град. |
Задня підвіска | маятникова, з двома амортизаторами |
Ходова частина | |
Гальма передні/ задні | гідравлічні дводискові/гідравлічні дискові |
Спорядж. маса | 321 кг |
Об’єм паливного бака | 18,9 л |
Ціна | $24 182 |
Фото автора і Harley-Davidson