Почуття невагомості незвичайне і приємне, особливо якщо відчуваєш його в польоті! У стрибку… З трампліну… Так, не кожен автомобіль зможе продовжити рух після такого, але цей пікап просто! І назва його Ford Ranger Raptor.
Упевнений, що назва Raptor вам однозначно зустрічалася хоча б раз, а якщо ви захоплюєтеся позашляховою технікою, то точно! Хоча компанія Ford не перша, хто його використовує (так називаються і ракети, і літаки, і зброя, а взагалі спочатку раптор – це динозавр), та й у її модельній лінійці пікапи з такою приставкою з’явилися відносно нещодавно – у 2010 році. Так стали називати найпотужніші та підготовлені пікапи Ford F-150.
І тут важливий момент. Раніше Raptor був тільки американським, але з 2019 року він може бути і європейським, і це два абсолютно різні автомобілі. Перший побудований на базі культового американського пікапа серії F, а в основі другого – не менш популярний європейський пікап Ford Ranger. І на тесті у нас європейський Raptor.
Дизайн
Пікап зустрічав мене, ніби зійшов з картинки – у фірмовому синьому кольорі, на чорних дисках, взутих у шини BFGoodrich All Terrain (285/70 R17), та у повній бойовій готовності до пригод. Саме колеса та високий кліренс одразу видають у машині не зовсім звичайну версію. І тільки потім помічаєш розширені колісні арки, інші радіаторні грати з величезним написом Ford і модифікований передній бампер.
І хоч він стилізований під силовий, насправді пластиковий. Однак відразу під ним потужний сталевий лист захисту, що під днище і два буксирувальні вуха. У цьому вся суть Раптора – за зовнішньої цивыльного він досить серйозно підготовлений до різних мінливостей майбутньої позашляхової долі.
Декоративних речей тут щонайменше і все має своє практичне призначення. Ось узяти, наприклад, підніжки. З їхньою допомогою дійсно зручно забиратися в салон, вони міцні, за них не страшно на бездоріжжі і на них не буде накопичуватися бруд.
Це не декорація, як на деяких кросоверах, де вони не допомагають, а швидше заважають. А забиратися дійсно доведеться, адже кузов посаджений високо, а кліренс більше, ніж у звичайного Ranger на 51 мм (дорожній просвіт Ranger Raptor 283 мм).
Зате сидиш високо, огляд чудовий! Я б навіть сказав дуже високо, і за бажання по даху більшості кросоверів можна поплескати рукою. Ця властивість за час тесту жодного разу не знадобилася, але просто щоб ви розуміли.
В салоні
У салоні вас зустрічає напис Ford Performance, передні крісла з посиленою бічною підтримкою, багате оздоблення та “оспортивлене” кермо. Помітно різняться і прилади. Якщо в інших Рейнджерів панель приладів комбінована, то тут шкали аналогові плюс великий екран бортового комп’ютера по центру з безліччю вкладок, в тому числі вибору режимів руху. Тож відчуття, що ви за кермом незвичайного пікапа лише посилюється!
Хоча в іншому це салон добре знайомого нам Ford Ranger. Та ж центральна консоль з мультимедійною системою SYNC 3 c 8-дюймовим екраном та підтримкою Apple CarPlay та Android Auto, кнопковий блок двозонного клімат-контролю (із серії просто, але зі смаком), високий важіль селектора АКПП. З одного боку, скромно, як для такого пікапа, з іншого, тебе все це абсолютно перестає хвилювати, коли ти починаєш їхати.
Другий ряд сидінь будь-які зміни взагалі не торкнулися, але й без цього “гальорка” у Ranger найкраща серед однокласників. Комфортний диван із зручною спинкою, просторо, є центральний підлокітник та навіть розетка.
Без змін залишився і кузов з платформою півтора на півтора метри та відстанню між арками 1,1 м. Хіба що вантажопідйомність Ranger Raptor поступається іншим його модифікаціям і становить 620 кг. Зсувна ролета дозволяє не просто прикрити вантаж від опадів, а й закрити його. Цікаво, що на її напрямні можна встановити ще й поперечки для перевезення лиж або сноуборду. Так щоб не навалом у кузові, а гарно!
Драйв
Двигун запускається з утробним, але тихим бурчанням. Так, щоб ви перебували в передчутті. Так, є у перших кілометрах на Ford Ranger Raptor! І річ навіть не в тому, що в нас країна “домінуючого чорного джипа”, а у внутрішньому відчутті сили. Причому у звичайному режимі Ranger Raptor спочатку їде підкреслено вальяжно та розмірено. Деколи навіть засумніваєшся, а чи є під капотом заявлені 213 к.с.? Їх тут знімають із 2-літрового бітурбодизеля, і зізнатися, самі по собі ці цифри звучать скромно. Два літри, двісті сил… Цим одразу не вразиш.
Потрібно додати газу! І ось тут пікап починає їхати! Навіть не “їхати”, а “перти”, злегка присідаючи на задню вісь і вже всерйоз бурчачи своїм дизелем. Найжвавіше настає після 3 тисяч оборотів, коли ні набір швидкості ні запас під педаллю не слабшають. Стрілка спідометра, у свою чергу, дуже легко проскакує позначки і 100 і 120 км/год. Враження дуже посилює розмір Раптора та споряджена маса в 2,5 тонни – це +20 км/год до швидкості на спідометрі за відчуттями.
І ось тут було важливо охолодити голову і стримати запал, тому що стандартні колеса не дуже шанують укочений сніг, а тим більше ожеледь. А “підковзнись” на такій махині, і навколишнім легковикам не позаздриш. Втім, оточуючі самі розуміють, що з такою машиною краще не сперечатися і під колеса цьому Форду ніхто не кидається. Просто дивно, як раптом зростає рівень культури на дорогах!
Але на центральних вулицях міста з їхньою товкотнечкою Ford Ranger Raptor вимагає звикання. Особливу увагу спочатку я приділяв тому, що робиться праворуч і ззаду від пікапа, щоб ненароком нікого притерти широкими колісними арками. Та й на парковці кермо доведеться покрутити, добре хоч воно не дуже важке. Все це не критично, але не завжди зручно. Зате пікап справді не помічає не те що невеликі ями та вибоїни на дорозі, а й навіть лежачих поліцейських! Витрата в міському ритмі можна утримувати в районі 10 літрів, але навіть у холод і пробки він не зростав вище 12 л.
Скоріше, на простори, у стихію Ranger Raptor! Туди, де починається магія його ходової з амортизаторами Fox Racing і де можна вибрати режими цікавішого за звичайний дорожній. По полю та пересіченій місцевості Раптор може їхати буквально не розбираючи дороги. Нерівності, колія, ями, канави – все це підвіска відпрацьовує м’яко, намагаючись утримувати кузов у рівному положенні. Там, де і на кросовері краще не потикатися, Раптор проїжджає граючи. Там, де не позашляховику чи іншому пікапі треба їхати дуже акуратно, на Ranger Raptor можна просто трохи скинути газ. До речі, гальма запам’яталися довгим ходом педалі та поступовим “схоплюванням”, що дозволяє чітко дозувати гальмівне зусилля. А взагалі, іноді Raptor з повадок чимось нагадував мені велике баггі для змагань, ніж цивільний пікап.
Звичайно, закони фізики ніхто не скасовував, і їхати треба з головою, але можливості цього автомобіля поза дорогами на голову перевищують такі у багатьох інших. А як захоплююче відчуваються стрибки у його виконанні! Відрив від землі та м’яке приземлення всіма колесами! Ті самі амортизатори мають збільшений хід, а посилена підвіска здатна витримувати серйозні навантаження, у тому числі й такі ось приземлення.
Але помилково думати, що доробки цього Ranger звелися до заміни амортизаторів та пружин. Фактично, інженери Ford розібрали і зібрали пікап заново, починаючи з рами, яка тут посилена і не ідентична звичайній, продовжуючи 10-ступінчастою коробкою передач (такою, як на F-150 Raptor), повністю зміненою ходовою, адже ззаду тут пружинна підвіска, посиленими гальмами, іншими колесами тощо. Тобто це серйозно доопрацьований пікап, який ви отримуєте прокачаним одразу із заводу.
У цьому відео трохи про сам автомобіль і про ходи його підвіски:
З іншого боку, привід тут такий же, як і у Ranger, повний (part-time), що підключається, тобто на твердому покритті підключати передню вісь не можна (в режимі 2WD пікап задньопривідний). І це те, про що я шкодував, пересуваючись звичайними дорогами. Зате на бездоріжжі у вас у розпорядженні і ряд, що знижує, і блокування заднього міжколісного диференціала і додаткові режими, що переналаштовують електроніку. Найзадертіший з них – Baja, данина відомим типам змагань. І в ньому Ranger Raptor “дубасить” так, що знай тільки правильно керма.
Фановий автомобіль, треба тільки вміти його використовувати і мати для цього потрібні місця. А ще Ford Ranger Raptor – це іміджевий пікап, свого роду шоу-стоппер з відомим ім’ям, який показує, яким може бути “пікап-пікап”. Тож варто було очікувати, що ця машина буде зовсім недешева.