Тест-драйв Ford Mustang Mach-E: чи вдалась електрична реінкарнація легенди?
До нас на тест потрапив Mustang Mach-E GT. Це електричний кросовер, створений за мотивами легендарного спорткупе Ford Mustang. Модель з’явилась вже певний час тому, і добиралась до нашого ринку крізь пандемію і війну. Але все ж добралась. То ж рушаємо випробовувати найшвидший з Ford, які можна купити в Україні.
Дизайн Mustang Mach-E
При створенні кросоверу Mustang Mach-E намагались одночасно зробити його схожим на одноіменне споркупе, але при цьому – самобутнім. Адже, стояла задача зіграти на емоції до легендарного Mustang, але разом з тим залучити зовсім нову аудиторію. Як на мене, то багато в чому це вдалось. Харатерна форма фар, капоту та задніх ліхтарів створюють чітку асоціацію з Mustang. А профіль вже продиктований практичними міркуваннями спортивного кросоверу.
Цікаво, що сприйняття дизайну Mustang Mach-E сильно залежить від його кольору. Зустрічав в місті кілька машин сріблястого та жовтого кольору. Чесно – ніяк не вразило. Машина як машина. А от яскраво блакитного, як наш тестовий – відразу кидається в очі. Не останню роль у сприйнятті грають і 20-дюймові колісні диски.
Одною з дизайнерських фішок Mustang Mach-E стала відсутність дверних ручок. Замість них на дверях кнопка, після натискання якої двері розблокуються. А що відкрити їх треба потягнути за невелике крильце. Може виглядає оригінально, але зручним я це не назвав би.
Салон Mustang Mach-E
Як не дивно, але найбільше асоціацій з купе Мустангом виникли не коли я дивився на авто ззовні, а коли сів за кермо. Перед очима широкий і довгий капот з характерними двома гребнями по краях. Все як в звичайному Мустангу. Але сам салон ніяк не нагадує легендарний спорткар. Тут хайтек та сучасність. В центрі консолі величезний вертикальний планшет на 15,5 дюймів. Але в нього є зручна особливість. В нижній частині розташована мультифункціональна «крутилка».
Окрема перлина салону Mustang Mach-E GT – аудіосистема від Hi-End виробника Bang&Olufsen. Якщо імʼя цього виробника аудіосистем вам ні про що не говорить, то можливо такий штрих, як те що домашня система B&O Beolab 90 коштує $150 000 дасть певне уявлення про рівень.
Звичайно в авто використана значно дешевша інсталяція, проте рівень звучання її на високому рівні. 10 динаміків дають чудове звучання. Насолоджуватись чистотою музики допомагає і покращена шумоізоляція салону, зокрема звукоізолююче лобове скло.
Сподобались спортивні крісла Ford Performance. Вони мають гарну бічну підтримку та навіть додаткову підтримку для плечей. Єдиний нюанс, що оздоблення керма – з натуральної шкіри. А от крісел – з екошкіри, тобто замінника. Можливо з погляду практичності це нічим не гірше, проте для людини, яка платить за авто близько $75 000 цей нюанс може важити.
Щодо місця на задньому ряду сидінь, то тут достатньо багато місця для ніг пасажирів. Адже колісна база сягає майже 3 метрів. Та й підлога під ногами повністю пласка. В пасажирів є додаткові повітроводи. Але регулювати окремо температуру на задньому ряді можливості в них нема.
В Mustang Mach-E два багажника. Задній немалий – 402 л. Але в додаток до нього є ще передній на 81 л. Тут зручно зберігати кабель для зарядки. Навіть якщо він після використання не дуже чистий, то потім пластикове оздоблення переднього багажника легко витерти та почистити.
Електромобільність Mustang Mach-E
Модель офіційно пропонується в Україні в звичайному виконанні з батареєю на 75 кВт*год, та зі збільшеним запасом ходу, де батарея на 98 кВт*год.
Існує також кілька варіантів потужності. Найпростіша версія має лише один електродвигун на 294 к.с., який приводить задні колеса. Потужніший варіант має вже два двигуни та повний привод. Її потужність 351 к.с. Топ варіант також має повний привод та потужність у 487 к.с.! Потужність прямо як в нового 5,0-літрового бензинового Ford Mustang GT.
Що стосується електричної складової машини, то велика батарея на 98 кВт*год на практиці пропонує 88 кВт*год ефективної ємності, якими ви реально можете скористатись. При 100% заряду машина пообіцяла нам 420 км пробігу. І на практиці так і вийшло. Це трохи менше за обіцяні по характеристим 500 км запасу зоду топової версії, але і режим нашого руху був далеким від стандартів виміру WLTP.
Щодо зарядки, то тут є два варіанти. Якщо заряджати авто за допомогою змінного струму через трифазний дріт, то машина здатна споживати до 11 кВт на годину. Якщо в вас в гаражі є така розетка, то за ніч цілком можна повністю зарядити батарею свого Mustang Mach-E. А якщо використовувати швидкі комерційні зарядні станції, то авто здатне споживати через розʼєм Combo2 потужність до 120 кВт.
Таким чином на зарядку від 10 до 80% батареї (саме в цьому діапазоні швидкісні зарядки працюють ефективно) потрібно біля 45 хв.
Поведінка Mustang Mach-E
Наша машина в версії GT – найспортивніша в лінійці. Вона має велетенські низькопрофільні шини 245/45 R20 на чорних дисках. В купі з жорсткою підвіскою це створює відчуття реально спортивного авто. Спочатку навіть напружує те, як докладно авто повторює профіль дороги і передає аж занадто недоліки покриття. Але вже за день-два до цього звикаєш та перестаєш звертати увагу. Як особливо не відчіуваєш різницю в поведінці підвіски в різних режимах. Адже адаптивні амортизатори з системою MagneRide мали б робити характер підвіски різним, проте на практиці це різниця між жорсткою та дубовою.Наряду з швидким прискоренням приємно працюють великі гальма від Brembo. Передні вентильовані гальмівні диски мають діаметр 36,2 см, а задні суцільні – 31,6 см. Це важливо, коли машина має динаміку прискорення в 4,4 секунди до сотні.
В місті потрібно адаптовуватись до характери 487-сильного електромобіля. Він рвучкий, навіть в найспокійнішому з трьох режимів: Whisper (шепіт), Active (активний) та Untame (неприборканий).
Прискорення на Mustang Mach-E GT неабияк вражає. Питання не тільки в, тому що першу сотню машина набирає за 4,4 с за паспортом (а по факту навіть швидше). Реакція на рух педалі миттєва. Адже синхронні електричні двигуни змінного струму на постійних магнітах і з масляним охолодженням видають свій пік тяги в 830 Нм з самого початку. А якщо бути повністю точним – через 0,5 секунди після старту. Коли випробовував прискорення машини, то відчував дві зовсім різні емоції від коротких прискорень, та розгону до максимальної швидкості. Короткі «стрибки» дійсно гарячать кров та надають заряд адреналіну. Коли ж виїздиш на довгу трасу, то після першої сотні км/год інтенсивність відчуття швидкого прискорення зникає. А по досягненню 185 км/год машина і взагалі впирається в електронний обмежувач. Хоча в характеристиках для Mustang Mach-E GT і фігурує позначка максимальної швидкості 200 км/год.
Хоча за форм-фактором Ford Mustang Mach-E це кросовер, проте це більше стосується практичності, та аж ніяк не накладає на нього зобов’язання їздити за межами асфальту. При колісній базі 2984 мм та кліренсі спорткара в 130 мм годі їхати кудись, де дорога не має рівного твердого покриття. Шанс зачепити грунт дном авто наближається до 100%.
Загальне враження від Mustang Mach-E
Електрична модель Mustang Mach-E зʼявилась в лінійці Ford d 2019 році. В той момент у виробників були оптимістичні очікування, що електромобільність швидкими темпами захопить всю індустрію. Але через 5 років стало очевидно, що електромобілі не так вже швидко і масово прийдуть на заміну звичним авто з ДВЗ. Та певні сегменти «електрички» активно завойовують. Так і протестована електрична модель Mustang Mach-E в топ версії GT виявивя доволі захопливою. Загалом Mach-E цікава, хоча і доволі не дешева машина. Ціни на одномоторний Mustang Mach-E стартують від 2 252 703 грн (біля $54200 за поточним комерційним курсом).
А за GT версію з 98-кіловатною батареєю доведеться викласти 3 076 215 грн ($74125). Тим більше складно пробитись на ринку коли він так стрімко наповнюється цікавими, з точки зору електромобільності, новинками. Але у більшості випадків це автомобілі, що називається «no name». В той час як в Mustang Mach-E імʼя гучне! З точки зору практичності Mustang Mach-E це чималий ліфтбек з сучасним салоном, чималим багажником та повним приводом. То ж, навіть якщо купиш Mustang Mach-E на емоціях надалі машина виявляється практичною та здатною впоратись з рутиною: возити всю сімʼю, вмістити запас продуктів з супермаркета та комфортно їхати на активному круіз-контролі в тягнучках.