Модель Ford Kuga на ринку не новачок. Вперше вона вийшла на ринок в 2019 році. З тих пір інтерес до моделі в Україні кілька разів підігрівали вихід нові версії. Цього разу – Kuga з гібридною силовою установкою Full HEV. Розберемось як вона їздить, скільки коштує та з ким конкурує.
В Україні модель Kuga в версії Hybrid пропонується тільки в двох багатих комплектаціях: Titanium (від 1 409 826 грн) та ST-Line X (від 1 667 906 грн). Модель пропонується з приводом як тільки на передні колеса, так і з повним приводом. Ми тестуємо машину в багатшій комплектації ST-Line X та повним приводом. Ціна такого авто складає 1 850 000 грн. (за поточним комерційним курсом близько 49 000 доларів).
З огляду на те, що модель на ринку вже чимало часу говорити про дизайн Kuga особливо потреби немає. Варто зауважити лише що наша тестова машина в версії ST-Line Х. Вона, як і ST-Line візуально вирізняється темною решіткою радіатора, пофарбованими в колір кузова заднім спойлером та молдингами в нижній частині авто, обрамлення вікон не хромове а чорне, та колісні диски на 18 дюймів. Виглядає органічно, проте в потоці не виділяється. Машина дуже інтелігентна, не кричуща.
Конструкція та робота гібриду Kuga Hybrid
Гібридна силова установка Kuga складається з бензинового 2,5-літрового двигуна, що працює за циклом Аткінсона (пізнє закривання впускних клапанів знижує насосні втрати та покращує еластичність двигуна), електричного двигуна та тягової батареї на 1,1 кВт*годину.
Сумарна потужність установки складає 190 к.с. Що цікаво, Ford вперто не комунікує сумарний крутний момент установки та характеристики електродвигуна, який використано. Дивно, адже як на мене, то саме це ключовий та найцікавіший показник. Та менше з тим, знаємо що ця силова установка може прискорювати гібрид до 100 км/годину за 9,1 секунди. А на сотню кілометрів пробігу машина має в комбінованому циклі витрачати близько 5 л бензину, що дає запас ходу на одному баку бензину близько 1000 км. Самі фордовці позиціонують цю версію Kuga як альтернативу дизельним авто. Перевіримо все це на практиці.
Однією з переваг, які зробили ім’я моделі Kuga завжди були збалансованість та керованість. Хто їздив певний час на Фордах то знає що ці машини мають свій шарм, який відчуваєш в кожному повороті. То ж при створенні гібриду, який отримав батарею було важливо розмістити її таким чином, щоб вона не зіпсувала розподілення ваги по осях, та не порушила баланс керованості машини. Тому батарею розмістили під передніми сидіннями в базі авто. Так що хоча батарея і додала ваги машині, проте не зіпсувала драйверський характер Kuga.
Салон Kuga Hybrid
Машина в комлектації ST-Line X оснащена дуже достойно. Окрім елементів зовнішього дизайну в спортивному стилі ця версія має:
- повністю світлодіодні фари
- безключовий доступ
- кришку багажника з електроприводом
- двозонний клімат-контроль
- адаптивний круїз-контроль
- 12,3-дюймову цифрову приладову панель
- стереосистему B&O Premium
- камери заднього огляду
- бездротову зарядку телефону
- автономне гальмування
- допомога утримання в смузі руху та попередження про виїзд зі смуги
- супутникову навігацію
- Android Auto та Apple CarPlay як частина інформаційно-розважальної системи з восьмидюймовим сенсорним екраном.
Частиною оснащення Kuga ST-Line X є пухке кермо з підігрівом. Воно має приємні місцями для постійного хвату та оздобленне перфорованою шкірою. Зручні сидіння мають обивку зі шкіри по боках, та алькантару по центру. За рахунок такої комбінації вони зносостійкі в місцях де часто треться, а центральна частина забезпечує гарну фіксацію пасажира не даючи йому ковзати. Також частина спортивного антуражу – чорна стеля.
Комбінація приладів – це електронний екран діагоналлю 12,3 дюйми. Опція сучасна і вже потрохи стає маст-хевом в авто такого цінового сегменту. Особливість фордовського дашборду в тому, що на відміну від конкурентів в ньому не можна обирати варіанти дизайну. Натомість можна обрати до семи позицій, які ти хочеш щоб відображались на панелі приладів. Зручно та розумно.
Мені подобається, що машина зроблена за стандартами коли тачскріни не були там всеосяжними. По факту тач – це тільки екран у на верхівʼї центральної консолі. Цікаво що екран це не вузька горизонтальна смужка, а майже квадрат. За рахунок цього він дуже зручний та інформативний, хоча і має діагональ 8 дюймів.
Сподобалась шумоізоляція салону. Це ще більше помічаєш, якщо взяти до уваги що дуже часто двигун внутрішнього згоряння не працює, а машина безшумно їде на електротязі. Дуже приємно, та неочікувано від Форда, що тут стоїть дорогуща акустика від Bang&Olufsen на 10 динаміків. Звучить вона шикарно! До того ж бортова система легко коннектится з телефоном, то ж можна насолодитись улюбленими треками. Що цікаво, зазвичай в машинах з такою акустикою в багажнику стоїть великий сабвуфер, який краде простір піц запаскою. А в Kuga на тому місці знаходиться не сабвуфер, а винесений аккумулятор на 12 В.
Відчуття від керування Kuga Hybrid
Як я вже казав, якщо ти їздив на європейському Форді, то вже маєш високі очікування від балансу між плавністю ходу, керованістю та прозорістю керування. В цьому відношенні Kuga Hybrid справжній Форд. Чутливість керма, культура роботи підвіски, яка досить збита, проте зовсім не жорстка заставляються справді кайфонути на звивистих дорогах. Перед кожною круговою розвязкою на дорозі на обличчі мимоволі з’являється легка посмішка. Машина легко заїжджає у віражі, не трусить на лежачих поліцейських, проте дуже міцно чіпляється за дорогу. До того ж колеса мають досить розумний розмір 225/60 R18. Профіль колеса досить високий аби без втрат пережити проїзд недоліків асфальту або при їзді по грунтовим дорогам.
До роботи педалей треба трохи адаптуватись, адже машина з гібридною силовою установкою при кожному гальмуванні спочатку використовує рекуперацію, перетворюючи енергію руху авто на електричний заряд. Тож на початку гальма здаються мякуватими. Проте – лише здаються. Гальмівна система ефективно зупиняє кросовер.
Зате на педаль газу машина реагує миттєво. За відчуттями машина прудка, хоча за секундами до сотні розгін займає 9,1 секунди, що не багато, але й не спорт. То чому ж гібридна Куга здається швидшою ніж є? Справа в електродвигуні, який зі старту дає максимум крутного моменту та швидко надає первинного прискорення. Це дуже відчутно в міському трафіку, коли Куга легко виривається з потоку.
Електродвигун часто включається в роботу в міському циклі, хоча ємність батареї не велика і довго їхати тільки на електриці авто не може. В трафіку варіаторна коробка передач уміло жонглює тим коли використовувати лише електрику, коли бензиновий двигун, а коли разом обидва. Завдяки симуляції перемикання ступенів складається звичне враження як від класичного автомату. Те, що коробка варіаторна відчуваєш лише коли інтенсивно прискорюєшся. Тоді бензиновий двигун характерно для варіаторів підвисає на високих обертах, тримаючись в режимі максимальної потужності. Це більше стосується руху на трасі і обгонах.
Kuga гібрид буває у двох варіантах трансмісії. з переднім або повним приводом. Привод на задні колеса передається за класичною схему тобто за допомогою роздавальної коробки кардану як в звичайних авто. Цікаво що повний привод має можливість дуже ефективно розподіляти тягу по осях. Трансмісія може як вимкнути привод на задні колеса, щоб економити паливо, так і повністю перекинути крутний момент, всі 100%, на задні колеса. Зараз в кросоверах таке зустрічається не часто.
А що ж в нас вийшло з економічністю? Гібридна силова установка показала себе гідно. Витрати за час тижневого тесту склали в середньому 6,3 л, при тому що левову частину часу машина долала по міському трафіку, та ще й в годину пік. Як на мене, це дуже приємна альтернатива дизелю.
Системи допомоги водію Kuga Hybrid
Та постарались інженери і в багатьох речах, окрім драйвових налаштувань. Цікава фішка в тому, що активний круїз-контроль дозволяє рухатись в трафіку до повної зупинки і не потребує водія додаткових дій. Він сам, після того як рушив поток машин, стартує і їде далі.
Мені було незручно те, що режими водіння перемикаються однією кнопкою послідовно, по колу. Тобто для того щоб обрати режим від звичайного до спортивного тобі треба спочатку зайти в нормальний режим потім перейти в Еко потім в тебе вмикається Спорт. До речі всього режимів пять: звичайний, економічний, спортивний, їзда по слизькому та сніг/пісок.
Чи варто брати Ford Kuga Hybrid
Шлях гібридним кросоверам на ринку торував Toyota RAV4 Hybrid, який першим відмовився від дизельних версій та запропонував гібриди як альтернативу. Та й зараз саме ця модель залишається однією з найпопулярніших в сегменті. Якщо порівнювати з нею Kuga Hybrid то за ціною в машин практично паритет. В обох є як передньо так і повнопривідна версія. Ford виглядає менш зухвало та більш інтелігентно, а японська модель більше апелює до агресивної стилістики офроуду. Та це питання смаку. Технології гібридів практично однакові – обидва авто з паралельними гібридами. І витрати пального в них близькі. Серед переваг Форд плавністю ходу та витончена керованість. Так що цю модель можна порадити тим, хто хоче більше задоволення від керування. А серед машин з гібридними моторами таке ще треба пошукати.