Обновленный Ford Focus со 150-сильным бензиновым турбомотором и 6-ступенчатой механической коробкой передач способен легко подарить яркие эмоции от драйва. Но не притушат ли краски многочисленные помощники и системы контроля?
Оновлений Ford Focus із 1,5-літровим 150-сильним бензиновим турбомотором і 6-ступінчастою механічною коробкою передач – від нього лише один крок до 250-сильного Ford Focus ST і пара кроків до екстремального 350-сильного Ford Focus RS.
Але ці кроки в 100 к.с. знайшли відображення і в дизайні цих модифікацій. Хоча й громадянська версія має доволі динамічний вигляд. Новий фірмовий стиль компанії Ford дуже личить популярній моделі Focus. Більш хиже примруження фар і решітки радіатора в стилі Aston Martin, це найбільш помітні, але геть не єдині зміни.
Але головне, що це авто продовжуєш сприймати як доброго знайомого.
Є щось у його погляді, що не змінюється з роками. І мені подобається, що так само, з покоління в покоління, переноситься заводний характер і драйверська поведінка «Фокуса». І навіть велика насиченість електронними системами не зменшує градуса задоволення від керування такою машиною.
Розумна автоматика
Взяти хоча б наш автомобіль: у шикарній комплектації Titanium X він оснащений всіма доступними для моделі опціями, серед яких багато нових. І різні системи тільки посилюють приємні емоції. Розчиняю двері, і одразу з торця з сухим шелестом вискакують пластикові планки.
На сусідів по парковці це завжди справляє дуже сильне враження. А мені приємно! До того ж і зиск від такого девайса є – планки прикривають металеві ребра дверцят і беруть на себе удар сусідньої машини або паркану. Але від контакту з високими бровками вони не захистять, тому пильність втрачати не варто.
Не менший ефект справляє і те, як такий Focus наполегливо і впевнено підрулює, тримаючись у центрі смуги руху, а також самостійно знаходить місце і крутить кермо на парковці завдяки системі Active Park Assist. Але навіть не вдаючись до цієї системи, маневрувати легко в будь-яких умовах.
Камера заднього виду пропонує відмінну картинку. А під час руху заднім ходом датчики системи моніторингу мертвих зон визначають наближення машин збоку. І Focus не просто попереджає про них миготінням лампочки у відповідному дзеркалі, а ще й пише на щитку приладів, з якого боку наближається перешкода. На цьому ж екрані показуються дорожні знаки, що обмежують швидкість і забороняють обгін.
Красиві сидіння з комбінованою оббивкою дуже зручні, а перекроєна центральна консоль з новими перемикачами забезпечує прекрасну ергономіку.
Все під рукою, а 8-дюймовий сенсорний екран мультимедійної системи SYNC2 замінив чимало кнопок, яких не так вже й багато на центральній консолі. Серед них є вмикачі електричного підігріву керма і лобового скла, але частину команд можна взагалі віддавати голосом.
Таким чином, можна змінити навіть температуру і силу обдування кліматичної установки. І до речі, з цим завданням вона справляється куди краще, ніж з пошуком потрібного абонента в телефонній книзі і адресами для навігаційної системи. Тут інколи пропонує неправильні варіанти.
Є в машині і бездротовий Інтернет. Щоправда, друге покоління «Сінка» не підтримує функцію Mirror Link, тому скористатися програмами зі свого смартфона я не зміг. Утім, якщо я захочу купити собі пересувний смартфон з синтетичними відчуттями, то це точно буде не Focus, адже ця модель завжди славилася своїми ходовими якостями.
Прекрасний баланс
Мені дуже подобається пружний і одночасно комфортний хід цієї машини. Підвіска демонструє високу плавність ходу, впевнено і тихо розправляючись із нерівностями. При цьому вона не допускає валкості чи сильного розгойдування, так що і в поворотах хетчбек поводиться зібрано і надійно. До пари ходовій і кермо. М’яке, але з невеликим опором у поворотах, воно дає змогу точно і легко керувати машиною.
У такій багатій комплектації я не очікував побачити в цьому автомобілі механічну коробку передач. Але завдяки пружному короткому ходу важеля вона дуже гармонійно вписалася сюди. І навіть у заторах мені не хочеться поміняти її на автомат. Якраз без цього помічника я обходжуся легко. До того ж з механікою я можу сам регулювати віддачу мотора, добираючи оберти під свій стиль їзди. Тим паче, що ця коробка – просто пісня! Ось вам ще один привід для яскравих емоцій.
Педаль зчеплення доволі інформативна, щоб відмінно відчувати момент спрацьовування. А варто акуратно відпустити її, як двигун самостійно злегка піднімає обороти і Focus починає плавно їхати, навіть піднімаючись на невелику гірку. Але незважаючи на хорошу еластичність при старті, до 1500 об/хв движок доволі нудний.
Хоча при перемиканні за підказками для спокійної та економічної їзди тяги 1,5-літровому агрегату вистачає – на відміну від літрового EcoBoost. Але, якщо захочете їздити активно (а в цій машині ви неодмінно захочете), то міняти передачі слід не за підказками, а за відчуттями.
Тільки-но починаєш сильніше розкручувати мотор, він одразу розкривається в приємному тривалому натиску, а Ford Focus так цілеспрямовано набирає хід, що опускати стрілку тахометра нижче зони максимальної тяги вже не хочеться. Їздити на цій машині швидко – це особливе задоволення. Так що дуже скоро я зловив себе на думці, що весь час придумую, куди б мені ще поїхати на цьому Ford Focus.
Тим паче, що його підвіска і рульове керування дозволяють кожен поворот проходити із задоволенням. І це при тому, що пустотливий характер і спортивність, немов приховані під покривалом комфорту. Ходова впевнено, тихо і дуже вміло розправляється зі всіма нерівностями, а кермо створює приємно і м’яке реактивне зусилля.
Ford Focus у ритмах R&B
Якщо комусь мало емоцій у вигляді оновленого Ford Focus, той може звернути увагу на версію ST-Line, Red&Black (R&B). Ці машини виділяються чорно-червоним забарвленням кузова і 18-дюймовими чорними колісними дисками, спортивною підвіскою, а в салоні – передніми сидіннями з більш вираженою бічною підтримкою. Такі авто доступні в комплектації Ford Focus Business, і для них теж доступний 1,5-літровий 150-сильний бензиновий мотор з 6-ступінчастою механікою.
А численні системи допомоги водієві і забезпечення комфорту анітрохи не знижують емоції, які отримуєш від керування цією машиною. А якщо вам і цього мало, то ласкаво просимо в світ Ford Focus ST і RS!
Фото автора
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ В поведінці Ford Focus драйву стало на дещицю менше, але більше комфорту. Підвіска приємно пружинить на розбитих дорогах, впевнено розправляється з дефектами і надійно працює в поворотах. Та й кермо підходить ходовій – з м’якими комфортними зусиллями, але точне. Хороша і шумоізоляція салону. | − Найкраще SYNC2 розуміє голосові команди, що стосуються керування клімат-контролем. Задати пункт призначення для навігаційної системи легше вручну. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Коли двигун розкривається в приємному натиску, то він легко і цілеспрямовано розганяє машину. І при цьому мотор працює доволі тихо. Приємна робота зчеплення і коробки передач – педаль пружна і інформативна, важіль переміщається з пружним і чітким ходом. | − Мотор відверто нудний до 1500 об/хв. Витрата пального в міському циклі у нас виходила щонайменше 9 літрів на 100 км. |
Фінанси й оснащенння | |
+ Усі Ford Focus в Україні мають значний список штатного обладнання. Він охоплює повний набір засобів безпеки, доступних для моделі, зокрема технологію MyKey. З 150-сильним двигуном машина пропонується, починаючи з комплектації BUSINESS (версія R&B має аналогічне устаткування). Ця версія має: світлодіодні ходові вогні, роздільний клімат-контроль, круїз-контроль, Bluetooth, голосове керування та інше обладнання. Як опції доступні: підігрів керма, автономний обігрівач, комплекс SYNC2, виїзні захисні планки на дверцятах, камера заднього виду, а також системи автоматичного керування дальнім світлом, самостійного паркування, визначення дорожніх знаків та моніторингу «сліпих» зон дзеркал, утримання в смузі руху, автоматичного гальмування на трасі і в місті, а також інше обладнання. | − Найсучасніші опції пропонуються або в найдорожчій комплектації Titanium X, або за додаткову плату. |
Ford Focus 1.5 EcoBoost Turbo | ||
Загальні дані | ||
Тип кузова | хетчбек | |
Дверцят/місць | 5/5 | |
Габарити Д/Ш/В, мм | 4358/1823/1484 | |
База, мм | 2648 | |
Колія передня/задня, мм | 1550/1540 | |
Кліренс, мм | 140 | |
Маса споряджена/повна, кг | 1325/1900 | |
Об’єм багажника, л | 363/1148 | |
Об’єм бака, л | 55 | |
Двигун | ||
Тип | бенз. із безп. впр. турбо | |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 | |
Об’єм, см куб. | 1499 | |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 110(150)/6000 | |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 240/1600 | |
Трансмісія | ||
Тип привода | передній | |
КП | 6-ст. мех. | |
Ходова частина | ||
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. вент. | |
Підвіска передня/задня | незалежн./незалежн. | |
Підсилювач | електро | |
Шини передн./задн. | 215/50 R17 | |
Експлуатаційні показники | ||
Максимальна швидкість, км/год | 210 | |
Розгін 0–100 км/год, с | 9,1 | |
Витрата траса–місто, л/100 км | 4,7-8,0 | |
Гарантія, років/км | 3/без обм. проб. | |
Періодичність ТО, років/км | 1/20 000 | |
Вартість ТО, грн | 1 387 | |
Мінімальна вартість, грн* | 556 365 | |
Вартість тестованого авто, грн* | 658 694 |
*За курсом НБУ на 27.09.2016 р. для авто з обраним силовим агрегатом