Не скрою, Ford Fiesta ST – одна из самых любимых моих машин. Я мечтал о ней еще с момента появления прошлого поколения и воплотил мечту в реальность, купив себе «эстешку». С огромнейшим интересом я ждал второй генерации, которая наконец-то добралась в Украину.
Насамперед торкнемося призначення всіх заряджених Ford Fiesta, адже спочатку вони були донорами для автоспорту.
Наприклад, для кільцевих перегонів використовували Fiesta S (Sport) з атмосферним 1,6-літровим мотором Zetec. А от для ралі такою заготовкою була якраз Fiesta ST (Sport Technologies), що вперше з’явилася в п’ятому поколінні. Цю модель оснащували 2-літровим двигуном DuraTec. З мінімальним технічним переробленням ST могла стартувати хоч у WRC у групі N3.
У шостій генерації на кільцеві траси ще потрапляли Fiesta S, а от ST довелося забути про ралі. Виною тому технічний регламент, який закрив дорогу «естешці» із 1,6-літровим турбомотором у цей вид спорту. Безумовно, Fiesta і нині стартує в ралі в усьому світі. Але під капотом більшості машин або 1,6-літровий 130-сильний атмосферник (клас R1), або 1-літровий двигун EcoBoost прокачаний до 180 к.с. (клас R2). А от Fiesta із 1,6-літровим турбомотором представляє собою техніку класу WRC, у якої немає майже нічого спільного із серійною машиною.
Знайомий підхід
Незважаючи на те що екстер’єр Fiesta шостого покоління, як і ST, змінився кардинально, загальні відмінності зарядженої версії від цивільної збереглися. Передусім це інші спортивні бампери, накладки на пороги, розвинений спойлер задніх дверцят, трохи змінені задні ліхтарі, шильдики, колісні диски більшого діаметру й індивідуального дизайну, а також червоні гальмівні супорти.
До речі, про накладки на порогах. Власники минулого покоління Fiesta ST здригаючись згадують про заглушки місць встановлення домкрата. Губилися вони на ура, особливо взимку. Досвідчені «естетознавці» або заздалегідь знімали їх, або придумували хитромудрі кріплення. Адже вартість того шматочки пластмаси у офіційного дилера змушувала сіпатися око, а нову заглушку ще й треба фарбувати. Отож, в новому поколінні Fiesta ST конструктори виправилися. Заглушки сидять у порогах надійно, як українські чиновники на грошових потоках.
А от на автоматичному складанні дзеркал у «вітчизняній» Fiesta ST, на жаль, заощадили – в Європі ця зручна функція доступна як опція.
У салоні свої відмінності від звичайної Fiesta: інше рульове колесо з шильдиком ST, накладки поверх порогів, спортивні педалі і просто приголомшливі передні крісла Recaro. Як у дорогих машинах, стеля Fiesta ST тепер чорна – має дуже стильний вигляд. А от до крихітних кнопок на центральній консолі я, мабуть, не звикну ніколи. Але головне в Fiesta ST не це, а те, як вона їде.
Життя після шістдесяти
Нинішня Fiesta ST обзавелася зовсім іншим силовим агрегатом. На зміну 2-літровому атмосферному двигуну потужністю 150 сил з максимальною тягою в 190 Нм прийшов 1,6-літровий турбомотор. Його показники набагато цікавіші: 180 к.с. і 240 Нм. І нарешті усунуто головний недолік колишньої «естешки» – на зміну 5-ступінчастій механіці прийшла 6-ступінчаста! Такі кардинальні зміни обіцяли і помітне поліпшення динамічних характеристик. Наприклад, за ТТХ нова Fiesta ST розганяється до 100 км/год за 6,9 секунди – моя ST на це потребувала 8,1 с.
Озброївшись обладнанням для вимірювання динаміки Race Logic, ми перевірили ці цифри. На ділянці, де я проводив заміри моєї ST, нова Fiesta ST розмінювала першу сотню вже через 7,1 с. Різниця в одну секунду – це справді багато. Але цікаво інше: до 60 км/год машини розганяються абсолютно однаково – і стара, і нова ST досягали цієї позначки через 3,8 с. Безумовно, на це впливає турбована сутність нинішньої ST і трохи вужчий діапазон максимальної тяги і потужності. Адже за однакової головної пари в коробці передач перші дві сходинки у новій ST навіть коротші, і лише з третьої швидкості вони стають трохи довшими.
Цікаво було порівняти і витрату пального, адже попередня Fiesta ST відрізнялася вельми помірним апетитом. Так от, новий автомобіль став ще економнішим. За умови спокійної їзди в місті витрата пального становила трохи більше за 7 літрів на 100 км, а на трасі цілком реально вкластися в 5 л на сотню. Хоча споживання бензину, незалежно від покоління ST, дуже відносний показник – він безпосередньо залежить від манери їзди і настрою. Іноді маршрутний комп’ютер показує просто смішні цифри, а от якщо водія «закусить», то кожну сотню верст із бака може зникати навіть не один десяток літрів.
Тепер жорсткіше
Fiesta ST завжди відрізнялася щільною підвіскою, але в новій машині її зробили ще більш асфальтовою. Зникла та збитість всього шасі, яку я зустрів у новому Ford Focus ST (АЦ №15’2016). На дорогах із нерівностями в теперішній ST є певна неузгодженість передньої та задньої осі. Та й трусить на вибоїнах автомобіль набагато сильніше. Тепер йому по душі рівний асфальт і гоночні траси, а от про ралійні налаштування ходової доведеться забути.
Утім, виправити ситуацію могли б інші колеса. Fiesta ST безальтернативно пропонується з дисками R17, взутими в низькопрофільні шини 205/40. У минулому поколінні такий розмір був опціонним, тоді як з базовими колесами 195/45 R16 машина була набагато комфортнішою.
Зате з гальмами, а точніше – налаштуваннями антиблокувальної системи, інженери попрацювали на славу. Попередня Fiesta ST вкрай неохоче зупинялася на дорогах з нерівностями і на слизьких покриттях. Часом хотілося зовсім позбутися ненависної ABS! А от дебютантка приємно здивувала: під час гальмування на тих самих ділянках скрекіт ABS набагато менший, як і гальмівний шлях.
Гідний спадкоємець
Ще у 2007 році, після тест-драйву першого покоління Ford Fiesta ST, я буквально закохався в цю машину. Після тижня, проведеного з новою ST, я розставався з нею з великим жалем. Справді, «естешка» помітно змінилася зовні і внутрішньо, стала набагато жорсткішою. Але вона, як і раніше, швидка, точна і здатна утерти ніс куди серйознішим автомобілям. Звісно, на аматорські та особливо ґрунтові ралі без підготовки на такій машині вже не виїдеш. Зате на асфальтових трек-днях і кільцевих змаганнях time-attak вона буде дуже конкурентоспроможною. Та й сьогодні це найбільш доступний гарячий хетчбек в Україні.
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Яскрава зовнішність. Приголомшливі передні крісла Recaro. | − Тепер немає автоматичного складання зовнішніх дзеркал і відчинення багажника кнопкою з салону. |
Силовий агрегат і динамика | |
+ Відмінна керованість. Економічний турбомотор. Хороша розгінна динаміка. Виправлено технічні косяки минулого покоління ST. Повністю відключається ESP. | − Дуже жорстка підвіска. На низьких обертах двигуна є невелика турбояма. Немає блокування диференціала. Механізм перемикання передач став менш точним, хоча він, як і раніше, прекрасний – тут ST дасть фору більшості конкурентів. |
Фінанси й оснащення | |
+ Хороша комплектація, частина оснащення «українських» Fiesta ST для європейських покупців доступна як опція. Приваблива вартість. Це єдиний заряджений хетчбек В-класу, який офіційно продається в нашій країні. | − Тільки одна комплектація – в минулому поколінні модель пропонували в одному з двох оснащень. Камера заднього виду на нашому ринку для ST недоступна. |
Ford Fiesta ST | |
Загальні дані | |
Тип кузова | хетчбек |
Дверцят/місць | 3/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 3975/1725/1455 |
База, мм | 2489 |
Кліренс, мм | 140 |
Маса споряджена/повна, кг | 1510/2100 |
Об’єм багажника, л | 276 |
Об’єм бака, л | 42 |
Двигун | |
Тип | бенз. із безп. впр. турбо |
Розп. і к-ть цил./кл. на цил. | R4/4 |
Об’єм, см куб. | 1596 |
Потужність, кВт(к.с.)/об/хв | 134(180)/5700 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 240/1600–5000 |
Трансмісія | |
Тип привода | передій |
КП | 6 ст. мех. |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
Підвіска передня/задня | незалежн./ незалежн. |
Підсилювач | електро |
Шини | 205/40 R17 |
Експлуатаційні показники | |
Максимальна швидкість, км/год | 223 |
Розгін 0–100 км/год, с | 6,9 |
Витрата траса–місто, л/100 км | 4,8/7,9 |
Гарантія, років/км | 3/без обмеж. |
Періодичність ТО, км | 20 000 |
Вартість ТО, грн | 2450. |
Мінімальна вартість, грн* | 583 503 |
Вартість тестованого авто, грн* | 583 503 |
Фото автора