Здавалося б, здивувати зараз широку публіку якимось новим серійним автомобілем дуже важко. Важко, але все ж таки можливо! Адже давно не було стільки зацікавлених поглядів в бік тестового автомобіля, скільки їх отримав DS 4. Чим ця модель так приваблює оточуючих та що цікавого пропонує – з’ясовуємо у нашому тест-драйві.
Але спершу трохи історії. Вона доволі цікава хоча б тим, що фактично на наших очах виник і розвивається новий автомобільний бренд. Автомобілі з власним лейблом DS почали з’являтися на дорогах з 2014 року, хоча шлях до окремого бренду розпочався ще у 2009. Саме до того часу відноситься модель Citroen DS 4, яка трохи згодом трансформувалася у DS 4, яку ми сміливо можемо вважати попередником героя нашого тесту. Вже тоді велика ставка була зроблена на оснащення – фактично всім найкращим, що концерн міг інсталювати в такий автомобіль. А у другому поколінні до цього додався ще й дизайн.
Дизайн
Якщо ви трохи знайомі з французькими брендами і можливо зустрічалися з DS, то розумієте, що ці автомобілі не можуть бути банальними. Оригінальність стилю – в їх ДНК. От і в DS 4 з типового хетчбеку дизайнери зробили хіба що не витвір мистецтва!
Дизайн екстер’єру отримав помітні гострі кути та грані, а також безліч дрібних деталей та елементів. Перші дні тесту щоразу, як я підходив до машини, відкривав для себе якийсь новий цікавий ракурс або фішку в її дизайні! Ручки дверей в одній площині з ними, ромбоподібні мотиви у ліхтарях та виразний світловий автограф, створений за допомогою L-подібних денних ходових вогнів. Світлодіодні матричні фари DS MATRIX LED VISION – це стандартне оснащення. Вони вміють автоматично адаптувати світло фар до умов дорожнього руху і не засліплювати інших водіїв.
І хоча я б не сказав, що стиль DS 4 відразу припав мені до душі, але є в ньому своя харизма, і вона розкривається поступово.
Комплектації та ціни
Наразі DS 4 доступний у двох комплектаціях: Performance Line та Trocadero Cross. І в кожній з них пропонується на вибір або турбодизельний двигун 1.5 (130 к.с.), або турбобензиновий 1.6 (215 к.с.). Цікаво, що стартовий прайс починається саме з дизельної версії, яка вартує 1 359 400 грн. що є приблизно 35 000$.
Так, бензинова версія хоч і дорожче, але не набагато – десь на 500$. Тестовий автомобіль в комплектація Trocadero Cross тягне на 1 500 000 грн., тобто десь 39 800$, плюс доплата доплата деякі опції. Наприклад, преміум аудіосистему FOCAL ELECTRA та оздоблення салону преміальною коричневою шкірою Criollo Nappa.
В салоні
І ось саме благородний коричневий відтінок шкіри та її домінування в оздобленні салону створюють його сприйняття і внутрішню атмосферу. Адже шкіряні тут не тільки сидіння, а й передня панель, центральна консоль та карти дверей. Звісно ж, увагу деталям приділили і тут. Ансамбль оздоблення доповнюють вставки з натурального ясеня та чорного лакованого пластику, а також металізовані сріблясті елементи. Зазначу, що без доплати салон також буде шкіряний, але не такий ошатний.
Ще одна особливість салону DS 4 це екрани. Їх тут налічується три, і всі в передній частині салону. Так, французи вирішили брати не розмірами моніторів, а їх кількістю. Тому основний сенсорний екран (діагоналлю 10 дюймів) мультимедійної системи DS IRIS SYSTEM доповнено допоміжним Smart Touch на центральній консолі. Цікава фішка, чи не так? Виглядає і справді дуже стильно і як на мене органічно. Зверніть увагу, селектор коробки передач, а тим більше важіль стоянкового гальма в їх класичному виконанні вже в минулому, тому дизайнери мали простір для творчості і з цією задачею впоралися на відмінно.
Ну а щодо практичного застосування маленького екрану, то він слугує швидким доступом до обраних пунктів мультимедіа-меню (необхідно просто затиснути та тримати), а також способом вводу адрес при роботі з навігацією. Ви “малюєте” на екрані букви, а система розпізнає їх та складає в запит адреси.
Щодо самої мультимедійної системи DS IRIS SYSTEM, то вона має гарну графіку, швидко працює та вирізняється можливістю тонкого налаштування – можна створювати власні “робочі столи”, керувати “віджетами”, обирати кольори та теми. За філософією дуже нагадує сучасні смартфони. Але, як на мене, розробники трохи перегнули і меню отримало такі хитросплетіння, що деякі функції так сходу і не знайдеш. А якщо і знайдеш, то не в тих розділах, де розраховував. Для автомобільного меню вийшло якось занадто складно. Та не функціонал не поскаржишся – тут є бездротовий Android Auto та Apple CarPlay, що конектяться зі смартфоном без жодних нарікань.
Приладова панель також цифрова і це екран квадратного формату діагоналлю 7 дюймів. Позники на ньому дещо маленькі, але на допомогу приходить проекційний екран (це проекція на лобове ніби попереду авто) з підказками знаків обмеження швидкості, режимів круїз-контролю та навігації фрагментом мапи, що є доволі оригінально.
На водійському місці за посадкою комфортно і поскаржитись можна хіба що на високий поріг (втім, це дещо компенсується автоматичним відсуванням крісла назад при посадці-висадці). Та за рештою параметрів – регулювань, які тут електричні, розташування педалей і керма, оглядовості – все дуже добре. До того ж, опція оздоблення шкірою Criollo Nappa включає також і приємні комфортні опції. До послуг водія пневмо-регулювання поперекової опори у 4 напрямках, висувна подушка для підтримки ніг, пам’ять налаштування (включно з дзеркалами заднього виду), підігрів, вентиляція та масаж передніх сидінь із кількома режимами. І також доплати вартує преміум hi-fi акустика FOCAL ELECTRA на 13 динаміків з сабвуфером, що дає глибоке та насичене звучання. Певен, меломанам має сподобатись!
Заднім пасажирам в плані стількох опцій пощастило трохи менше, але тут є власні дефлектори обдуву та входи Type-C. Ще б трохи більше простору додати і було б ідеально! Адже я зі зростом 1,82 сідаю тут майже впритул сам за собою – не впираюся, але хотілося б просторіше. Для багажу інженери виокремили 430 літрів об’єму.
На дорозі
Модель побудовано на платформі EMP2, на її третій версії, яка дебютувала саме на DS 4. Покращена платформа має 50% нових компонентів порівняно з попередньою ітерацією і дозволяє інтегрувати нові технічні вимоги викидів CO2. Тому на ній будуть побудовані гібридні версії, а також електромобілі. Наприклад, новий Peugeot 308.
Перед початком тесту я навіть трохи пожалкував, що DS 4 в дизельній, а не бензиновій версії, яка має 215 к.с. потужності та у прискоренні до “сотні” виїжджає з 9 секунд. Але дизельні двигуни концерну Stellantis у поєднанні з автоматичними коробками передач завжди справляли приємне враження і цей раз не був виключенням. Так, 130 к.с. нікого не здивуєш, але тягове зусилля, доступне вже з самих “низів” приємно наповнює рух автомобіля тягою. Дизельний DS 4 дуже комфортний в зоні середніх швидкостей та середніх обертів двигуна, і тандем 8-ступеневого “автомату” та 1.5-літрового дизеля є відмінним.
Ставку в цій версії зроблено на комфорт, не на швидкість, і це підкреслюють також налаштування легкого (але інформативного) керма та м’якої ходової. Вона гідно проходить дорожні хвилі, середні ями та стики і все це не позначається на комфорті в салоні. Так, іноді відпрацювання ходової можна почути, але це не критично. Здивувало, що в DS 4 передбачено доволі багато режимів руху як по звичайним дорогам (Спорт, Комфорт, Стандарт, Економічний), так і по поганим (Пісок, Сніг, Багнюка), але варто пам’ятати, що привод тут виключно передній і налаштування для “поганих” доріг це певна допомога водієві з боку електроніки. Щодо решти режимів, то вони також змінюють відгуки автомобіля, і найбільш це помітно по чуттєвості акселератора.
Витрата пального під час тесту потішила: у міському режимі буднього дня це було біля 6.5 літрів, а по менш завантажених дорогах показник легко опускався і до 5.5 літрів.
Висновок
Тож DS 4 впевнено тримається філософії бренду: тримає баланс витонченого дизайну, технологічності та оригінальності. Йому вдалося якщо не увійти у преміум-клас, то впевнено наблизитись до нього впритул і почати нав’язувати конкуренцію тамтешнім гравцям. Наразі серед конкурентів можна розглядати Audi Q3, BMW X2, Mercedes-Benz GLA, Volkswagen T-Roc, Mazda CX-30 та CUPRA Formentor.