X

Тест-драйв BMW M2 Coupe: Двійка за поведінку… отримує найвищий бал

Ведь речь идет о BMW M2 Coupe, подготовленной специалистами спортивного подразделения M GmbH! А познакомились с этой «зажигалкой» мы на треке Хунгароринг.

Нова модель, BMW M2 Coupe, продовжує естафету компактних турбованих BMW, яку в 1973 році почала BMW 2002 turbo. У 2011-му її підхопив «Маленький принц» BMW 1 Series M Coupe. І от у 2016-му ми знайомимося з черговим спадкоємцем легендарної машини сімдесятих.

Друга спадщина

Стрункі шеренги BMW М2 очікують нас не де-небудь, а на піт-лейн угорського автодрому Хунгарорінг. Від звичайних купе 2-ї серії М2 легко відрізнити за характерним аеродинамічним обвісом, розробленим фахівцями спортивного підрозділу M GmbH. Таке враження, що навіть погляд у цих машин інший – більш грізний і впевнений.

Але напевно, це мені ввижається під променями палючого сонця при температурі за тридцять. Адже незалежно від модифікації в усіх купе 2-ї серії однаковий дизайн фар, ліхтарів і дзеркал. А от це мене здивувало, оскільки вже з 90-х років «емки» відрізнялися особливими аеродинамічними дзеркалами. Це якраз дуже добре ілюструє і BMW 1 Series M Coupe. Або в компанії створили настільки вивірені з аеродинамічної точки дзеркала, що і змінювати для BMW M2 Coupe їх нема чого? В іншому ж зовнішність машини разюче відрізняється від цивільних версій.

У лівому повітрозабірнику встановлюється додатковий радіатор охолодження роботизованої трансмісії M DCT. Вертикальні прорізи повітряних штор Air Curtains знижують турбулентність у колісних арках і зменшують аеродинамічний опір.

Низький передній бампер зі збільшеними повітрозабірниками забезпечує краще охолодження для потужного двигуна та інтеркулерів. Причому завдяки продуманим каналам циркуляції повітря лобовий опір у «емки» навіть знижено на 5%, а підйомну силу – на цілих 35%. Крім того, нижня кромка центрального зіва в бампері нагадує розвинений спліттер спортивних BMW минулих років. Традиційні і пропорції з довгим капотом, гострою виштамповкою на боках, немов зміщеною назад кабіною, вигином Хофмейстера навколо задніх бокових вікон і короткою кормою.

Розвинені м’язи крил в районі колісних арок не заради краси – вони збільшують ширину кузова на 55 мм спереду і на 80 мм ззаду, щоб помістилися разноширокі колеса з 19-дюймовими легкосплавними дисками в M-стилі із подвійними спицями. Вони, до речі, здорово перегукуються з вертикальними спареними жалюзі чорної глянсової решітки радіатора, нагадують «акулячий ніс». Стильні зябра в передніх крилах не справжні, але завершує образ BMW M2 Coupe «правильний» чорний дифузор на задньому бампері з квартетом хромованих патрубків вихлопної системи.

Навіть без численних логотипів «М» з першого погляду стає зрозуміло, що це салон не просто купе 2-ї серії. По ободу спортивного керма біжать червона та біла стрічки. Інші елементи прикрашає фірмова блакитна нитка. І ніякого дерева – в оздобленні тільки чорні глянсові панелі та матові накладки з вуглецевого волокна. А дверні карти, манжети важеля стоянкового гальма, стійки кузова і стеля затягнуті в алькантару.

Спортивні сидіння з оббивкою зі шкіри Dakota, з синьою контрастною ниткою і логотипом «M» мають доволі багато регулювань, щоб водій і передній пасажир сиділи зручно і одержували оптимальну підтримку.

Навіть для моєї далеко не великої комплекції сидіння здалися вузькуватими. Але це доти, доки я не зрозумів, як впевнено вони тримають у поворотах. Так, що гарненько впершись ногами в підлогу, я зміг цілий круг тримати під стелею смартфон і записати відео, коли один із тренерів, Герберт Грюнстейдл, прокатав мене Хунгарорингом на межі. Нехай навіть не так екстремально, як у 70-х роках, коли він виступав на  ралі за кермом Volkswagen і ставав чемпіоном Австрії та Європи з ралі-кросу, але однаково яскраво.

Емоційний посил

Кутасті дверні ручки такі широкі, що їх охопити рукою складно, однак у M2 Coupe треба триматися за прекрасне спортивне кермо. Тим паче, що на відміну від BMW 1 Series M Coupe машина доступна не лише у версії з 6-ступінчастою механічною коробкою, а й із 7-швидкісною роботизованою трансмісією M Double Clutch Transmission (M DCT) із двома зчепленнями і зручними перемикачами на рульовій колонці. Вони дають можливість взагалі не відволікатися від кермування.

На відміну від М3 і М4 3-літрова рядна «шістка» з технологією M TwinPower Turbo демонструє більш скромні показники, хоча і вони вражають: потужність не 431, а 370 к. с. і крутильний момент 550, а 465 Нм у штатному режимі і 500 Нм в режимі overboost. Добре видно, як жорсткість кузова в районі моторного відсіку підвищена за рахунок спеціальних куточків.

У механічної коробки новий тип фрикційних накладок з вуглецевого волокна підвищує комфорт перемикання. І під час переходу не знижену передачу мотор заздалегідь піднімає обороти, що робить цей процес м’якшим.

Але робот працює ще швидше і забезпечує невелику економію палива. Його мізки аналізують обороти мотора, положення акселератора, прискорення і обраний режим водіння, на основі чого передбачають, яку наступну передачу і коли вибере водій, заздалегідь вводячи в зачеплення потрібні шестерні.

На відміну від 8-ступінчастого автомата Steptronic цивільних версій на «емці» використовується 7-швидкісний робот M DCT із двома зчепленнями.

Із функцією Launch Control до першої сотні ви розганяєтесь на 0,2 секунди швидше – за 4,3 с. Завдяки турбіні TwinScroll двигун віддає максимальну тягу в дуже широкому діапазоні оборотів, забезпечує лінійні реакції на педаль газу і дає змогу легко розпоряджатися всією потужністю і крутильним моментом.

Випускна система, складена за спортивним принципом, дає відмінне продування циліндрів, а керований електронікою спеціальний клапан – приголомшливе звучання двигуна в усьому діапазоні оборотів. Особливо голосно і зло BMW M2 Coupe звучить в режимах Sport і Sport+, коли пік максимального крутильного моменту зростає з 465 до 500 Нм у режимі overboost в проміжку від 1450 до 4750 об/хв і коли при зниженні передачі мотор видає перегазування.

Для максимального задоволення за кермом вмикайте режим Sport+ і не забудьте обмежити втручання системи динамічного контролю стійкості (DSC).

Але навіть у такі моменти звук не шкребе нутро жорсткими нотами, хоча і бархатистості, як у більших «емок», тут немає. Гучний голос по-юнацьки хрипкий. Навіть кашель вихлопної системи під час скидання газу на високих оборотах не такий сильний і впевнений, щоб мурашки бігли по шкірі. І в цьому я навіть бачу чергову особливість цієї машини.

Для повсякденної їзди тяги вистачає за очі. А от на гоночному треку розумієш, що клацни рано правим підрульовим перемикачем або потягни важіль під час виходу з повороту, і на вищій передачі стрілка тахометра опускається нижче 3000 об/хв, а мотор уже не так екстремально розганяє машину. Такі короткі моменти додають до часу кола секунди, але я все одно із задоволенням втрачаю їх у першому ж затяжному повороті заради задоволення трохи ковзнув боком або хвацько закинути корму при об’їзді конуса.

Спеціальна подушечка на центральному тунелі дасть можливість водієві обійтися без синців при екстремальних бічних прискореннях.

Незважаючи на всю електроніку, дрифт для BMW M2 Coupe – звичайна справа. Головне – перед цим переключитися в режим Sport+. Він одразу загострює реакції мотора та керма, а також зрушує поріг спрацьовування системи динамічного контролю стійкості (DSC). Та й активний самоблокувальний задній М-диференціал розуміє, що від нього вимагається, оскільки керується електромотором. Впливаючи на багатодискову муфту, він змінює ступінь блокування від 0 до 100%.

Тому за необхідності, отримуючи інформацію від датчиків DSC, кута повороту керма, положення педалі акселератора, тиску в гальмівній системі, крутильного моменту двигуна, частоти обертання коліс і самого авто навколо центральної осі, М-диференціал забезпечує M2 Coupe приголомшливу чіпкість.

Контролер iDrive із сенсорною поверхнею забезпечує легке використання різних функцій, як на «цивільних» BMW різних серій.

Зворотній зв’язок з машиною такий прозорий, що ти буквально відчуваєш найменшу зміну кута повороту коліс, наскільки зрушилася у бік задня вісь або знесло передню, з яким колесом і як щільно працює стримувальна електроніка. В режимах Sport і Sport+ кермо туге з підсилювачем M Servotronic – хоча воно й електричне, але забезпечує максимально точну керованість і відмінний зворотний зв’язок.

У створенні прекрасного балансу чіткості керування, точності реакцій і рухливості авто велику роль відіграє легка, але жорстка конструкція в кращих спортивних традиціях: в передній і задній підвісці використовуються алюмінієві важелі від більших BMW М3 і М4, жорсткі кульові опори і сайлент-блоки, підрамники мають більш жорстке кріплення до кузова, стабілізатор поперечної стійкості – порожнистий, колеса – з разноширокими 19-дюймовими кованими дисками з крилатого металу і спеціальними шинами Michelin Pilot Super Sport.

На такій підвісці і в щільних сидіннях на гоночному треку абсолютно не відчуваєш кренів авто. Але і на звичайній дорозі підвіска доволі лояльно ставиться до нерівностей. Колеса жорстко реагують на шви та тріщини, вибоїни і латочки, але ходова впевнено демпфує їх, перетворюючи в пружні поштовхи. Тільки мені здається, на тому, що у нас іменується дорогами, така підвіска виглядатиме жорсткою.

Ще яскравіше!

Отже, «емка» приголомшливо чіпка навіть на мокрій і слизькій дорозі. Так, є моделі з подібним двигуном, які оснащувалися (BMW M135i) і оснащуються (М140і і М240і) повним приводом xDrive. От тільки саме M2 Coupe по-справжньому кайфовий автомобіль, оскільки він виключно задньопривідний. І за наявності правильної траси і навичок, поїздку за його кермом можна легко перетворити на яскраве дійство!

Гальма доволі легкі. Маточина з алюмінію дає змогу зменшити вагу. Самі диски вентильовані перфоровані і, зроблені з сірого чавуну: спереду – діаметра 380 мм, ззаду – 370 мм 4-поршневі передні супорти і 2-поршневі задні пофарбовані в блакитний колір.

Для цього під час купівлі такої машини можна замовити пакет M driver’s. До нього входить не тільки посунутий з 250 до 270 км/год обмежувач максимальної швидкості, а й спеціальний сертифікат на навчальний курс BMW Driving Experience, який дасть вам змогу підвищити рівень своєї майстерності в керуванні BMW. І це не зайве, адже на відміну від більших «емок» на M2 Coupe хочеться чогось більшого, ніж просто нестися вперед з місця.

І ти чітко розумієш, чому тут немає вентиляції сидінь, карбон в оздобленні не лакований, передня панель затягнута у шкіру, а у звуці мотора відсутні бархатисті нотки. Річ у тому, що за такого високого рівня спортивної підготовки в BMW M2 Coupe відчувається хуліганський характер, юнацьке зачарування, захоплення свободою і бунтарський дух. І проявляються вони навіть у тому, що хочеться їхати, дивлячись на дорогу через бокове скло.

Історичний марафон

Фото BMW

Резюме «Автоцентру»

Кузов і комфорт
 +  BMW M2 Coupe не просто має агресивніший вигляд за звичайне купе 2-ї серії. У «емки» власний аеродинамічний обвіс, який забезпечує краще охолодження двигуна, менший лобовий опір і підйомну силу. Ексклюзивність машини підкреслює один із чотирьох кольорів (блакитний Long Beach Blue metallic, білий Alpine White, чорний Black Sapphire або сірий Mineral Grey), спортивні кермо, сидіння та комбінація приладів, оздоблення панелями з карбону, фірмові накладки і логотипи. −  Hа жорсткій підвісці, з кліренсом у 123 мм та з компактними сидіннями така «емка» далеко не всіх влаштує при повсякденній експлуатації. А де в Україні трек, на якому можна ці особливості авто перетворити в переваги?
Силовий агрегат і динаміка
 +  Потужний і тяговитий двигун BMW М2 Coupe відповідає нормам Євро 6 і з M DCT витрачає в середньому 7,9 л палива на 100 км. Для підвищення економічності та екологічності в його конструкції штатно використовуються системи Auto Start Stop і рекуперації енергії, а електричний підсилювач керма, насоси кондиціонера і масляний працюють тільки в міру необхідності. Швидкий прогрів забезпечує зниження втрат на тертя і викиди CO2. −  У модельному ряду BMW є модифікації M140i і M240i, чиї 3-літрові мотори нехай і слабкіші (340 к. с.), але дають близьке прискорення до 100 км/год (4,8 с). Ці машини доступні з повним приводом xDrive, динаміка у них практично така сама, як у «емки» (4,4), а на слизькому покритті вони явно будуть кращими.
Фінанси й оснащення
 +  ВMW M2 Coupe – це не суворий аскетичний спорткар. Це купе пропонує широкий перелік стандартних та додаткових опцій, систем допомоги водієві Driving Assistant і мобільних послуг BMW ConnectedDrive. Можете замовити системи попередження про зіткнення і наїзд на пішохода з функцією автоматичного гальмування в місті, попередження про виїзд зі смуги, визначення дорожніх знаків, камеру заднього виду, навігаційну систему Professional. Спортивний BMW M2 Coupe забезпечує доступ до електронної пошти, інформації про погоду і трафік, новин, музичних плейлистів, інтернет-радіоканалів та інші функції. Але є тут і цікаві особливості. Так, додаток GoPro дає змогу записувати кола і за допомогою контролера iDrive переглядати фільм на дисплеї. А додаток M LapTimer реєструє швидкість автомобіля, поздовжні і поперечні прискорення, обороти двигуна, ввімкнену передачу, кут повороту керма, положення акселератора і споживання палива. Це дає змогу згодом проаналізувати своє водіння і порівняти його з іншими водіями, обмінявшись даними електронною поштою або через Facebook. −  У наших реаліях ця машина залишається швидше дорогою іграшкою. Причому в Україні доступні модифікації M140i і M240i, які практичніші та дешевші.

 

BMW M2 Coupe

Загальні дані

Тип кузовакупе
Дверцят/місць2/4
Габарити Д/Ш/В, мм4468/1854/1410
База, мм2693
Колія передня/задня, мм1579/1601
Кліренс, мм123
Маса споряджена/повна, кг1570/2010
Об’єм багажника, л390
Об’єм бака, л52

Двигун

Типбенз. с розп. впр. M TwinPower Turbo
Розп. і к-ть цил./кл. на цил.R6/4
Об’єм, см куб.2979
Потужність, кВт (л.с.)/об/хв272(370)/6500
Макс. кр. мом., Нм/об/хв465/1400–5560

Трансмісія

Тип приводузадній
КП7-ст. робот. M Double Clutch

Ходова частина

Гальма передні/заднідиск. вент./вент. диск.
Підвіска передня/заднянезалежн./незалежн.
Підсилювачелектро
Шини передні/задні245/35 ZR19/265/35 ZR19

Експлуатаційні показники

Максимальна швидкість, км/год250 (270)*
Розгін 0–100 км/год, с4,3
Час  прохождения «Північної петлі» Нюрбургринга, хв7:58
Витрата траса–місто, л/100 км6,4–10,5
Гарантія, років/км2/без обм. проб.
Періодичність ТО, років/км15 000
Вартість в Україні, грн**від 1 400 234

*З пакетом M Driver’s
**На 19.07.2016 р.