Тест-драйв BMW 6 серії Gran Coupe після оновлення
У самому словосполученні «чотиридверне купе» є протиріччя. Але ми і не на такі кросовери надивилися. До того ж, і сам BMW 6 серії Gran Coupe весь суперечливий. З одного боку це – респектабельний автомобіль завдовжки понад 5 м з чотирма дверцятами, а з іншого – це спортивне купе з низькими силуетом, довжелезним капотом і дверима без рамок.
Під капотом цієї модифікації BMW 640d xDrive Gran Coupe дизельна рядна шістка, яка обіцяє витрачати 6,5 л пального в місті, але при цьому демонструє характеристики, гідні спортивного авто: потужність у 313 к.с. і крутильний момент у 630 Нм, забезпечуючи двотонному авто розгін до сотні лише за 5,2 с!
Велике купе дає змогу плавно і економно котити в режимі Comfort+ або Eco Pro і насолоджуватися чистим чітким звуком акустики Bang&Olufsen High End Surround Sound, а також атакувати кожен поворот і потужно прискорюватися в режимі Sport+ під гарний хрипкий звук вихлопу. Може, тест-драйв BMW 640d xDrive Gran Coupe розставить крапки над i? Хоча в нашому випадку над d.
Велика шістка
Помітити характерні ознаки оновленої BMW 6 серії Gran Coupe непросто. Ламелі в решітці радіатора ніхто рахувати не буде, так що найпростіше звернути увагу на нові світлодіодні ходові вогні. Адже самі фари BMW Adaptive LED і раніше на БМВ 6-ї серії використовували.
У місті і на заміській трасі вони автоматично регулюють світловий пучок так, щоб не сліпити водіїв інших машин, але максимально ефективно освітлювати дорогу з урахуванням швидкості, а також підсвічувати повороти за допомогою рухомих модулів і функції бокового світла.
Розміри авто також залишилися колишніми. Колісна база трохи не дотягує до 3 м. А враховуючи невеликий дорожній просвіт 126 мм, здається, що велика шістка стелиться по землі. Це не викликає великих труднощів під час їзди зимовим містом, але деколи доводиться бути вдвічі уважним, наприклад, переповзаючи через аж надто вгодованих лежачих поліцейських.
Натомість у інших водіїв є прекрасна можливість розглядати цей великий елегантний автомобіль. Темпераменту йому додають рельєфний капот, фірмові ребра на бортах і вигин Хофмайстера в лінії скління, а також опціонний емковий обвіс і чорні диски коліс.
На відміну від конкурентів, які пропонують найрізноманітніші варіанти подання інформації, щиток приборів BMW має класичний вигляд, прилади навіть мають хромовані окантовки. Насправді під ними підкладено екран, що дає змогу змінювати прилади залежно від обраного режиму руху.
Коли ми проводили тест-драйв нової BMW 7-ї серії, то в морі розкоші та драйву комфортніше почувалися на другому ряду. Отож, якщо вже обирати великий BMW, з огляду на комфорт задніх пасажирів, то краще зупинитися на 7-й Серії (G11), а ще краще – на версії зі збільшеною колісною базою (G12).
У BMW 6-ї серії Gran Coupe навіть у поглиблених бічних місцях другого ряду не так вже багато простору. І якщо попереду сидять високі люди, то рослі пасажири ззаду впираються головами в стелю, мають проблеми з розміщенням колін і труднощі під час висадки. Ноги звільнити непросто, і є ризик напоротися на кут скла без рамки.
Але ще менше позаздриш середньому пасажирові. Адже посадкова формула 4+1 передбачає, що в коротку поїздку в це купе можна взяти п’яту людину. Оце вже ні. У нашій машині треба їздити лише за кермом. Чітка сегментація і за кольорами, і за архітектурою не дає приводу засумніватися, що в цій машині головний – водій!
Шикарні передні сидіння завдяки масі регулювань підганяєш точно по фігурі. Жорстка набивка і правильний профіль дають змогу сісти дуже зручно, а в поворотах весь час відчуваєш надійну підтримку. Причому її можна забезпечити навіть для голови, щоправда, вручнуу.
Доки не з’явилося повністю нове покоління “шістки”, в цій машині немає сенсорних кнопок і керування жестами, інтерактивного ключа BMW Display Key та планшета BMW Touch Command. Впевнений, що в майбутньому ці технології знайдуть себе і в BMW 6-ї серії, а поки що салон тестового купе я вже насмілюся назвати класичним.
І відповідні матеріали тут: шкіра практично на всіх поверхнях, до яких доторкається людина, алюміній на кермі, а також керамічне оздоблення селектора АКП і сенсорного круглого джойстика iDrive.
За його допомогою і підтримкою широкоформатного монітора на торпедо дуже швидко налаштовую різні параметри авто під себе. Знайшов навіть, як ввімкнути підсвічування динаміків акустичної системи Bang&Olufsen High End Surround Sound і вибрати чистий звук Studio або увімкнути ефект розширення простору Expanded. Щоправда, відчутної різниці не помітив.
Кнопки і клавіші налаштувань сидіння поки що без сенсорних датчиків, які вже є у БМВ 7-ї серії, але їх тут така кількість, що можна дуже точно спрофілювати крісло під себе. Адже навіть підголівник піднімається/опускається за допомогою електроприводу.
Щиток приладів сподобався. У нього класичний для BMW вигляд, і є навіть хромовані окантовки. Тому прилади вмикаються у звичних місцях, їх конфігурація незмінна, а от вигляд змінюється залежно від обраного режиму.
Посадка за кермом низька, тому в тісних місцях слід бути обережнішим, але з системою кругового огляду це нескладно. Завдяки додатковому електричному опалювачу, з дефлекторів обдування дуже швидко починає дути тепле повітря. Та й мотор доволі швидко, як для дизеля, виходить на робочу температуру. Тому навіть за мінусової температури я можу насолоджуватися тим, як мотор справляється з машиною.
Потужна шістка
Двигун так м’яко і тихо працює на холостому ходу, з таким чудовим низьким гуркотом набирає оберти, що навіть не віриться в те, що він дизельний. Так звучать дорогі потужні машини з моторами величезного літражу. І варто лише трохи піддати газу, як BMW 640d xDrive Gran Coupe легко і впевнено йде вперед, немов намагається втекти від хриплуватого приємного рокоту вихлопу.
Адже завдяки двом турбінам зі змінною геометрією вже при 1500 об/хв рядна 3-літрова шістка видає вражаючі 630 Нм крутильного моменту. І велике купе з плавністю лімузина непомітно набирає хід.
Якщо вимкнути проекцією на лобове скло і кілька секунд не дивитися на спідометр, то потім із подивом помічаєш, що шістка вже набрала понад 160 км/год і продовжує розгін. Велика вага таі довжина машини, а також низька посадка добре гасять сприйняття швидкості, та й мотор гарчить неголосно і без надриву.
За спортивним кермом добре видно підрульові перемикачі передач, от тільки реальної потреби в них за кілька днів я не відчув. Спортивна 8-ступінчаста автоматична коробка перемикає передачі дуже м’яко і непомітно, грамотно підлаштовуючись під манеру їзди і обраний режим.
У BMW 6-ї серії Gran Coupe такий сильний спортивний дух, що навіть максимально комфортні налаштування Comfort+ і найбільш спокійні EcoPro не здатні кардинально вплинути на характер машини.
Силовий агрегат м’яко реагує на додавання газу, немов після невеликого роздуму, але у відповідь на кікдаун і відгук відповідний – різкий і швидкий.
Уже в базовій комплектації BMW 6 Series Gran Coupe йде з амортизаторами на електронному керуванні та рульовим керуванням зі змінною передавальною пропорцією. Але кермо завжди залишається доволі жорстким і тугим, а дорога сприймається через щільний прошарок.
Крізь неї ти відчуваєш всі нерівності, але це сприймається не як жорсткі удари і тряска, а неначе пружні поштовхи. Машина на колесах з 18-дюймовими дисками добре пружинить на нерівностях.
Різниця у реакціях силового агрегата в граничних режимах більш помітна під час плавного погойдування акселератора. В комфортних налаштуваннях мотор реагує немов із роздумом та м’якістю, у спортивних отримуєш максимально лінійні відгуки. А режим Sport+ додає інтриги, відстрочуючи поріг спрацьовування системи динамічної стабілізації.
Підвіска така щільна і зібрана, що різниця в жорсткості після перемикання в режим Sport не критична навіть на нерівній бруківці. На низькій швидкості ходова більш точно перераховує каміння, а після прискорення немов розгладжує дорогу, водночас зменшуючи вертикальне розкачування.
Повноприідна шістка
BMW 6-ї серії Gran Coupe можна придбати з класичним заднім приводом, але для складних погодних умов краще підходить повний. Мені система xDrive дала можливість легко піднятися вгору обледенілою дорогою, на якій і встояти складно, а також ефективно розігнатися на замерзлому асфальті. Відчувається, як всі чотири колеса коротко прослизають, і під миготіння лампочки протибуксувальної системи машина точно по прямій набирає хід.
Велика колісна база пішла на користь комфортабельності, завдяки додатковим дверцятам легше пробратися на другий ряд. Це авто практичніше, ніж класичні 3-дверні купе, але йому все одно не стати лімузином. Хіба що у сенсі розмірів. Адже за характером це справжнє драйверське купе! І навіть із дизельним двигуном.
Фото автора
BMW 6 серії Gran Coupe (F06) 2012 р.
Своє бачення 4-дверного купе баварська компанія представила чотири роки тому. До речі, незважаючи на таку вражаючу схожість зі звичайною 2-дверною шісткою з індексом F13, Gran Coupe складено на базі BMW 5-ї серії.
BMW 6 серії Gran Coupe (F06) 2014 р.
Привід:
– задній
– повний xDrive
Бензинові мотори:
– 3,0 л, 320 к.с. (640i)
– 4,4 л, 450 к.с. (650i)
– 4,4 л, 560 к.с. (М6)
Дизельний мотор:
– 3,0 л, 313 к.с. (640d)
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Велика колісна база значно сприяє комфорту, і на колесах з 18-дюймовими дисками машина приємно пружинить на наших нерівностях, а в штатному оснащенні стоять 17-дюймові. Ще більше унікальності цьому великому купе можна надати ексклюзивними елементами оздоблення від BMW Individual в М-стилі. З’явилися нові дизайнерські пакети Design Pure Experience і Design Pure Excellence, які за рахунок розширеної гами кольорів оздоблення ексклюзивною шкірою Nappa і ефектними деталями увиразнюють спортивність або елегантність зовнішнього вигляду. | − Зовнішні оновлення дуже складно помітити, що може не сподобатися тому, хто хоче відзначити новизну своєї машини. Невеликий кліренс змушує їздити нашими дорогами вкрай обережно. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Незважаючи на те, що з повним приводом машина важча за задньопривідну з таким самим силовим агрегатом, вона динамічніша за рахунок кращої реалізації тяги. Особливо це проявляється на мокрій і слизькій дорозі. Двигун розвиває високі потужність і крутильний момент завдяки технології BMW Twin Power Turbo з двома турбонагнітачами, системами підвищення динаміки, скорочення споживання пального і кількості викидів від BMW EfficientDynamics. Всі BMW 6-ї серії Gran Coupe оснащені перемикачами Driving Experience Control з режимом ECO PRO і спортивними 6-ступінчастою АКП. | − Насправді при міській їзді в зимових умовах мені не вдалося наблизитися до заявлених показників витрати пального. Можливо, виною тому є те, що я за короткий проміжок часу хотів отримати максимум задоволення від водіння. Але мої показники часом удвічі перевищували обіцяні. |
Фінанси й оснащення | |
+ На всіх великих купе є: круїз-контроль з функцією гальмування, покришки з технологією RunFlat, повністю світлодіодні адаптивні фари з функцією автоматичного перемикання між ближнім та дальнім світлом, спортивне мультифункціональне кермо, складувані спинки заднього ряду, автоматичний 2-зонний клімат-контроль з розширеними функціями, шкіряна оббивка салону, акустична система Hi-Fi з 6,5-дюймовим монітором. Серед численних шикарних опцій – система Bang&Olufsen High End Surround Sound і колісні диски аж до 20-дюймового розміру. | − За двоє додаткових дверцят і трохи більший простір у ногах задніх пасажирів треба доплатити близько 63 тис. грн – саме на стільки версії Gran Coupe дорожчі за звичайні купе в аналогічних модифікаціях. Висока вартість додаткових опцій. |
BMW 640d xDrive Gran Coupe | |
Загальні дані | |
Тип кузова | купе |
Дверцят/місць | 4/4+1 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 5007/1894/1392 |
База, мм | 2968 |
Колія передн./задн., мм | 1600/1665 |
Кліренс, мм | 126 |
Маса споряджена/повна, кг | 1945/ 2470 |
Об’єм багажника, л | 460/1265 |
Об’єм бака, л | 70 |
Двигун | |
Тип | диз. із безпос. впр. твін-турбо |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R6/4 |
Об’єм, см. куб. | 2993 |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 230(313)/4400 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 630/1500-2500 |
Трансмісія | |
Тип привода | пост. повний |
КП | 8-ст. авт. |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. вент. |
Подвеска передняя/задняя | незалеж./незалежн. |
Підсилювач керма | електро |
Шини | 245/45 R18 |
Експлуатаційні показники | |
Максимальна швидкість, км/год | 250 |
Розгін 0-100 км/год, с | 5,2 |
Витрат. траса-місто, л/100 км | 5,1-6,5 |
Гарантія, років/км | 2/без обм. проб. |
Періодичність ТО, км | 12 000/за запитом авто |
Вартість ТО-1, грн. | 3 300 |
Мінімальна вартість грн.* | 2 073 503 |
Вартість тестованого авто, грн.* | 3 450 803 |
*На 29.12.2016 р. для авто з обраним силовим агрегатом