Где лучше всего проверить возможности новой машины? Есть несколько вариантов: специальный полигон, гоночная трасса либо идеальная горная дорога. Знакомясь с BMW 5 серии, мы побывали на всех трех локациях.
Наше знайомство з п’ятіркою BMW сьомого покоління почалося на мюнхенському полігоні баварського виробника, де повною мірою можна протестувати активні та пасивні системи безпеки.
Контролем рядності руху, здавалося б, уже нікого не здивувати, в п’ятій серії він працює в діапазоні 70-210 км/год, розпізнаючи навіть дуже витерту розмітку. Але найбільш цікавою, на наш погляд, стала система превентивного захисту при наїзді ззаду. Як це працює? Якщо ви зупинилися наприклад, на світлофорі, а ззаду до автомобіля занадто швидко наближається інша машина, ваша п’ятірка готується до удару: затягує паски безпеки, підганяє підголівники, закриває бокове скло, а для привернення уваги вмикає аварійну сигналізацію. Такі заходи дадуть змогу зменшити тяжкість наслідків від аварії або зовсім уникнути її.
Безумовно, тут є і системи автоматичного гальмування. Якщо водій неуважний, п’ятірка BMW зупиниться самостійно. На полігоні перешкодою був макет автомобіля, до якого після екстреного гальмування залишалися лічені сантиметри.
Дуже зручна система розпізнавання дорожніх знаків в поєднанні з активним круїз-контролем, що враховує обмеження швидкості: Speed Limit Info, який працює в діапазоні від 30 до 250 км/год. Наприклад, автомобіль, «побачивши» дорожній знак з обмеженням швидкості, одразу виводить його на щиток приладів, а проекційне зображення – на лобове скло.
Водієві достатньо одного клацання кнопки круїзу, щоб автомобіль почав рухатися з цією швидкістю. Якщо швидкість, вказана на знаку, менша, ніж та, з якою рухається автомобіль, – він сповільниться, якщо навпаки – прискориться. Але в будь-якому разі машина не дасть перевищити швидкість, якщо це заборонено. В Європі, де всюди поліцейські камери, така система допоможе ненароком не порушити правил. Більше того, вона враховує додаткову інформацію, наприклад, тимчасові знаки та інформаційні таблички. Якщо є обмеження для вантажного транспорту або ті, що діють у певний час доби, в дощ або ожеледь, Speed Limit Info проаналізує інформацію. І якщо знак не відповідає критеріям, він його проігнорує.
Не дизель
Перед тим як вирушити до Німеччини для знайомства з BMW 540i xDrive, в Києві мені випало проїхатися на її дизельному побратимі 530d xDrive. І коли ми нарешті потрапили на невелику кільцеву трасу і помчали, бензинова версія трохи розчарувала. Повноприводна 530d у початковій стадії прискорення їде веселіше. За відчуттями її розгінна динаміка помітно краща. Але це суб’єктивно, адже якщо порівняти технічні характеристики, саме BMW 540i xDrive з 340-сильним турбомотором виявиться швидшим за турбодизель з його 265 к.с. До першої сотні бензиновий седан розганяється за 4,8 с, тоді як дизельний – за 5,4 с. А от крутильний момент має явну перевагу у дизеля: тут цілих 620 Нм, тоді як бензиновий мотор з твінскрольною турбіною не дотягнув і до півтонни – 450 Нм.
Зате BMW 540i xDrive у спорт-режимі демонструє спортивні повадки, відгукуючись невеликими ударами вихлопу на зміну передач. Дрібничка, а слух тішить.
Налаштування шасі нової п’ятірки ідеальні. І не дивно: нове покоління хоч і додало в розмірах, у середньому на 100 кг легше за попереднє, нижчий і центр ваги. Тут більша колісна база, ширша колія і повністю нова передня і задня підвіски. Та й система стабілізації курсової стійкості повністю відключається. Без електронної вуздечки BMW x540i на виходах з віражів не проти помести хвостом. Але і тоді поведінка седана дуже прогнозована. Керованість близька до нейтральної, лише під повний газ вона, природно, стає надмірною.
А ось уже на альпійських гірських серпантинах Австрії та Італії, з різкими поворотами і повільними шпильками, силовий агрегат трохи роздумував. Після швидкого відрізка осаджуєш машину перед шпилькою, натискаєш газ – і чекаєш … 8-ступінчастий автомат Steptronic іноді не встигав вчасно знизити передачу, від чого на короткий час виникала помітна нестача тяги. Цікаво, що на дизельній версії з хорошою тягою з самих низів такого не спостерігалося.
Зате гальмує BMW 540i xDrive чудово. З двоскладними чотирипоршневими супортами спереду уповільнення дуже потужне, а педаль вкрай інформативна.
Майже сімка
Мабуть, серед бізнес-седанів нова п’ятірка виявилася не тільки найбільш драйверською, а й однією з найкращих за більшістю параметрів. Загалом, зовні і інтер’єром вона нагадує зменшену сімку, та й практично не поступається їй за кількістю опцій. А в деяких моментах може запропонувати навіть більше. Власник BMW 5 серії (якщо не обмежений фантазією і фінансами) може отримати максимально індивідуальний, дуже комфортний, швидкий і приємний в усьому автомобіль.
BMW 540i xDrive | |
Тип кузова | седан |
Дверцят/місць | 4/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4936/1868/1479 |
База, мм | 2975 |
Кліренс, мм | 139 |
Маса споряджена/ повна, кг | 1660/2340 |
Об’єм багажника, л | 530 |
Об’єм бака, л | 68 |
Тип | бенз. з безп. впр. турбо |
Розп. і к-ть цил./кл. на цил. | R 6/4 |
Об’єм, см куб. | 2998 |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 250(340)/5500-6500 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 450/1380-5200 |
Тип привода | повний |
КП | 8-ст. АКП. |
Максимальна швидкість, км/год | 250 |
Розгін 0-100 км/од, с | 4,8 |
Витр. траса-місто, л/100 км | 5,7-9,3 |
Мін. варт., грн | 1 480 749 |
Резюме
+ Гарна зовнішність. Пружна, але водночас дуже комфортна ходова. Відмінна керованість. Незважаючи на значну потужність, BMW 540i xDrive виявився економічним, споживаючи в місті менше за 10 л на 100 км. Потужні гальма, багате оздоблення і вибір опцій. Безліч сучасних систем активної та пасивної безпеки.
– Не надто симпатичний у спортивному режимі щиток приладів. Нерозторопність АКП під час швидкої їзди.