X

Тест-драйв Audi Q2: Нова геометрія

Компактный кроссовер Audi Q2 ознаменовал собой не только появление нового для компании формата, но и свежих линий в дизайне.

Дизайн Audi Q2 може не всім сподобатися. Але все ж він дуже сподобався журі конкурсу Automotive Brand Contest – одного з найпрестижніших у галузі автомобільного дизайну. Тому і перемогла найкомпактніша Q-модель від Audi.

Дорослий малий

Цьому хлопцеві і справді вистачає оригінальних особливостей, завдяки яким він є не просто зменшеною копією Q3, Q5 або Q7. Ауді Кью2 має  решітку радіатора з 8-кутним дизайном, незграбну передню і задню оптику, але головне – широку задню стійку кузова з контрастною накладкою. На жаль, логотип компанії на ній – це не гравірування і не тиснення, а лише наклейка.

Головна дизайнерська фішка Audi Q2 – це широка контрастна накладка (її колір можна обирати) на задніх стійках кузова з логотипом компанії. На жаль, це не гравірування і не тиснення, а лише наклейка.

На нашій машині стоять повністю світлодіодні фари та ліхтарі. Їх легко відрізнити за LED-стрілами ходових вогнів і динамічними вказівниками задніх поворотів. Вперше таку особливість ми зустріли, коли проводили тест-драйв нової Audi A6.

Серед моделей Ауді найбільше кутів сьогодні у радіаторної решітки Кью2. Тут їх вісім. Опущені верхні краї надають авто серйознішого вигляду.

Щоправда, на Audi Q2 не ставлять матричну оптику Matrix LED, тому малюк не затінює інші авто. Але він якісно освітлює повороти і грамотно самостійно перемикається між ближнім та дальнім світлом. Хіба що в сильний снігопад не робить цього – мабуть, вловлює власне світло, що відбивається від великих сніжинок.

Світлодіодні фари чітко повертаються слідом за кермом і самостійно перемикаються між дальнім і ближнім світлом в автоматичному режимі, але, на відміну від матричних, не затінюють інші машини.

Повністю світлодіодна оптика пропонується як опція. Вона відрізняється характерними світлодіодними стрілками ходових вогнів, а в задніх ліхтарях – ще й динамічними (рухомими) покажчиками поворотів.

При невеликій колісній базі і з дорожнім просвітом 215 мм на такій машині природно бачити повний привід. Але для Ауді Кью2 він доступний тільки з 2-літровими турбодизельними моторами – як опція для 150-сильного і штатно – для 190-сильного.

Так що наш Audi Q2 із 1,4-літровим бензиновим турбомотором (150 к.с.), незважаючи на свою зовнішність і приналежність до Q-сімейства кросоверів, є передньопривідним.

Крім виконання basis, пакети sport, design і S line дають змогу увиразнити певні риси характеру нової моделі.

Але такий значний запас під днищем, коротка база  і стиснуті звиси додають впевненості на вибоїнах, брустверах і бровках. Головне – акуратно їх переїжджати. А хорошу оглядовість допомагає забезпечити доволі висока посадка за кермом. Вона нагадує, що це – саме кросовер.

Передня панель отримала цікавий рельєф завдяки новій архітектурі в зоні центральної декоративної вставки. І вона не така проста, як здається вдень. Завдяки пакету освітлення ambiente в Ауді Кью2 можна підсвітити візерунок декоративної планки в торпедо перед переднім пасажиром і на боковинах трансмісійного тунелю – на опорах для колін водія і переднього пасажира.

Панель має більш цікавий рельєф завдяки центральній декоративній вставці. До речі, вона не така проста, як здається вдень, оскільки…

…завдяки пакету освітлення ambiente в Ауді Кью2 можна на свій смак підсвітити візерунок перед переднім пасажиром і на опорах для колін водія і переднього пасажира.

Враховуючи вибір гами в 10 кольорів, можна добрати підсвічування в тон кузова. Шкода тільки, що змінити фонове освітлення в дверях і ногах у цій машині не можна. Можна лише відрегулювати яскравість або ж просто вимкнути.

Для підсвічування декоративних планок доступні 10 кольорів, от тільки шкода, що…

…вони не поширюються на фонове підсвічування у дверних картах і ногах.

Цілком доречно, що в невеликому автомобільчику на панелі – мінімум перемикачів. Вони дають змогу керувати клімат-контролем і кількома важливими функціями авто – налаштуваннями режимів їзди, системою Stop&Start, а також відключенням звуку парктроніка, протибуксувальної системи та центрального монітора.

А керування більш глибокими налаштуваннями і роботу з інформаційно-розважальним комплексом та системою Audi Connect традиційно покладено на окремий пульт MMI Touch за ручкою коробки передач. Це змушує сильніше, ніж хотілося б, відводити руку назад.

Сенсорна панель MMI touch (на фото) передбачена за доплату. У стандартному оснащенні мультимедійним комплексом керуєш поворотно-натискною шайбою-регулятором і гарячими кнопками.

У більших моделях починаючи з седана Audi А4 і закінчуючи кросовером Audi Q7 – де дозволяє простір, пульт розташований у зручному місці перед важелем, який завдяки своїй формі є ще й зручною підставкою для руки під час роботи з MMI Touch.

Утім, користуєшся цим пультом нечасто, оскільки  багато питань щодо основних функцій знімає голосове керування. За його допомогою можна керувати телефоном, навігацією MMI Navigation Plus з підтримкою Google Earth і аудіосистемою Audi Sound System з 10 динаміками. Це також можна робити кнопками на кермі.

Кнопці із зірочкою можна присвоїти певні функції, якими користуєшся найчастіше. Наприклад, введення домашньої адреси для навігаційної системи, перемикання носіїв музики або зміна режиму руху. Кнопка розміщена просто на кермі, тому користуватися нею дуже легко.

На нашій машині стоїть віртуальний щиток приладів. Це збільшило вартість машини не на одну сотню євро, проте він максимально інформативний. Ми вже зустрічалися з віртуальною приладовою панеллю, проводячи тест-драйв Audi Q7. Вона тут не гірша, ніж на флагманському кросовері.

А щоб було зручніше користуватися маршрутним комп’ютером, аудіосистемою, телефоном та навігацією, тахометр і спідометр можна зменшити, відвівши їм другорядні ролі.

Віртуальний щиток приладів, кришка багажника з електроприводом, Audi phone box з інтерфейсом для смартфона, асистент утримання смуги, адаптивний круїз-контроль з функцією Stop&Go і системою автоматичного гальмування перед перешкодою, пакет S line, повністю світлодіодні фари з динамічним освітленням поворотів – далеко не всі «дорослі» функції, які має цей малюк.

Щоправда, і вартість його становить понад 46 тис. доларів. Втім, Audi традиційно дає змогу обрати опції, важливі саме вам. Я, наприклад, замовив би підігрів керма, систему моніторингу мертвих зон і камеру заднього виду.

Передні сидіння доволі спортивні. Але особисто мені більше подобаються крісла Audi з регульованою довжиною подушки. Вони краще підтримують ноги. Комбіноване оздоблення дає змогу рідше користуватися підігрівачами, бо навіть морозним ранком тканинна частина, на відміну від шкіряної, не холодна. Але можна замовити і оббивку повністю зі шкіри.

Інтер’єр привабливіший із пакетом S line. Тому в нашій машині – спортивне кермо зі спрямленим ободом, спортивна рукоятка важеля коробки передач, алюмінієві накладки на педалях і тиснені логотипи на спинках сидінь.

От якби сюди крісла Audi з регульованим підколінним валиком і налаштуванням нахилу подушки. Вони є ще спортивнішими, дають можливість створити конфігурацію для зручної посадки і краще підтримують ноги. А в цих сидіннях подушка закоротка.

Ззаду для людини що вища за середній зріст місця над головою вистачає, але в колінах його впритул. Крім цього, звідси доводиться буквально вибиратися через високий поріг у вузькому дверному отворі. Що ж, не забуваємо, що це автомобіль В-класу з колісною базою трохи більшою за 2,5 м. А в авто такого компактного формату задній ряд в основний час пустуватиме або там їздитимуть діти.

Завдяки комбінованому оздобленню можна рідше користуватися підігрівами, оскільки навіть морозним ранком тканинна частина, на відміну від шкіряної, – не холодна. Але можна замовити і оббивку повністю зі шкіри.

Ззаду для людини вищої за середній зріст місця над головою вистачає, але в колінах його впритул. Що ж, не забуваємо, що це автомобіль В-класу з колісною базою трохи більшою за 2,5 м, хоча це лише на 8 мм коротше, ніж у Q3. Крім того, звідси доводиться буквально вибиратися через високий поріг у вузькому дверному отворі.

Утім, в авто такого компактного формату задній ряд в основний час пустуватиме або там їздитимуть діти. Адже така машина передусім орієнтована на молоде покоління.

Об’єм багажника варіюється від 405 до 1050 л. За доплату можна встановити і більш практичну 3-секційну спинку заднього дивана. Але в нашій машині додаткові гроші витрачено на інші опції…

…це більш сучасна аудіосистема з сабвуфером у підпіллі відсіку…

… і електричний привід кришки багажника.

Спритний малий

Бензиновий мотор для Audi Q2 в Україні поки що запропоновано лише в одному варіанті – турбований 1.4 TFSI потужністю 150 к.с. працює з 7-ступінчастою роботизованою трансмісією S tronic і переднім приводом. Так що утримаємося від виїздів на бездоріжжя.

Система Audi cylinder on demand під малим навантаженням відключає половину циліндрів. Ми вже знайомилися з цим мотором (щоправда, менш потужної конфігурації), коли вирушали в Будапешт слідами великої води на Audi A3 sedan. Хоча, тут витрата пального за час тесту на пару літрів перевищує заявлену в місті. Втім, може, я піддався настрою Q2…

Поки що єдиний бензиновий двигун, доступний для Q2 в Україні, – це ось такий 1.4 TFSI (150 к.с.) із системою часткового відключення циліндрів Audi cylinder on demand. Щоправда, середня витрата палива під час тест-драйву за даними маршрутного комп’ютера становила до 8,5 л.

Адже на асфальті з таким силовим агрегатом це дуже спритний і живий автомобільчик. Компактний кросовер розганяється впевнено і рівно, оскільки максимальна тяга двигуна доступна вже на 1500 об/хв.

Робот часом затинається, якщо занадто різко «рвати» з місця або з маленької швидкості. Але коли вирішить, який ступінь ввімкнути перший чи другий, – вже клацає передачами оперативно і непомітно.

Віртуальний щиток приладів з діагоналлю 12,3 дюйма і навігаційна система MMI Navigation plus – опції, але дуже сучасні й «дорослі». Вони чудово доповнюють одна одну.

Можна пограти в гонщика, перемикаючись підрульовими пелюстками, або перевести КП в спортивний режим роботи. Тоді силовий агрегат відгукується ще жвавіше.

Але тоді навіть на невисокій швидкості в моторі відчувається напруження, оскільки він тримає більш високі оберти. І це деколи здається зайвим, наприклад, під час тривалого руху в заторах.

Завдяки стандартній для Ауді Кью2 системі динамічного рульового керування зі змінним передавальним числом механізм тут дуже гострий. Від упору до упору кермо робить лише… два оберти! Тому достатньо невеликого руху рук, щоб об’їхати яму.

Система керування динамікою руху Audi drive select – комфортна опція, що дає змогу надати керуванню машиною особливого характеру, передбаченого в п’яти варіантах налаштувань: Dynamic, Auto, Comfort, Efficiency і Individual.

Для повноти відчуттів можна ввімкнути режим Dynamic або в конфігурації Individual присвоїти динамічні налаштування рульовому приводу. Тепер кермо дає змогу дуже хвацько об’їжджати вибоїни на дорозі, але на малих швидкостях стає більш тугим (а коли повільно ідеш між машинами на парковці – навіть занадто).

Відчутно легшим кермо стає тільки на найменшій швидкості.
Реакції автомобіля більш м’які в режимі Comfort. Також він намагається максимально підлаштуватися під манеру їзди в конфігурації Auto.

Для нашої машини не замовлено адаптивну підвіску (хоча така є в списку опцій), так що вплинути на жорсткість амортизаторів неможливо. А от інші параметри налаштовуються під вимоги водія.

А з налаштуваннями Efficiency машина така спокійна, що коли відпускаєш педаль газу, коробка розмикає зчеплення, стрілка тахометра падає на холості оберти – і авто рухається накатом.

У нашій машині не можна вплинути на ступінь демпфірування амортизаторів. А підвіска налаштована жорстко. Вона непогано пружинить на округлих опуклих нерівностях, наприклад, великих латках.

Серед опцій нашої машини – система дотримання рядності і активний круїз-контроль з функцією повного зупинення.

Але там, де на асфальті зустрічаються величезні ями і тріщини, ходовій Audi Q2 не вистачає пружності. На гострих дефектах (гребінці, поперечних швах і тріщинах) вже трясе, вибоїни відчуваються жорстко. Особливо на підкидання і поштовхи скаржаться пасажири заднього ряду.

Зате машина з такою підвіскою і гострим рульовим приводом прекрасно керована і маневрена, повороти проходить швидко і без кренів. До того ж такому бойовому і заводному характеру підходять дуже чіпкі й різкі гальма.

Азартний малий

У наших умовах, та ще після перших снігопадів, цьому Audi Q2 часом не вистачає повного приводу, щоб легко піднятися на обмерзлий бруствер і виїхати із замету коли доводиться об’їжджати аварію другорядними грунтовими дорогами.

Але короткі стиснуті звиси і значний кліренс у таких ситуаціях все одно дають змогу почуватися впевненіше, ніж на легковику. При цьому передньопривідний Audi Q2 демонструє прогнозовану поведінку, як хетчбек з бойовим характером.

Він дає повне уявлення про момент початку знесення, в динамічному режимі максимально точно реагує на додавання і скидання газу, миттєво відгукується на поворот керма.

Отож, якщо ви знаєте дорогу з рівним, цілим і гладеньким асфальтом, та ще з поворотами, можете реально відчути те, як їде картинг на великих колесах.

Фото автора

Резюме «Автоцентру»

Кузов і комфорт
 +  Незважаючи на нарочито незграбний дизайн і пропорції компактного позашляховика, коефіцієнт аеродинамічного опору дорівнює 0,30. Крім виконання basis, пакети sport, design і S line дають змогу підкреслити певні риси характеру нової моделі. Таким чином, граючи кольорами задніх стійок кузова і даху, дизайном колісних дисків, можна створити індивідуальний образ своєї Audi Q2. А для створення власного стилю в інтер’єрі пропонуються кілька варіантів оббивки сидінь і декоративних вставок. −  На наших розбитих дорогах дискомфорт викликає жорстка робота підвіски. Втім, можна поставити адаптивну ходову частину, але за додаткові гроші.
Силовий агрегат і динаміка
 +  Під час створення Q2 в компанії Audi не стали захоплюватися моторами малого об’єму – даунсайзингом. І найскромніший бензиновий двигун – 1,4 л TFSI (150 к.с.). Мотор працює м’яко і доволі тихо. Завдяки системі часткового відключення циліндрів Audi cylinder on demand двигуна і функції руху накатом трансмісію S tronic машина економить паливо і знижує викиди СО2. У нашій країні представлено також турбодизель 2.0 TDI у двох варіантах потужності – 150 і 190 к.с. −  На сьогодні повнопривідний Audi Q2 quattro доступний тільки з турбодизельним мотором – як опція з 150-сильним і як штатне оснащення з 190-сильним.
Фінанси й оснащення
 +  На Audi Q2 стандартно встановлюється система автоматичного гальмування Audi pre sense front, яка розпізнає не тільки машини, а й пішоходів, а також передбачає динамічне рульове керування зі змінним передавальним числом. Обладнання, доступне для великих моделей, є і тут. Audi Q2 пропонує: повністю світлодіодну оптику з динамічними покажчиками поворотів, електропривід кришки багажника, проекційний дисплей, кілька варіантів мультимедійних і акустичних систем, широкі комунікаційні можливості завдяки інтерфейсу для інтеграції смартфонів на базі iOS і Android, а також точки доступу Wi-Fi. Опційно встановлюються системи: керування динамікою руху Audi drive select, дотримання рядності, автоматичного паркування, контролю за мертвими зонами дзеркал і рухомими поперченим курсом авто при виїзді заднім ходом, а також адаптивна підвіска і круїз-контроль та інше обладнання. −  Цей малюк має цілком «дорослі» функції. Ось тільки різні опції і системи визначають його вартість на рівні великих моделей. А в нашій країні розмір має значення.

Audi Q2

Загальні дані

Тип кузовауніверсал
Дверцят/місць5/5
Габарити Д/Ш/В, мм4191/1794/1508
База, мм2601
Колія передня/задня, мм1547/1541
Кліренс, мм215
Маса споряджена/повна, кг1355/1840
Об’єм багажника, л405/1050
Об’єм бака, л50

Двигун

Типбенз. із безпосер. впр. турбо
Розп. і к-сть цил./кл. на цил.R4/4
Об’єм, см куб.1395
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв110(150)/5000-6000
Макс. кр. мом., Нм/об/хв250/1500-3500

Трансмісія

Тип приводапередній
КП7-ст. робот. S tronic

Ходова частина

Гальма передні/заднідиск. вент./диск.
Підвіска передня/заднянезалежн./напівзалежн.
Підсилювачелектро
Шини215/55 R18

Експлуатаційні показники

Максимальна швидкість, км/год212
Розгін 0–100 км/год, с8,5
Витрата траса–місто, л/100 км4,6-6,3
Гарантія, років/км4/120 000
Періодичність ТО, років/км1/15 000
Вартість ТО, грн2 500
Мінімальна вартість авто, грн*839 470
Вартість тестованого авто, грн*1 348 977

*На 19.01.2017 р.