Тест-драйв Audi Q2: Нова геометрія
Дизайн Audi Q2 може не всім сподобатися. Але все ж він дуже сподобався журі конкурсу Automotive Brand Contest – одного з найпрестижніших у галузі автомобільного дизайну. Тому і перемогла найкомпактніша Q-модель від Audi.
Дорослий малий
Цьому хлопцеві і справді вистачає оригінальних особливостей, завдяки яким він є не просто зменшеною копією Q3, Q5 або Q7. Ауді Кью2 має решітку радіатора з 8-кутним дизайном, незграбну передню і задню оптику, але головне – широку задню стійку кузова з контрастною накладкою. На жаль, логотип компанії на ній – це не гравірування і не тиснення, а лише наклейка.
На нашій машині стоять повністю світлодіодні фари та ліхтарі. Їх легко відрізнити за LED-стрілами ходових вогнів і динамічними вказівниками задніх поворотів. Вперше таку особливість ми зустріли, коли проводили тест-драйв нової Audi A6.
Щоправда, на Audi Q2 не ставлять матричну оптику Matrix LED, тому малюк не затінює інші авто. Але він якісно освітлює повороти і грамотно самостійно перемикається між ближнім та дальнім світлом. Хіба що в сильний снігопад не робить цього – мабуть, вловлює власне світло, що відбивається від великих сніжинок.
При невеликій колісній базі і з дорожнім просвітом 215 мм на такій машині природно бачити повний привід. Але для Ауді Кью2 він доступний тільки з 2-літровими турбодизельними моторами – як опція для 150-сильного і штатно – для 190-сильного.
Так що наш Audi Q2 із 1,4-літровим бензиновим турбомотором (150 к.с.), незважаючи на свою зовнішність і приналежність до Q-сімейства кросоверів, є передньопривідним.
Крім виконання basis, пакети sport, design і S line дають змогу увиразнити певні риси характеру нової моделі.
Але такий значний запас під днищем, коротка база і стиснуті звиси додають впевненості на вибоїнах, брустверах і бровках. Головне – акуратно їх переїжджати. А хорошу оглядовість допомагає забезпечити доволі висока посадка за кермом. Вона нагадує, що це – саме кросовер.
Передня панель отримала цікавий рельєф завдяки новій архітектурі в зоні центральної декоративної вставки. І вона не така проста, як здається вдень. Завдяки пакету освітлення ambiente в Ауді Кью2 можна підсвітити візерунок декоративної планки в торпедо перед переднім пасажиром і на боковинах трансмісійного тунелю – на опорах для колін водія і переднього пасажира.
Враховуючи вибір гами в 10 кольорів, можна добрати підсвічування в тон кузова. Шкода тільки, що змінити фонове освітлення в дверях і ногах у цій машині не можна. Можна лише відрегулювати яскравість або ж просто вимкнути.
Цілком доречно, що в невеликому автомобільчику на панелі – мінімум перемикачів. Вони дають змогу керувати клімат-контролем і кількома важливими функціями авто – налаштуваннями режимів їзди, системою Stop&Start, а також відключенням звуку парктроніка, протибуксувальної системи та центрального монітора.
А керування більш глибокими налаштуваннями і роботу з інформаційно-розважальним комплексом та системою Audi Connect традиційно покладено на окремий пульт MMI Touch за ручкою коробки передач. Це змушує сильніше, ніж хотілося б, відводити руку назад.
У більших моделях починаючи з седана Audi А4 і закінчуючи кросовером Audi Q7 – де дозволяє простір, пульт розташований у зручному місці перед важелем, який завдяки своїй формі є ще й зручною підставкою для руки під час роботи з MMI Touch.
Утім, користуєшся цим пультом нечасто, оскільки багато питань щодо основних функцій знімає голосове керування. За його допомогою можна керувати телефоном, навігацією MMI Navigation Plus з підтримкою Google Earth і аудіосистемою Audi Sound System з 10 динаміками. Це також можна робити кнопками на кермі.
На нашій машині стоїть віртуальний щиток приладів. Це збільшило вартість машини не на одну сотню євро, проте він максимально інформативний. Ми вже зустрічалися з віртуальною приладовою панеллю, проводячи тест-драйв Audi Q7. Вона тут не гірша, ніж на флагманському кросовері.
А щоб було зручніше користуватися маршрутним комп’ютером, аудіосистемою, телефоном та навігацією, тахометр і спідометр можна зменшити, відвівши їм другорядні ролі.
Віртуальний щиток приладів, кришка багажника з електроприводом, Audi phone box з інтерфейсом для смартфона, асистент утримання смуги, адаптивний круїз-контроль з функцією Stop&Go і системою автоматичного гальмування перед перешкодою, пакет S line, повністю світлодіодні фари з динамічним освітленням поворотів – далеко не всі «дорослі» функції, які має цей малюк.
Щоправда, і вартість його становить понад 46 тис. доларів. Втім, Audi традиційно дає змогу обрати опції, важливі саме вам. Я, наприклад, замовив би підігрів керма, систему моніторингу мертвих зон і камеру заднього виду.
Інтер’єр привабливіший із пакетом S line. Тому в нашій машині – спортивне кермо зі спрямленим ободом, спортивна рукоятка важеля коробки передач, алюмінієві накладки на педалях і тиснені логотипи на спинках сидінь.
От якби сюди крісла Audi з регульованим підколінним валиком і налаштуванням нахилу подушки. Вони є ще спортивнішими, дають можливість створити конфігурацію для зручної посадки і краще підтримують ноги. А в цих сидіннях подушка закоротка.
Завдяки комбінованому оздобленню можна рідше користуватися підігрівами, оскільки навіть морозним ранком тканинна частина, на відміну від шкіряної, – не холодна. Але можна замовити і оббивку повністю зі шкіри.
Ззаду для людини вищої за середній зріст місця над головою вистачає, але в колінах його впритул. Що ж, не забуваємо, що це автомобіль В-класу з колісною базою трохи більшою за 2,5 м, хоча це лише на 8 мм коротше, ніж у Q3. Крім того, звідси доводиться буквально вибиратися через високий поріг у вузькому дверному отворі.
Утім, в авто такого компактного формату задній ряд в основний час пустуватиме або там їздитимуть діти. Адже така машина передусім орієнтована на молоде покоління.
Спритний малий
Бензиновий мотор для Audi Q2 в Україні поки що запропоновано лише в одному варіанті – турбований 1.4 TFSI потужністю 150 к.с. працює з 7-ступінчастою роботизованою трансмісією S tronic і переднім приводом. Так що утримаємося від виїздів на бездоріжжя.
Система Audi cylinder on demand під малим навантаженням відключає половину циліндрів. Ми вже знайомилися з цим мотором (щоправда, менш потужної конфігурації), коли вирушали в Будапешт слідами великої води на Audi A3 sedan. Хоча, тут витрата пального за час тесту на пару літрів перевищує заявлену в місті. Втім, може, я піддався настрою Q2…
Адже на асфальті з таким силовим агрегатом це дуже спритний і живий автомобільчик. Компактний кросовер розганяється впевнено і рівно, оскільки максимальна тяга двигуна доступна вже на 1500 об/хв.
Робот часом затинається, якщо занадто різко «рвати» з місця або з маленької швидкості. Але коли вирішить, який ступінь ввімкнути перший чи другий, – вже клацає передачами оперативно і непомітно.
Віртуальний щиток приладів з діагоналлю 12,3 дюйма і навігаційна система MMI Navigation plus – опції, але дуже сучасні й «дорослі». Вони чудово доповнюють одна одну.
Можна пограти в гонщика, перемикаючись підрульовими пелюстками, або перевести КП в спортивний режим роботи. Тоді силовий агрегат відгукується ще жвавіше.
Але тоді навіть на невисокій швидкості в моторі відчувається напруження, оскільки він тримає більш високі оберти. І це деколи здається зайвим, наприклад, під час тривалого руху в заторах.
Завдяки стандартній для Ауді Кью2 системі динамічного рульового керування зі змінним передавальним числом механізм тут дуже гострий. Від упору до упору кермо робить лише… два оберти! Тому достатньо невеликого руху рук, щоб об’їхати яму.
Для повноти відчуттів можна ввімкнути режим Dynamic або в конфігурації Individual присвоїти динамічні налаштування рульовому приводу. Тепер кермо дає змогу дуже хвацько об’їжджати вибоїни на дорозі, але на малих швидкостях стає більш тугим (а коли повільно ідеш між машинами на парковці – навіть занадто).
Відчутно легшим кермо стає тільки на найменшій швидкості.
Реакції автомобіля більш м’які в режимі Comfort. Також він намагається максимально підлаштуватися під манеру їзди в конфігурації Auto.
А з налаштуваннями Efficiency машина така спокійна, що коли відпускаєш педаль газу, коробка розмикає зчеплення, стрілка тахометра падає на холості оберти – і авто рухається накатом.
У нашій машині не можна вплинути на ступінь демпфірування амортизаторів. А підвіска налаштована жорстко. Вона непогано пружинить на округлих опуклих нерівностях, наприклад, великих латках.
Але там, де на асфальті зустрічаються величезні ями і тріщини, ходовій Audi Q2 не вистачає пружності. На гострих дефектах (гребінці, поперечних швах і тріщинах) вже трясе, вибоїни відчуваються жорстко. Особливо на підкидання і поштовхи скаржаться пасажири заднього ряду.
Зате машина з такою підвіскою і гострим рульовим приводом прекрасно керована і маневрена, повороти проходить швидко і без кренів. До того ж такому бойовому і заводному характеру підходять дуже чіпкі й різкі гальма.
Азартний малий
У наших умовах, та ще після перших снігопадів, цьому Audi Q2 часом не вистачає повного приводу, щоб легко піднятися на обмерзлий бруствер і виїхати із замету коли доводиться об’їжджати аварію другорядними грунтовими дорогами.
Але короткі стиснуті звиси і значний кліренс у таких ситуаціях все одно дають змогу почуватися впевненіше, ніж на легковику. При цьому передньопривідний Audi Q2 демонструє прогнозовану поведінку, як хетчбек з бойовим характером.
Він дає повне уявлення про момент початку знесення, в динамічному режимі максимально точно реагує на додавання і скидання газу, миттєво відгукується на поворот керма.
Отож, якщо ви знаєте дорогу з рівним, цілим і гладеньким асфальтом, та ще з поворотами, можете реально відчути те, як їде картинг на великих колесах.
Фото автора
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Незважаючи на нарочито незграбний дизайн і пропорції компактного позашляховика, коефіцієнт аеродинамічного опору дорівнює 0,30. Крім виконання basis, пакети sport, design і S line дають змогу підкреслити певні риси характеру нової моделі. Таким чином, граючи кольорами задніх стійок кузова і даху, дизайном колісних дисків, можна створити індивідуальний образ своєї Audi Q2. А для створення власного стилю в інтер’єрі пропонуються кілька варіантів оббивки сидінь і декоративних вставок. | − На наших розбитих дорогах дискомфорт викликає жорстка робота підвіски. Втім, можна поставити адаптивну ходову частину, але за додаткові гроші. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Під час створення Q2 в компанії Audi не стали захоплюватися моторами малого об’єму – даунсайзингом. І найскромніший бензиновий двигун – 1,4 л TFSI (150 к.с.). Мотор працює м’яко і доволі тихо. Завдяки системі часткового відключення циліндрів Audi cylinder on demand двигуна і функції руху накатом трансмісію S tronic машина економить паливо і знижує викиди СО2. У нашій країні представлено також турбодизель 2.0 TDI у двох варіантах потужності – 150 і 190 к.с. | − На сьогодні повнопривідний Audi Q2 quattro доступний тільки з турбодизельним мотором – як опція з 150-сильним і як штатне оснащення з 190-сильним. |
Фінанси й оснащення | |
+ На Audi Q2 стандартно встановлюється система автоматичного гальмування Audi pre sense front, яка розпізнає не тільки машини, а й пішоходів, а також передбачає динамічне рульове керування зі змінним передавальним числом. Обладнання, доступне для великих моделей, є і тут. Audi Q2 пропонує: повністю світлодіодну оптику з динамічними покажчиками поворотів, електропривід кришки багажника, проекційний дисплей, кілька варіантів мультимедійних і акустичних систем, широкі комунікаційні можливості завдяки інтерфейсу для інтеграції смартфонів на базі iOS і Android, а також точки доступу Wi-Fi. Опційно встановлюються системи: керування динамікою руху Audi drive select, дотримання рядності, автоматичного паркування, контролю за мертвими зонами дзеркал і рухомими поперченим курсом авто при виїзді заднім ходом, а також адаптивна підвіска і круїз-контроль та інше обладнання. | − Цей малюк має цілком «дорослі» функції. Ось тільки різні опції і системи визначають його вартість на рівні великих моделей. А в нашій країні розмір має значення. |
Audi Q2 | ||
Загальні дані | ||
Тип кузова | універсал | |
Дверцят/місць | 5/5 | |
Габарити Д/Ш/В, мм | 4191/1794/1508 | |
База, мм | 2601 | |
Колія передня/задня, мм | 1547/1541 | |
Кліренс, мм | 215 | |
Маса споряджена/повна, кг | 1355/1840 | |
Об’єм багажника, л | 405/1050 | |
Об’єм бака, л | 50 | |
Двигун | ||
Тип | бенз. із безпосер. впр. турбо | |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 | |
Об’єм, см куб. | 1395 | |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 110(150)/5000-6000 | |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 250/1500-3500 | |
Трансмісія | ||
Тип привода | передній | |
КП | 7-ст. робот. S tronic | |
Ходова частина | ||
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. | |
Підвіска передня/задня | незалежн./напівзалежн. | |
Підсилювач | електро | |
Шини | 215/55 R18 | |
Експлуатаційні показники | ||
Максимальна швидкість, км/год | 212 | |
Розгін 0–100 км/год, с | 8,5 | |
Витрата траса–місто, л/100 км | 4,6-6,3 | |
Гарантія, років/км | 4/120 000 | |
Періодичність ТО, років/км | 1/15 000 | |
Вартість ТО, грн | 2 500 | |
Мінімальна вартість авто, грн* | 839 470 | |
Вартість тестованого авто, грн* | 1 348 977 |
*На 19.01.2017 р.