Тест-драйв Honda ZR-V: японці відкривають новий клас?
Коли я побачив цей автомобіль вперше, він мене трохи здивував, адже переді мною була не просто нова, а не зовсім типова Honda. Що ж, тепер маємо нагоду познайомитись із цією новинкою ближче і розкласти все по полицях.
Презентована у 2022 році, Honda ZR-V з’явилася в Україні влітку 2023 року. Це абсолютно нова модель, яка не має попередників чи відомого ім’я, наприклад як CR-V, тому її становлення ще попереду.
У модельній лінійці Хонда цей кросовер розташувався між молодшим HR-V та добре відомим флагманським CR-V. Але якщо дивитися на модельний ряд в цілому, то найбільш споріднена до цього кросовера модель – це легковий Civic.
Дизайн
Втім, зовні це майже ніяк не проявляється, адже у Honda ZR-V доволі самобутній дизайн із плавними та м’якими лініями. Як на мене, дизайн занадто спокійний, та й фірмові ДНК вловити важкувато. Дивлячись на кросовер з різних ракурсів, можна навіть подумати, що біо-дизайн повертається. Мушу визнати, це не “мій” стиль, та разом з тим я не можу сказати, що тут є щось некрасиве.
Проте, можу виділити деякі елементи, які формують таке моє сприйняття цього дизайну. Спереду це ніби перевернута решітка радіатора у поєднанні з прямокутними світлодіодними фарами головного світла. Ніяких викрутасів, все доволі просто і лаконічно. Позаду це лінія, яка плавно заокруглена від даху до низу бампера. Через це корма вийшла “важкою” і виглядає, ніби ця Хонда вдягнула рюкзак, збираючись до школи.
А от насичений синій колір Still Night виглядає пречудово і виграшний у будь-якому освітленні – чи то денному, чи вечірньому.
Ціни та комплектації
На момент тесту Honda ZR-V в Україні пропонувалася лише в одній комплектації Elegance та з однією силовою установкою. Точніше навіть з двома, але про це трохи згодом. Але незабаром з`явилася ще й комплектація Elegance Plus, яка відрізняється наявністю додаткових систем безпеки – контролю сліпих зон та допомогою під час виїзду з паркомісця заднім ходом.
Обидві комплектації можливі тільки з переднім приводом і з тільки з автоматичною трансмісією. Стартовий прайс наразі складає 1 549 900 грн., що близько 37 500 $, версія Plus коштує 1 569 900 грн.
Для кращого розуміння варіантів оснащення: якщо ми візьмемо європейську гаму комплектацій, то Elegance буде першою з них. А слідом є ще більш оснащені Sport, Advance. Тобто наш рівень комплектації далеко не максимальний, але чи приїдуть до нас такі версії і найголовніше за якою ціною – це ще питання.
Втім, наша комплектація також гарна: двозонний клімат-контроль, мультимедійна система Honda Connect з навігацією, камера заднього огляду, система підтримання смуги руху, інформування про виїзд зі смуги руху, адаптивний круїз-контроль, розпізнавання дорожніх знаків, легкосплавні 18-дюймові диски та інше. А в якості опцій піддон-органайзер в багажнику, коврики в салоні та захисна плівка на фарах та порогах.
В салоні
Салон виглядає цікаво, але мою увагу в першу чергу привернув навіть не дизайн, а те, наскільки все зручно зроблено і скомпоновано для посадки, для керування автомобілем і допоміжними функціями. Що й казати, ергономіка тут на висоті! Достатні діапазони регулювань, запас простору на водійському і пасажирському місцях за всіма напрямами, гарна бічна підтримка сидінь та хват керма – вже через 5 хвилин ти почуваєш себе, ніби водиш цей автомобіль не один місяць.
Дизайн цікавий – горизонтальні лінії на передній панелі поєднуються з дуже плавними вигинами центральної консолі та дверних карт. Кілька оригінальних елементів відразу впадають в око. Це ніби вентиляційна решітка у ширину всієї передньої панелі (самі дефлектори обдуву стандартного розміру та приховані за нею) та оригінальна форма центрального тонелю між передніми сидіннями, що за певного польоту фантазії нагадує чи то слухавку класичного телефона, чи то гантелю, чи ще щось (на ваш вибір). Під ним по центру розташовано полицю для невеликих речей або скоріш смартфону (usb-входи тут поруч), але користуватися нею мені здалося не дуже зручною історією. Краще вже тією, що знаходиться під блоком клімат-контролю.
Зауважу, що селектор “автомату” тут кнопковий, а от налаштування клімату відбувається за допомогою класичних “шайб”, з досить приємними тактильними відчуттями.
Мультимедійна система це ніби окремо встановлений екран діагоналлю 9,1 дюйма із навігацією Alpine, українізованим меню та звісно ж з Apple CarPlay та Android Auto. Користуватися системою просто та зручно, але меню просте, без якихось наворотів чи прикрас.
Цікаво відзначити, що перед водієм є ще один екран, і знаходиться він на панелі приладів, адже вона тут комбінована. Праворуч аналоговий спідометр, а от ліворуч вже цифровий екран. Але стилізовано його настільки гарно, що спочатку таку комбінацію і не помічаєш.
Другий ряд сидінь зустрічає простором і майже рівною підлогою. А от кут відкривання дверей хотілося більший, та й дверний отвір невеликий. Сидіти комфортно, але за опціями все скоромно – власні дефлектори обдуву та підлокітник. Вже передчуваючи запитання шанувальників Хонда відповідаю – ні, це не Magic Seats, в яких подушка піднімається до спинки, і складаються вони за класичною схемою. Певно, вся справа в гібридній силовій установці, для якої необхідне додаткове місце.
Можливо, через це тут і невеликий багажник – 380 літрів. На погляд він десь так і виглядає, тобто все по чесному і без прикрас.
Технічна платформа
Як я вже згадав, Honda ZR-V є спорідненою до Civic, адже побудовані вони на одній платформі, а також, як можна помітити, мають багато спільного в інтер’єрі. Тож і гібридна система в них використовується одна. Ії ми вже зустрічали на CR-V минулого покоління кілька років тому.
В її основі бензиновий двигун об’ємом 2.0 (143 к.с.), що працює за циклом Аткінсона, невелика літій-іонна батарея та електродвигун.
І влаштовано систему таким чином, що ДВЗ заряджає батарею, вона в свою чергу живить електромотр і вже він обертає колеса. Так, саме електромотор потужністю 135 кВт (184 к.с.) і крутним моментом 315 Нм є основним і він приводить в рух автомобіль.
Як він їде? Давайте перевіримо!
На дорозі
Їде кросовер плавно, рух майже завжди починає не вмикаючи ДВЗ взагалі, відповідно рушає тихо, а за тяговими характеристиками він як електромобіль. Тож ДВЗ тут можна назвати “генератором”, що постійно виробляє електроенергію. Він має потужність 143 к.с. і під`єднується до обертання коліс не так вже й часто, лише на сталих і не самих великих швидкостях в діапазоні 80-120 км/ч. Побачити це можна лише якщо вивести відповідну інфографіку на екран, а за відчуттями для вас нічого не зміниться.
Зважаючи на динамічні характеристики кросовера я не чекав якогось дива, тим більше що уяву про його динаміку міг скласти на досвіді тесту попереднього CR-V з такою ж самою системою. Але перевірити прискорення до 100 км/год все ж вартувало. І хоча ZR-V набирав швидкість рівно і впевнено, досягти заявлених 7.8 секунд йому не вдалося – наш кращий результат 8.9 с.
Натомість ходова частина із багатоважільною схемою позаду стала справжнім відкриттям! Вона тут дуже комфортна і старанно відпрацьовує ями та нерівності різного формату. І робить це до того ж тихо і непомітно. Хоча якщо казати за шумоізоляцію в цілому, то вона тут насилу дотягує до “четвірки” з п’яти, що доволі дивно.
В поворотах кросовер тримається теж гарно, але акцент таки зміщено в сторону комфорту. Та все одно оце поєднання комфорту і керованості дуже сподобалось! Додайте сюди легке та інформативне кермо з швидким відгуком (саме на цьому моменті згадалося, як рулиться легковий Сівік) і 2,5 обертами від краю до краю і зрозумієте, що гени Хонда в цьому автомобілі присутні, як і має бути.
І наостанок про витрату пального і відповідь на питання що дає гібридна система. За звичайного обсягу паливного баку у 57 л., запас ходу на ньому може сягати 900 км! а то й більше. Адже витрачає Honda CR-V 5.5-7 л/100 км, при чому це в звичайних режими їзди, без супер економії. Діапазон залежить від того, в якому ритмі ви будете їхати і в яких режимах (наприклад Спортивному чи Еко). Дійсно, паливна економічність ZR-V вражає!
Висновок
Автомобіль Honda ZR-V вийшов самобутній, неоднозначний за дизайном, але дуже гарний з точки зору інжинірингу. Технологічний, продуманий, створений з думкою про водія і його пасажирів.
Ціна щоправда покусується, за неї хотілося би більше опцій та оснащення, але розрахунок тут в першу чергу на фанатів марки. Також, за форм-фактором для деяких покупців це може бути золота середина між компактною HR-V та
більшою CR-V.