Кросовери всіх формфакторів зайняли панівні позиції в сучасному автосвіті. Але герой нашого тесту, як справжній самурай, не здається і прибув в Україну, щоби відвоювати своє місце під сонцем! Знайомтесь – новий Suzuki Swift.
Що привіз із собою цей яскравий представник B-класу, що пропонує, як їде – зараз ми все дізнаємося!
Історія моделі
Але спершу трохи історії. Попереднє покоління я мав нагоду протестувати ще на початку 2017 року, але воно на жаль офіційно так і не з’явилося в Україні. Тому ми з вами пам’ятаємо Swift здебільшого по його третій генерації, що випускалася на початку 2000-х, а якщо бути точним, то з 2004 року. Хоча можна зустріти інформацію, що це було перше покоління. То як же ж тоді насправді?
Взагалі-то модель має набагато довшу історію, і веде її відлік аж з 1983 року. Це була розробка концерну GM, яку чомусь вирішили не запускати в серійне виробництво. Хоча проєкт був майже повністю завершений. Передсерійна модель була продана Suzuki, так би мовити “по бартеру” – в обмін на частину акцій компанії. Хоча зазначимо, що на той момент GM та Suzuki вже перебували в альянсі. Японці довго не роздумували, завершили розробку, і запустили в серію під ім’ям Cultus (“Калтус”). І саме під таким головним ім’ям записано цю модель в автоісторії. Хоча зазначу, що близнюків у нього було дуже багато – від GEO Metro та Chevrolet Sprint до Pontiac Firefly та Holden Barina. А от з 2004 року Swift став вже повністю глобальною моделлю.
Варіанти та комплектації
Для українських покупців запропоновані дві комплектації Swift – GL+ та GLX. Концепція в них наступна: GL+ вже зі старту добре оснащена, а GLX додає до цього деякі опції. Наприклад, клімат-контроль, електроскладання дзеркал, додаткові ручки та дефлектори в салоні. І ще аспект: комплектація GLX може бути тільки з автоматичною трансмісією.
В той час як GL+ може бути як з “автоматом” (в цій якості виступає варіатор), так і з “механікою”. Зі стартовою ціною у 720 000 грн, що становить приблизно $17000 За таку ж саму, тільки з двома педалями, необхідно сплатити 809000 грн, а комплектація GLX, яка і завітала до нас на тест-драйв вартує 859 000 грн (близько $20800).
Зауважу також, що широкий перелік систем безпеки вже одразу йде в комплектації GL+ А це система автономного автоматичного гальмування з двома датчиками (DSBS II), для виявлення автомобілів, мотоциклів, велосипедів та пішоходів, система допомоги утримання в смузі руху, попередження про вихід зі смуги руху, виляння та розгойдування, контроль сліпих зон/попередження про перехресний рух ззаду, асистент дальнього світла.
Дизайн
Дуже цікаво виглядає передня частина нового Сузукі Свіфт, яка стала логічним продовженням концепції попередника: окремі фари (тут вони світлодіодні лінзовані full led), майже овальна решітка радіатора, і зверніть увагу, який нахил передньої частини. Виглядає так, ніби дизайнери зняли з неї все зайве! Економія матеріалів? А от і ні. Такий стиль було розроблено з огляду на аеродинаміку: заявлено, що оновлений дизайн став майже на 5% більш аеродинамічним завдяки оптимізації передньої лінії, переднього бампера, застосуванню бічних спойлерів задніх дверей та форми коліс.
В цілому ж формфактор цього міського малюка залишається незмінним: це сильно нахилені та зміщені вперед передні стійкі та візуальне розмежування кузова на верхню і нижню частину, що підкреслено горизонтальними виштамповками та двоколірним забарвленням. До речі, доплата за двоколірний екстер’єр автомобіля усього 8000 грн.
Технічна частина
Suzuki Swift побудовано на тій самій платформі Heartect, що і попереднє покоління. Її ключові якості це міцність та легкість, тому споряджена маса авто лише 957-984 кг. Колісна база відповідно лишилася такою самою, 2,45 м, а зовнішні габарити можна сказати, що також не змінилися. І при довжині 3,86 м Swift залишається спритним малим.
Допомагає йому в цьому новий двигун – трициліндровий, атмосферний, об’ємом 1,2 л. (Z12E) і потужністю 83 к.с. Це наступник K12, який ми також знаємо під ім’ям DualJet. Так, це саме новий силовий агрегат, адже з’явився фактично разом із новим Swift і наразі пропонується тільки для нього. За ефективність та економічність відповідає зокрема і фірмова гібридна система SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), т.з м’який гібрид, який допомагає ДВЗ при прискореннях, а у заторах дозволяє вимикати його довше, самостійно живлючі всіх бортових споживачів.
В салоні
Відчувається, що інтер’єр намагалися зробити ошатним і багатшим. Тут немає простоти, властивої невеличким недорогим автомобілям. В салоні фактурна передня панель, що ніби складається з кількох поверхів, та вставки з білого пластику, які дуже чудово освіжають здебільшого чорну колірну гаму. Це вдале рішення, яке дозволяє прикрасити салон Свіфт.
Посадка в салоні ніби посунута вглиб автомобіля. З одного боку це класно, адже перед тобою багато простору і здається, що сидиш в компактвені! Проте оглядовість трохи страждає – щоб побачити той же світлофор, доводиться визирати з під верхньої крайки скла.
Сподобалось рішення з бічною підтримкою передніх сидінь: візуально вона виглядає доволі розвинутою, ніби в спортивних сидіннях-“ковшах”. Але разом з тим на практиці вона не жорстка і комфортно приймає вас в обійми не стискаючи.
В цілому ергономіка салону продумана, хіба що ряд сріблястих кнопок блоку клімату змушує уважніше придивлятися, яка кнопка за що відповідає, тому що вони однакові.
А от дисплей мультимедіа реально здивував, адже він отримав велику рамку і з першого погляду здається набагато більшим, ніж є насправді. Хоча власне екран з діагоналлю 9 дюймів виглядає самодостатньо і таким вже й маленьким, особливо якщо порівняти з розміром салону. Навіщо дизайнерам знадобився цей трюк я так і не зрозумів. Власне екран має гарну графіку і нове фірмове меню (ми вже бачили його на оновленому S-Cross) з головними блоками, розташованими вертикально. Смартфон можна під’єднати без дротів, якщо ваш гаджет це Apple. А от ті, що працюють на Android Auto під’єднуються тільки через USB.
На другому ряду місця достатньо для дорослого чоловіка, навіть для мене зі зростом 1,82 м над головою та по колінах лишається трішки запасу простору і ніде не тисне. Але є обов’язкова умова: коли сідаєте, потрібно підняти підголівник, тому що в опущеному положенні він давить в спину і сидіти некомфортно.
Помітно що інженери максимально зменшили ширину задніх дверей, щоб викроїти більше місця для пасажирів в ширину. Тому тут малесенький підлокітник – навіть руку на нього не покладеш, вона зіскакує.
Для багажу інженери змогли виділити навіть трішки більше об’єму, ніж у попередника – 265 літрів. Під простою фальш-підлогою сховалася запаска-«докатка», і це дуже добре, що для неї тут знайшлося місце. Як і в минулому поколінні багаж буде потрібно переносити через поріг. З іншого боку, проріз широкий, що стане в пригоді навіть для такого малюка.
Ходові якості
Попри невеликий літраж нового двигуна і його малу кількість циліндрів, відразу відчувається, що наявної потужності у 83 к.с. Swift вистачає, тому що автомобіль реагує на педаль акселератора жваво. Шаленого підхоплення немає, але автомобіль охоче відгукується на ваші дії та відразу демонструє свій в цілому хуткий характер. Хочете їхати динамічно? Із задоволенням! – відповість вам на це Suzuki Swift.
По факту на прискорення до першої “сотні” йде 11,9 с, але за відчуттями це відбувається значно швидше. В цьому заслуга та автоматичної коробки варіатора, яка чітко підігрує двигуну та обирає відповідне передатне число (як таких передач у варіатора немає). Завдяки цьому автомобіль не замислюється, і провалу між вашими командами та реакцією на них автомобіля немає.
Встановлена на Swift легка та компактна система м’якого гібрида SHVS складається із вбудованого стартер-генератора ISG і високоефективної літій-іонної батареї. Стартер-генератор забезпечує плавний запуск двигуна та допомагає ДВЗ при рушанні та прискоренні. А коли двигун завантажений менше, він підзаряджає батарею, а також тут є і режим рекуперації. Помітити роботу цієї системи можна хіба що за допомогою інфографіки на дисплеї приладової панелі або мультимедіа.
Swift не тільки відчуває себе немов риба у воді у міському потоці, але й полюбляє звивисті дороги. Він охоче пірнає в повороти та намагається чітко слідувати за траєкторією, яку ви йому задали. Але іноді ходова буває і натякне, що непогано було збавити швидкість і не вдавати, що ти за кермом спорткара. Навіть попри класний червоний колір. Тож на мою думку комфортна ходова (спереду тут стійкі Мак-Ферсон, а позаду напівзалежна балка) з нотками спортивності – це те що треба для такого автомобіля. Додам також, що радіус розвороту тут 4,8 метра, тобто на вузькій вулиці можна без проблем розвернутись у три заходи.
Заявлена витрата пального 4,7-4,9 л на 100 км в міському циклі. І у нас все так і вийшло: витрата коливалася в районі 5 літрів при постійно ввімкненому кондиціонері. Певен, що якщо поставити собі за мету, то можна знизити цей показник і до 4,5 літрів – тут все буде залежати від ваших навичок економічного водіння.
Висновок
Так, доволі схвальний відгук вийшов, але Suzuki Swift його заслуговує, особливо з огляду на його формфактор та ціну. Цю модель адресовано тим, хто шукає другий автомобіль в сім’ю для міста, або ж для кого кросовер з тих чи інших причин завеликий або задорогий. Якщо казати про конкурентів, то на українському ринку новому Swift в цьому плані пощастило, адже їх майже немає. Тож конкурувати автомобіль буде в першу чергу із компактними кросоверами. Подивимось, як він впорається з цією задачею!