Со своей новой моделью Hyundai IONIQ компания смело ныряет во все более популярное модное экологическое течение. Удержаться на плаву ей должны помочь сразу три модификации Ионика, с двумя из которых – IONIQ Hybrid и IONIQ Electric – мы успели познакомиться.
Перші Hyundai IONIQ з обома силовими установками вже їдуть в Україну. А ми поки що вирушили у столицю моди Мілан, де і відбулася наша коротка зустріч з Hyundai IONIQ Hybrid і IONIQ Electric.
Ми не намагаємося вирішити, що краще – електромобіль або гібрид, ми говоримо про обидві технології. Адже вони обидві мають право на життя. Ще зарано говорити про те, чи багато власників Іоніків хизуватимуться у своїх машинах на українських дорогах. Але в Європі ця модель має чудовий вигляд.
У двох особах
Гібрид Hyundai IONIQ Plug-in із підзарядкою з’явиться у 2017 році. А от машини зі звичною гібридною силовою установкою і повністю електричним приводом чудово вписуються у співтовариство Toyota Prius і Honda Insight.
І пропорціями Іонік не випадково схожий на них. Його кузов має характерну форму (дах немов «перетікає» в задній спойлер, який ділить скло кришки багажника). Варто зазначити, що ідея не нова, хоча в гібридних і електричних авто охоче використовується, оскільки таке поєднання не тільки ефектне, а й ефективне.
Завдяки цьому зменшується завихрення повітря за кормою і збільшується притискна сила на задній осі. Ці авто справді дуже обтічні. А хороша аеродинаміка, як відомо, – запорука економічної та екологічної їзди. Крім того такі авто мають спортивний вигляд.
Ось тільки порівняно з конкурентами Hyundai IONIQ не тільки оснащений гібридною силовою установкою, а й може бути повністю електричним. До речі, відрізнити ці машини виявилося доволі просто.
IONIQ Hybrid має більш звичну радіаторну решітку. Однак вона не так вже й проста. За необхідності для охолодження мотора активні жалюзі зачиняються, відчиняються на 50% або повністю.
У IONIQ Electric передня частина повністю закрита. Залежно від основного кольору кузова вона може бути сріблястою або оформленою під бронзу – як вставки, які прикрашають інтер’єр та екстер’єр машини. У гібридного Іоніка вони блакитні. Аналогічні кольори використано і в оздобленні торпедо, рулів і кнопок запуску силових установок.
Інтер’єр машини аж ніяк не здається футуристичним. Радше навпаки, він має звичний і сучасний вигляд. А з кермом зі спрямленим ободом – навіть спортивний.
Архітектура передніх панелей ідентична, а от підлогові відрізняються.
Під центральним підлокітником гібрида є спеціальний відсік, куди легко поміщається книга, iPad або планшет. Там також передбачено USB-порт.
Бездротова зарядка смартфона – під центральною консоллю. В електричній версії на її місці – величезна 3-літрова ніша для речей, а зарядний майданчик поблизу кнопок вибору режиму руху і зміни налаштувань режимів приводу. У гібридній Іоніці присутній звичний селектор автоматичної коробки передач.
Два характери
У Hyundai IONIQ Hybrid використовується роботизована 6-швидкісна коробка з двома зчепленнями. Саме тому Іонік не так плавно розганяється і першу сотню набирає на 0,4 с довше, ніж, наприклад, Prius зі своїм планетарним механізмом.
Утім, у компанії Hyundai вважають, що відчуття водія під час зміни передач створюють враження їзди на звичайному авто. Приблизно так і відбувається. Гібридний Іонік стартує на електротязі, але розганяється таким чином лише до 15 км/год, та й то при дуже обережному поводженні з педаллю газу.
Спеціального режиму руху на електриці в машині немає, хоча у версії Plug-in його обіцяють, як і можливість авто проїхати без краплі бензину понад 50 км. Що ж, поживемо – побачимо.
Поки ж, нехай ненав’язливий і неголосний, але звук роботи ДВЗ можна почути практично завжди. Водночас водій може в будь-який момент перекинути важіль у спортивний режим і переключитися самостійно.
Вибір напрямку руху вперед і назад в IONIQ Electric здійснюється кнопками. Чи варто говорити, що ця модифікація розганяється швидше і максимально плавно. Тяга її електромотора перевищує сумарний крутильний момент гібридного Іоніка, а тиша в салоні заколисує.
Особливо бадьорою машина стає в режимі Sport, адже саме в ньому і розвиваються максимальні 295 Нм. Але не тільки реакції мотора тепер набагато різкіші і точніші. Кермо також стає відчутно жорсткішим, а реакції – швидкими і лінійними.
Керувати такою машиною в поворотах помітно приємніше. Підвіска комфортна. На італійських дорогах вона тихо відпрацьовує на плавних перекатах пішохідних переходів і рідкісних поперечних швах. До речі, колеса машин різні.
Для гібрида запропоновано два типи колісних дисків: 15- і 17-дюймові. Перші мають поліпшені аеродинамічні характеристики та шини зі зниженим опором коченню, інші взуті в покришки, які підвищують керованість і скорочують гальмівний шлях.
Для електричної моделі спеціально розроблено 16-дюймові диски і шини з наднизьким опором коченню. А батарея частково розташована над задньою підвіскою, тому додатково завантажує її, що позитивно впливає на стійкість в поворотах.
Підзарядимося?
Але далеко поїхати на електричній Іоніці не вийде. Заряджена на 81% батарея дає можливість проїхати близько 170 км. Хоча ефективність цього пробігу можна збільшити за умови правильної їзди, грамотно працюючи із системою рекуперації, а також вміло користуючись перевагами лівого підрульового перемикача.
У машинах зручно вмощуєшся. На другому ряду двоє людей середнього зросту розміщуються легко і зручно. Залишається запас простору над головою і в колінах.
Після вибору максимального, третього, рівня машина сповільнюється з такою впевненістю, наче використовується штатна гальмівна система. Подібної схеми, аналогічної режиму Break у Toyota Prius, в IONIQ Hybrid я не виявив. Може, погано шукав? Уточню, коли візьму до рук машину в Україні.
Гібридний Іонік дозволив би мені здійснити захоплюючу подорож Італією протяжністю понад 600 км. В електричній машині для цього мені довелося б скористатися картою громадських зарядних станцій. На них повне зарядження займає приблизно 4,5 години.
У підпіллі гібрида є містка ніша, в якій розміщена докатка. В боковині – звичайний акумулятор на випадок, якщо захочеться послухати музику чи знадобиться ввімкнути світло в салоні.
Приблизно стільки ж часу йде на те, щоб повністю «залити» батарею від 3-фазної зарядки змінного струму, але лише 23 хвилини знадобиться, щоб відновити 80% зарядки батареї.
Пристрій для зарядки IONIQ Electric не належать до речей першої необхідності і зазвичай зберігається в місці постійного заряджання (будинок, робота). Але, якщо ви маєте можливість заряджати машину в різних місцях, то доведеться возити зарядку просто в багажнику. Спеціального місця для неї не передбачено. Під підлогою багажника електрокара все ж знайшлося місце під вузьку і неглибоку нішу.
Найповільніший спосіб заповнити батарею (через стандартну зарядку від побутової мережі) потребує близько 12 годин, а найшвидший (постійним струмом) – лише 30 хвилин при 50 кВт і 23 хвилини при 100 кВт.
Електромобіль або гібрид?
При різкому скороченні дистанції лунає попереджувальний сигнал, Але якщо водій дрімає, авто починає гальмувати самостійно. Активний круїз-контроль тримає обрану дистанцію, а система утримання в смузі дуже впевнено відводить авто з розділової межі.
Ззаду відмінностей між IONIQ Hybrid і IONIQ Electric менше, але оптика у них різна. В ліхтарях обох машин застосовуються LED-лампи.
Ціна Hyundai IONIQ
Обидві модифікації Іоніка скоро надійдуть у продаж у нашій країні. І якщо українські ціни будуть на рівні європейських (там за Hyundai IONIQ Hybrid просять EUR21 000-29 000), то він стане серйозним конкурентом для Toyota Auris 1.8 Hybrid. У нас ціни на цей хетчбек стартують приблизно з EUR22 500 (у гривневому еквіваленті).
Я не випадково мовчу про Prius, оскільки в Україні його поки що не продають. Чекають версію Plug-in. До речі, Hyundai IONIQ теж зможе з ним конкурувати, оскільки у виконанні Plug-in Hybrid з’явиться в 2017 році. І вже тоді нам буде про що поговорити.
Фото автора
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Кузов аеродинамічно вивірений: коефіцієнт обтічності 0,24. Зовнішні дзеркала мають спеціальну аеродинамічну форму і зменшують рівень шуму. Високоміцна і легка структура кузова. Капот, кришка багажника і передня поперечна балка виконані з алюмінію. В розробці інтер’єру обох модифікацій використовуються екологічно чисті матеріали. | − Батарея електромобіля частково розташована під підлогою багажника, що зменшує його об’єм. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Максимальний крутильний момент електродвигуна досягається одразу після запуску, що забезпечує обом машинам гарне прискорення з місця і з низьких швидкостей. Електричний Іонік дає дуже плавне прискорення і показує кращу динаміку. Тоді як гібридний гарантує, куди більший пробіг, що краще для нашої країни. | − Звичайний гібрид не має спеціального режиму руху на одній лише електротязі. Таким чином, він їде лише до 15 км/год, та й то – за умови акуратного педалювання. У нас не розвинена інфраструктура громадських зарядних комплексів. |
Фінанси й оснащення | |
+ Гарантія на літій-іонну полімерну батарею обох версій Hyundai IONIQ становить 8 років. Авто обладнані сімома подушками безпеки, безключовим доступом та запуском, bluetooth, камерами заднього виду. На машинах встановлено інформаційно-розважальний комплекс із 8-дюймовим сенсорним дисплеєм, підтримкою Apple CarPlay, Android Auto and Live services і новою навігаційною платформою, а також бездротову зарядку для смартфонів. Для Іоніка доступна аудіосистема преміум-класу Infinity, а також системи попередження про виїзд та утримання в смузі Lane keeping assist system (LKAS), моніторингу мертвих зон Blind spot detection (BSD), автоматичного гальмування Autonomous emergency brake (AEB), активний круїз-контроль Smart cruise control (SCC). | − Поки що немає українських цін. |
Hyundai IONIQ Hybrid | Hyundai IONIQ Electric | |||||
Загальні дані | ||||||
Тип кузова | хетчбек | |||||
Дверцят/місць | 5/5 | |||||
Габарити Д/Ш/В, мм | 4470/1820/1450 | |||||
База, мм | 2700 | |||||
Колія передня/задня, мм | 1563/1577 | 1555/1564 | ||||
Кліренс, мм | 150 | |||||
Маса споряджена/повна, кг | 1370/1870 | 1420/1880 | ||||
Об’єм багажника, л | 443/1550 | 350/1410 | ||||
Об’єм бака, л | 45 | — | ||||
Гібридна силова установка | ||||||
Тип ДВЗ | бенз. с розп. впр. | — | ||||
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 | — | ||||
Об’єм, см куб. | 1580 | — | ||||
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 77(105)/5700 | — | ||||
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 147/4000 | — | ||||
Тип електродвигуна | синхронний із постійним магнітами | |||||
Потужність, кВт (к.с.) | 32(43) | 88(120) | ||||
Макс. кр. мом., Нм | 170 | 295 | ||||
Тип батареї | літій-іонна полімерна | |||||
Ємність батареї, кВ/год | 1,56 | 28 | ||||
Гарантія на батарею, років | 8 | |||||
Сумарна потужність установки, кВт (к.с.) | 104(141) | 88(120) | ||||
Сумарний крутильний момент, Нм | 265 | 295 | ||||
Трансмісія | ||||||
Тип приводу | передній | |||||
КП | 6-ст. робот. DCT | безст. редуктор | ||||
Ходова частина | ||||||
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. | |||||
Підвіска передня/задня | незалежн./незалежн. | |||||
Підсилювач | електро | |||||
Шини | 195/65 R15 | 205/55 R16 | ||||
Експлуатаційні показники | ||||||
Максимальна швидкість, км/год | 185 | 165 | ||||
Розгін 0–100 км/год, с | 10,8 | 9,9 | ||||
Пробіг на одній зарядці, км | — | 280 | ||||
Витрата траса-місто, на 100 км | 3,6-3,4 (3,9-3,9)* л | 11,5 кВгод |
*З шинами 225/45 R17