X

Скільки реально їсть Nissan Qashqai з 1,33-літровим турбо двигуном?

Ми вже по троху звикаємо до цін на стелах автозаправних станцій, та це не означає що бажання зменшити витрати палива кудись поділось. Коли 1000 грн це ледве 20 літрів палива, то починаєш все більше звертати увагу на витрату свого авто. В нас на довгому тесті знаходиться Nissan Qashqai третього покоління. Ми вирушили ним на перевірку реальної витрати пального за містом, а разом з тим підібрали поради, які допомогли зекономити.

Технології двигуна

Під капотом в нашого Qashqai знаходиться бензиновий двигун, що має індекс HR13DDT. Невеликий за об’ємом 1332 см. куб. Раніше його б не сприйняли б серйозно. Та за рахунок безпосереднього впорскування та наявності турбонадуву мотор видає 150 к.с. Для економії палива важливіше те, що він досягає максимума тяги вже в 250 Нм вже при 1600 обертах на хвилину і пікове значення зберігається аж до 3750 обертів. Це означає що для ефективного прискорення двигун не потрібно сильно крутити, так само як коробці передач нема необхідності часто перемикатись. До речі коробка в нашому Qashqai – варіатор. Але налаштований він дуже приємно. Нема відчуття “тролейбусу”, характерного для ранніх варіаторів. Навпаки, трансмісія Qashqai працює дуже подібно до сучасного 7-ступеневого автомату, швидко, коректно і м’яко. Двигун не зависає на високих обертах під навантаженням та кікдауні. А коли треба, то коробкою можна маніпулювати за допомогою підкермових пелюстків.

Та ось питання, чи став сьогодні кросовер з 1,33-літровим турбо, «автоматом» та повним приводом економічнішим ніж його попередники з 2,0-літровим 150-сильний атмосферним двигуном? Щоб перевірити витрати палива можна провести серію вимірювань, суворо дотримуючись норм та стандартів. Та давайте згадаємо для чого взагалі ми дивимось на ті числа в графі витрата пального? Нам же хочеться знати скільки нам доведеться платити в реальному житті. Тому, щоб перевірити скільки їсть новий Qashqai вирушаємо на ньому в сердце України, в Віницької області. Дві сотні кілометрів туди і стільки ж назад.

Ранок, дорога, запах кави

За вікном Qashqai ранній ранок, попереду слабо завантажена траса, а по салону авто розходиться аромат запашної кави, щойно купленої на заправці. Скидаємо показчики одометру на виїзді з Одеської площі в Києві та рушаємо в дорогу. До речі, щоб спокійно попити каву вмикаю активний круїз-контроль. Виставляю ліміт швидкості, стаю за авто, що рухається попереду і Qashqai за допомогою Радару тримає безпечну відстань до переднього авто. То ж не потрібно приділяти стільки уваги прискоренню та гальмуванню. Машина справляється з цим завданням передбачувано та ефективно. Мені залишається лише тримати кермо, та утримувати авто в смузі руху. Та й тут не обійшлось без допомоги. Я активував систему попередження про ненавмисний перетин розмітки. Вона працює наступним чином. За допомогою камер, що забезпечують круговий огляд, авто відслідковує дорожню розмітку. Якщо авто починає перетинати розмітку без увімкнення водієм поворотника система подає вібруюче попередження на кермо, щоб привернути увагу водія. То ж, навіть якщо відволікаюсь на писк телефону, то Qashqai вчасно повертає увагу до дороги. Ця система не така просунута, щоб самостійно повертати авто в смугу руху, проте теж допомагає. Однак коли від’їхали від Києва подалі систему довелось вимкнути. За Сквирою стан асфальту погіршився і раз за разом доводиться маневрувати, щоб об’їхати ями. І щоразу, коли робиш маневр та пересікаєш розмітку система починає сигналізувати і за якийсь час це вже бісить.

Рухаємось зі стабільною швидкістю, намагаючись уникати різких прискорень без потреби, та при цьому не втрачати зайвого часу. Двигун на старті дає гарне прискорення та легко виштовхує Qashqai вперед. Складається враження що машина динамічна та прудка в усіх ситуаціях. Проте, на швидкості, коли на трасі робиш обгони, то відчувається що запасу тяги вже не так багато. Двигун крутиться та слухняно набирає оберти, проте тяга вже не така відчутна, як в початковій фазі.

Підвіска та 19-ті колеса

Та після виїзду в глиб країни, коли ми з Кашкаєм вже з’їхали з широких трас на міжрайонні дороги на перший план виходить вже не швидкість та здатність до швидких обгонів, а енергоємність підвіски та здатність поратись з нерівностями. Навіть трохи вдалось перевірити роботу повного привода, коли виїхали на гливкий глинозем, щоб сфотографувати машину на фоні руїн старого панського маєтку в селі Андрушівка Вінницької області. Уявляю яким гарним був будинок до того, як Україну стала руйнувати радянська влада.

Та повернемось до прохідності Qashqai. Навіть не активуючи режиму Offroad машина автоматично розпізнає рух під нахилом, та вмикає режим допомоги на схилі. Комбінація зубастих шин та повного приводу дозволяє легко вигребти по слизькому схилу з місця зйомки назад на тверду дорогу. Ще пів години сільських доріг і ми вже на місці призначення і після короткого перепочинку рушаємо назад.

Населені пункти відмотуються в зворотному напрямку і з кожним кілометром дім стає все ближче. В довгій поїздці підвіска Qashqai сподобалась. Досить міцно збита вона в місті часом здавалась жорсткуватою, особливо коли їздив по бруківці київських схилів. Проте, навіть з 19-дюймовими колесами, що мають розмірність 235/50 ходова жодного разу не визвала зауважень в дальній дорозі, та жодного разу не пробилась до відбою під час марш-кидка.

Реальна витрата палива за містом

Після пів дня в дорозі переді мною звичні дороги передмістя Києва і ось вже перевірка на в’їзді в місто. Час глянути що ж показує нам бортовий комп’ютер в графі середньої витрати палива. Протягом нашої поїздки показники коливались від 6,2 до 7,2 л/100 км. Після повернення в Київ Qashqai показав 6,5 л/100 км.

Цікаво, що це повністю збігається з показниками, які обіцяє Nissan в технічних характеристиках повноприводної модифікації Qashqai з автоматичною трансмісією. Можна було б досягти і меншого результату, якщо б обрати режим Eco. Тоді реакції акселератора стануть менш різкими і для набору швидкості треба буде сильніше тиснути на педаль. Варіатор буде доше утримувати високі передачі та менш різко реагувати. Якщо хочете дізнатись як їздити максимально економно, то ось вам кілька порад.

5 поради, як їздити економічніше на трасі

  1. Рідше гальмуйте. Так ви не будете втрачати швидкість, та не доведеться витрачати паливо на прискорення.
  2. Тримайте дистанцію. Щоб рухатись без зайвих гальмувань на трасі треба тримати трохи більшу дистанцію до автомобіля попереду. Так ви зможете позбавитись зайвих різких гальмувань, коли авто попереду скидає швидкість та знов прискорюється.
  3. Котіться. По можливості старайтесь позбавитись звички тримати рівну швидкість за будь яких умов. Старайтесь за можливості піднімати ногу з педалі газу, особливо коли рухаєтесь по дорозі, що йде під ухил.
  4. Обгоняйте з ходу. Коли є необхідність обігнати авто попереду, то використовуйте швидкість набрану заздалегіть, а не робіть ривок в момент обгону.
  5. Швидше на вищу передачу. Якщо ваше авто має механічну КПП то варто якомога швидше перейти на вищу передачу, щоб снизити оберти двигуна. Для цього можна пропускати певні ступіні, перемикаючись з третьої відразу на п’яту, чи шосту. Коли в вашого авто «автомат», то по можливості використовуйте додаткові режими, на кшталт «Еко», якщо вони є. В таких режимах коробка сама намагатиметься перейти якомога раніше на високу передачу.