
Перший тест Range Rover Velar
Сучасне автомобілебудування розвивається еволюційно, хоча досить неспішно. Як правило, нова модель – це кілька прогресивних технологій, вже відомих в інших галузях, нові матеріали («тепер ще кращої якості»), трохи змінений дизайн.
Чи давно ви чули про автомобіль, що зробив революційний прорив, намітивши нові цілі? Тоді слухайте уважно: Velar – саме такий. Саме цього вау-ефекту ми свого часу чекали від Maserati Levante, Bentley Bentayga, Jaguar F-Pace. В результаті отримали хоч і перші в своїх кланах кросовери, але дуже типові для своїх брендів.
З F-Pace взагалі вийшло цікаво: чудовий і оригінальний автомобіль тепер багатьма буде розцінюватися виключно як прототип Velar – а як інакше? Ці моделі побудовані на одній базі, у них практично однакова ходова, схожа моторна лінійка – британці відкатали на F-Pace низку рішень, поекспериментували з підвіскою, і видали Velar – майже такий самий, як F-Pace, тільки краще. Щонайменше на півмільйона гривень. Кросовер від Jaguar в Україні стартує з півтора мільйонів, а Velar – з двох. І має на те повне право. Але до ціни повернемося трохи пізніше. А поки що спробуємо абстрагуватися від семизначних чисел і просто ознайомимося з новинкою.
Все навпаки
З дитинства я вірив: короткий задній звис і довгий ніс – це красиво. Так виглядають всі пристойні спорткари і так не виглядають «Жигулі». У Land Rover сказали: «Все не так», – і посунули передню вісь ще ближче до носа авто, а задній звис зробили ще більшим. Навіть у великого Range Rover пропорції не такі зухвалі. І знаєте що? Це працює! Velar і справді гармонійний проти всіх правил. Просто спорткари мають такий вигляд, ніби готові до стрибка, а Velar – таким, ніби вжи стрибнув. І це кросовер, поміж іншим!

22-дюймові диски роблять силует Velar абсолютно нетиповим, але красивим. На 18-дюймових колесах ефект явно не той
У мене на столі стоять кілька алюмінієвих сувенірних модельок відомого німецького бренду (люблять вони такі іграшки, люблю і я). Так от, Velar не в модельці, а в житті залишає саме таке враження. Він наче вирізаний з цілісного шматка алюмінію. Це якась мара! Ви підходите до машини, але замість того, щоб сісти і поїхати, вам хочеться її спочатку… погладити. Цур мене, що за безглузді бажання! Втім, іноді таки доведеться погладити.
У Velar незвичайні дверні ручки, втоплені в двері. На половині наших фотографій з Норвегії, де ми тестували новий Range Rover, Velar вийшов «негарним» – з ручками. У них свій алгоритм роботи. І якщо ви просто зупинилися на хвилинку зробити фото на тлі красивого фіорду і не зачиняли машину на замок, ручки залишаються у позиції «назовні». А іноді навпаки: ви хочете швиденько застрибнути в авто, а ручок на дверях немає – Velar закрився. Як бути?! Та дуже просто. Можна активувати авто, доторкнувшись до ручки, або ж звично – з ключа. Загалом, алгоритм грамотний, треба тільки звикнути. Але це все дрібниці, важливо інше – висувні ручки залишають відчуття надійності, вони доволі потужні. Так що, найімовірніше, заява виробника, що вони під час вильоту можуть зламати кригу завтовшки до сантиметра, – не вигадка.

Дверні ручки ховаються, коли автомобіль заблокований або коли він набирає швидкість понад 8 км/год. Поліпшення аеродинаміки? Так, звісно, кажуть в Land Rover. Але ми-то знаємо, що це – просто понти
Це перший «вау-фактор» Velar, за допомогою якого можна перейти на наступний рівень, до «вау-фактора» номер два. Салон Velar – це просто якийсь нереальний космос. Пам’ятаю, мене неабияк вразив новий дисплей на Mercedes-Benz E-класу… Так от, прости мене, Штутгарте, твоя велич була недовгою. Дисплеї в Range Rover сьогодні – поза конкуренцією. Тут, звісно, має бути трохи прикро всім власникам просто Range Rover і Range Rover Sport, їм така розкіш обіцяна тільки в нових поколіннях, а в Velar – вже є. Взагалі у новому кросовері є багато рішень, які з нього перекочують на всі моделі Range Rover. Сьогодні саме він – найбільш прогресивний, найбільш технологічний і найбільш шикарний представник бренду, але він же – найменший з «дорослих» Range Rover.
Evoque взагалі живе своїм життям, поки що його не будемо брати в приклад, а щодо RR Sport Velar коротше на 47 мм, при цьому колісна база у нього менше на 49 мм. Втім, ні, варто уточнити і щодо Evoque. По колісній базі Velar виграє у нього цілих 214 мм, так що хоч він і «зайняв нішу між Sport і Evoque», очевидно, що з «великими» RR у Velar набагато більше спільного.

Velar заповнив прогалину між Range Rover Sport і Evoque. Хоча раніше ніхто і не припускав, що там була прогалина
А в дечому він навіть перевершує старших братів. Наприклад, кліренс у Velar з пневмопідвіскою – 251 мм, тоді як у RR Sport – 217 мм Можна, звісно, взяти Velar з пружинами, тоді кліренс буде «лише» 213 мм, але ця афера здається абсолютно безглуздою, адже, відмовившись від пневмо, ви отримаєте… Jaguar F-Pace, а чи варто платити більше? На жаль, на тесті нам не дали машин зі звичайною підвіскою, найімовірніше, вона буде все одно налаштована м’якше, ніж у «Ягуара», та все ж таки пневмопідвіска – це головна відмінність Velar за ходовими і позашляховими якостям від найближчого родича. В іншому разі залишається тільки дизайн (а у «джагги» тут теж все в порядку) і салон… Так, повернемося до салону.
Шкіра для економних
В кокпіті Velar лише два (!) механічних контролери. Обидва верньєри вписані в самий нижній, третій, дисплей: за їхньою допомогою можна регулювати температуру і підігрів сидінь (функції програмуються). Причому навіть у цих крутилочках вписані свої міні-дисплеї з показниками температури. Задумка очевидна: якщо ви, припустимо, наближаючись до Північного полюса, зупинилися на перекур і в цей час температура в салоні впала до -40°С (LR гарантує роботу всіх дисплеїв при -20°С – залізно), у вас буде можливість як мінімум увімкнути обігрів салону ще до того, як відтануть всі екрани. Все інше керування виведено на монітори, і це перший автомобіль, в якому таке рішення мене не дратує. Може, бажання всі функції вмістити в один планшет було безглуздим, а от коли їх вже три, все стало на свої місця.
Один, 12,3-дюмовий, виконує функцію панелі приладів (у комплектаціях простіше – аналогові прилади і 5,3-дюймовий екран між ними), а два 10-дюймових – це і є фантастична система Touch Pro Duo, що дебютувала на Velar. За всі два дні тестів не було жодного випадку, щоб я не зміг швидко й легко знайти якусь функцію – все дуже просто і, як кажуть маркетологи, інтуїтивно зрозуміло. А що дуже важливо – дуже швидко: 4-ядерний процесор Intel знає свою справу. На верхній екран виводяться показники навігатора, телефону, медіасистеми, дані про погоду і новини – за бажання. Нахил екрана регулюється в діапазоні 30°С – після вимикання запалювання монітор ховається врівень з панеллю, а під час запуску авто – висувається на свою попередню позицію. На нижньому моніторі, вписаному в центральну консоль, розташовані регулювання клімат-контролю, аудіосистеми, вибору режимів руху. Обидва монітори мають просто чудову графіку – такої яскравої і чіткої картинки я не бачив у жодному автомобілі. І все-таки найголовніше – те, що, якщо вам потрібно, наприклад, поміняти джерело медіа або змінити режим роботи авто, не обов’язково вимикати екран з навігацією – в подорожі чужою країною це дуже важливо. Хоча показники з навігатора можна вивести повномасштабно на приладову панель. До того ж, на проекційному дисплеї на лобовому склі теж виводяться підказки навігатора, але особисто мені так зручніше.
Кермо, звісно, багатофункціональне. Але тут фішка в тому, що значки на кермі теж з’являються тільки за умови включеного запалювання і змінюються залежно від того, яка функція активована, а регулювання гучності аудіо – сенсорне: можна натискати на плюс-мінус, а можна регулювати звук, погладжуючи пальцем коло регулятора.

Навіть багатофункціональне кермо – сенсорне, а значки функцій змінюються залежно від того, яка з них активована
Отож: салон Velar шокує вас тричі. Вперше – коли ви сідаєте в машину і бачите тільки чорне «рідке скло» вимкнених екранів. Це вражає. Вдруге – коли після натискання кнопки Start це все оживає і автомобіль перетворюється в подобу кабіни телепортації з фантастичного фільму. Ну, і втретє, коли ви дізнаєтеся, що шкіряний салон – це для небагатих. Тим, хто любить розкіш, пропонується текстиль. Несподівано, авжеж? Але це текстиль відомої і крутої компанії Kvadrat (впереше чую). Він неймовірний за своїми властивостями і коштує дорожче за шкіру. Але хто вам повірить?
В іншому – лаконізм і мінімалізм, яким позаздрять навіть шведи, чудова музика (Meridian, 1600W), і – встановлена з заводу українська мова в мультимедійній системі. Британцям респект.

Українську мову встановлено вже з заводу. Переклад хороший, назви режимів руху так і підбивають щось утнути. І навіть дівчина, що живе в навігації і розмовляє українською з британським акцентом, помиляється не так вже часто
Три на три
Новому Range Rover адресовані шість моторів – три дизелі і три бензинові агрегати. Два 4-циліндрових двигуни на важкому паливі об’ємом 2 л мають потужність 180 і 240 к.с., а топовий 3-літровий дизельний V6 видає 300 к.с. У бензинової лінійці та сама картина. Два 2-літрових 4-циліндрових мотори, 250 і 300 к.с., і один 3-літровий V6, здатний видати аж 380 к.с.

Velar може буксирувати причіп масою до 2,5 т, а спеціальна система допомоги дасть вам змогу маневрувати «автопотягом» із хоробрістю далекобійника
Усі двигуни агрегатуються 8-ступінчатими автоматами компанії ZF. Вони різні для дво- і трилітрових моторів, але навряд чи ви помітите різницю в їх роботі. Звісно, британці нам підсунули одразу «шістки», і я на їхньому місці вчинив би так само. Мотори шикарні, бензиновий Velar в топовому виконанні розганяється до сотні за 5,7 с, а я ще пам’ятаю ті часи, коли такий показник вважався непоганим і для пристойного спорткара. Дизельний V6 трохи повільніший (6,5 с до 100 км/год). Але, друзі, увага: 700 Нм крутильного моменту! Це щось.
В обох версіях коробка налаштована так, щоб підголовник сидіння не бив вас по потилиці щоразу, коли ви рушаєте з місця. Розгін на перших метрах дуже плавний, але ви просто не помічаєте, як ці метри перетворюються в перші кілометри. При цьому витрата палива на топовому дизельному Velar обіцяна на рівні 6,4 л/100 км. Знову доводиться в сумніві примружувати очі. Але тут хто як міряє: у нас на тесті вийшло близько 8 л/100 км. І тим, хто не звик їздити з імпульсивністю равлика, варто орієнтуватися на цю цифру (яка, втім, теж хороша). А для найощадливіших нагадаю цифру витрати на найбільш скромному дизельному моторі – 5,4 л. І хоч би там як, особливу увагу я приділив би абсолютно новому 2-літровому бензиновому мотору. 300 – це поки що максимальна кількість конячок, яку вдалося Land Rover зняти з двох літрів. Унікальний мотор розганяє Velar до сотні рівно за 6 с. А це дуже близько до показників топової шістки. Причому різниця в ціні буде помітнішою.
Дорогами тролів
Практично всі маршрути на тесті було прокладено навколо норвезьких фіордів – відмінної якості дороги, але дуже і дуже кручені. Прекрасна можливість перевірити підвіску Velar на швидкості, а також його керованість. Висновок один: на трасі він поводиться, як легковий автомобіль. Відчуття абсолютно легкові: і щодо крену кузова, і щодо гостроти керма. Може, це було б і не так дивно, якби з асфальту нас не загнали в гори, на дороги, посипані гравієм і камінням побільше.
Звісно, це були далеко не ті випробування, які ми свого часу проходили з великим Range Rover в Марокко (все-таки у Velar інша аудиторія і інші цілі). Але у нього все одно є пневмопідвіска, що дає змогу збільшити кліренс на 51 мм, є обов’язковий Terrain Response 2 від LR, він вміє долати броди глибиною до 650 мм. І, звісно, половина його умінь у переважної більшості проданих автомобілів залишаться взагалі незатребуваними, а частину ви просто не помітите, наприклад функцію Grounding Detection, завдяки якій Velar може підніматися над перешкодами, які ви не помітили (наприклад, під водою), або вирівнювати кузов під час буксирування причепа. Ви просто будете думати, що так все і має було бути. Може, хтось заперечить, що і на великому Range Rover за 3 млн грн навряд чи хтось полізе в справжнє болото. Але мені здається, там шансів навіть більше – все-таки покупці у цих машин різні. І власником Range Rover може бути абсолютно брутальний чоловік, якому що бруд, що пісок, що площа Казино – однаково. Серед покупців Velar буде більше естетів. І максимум, який я можу для нього уявити, – поїздка в гори з лижами в багажнику, що теж іноді потребує неабияких позашляхових якостей, але зазвичай являє собою романтичну подорож по добре битій рівній дорозі.

Під час набору швидкості вище 105 км/год Velar опускається на 10 мм для поліпшення аеродинаміки, при вимкненому запаленні присідає на 40 мм, що полегшує посадку і завантаження багажу, а на бездоріжжі його можна підняти на 46 мм
Було б нелогічним, якби автомобіль з таким прогресивним салоном не був, крім іншого, взірцем технологічності. Не буду втомлювати вас перерахуванням всіх помічників. Давайте так: ви просто берете англійський алфавіт, вибираєте навмання три літери і напевно отримаєте систему допомоги водієві, яка є в Velar: чи то регулювання зусилля на кермовому колесі, чи автоматичне підлаштовування підвіски під дорожнє покриття, чи перекидання тяги під час проходження крутих віражів.
Єдине, чого я не помітив на цій моделі, – датчиків, що сигналізують про наявність автомобіля у мертвій зоні. А у нас на тесті були саме топові версії. Непорозуміння тестових версій: в опціональному пакеті Drive (і вище), доступних в Україні, вони точно є.
Початок великого шляху
До речі, про версії. Їх різноманіття може суттєво ускладнити вибір. Мало того, що вам спочатку доведеться зрозуміти, чому вам потрібен саме Velar, а не Range Rover Sport – гаразд, наразі у останнього немає багатьох фішок новачка, але ж рано чи пізно він оновиться. І якщо ви все-таки зупинили свій вибір на Velar, то насправді це не зупинка, а тільки початок великого шляху.
На сьогодні в Україні пропонується 43 різних версії автомобіля, включаючи найбільш наворочений Range Rover Velar First Edition практично за 4 млн грн, тобто рівно вдвічі дорожче стартової версії. Мабуть, ціна – це єдине, до чого у Velar можна причепитися, і дуже часто можна почути словосполучення «невиправдано дорого». Але так влаштований сучасний світ: річ коштує не стільки, скільки витрачено на її виробництво, а стільки, скільки за неї готові заплатити. І розкажіть про «невиправдано дорого маркетологам і фінансистам Land Rover. Особливо після того, як між прем’єрою моделі і стартом продажу вони отримали 80 тис. заявок на авто від людей, які загалом про машину ще нічого й не знали і були готові купити її не дивлячись!
Якщо абстрагуватися від цифр, чи купив би я собі Velar? Так, якби у мене трохи не вистачало на великий Range Rover. Тільки в цьому разі. Отож «дорослим» RR побоюватися внутрішньої конкуренції не варто. Найімовірніше, якусь частину клієнтів Velar відіб’є у Evoque, що для Land Rover непогано, тому що Velar дорожче. Але Evoque у нас сьогодні розглядається радше як жіночий автомобіль, тоді як Velar – бісексуальний, він просто хороший, без прив’язки до статевої приналежності.
Range Rover Velar | ||||||
Тип кузова | універсал | |||||
Дверцят/ місць | 5/5 | |||||
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4803/2032/1665 | |||||
База, мм | 2874 | |||||
Кліренс, мм | 213/251 | |||||
Маса спорядж. | 1829 | 1841 | 1959 | 1804 | 1813 | 1884 |
Об’єм багажника, л | 673/1731 | |||||
Об’єм бака, л | 60 | 60 | 66 | 63 | 63 | 63 |
Тип | диз. | диз. | диз. | бензин. | бензин. | бензин. |
Розп. і к-ть цил./кл. на цил. | R4/4 | R4/4 | V6/4 | R4/4 | R4/4 | V6/4 |
Об’єм, см. куб. | 1999 | 1999 | 2993 | 1997 | 1997 | 2995 |
Потужність, кВт (к.с.)/ об/хв | 132(180)/ 4000 | 177(240)/ 4000 | 221(300)/ 4000 | 184(250)/ 5500 | 221(300)/ 5500 | 280(380)/ 6500 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 430/ 1500 | 500/ 1500 | 700/ 1500-1750 | 365/ 1200-4500 | 400/ 1500-4500 | 450/ 3500-5000 |
Тип привода | повний | |||||
КПП | 8-ст. авт. | |||||
Макс. швидкість, км/год | 209 | 217 | 241 | 217 | 234 | 250 |
Розгін 0-100 км/год, с | 8,9 | 7,3 | 6,5 | 6,7 | 6,0 | 5,7 |
Сер. витрата., л/100 км | 5,4 | 5,8 | 6,4 | 7,6 | 7,8 | 9,4 |