X

Новий Peugeot 3008: перевірка боєм на наших дорогах

Сел за руль нового Peugeot 3008, быстро ткнул пальцем в кнопку запуска и привычно потянулся за ремнем, а в ответ… тишина. Что за…?!

Ми вже детально розібрали всі відмінності нового Peugeot 3008 від його попередника, легко влаштувалися в Peugeot i-Cockpit другого покоління, подружилися з новим інтерфейсом, але не знайшли спільної мови з голосовим керуванням. Ми вже писали, чому новий 3008 зовсім інший кросовер. Тепер же про те, що являє собою новий Пежо на ходу.

Його дорожній просвіт становить 219 мм (і це – прекрасний показник за мірками класу), а також набагато перевершує 150 мм під днищем Пежо 3008 першого покоління. Але заганяти новачка на бездоріжжі ми не будемо. Про те, як новий Peugeot 3008 поводиться на пересіченій місцевості і чим дивує в піску і бруду, вже розповів Юлій Максимчук.

До того ж, модель продовжує залишатися виключно передньопривідною. Ось і подивимося, як новий 3008-й покаже себе на українських дорогах. Адже, як не крути, але на ньому машина буде проводити якщо не весь, то практично весь час.

Завели мотор нового Peugeot 3008

Сів, швидко ткнув пальцем в кнопку запуску і звично потягнувся за ременем, а у відповідь … тиша. Тут недостатньо легкого натискання, треба добре притиснути сріблястий п’ятак, та ще потримати для впевненості.

Ось тоді під капотом машини і оживає один із двох 150-сильних моторів, пропонованих в нашій країні – 2-літровий турбодизель. Він демонструє цілком стандартні характеристики. Максимальний крутильний момент в 370 Нм доступний з 2000 об/хв. Відчувається, як в цей момент наростає тяга і м’яко згасає зі зростанням обертів.

Утім, розгін до сотні займає трохи більше 9,5 с, тому на дорозі задніх не пасеш і їдеш дуже впевнено. Тим паче, що 6-ступінчаста автоматична коробка Aisin 3-го покоління працює як треба.

У нашій країні для моделі пропонуються тільки 150сильні турбомотори – бензиновий 1.6 ТНР і дизельний 2.0 HDi (на фото).

Вона доволі оперативно знижує передачі, з мінімальною затримкою реагує на різке додавання газу, а при розгоні перемикається вгору акуратно і плавно, лише зрідка позначаючи ці моменти ледь помітним поштовхом.

Селектор електронного керування автоматом мені нагадав про BMW знайомим розташуванням кнопки паркінгу, а на виході з цього режиму кнопка збоку важеля звично лягає під великий палець руки.

Автоматична коробка передач має електронне керування. Функція переходу в режим «Паркінг» і перехід в ручний режим здійснюються кнопками.

Вибір передач у ручному режимі відбувається великими підрульовими перемикачами. Зліва на рульовій колонці – пульт керування круїзконтролем.

Але, на відміну від баварців, у ручний режим перемикання я переходжу не відхиляючи важіль, а натиснувши ще одну кнопку. А в подальшому вибираю передачі тільки великими підрульовими перемикачами. До речі, навіть у цьому разі у відповідь на кікдаун автомат скидає кілька ступенів.

У різних тональностях

Під час пробігу з Києва в Одесу і назад заміськими трасами у Євгена Сокура витрата палива на цій машині становила близько 6 л на 100 км. Наш середній показник при міській їзді – 8,4 л, що цілком відповідає витраті дизельних турбодвушок в авто інших марок.

У будь-який момент машину можна підбадьорити спортивним режимом.

Але ми і не прагнули спеціально заощадити. Хоча б тому, що у звичайному режимі двигун звучить цілком заурядно. Але це доти, доки не вмикаєш програму Boost або просто не натискаєш кнопку Sport.

Після цього помітно змінюється звук вихлопу. І він не просто стає голоснішим. У його голоску і правда чується красиве порикування. Особливо коли рушаєш з місця при несильному натисканні на педаль газу – якраз до зони віддачі максимальної тяги при 2000 об/хв.

При динамічних налаштуваннях загострюються реакції силового агрегата, трохи затискається підвіска і змінюється звук вихлопу.

Спершу я все намагався розгледіти, що це за мотоцикл або тюнінгована тачка їде поруч. А виявилося, що так звучить моя машина – низько, красиво і басовито. Але, щоб послухати цей звук, часу не дуже багато.

Автомат намагається тримати мотор у зоні максимальної тяги, в якій красивий звук змінює наполегливе прискорення. І відгуки мотора на додавання газу більш різкі і швидкі.

Витрата палива під час тест-драйву становить у середньому 8,4 л. Цілком очікуваний результат для 2-літрового мотора, що працює на пальному, що продається в Україні.

Такий настрій підтримують важче кермо і жорсткіша підвіска. Туге зворотне зусилля одразу відчуваєш під час найменшого відхильнення керма. Але ж приємно! Для того, хто любить активно рулити і лихачити на віражах, – те що треба.

У новому 3008-му їдеш з тим самим азартом, що і на спритному Peugeot 208 GTi , але з куди більшим комфортом. Хоча підвісці Пежо 3008 часом не вистачає енергоємності на наших вибоїнах.

Електронний щиток приладів дає змогу вибирати необхідні прилади і їх місце розташування, а такожвид приладової панелі загалом. Навіть дрібничкам приділено належне значення. Наприклад, мальована стрілка тахометра біжить проти годинникової – все, як на аналогових приладах нових Пежо.

Коли асфальт під колесами з 18дюймовими дисками весь у поперечних тріщинах і вибоїнах, ходова відпрацьовує їх грубувато, з віддачею ударів на кузов. А ось виступні дефекти новий Peugeoy 3008 хоч і не залишає непоміченими, але розправляється з ними куди впевненіше – тихо і пружно.

Навігаційна система є вже в базовому оснащенні.

Але відчути вплив буст-режиму на підвіску не так-то й просто. Хоча амплітуда вертикальних коливань на високій швидкості. І на жорстких дефектах затиснута підвіска не так гуркоче. Так що мені їздити в такому динамічному режимі сподобалося більше.

Електронні помічники нового Peugeot 3008

З яким би задоволенням я не керував новим Peugeot 3008, періодично відчуваю, як різні асистенти руху даються взнаки. Адже новий Пежо 3008 може розпізнавати дорожні знаки і попереджати про перевищення швидкісного режиму.

Ви можете обрати необхідні системи, що полегшують керування і покращення рівня захисту.

Коли 3008-й бачить лінії розмітки, впевнено підрулює, щоб не вивалюватися за межі смуги, і навіть самостійно проходить пологі повороти. 3008-й контролює і дистанцію перед собою.

Причому за її скорочення він не лякає водія різким сигналом, а повідомляє ефектним написом. А за наявності активного круїзконтролю машина ще й самостійно утримує відстань до транспорту, що йде попереду.

Можна налаштувати асистентів руху. І тоді Peugeot 3008 попереджатиме про скорочення дистанції з  авто що йде попереду,  і перевищення швидкості на цій ділянці дороги.

Щоправда, наш Peugeot 3008 іноді мимовільно вмикав дальнє світло тоді, коли без нього можна обійтися (в сутінках, містах і незважаючи на інші машини). Щоправда, якщо я не встигав одразу ж переключитися на ближнє, то 3008-й виправлявся сам.

Система моніторингу мертвих зон ефективна під час руху, але не відловлює ті машини, повз які я проїжджаю (фіксує ті, що накочуються ззаду) і не попереджає про інші авто на поперечних курсах під час руху заднім ходом. Зате під час паркування функція кругового огляду працює дуже грамотно.

Маневрувати на авто в найдорожчому виконанні допомагає камера заднього виду. За умови максимально близького наближення до перешкоди велика картинка перемикається на «вид зверху», що дає змогу впритул під’їжджати до перешкоди.

За умови близького наближення до перешкоди відповідна камера автоматично перемикається на великий «вид зверху», що дає змогу буквально до міліметрів контролювати простір близько бампера.

Від автора …

Яскравий виразний автомобіль вже точно не загубиться в щільному трафіку українських доріг. Цікаво, що, отримавши звичні пропорції, новий Peugeot 3008 не здається банальним SUV. Для цього у нього занадто багато виразних елементів.

Поворотом ручки обираємо режим руху: звичайна дорога, сніг, пісок, бруд і відключаємо антибуксувальну функцію.

Система автоматичного спуску з гори Hill Assist Descent Control часом встановлюється і на легкові повнопривідні машини. І все ж кросоверу, яким тепер можна сміливо називати Peugeot 3008, вона потрібніша. До речі, в авто першого покоління її не було.

Причому всередині машина має такий саме ефектний вигляд, як і зовні. А найголовніше – що від цього зовсім не страждає ергономіка. Адже спільної мови я не знайшов якраз зі звичною системою голосового керування, а не з новим інтерфейсом авто.

Хоча і помітив пару помилок у словах, коли налаштовував численні системи. А також звернув увагу на недостатньо швидку реакцію екрану. Трохи розчарувала і не зовсім коректна робота системи автоматичного керування дальнім світлом.

Зате сподобалося звучання аудіосистеми і налаштування керма, причому не обов’язково на високих швидкостях, а навіть на парковках. Втім, від французького автомобіля я іншого і не очікував. Як і того, що новий Peugeot 3008 мало кого залишить байдужим.

Часом навіть звичайна фотосесія затягувалася, бо люди підходили, цікавилися машиною і її вартістю. А ось про неї ми поговоримо через кілька днів, коли можна порівняти новий Пежо 3008 з конкурентами на українському ринку.

Адже після того, як Peugeot 3008 отримав звичні пропорції SUV, ми сміливо порівнюємо його з компактними кросоверами, представленими на українському ринку.

Фото автора

Peugeot 3008 2.0 HDi

Тип двигунадиз. із безпосередн. впр. турбо
Розп. і к­-ть цил./кл. на цил.R4/4
Об’єм, см куб.1997
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв110(150)/4000
Макс. кр. мом., Нм/об/хв370/2000
Тип приводапередній
КП6-ст. авт.
Максимальна швидкість, км/год207
Розгін 0-100 км/год, с9,6
Витр. траса-місто, л/100 км4,4-5,5