Немного смекалки, конструкторской мысли – и … Mitsubishi Pajero Sport превратился в снегоуборщик.
Дорожній просвіт 218 мм, величезні кути в’їзду-з’їзду (30-24 градуси) і рампи (23 градуси) роблять цей автомобіль придатним для переміщення сніжною цілиною і лісовими звіриними стежками.
Повнорозмірне запасне колесо традиційно розташоване під днищем. Проблем із його заміною на новому автомобілі не виникає навіть на бездоріжжі.
Використовувати Pajero Sport як транспорт для проходження складних ділянок поза дорогами – це, звісно, правильно. Однак іноді життя ставить перед нами зовсім інші завдання, не пов’язані виключно з автомобільними можливостями. Наприклад, снігоприбиральні роботи на доволі величенькому майданчику, який ми задля експерименту вирішили розчистити саме за допомогою цього позашляховика.
Турбодизель в Pajero Sport III абсолютно новий – DID Mivec об’ємом 2,4 л і потужністю 181 к.с. Важкий чавунний блок циліндрів замінили алюмінієвим.
Крім 6-ст. механіки, Pajero Sport III можна придбати з новим 8-ступінчастим автоматом – він помітно жвавіший за стару автоматичну трансмісію.
Керування повнопривідною трансмісією Super Select II, якою оснащені всі Pajero Sport III, тепер безважільне, за допомогою селектора і пари кнопок.
Перші плюси виявилися одразу: значний дорожній просвіт, доступ до днища та технологічні кріплення дають змогу модернізувати Mitsubishi Pajero Sport III до стану бульдозера (або чогось іншого – залежно від ваших потреб). Вушка, спеціальні отвори і рама – до всього цього можна кріпити практично будь-які конструкції. Головне – пам’ятати про рівномірне навантаження та потенційний ризик при пересуванні. У підсумку: трубчаста конструкція ковша, або, як його іноді називають, снігощита як влита закріплена в передніх буксирувальних гаках і рамі Pajero Sport. Залишається головне запитання: як це все зможе працювати?
Кліренс у 218 мм, зручний доступ і технологічні кріплення дають змогу модернізувати Mitsubishi Pajero Sport III до стану бульдозера.
Для розуміння ситуації: майданчик 10 на 30 м, покритий 3-сантиметровим шаром мокрого снігу – це площа приблизно 300 кв. м з дуже важкою субстанцією (сніг + бруд + вода) масою до 4,5 тонн! Хто не вірить – нехай спробує підняти звичайне відро з талим снігом, всі питання зникнуть. Але перед Pajero Sport з інстальованим, нехай навіть не найбільшим, ковшем сніг не зникне сам по собі. Ще й більш того, він накопичуватиметься і збиратиметься в гірку, ускладнюючи просування імпровізованого бульдозера, утворюючи крижану кірку на очищених від снігу ділянках – якраз перед колесами автомобіля. До речі, до кінця смуги завдовжки 30 м маса мокрого снігу, яку штовхає щит перед Pajero Sport, може досягати 350-400 кг! Проте це теорія, а практика…
Вже перший довгий прохід по снігу дав чітке уявлення про те, як саме треба боротися з таким викликом: шайбу приводу Super Select 4WD II заганяємо в режим 4HLc (режим 4х4, фіксований розподіл моменту між осями 50:50 і жорстке блокування диференціала), не перевищуємо позначки 20 на спідометрі і… стежимо за пробуксовками, а також краями ковша. У міру накопичення снігу перед щитом автомобіль починає трохи сповільнюватися: під колесами утрамбований шар напівкриги на холодному асфальті, а сніжно-грязьова маса перед ковшем постійно зростає. Неначе майданчик і очищується, але помітно, що це відбувається дуже важко. Цього не помічає тільки один персонаж, якого звуть… Mitsubishi Pajero Sport! Він діловито збільшує купу снігу і лише в найважчі моменти призупиняється для паузи, під час якої можна ненадовго допомогти йому кнопкою R/D Lock, примусово блокуючи задній диференціал (за всю снігоочисну сесію ми його використовували двічі, другий з них – радше для перестраховки). Ні слизька поверхня, ні ком талого снігу, що весь час збільшується, ні нерівномірні навантаження – ніщо не заважає Mitsubishi Pajero Sport справлятися з покладеною на нього очисною місією. Навіть більше: судячи з поведінки, маса до 300 кг, яку автомобіль штовхає перед собою, не є критичною. Тобто в разі потреби, можна розуміти межі можливостей позашляховика, а нам – збільшувати навантаження на Mitsubishi Pajero Sport в рамках «Проекту U. S. V.».
Ми на практиці довели, наскільки Mitsubishi Pajero Sport третього покоління може бути багатозадачним…
…Його цілком можна адаптувати до нововведень, зокрема незвичайних, і долати незаплановані перешкоди.
Автор Сергій Баранов
Фото автора і Євгена Сокура