Нова BMW 5 Серії: тест дуже збалансованої версії 530d xDrive
Новий BMW 5 Серії доступний із великою кількістю силових агрегатів, але я радий тому, що знайомитися з моделлю в Україні ми починаємо саме з BMW 530d xDrive.
Може, вона і не така зла, як розташована в тому ж прайс-листі найпотужніша «громадянська» версія BMW 550i xDrive, але демонструє вражаючу збалансованість налаштувань всіх вузлів і агрегатів!
Зовнішність нової п’ятірки БМВ
Із динамічністю у вигляді нового БМВ 5 Серії повний порядок. Особливо, якщо одягнути седан в обвіс від М Спорт. Водночас солідності і респектабельності додалося. І новий БМВ 5 Серії має нітрохи не менш шикарний вигляд, ніж БМВ 7 Серії.
Мало того, якщо розглядати машину спереду, то за рахунок довжелезного і широчезного капота, величезних ніздрів і великих фар п’ятірка здається не меншою за сімку. Але, обходячи машину з корми, через короткий багажник і схожу оптику з L-подібними світлодіодними смужками габаритів її легко прийняти за компактну трієчку.
Насправді нова п’ятірка справді трохи додала в розмірах, але від цього виграли всі – і ті, хто любить просторий салон, і ті, кому потрібен місткий багажник. І після того, як зробите помаг ногою під бампером або більш традиційним способом піднімите кришку, під нею відкривається величезний багажник.
Він завузький і такий глибокий, що за невеликими речами доводиться буквально повністю забиратися у відсік. Добре, що традиційно для дрібної поклажі є пластикове коритце в ніші правого крила і сіточка – в лівому. А для більшого багажу краще замовити страхувальну сітку.
Другий ряд нової п’ятірки БМВ вже не такий другорядний, як раніше. Пара дорослих людей вище середнього росту сідає нормально. Нахил спинки дивана мені подобається, зручно сісти можна, помістивши ступні під передні крісла.
У нашій машині вони прекрасні! Кількість регулювань можна довго перераховувати. І всі, разом з положенням підголівника, оснащені електричними регулюваннями. Завдяки їм, переходячи до спортивних налаштувань, помічаєш як валики бічної підтримки трохи стискаються.
Адже не такі далекі ті часи, коли таким набором могла похвалитися тільки флагманська сімка. Проте й інтер’єр нової BMW 5 Серії разюче нагадує новий BMW 7 Серії. Тут передня панель того самого дизайну з розгорнутою до водія центральною консоллю, і аналогічний блок керування клімат-контролем з сенсорними кнопками.
Але, основна маса перемикачів потребує фізичного натискання і повороту ручки. І мені подобається, що навіть у таких дрібницях БМВ продовжує дарувати справжні відчуття. Хоча дещо все-таки змінилося.
Нові можливості БМВ 5 Серії
На центральному монуторі тепер інший інтерфейс. Як і у сімці, яку ми нещодавно катали, основне меню охоплює кілька вікон. Їх гортаєш по горизонталі на широкому екрані.
Варто звикнути – і новий варіант вже здається зручнішим і красивішим, ніж вертикальний рядковий список, як було раніше. У всякому разі, новий підхід ще більше нагадує роботу зі смартфонами.
І я не випадково згадав про ці пристрої. Оскільки і екран нової п’ятірки вже сенсорний. Навіщо? Мені навіть не хочеться тягнутися до нього і залишати відбитки пальців, коли є звичний блок керування iDrive.
З пакетом Ambient Air клімат-контроль обладнаний системою іонізації і парфумування повітря.
Хоча у основних конкурентів користуватися подібним пультом все ж зручніше. У BMW він розташований ближче до пасажира, а кнопка швидкого переходу в меню навігатора незручно захована за круглою шайбою.
До речі, її поверхня може, як і селектор управління коробкою, може бути керамічної, а також служити для введення рукописних символів. Система розуміє їх коректно, як і голосове кеування.
І в БМВ, на відміну від деяких конкурентів, під час вибору радіостанції таким чином можна зазначати як її частоту, так і назву. Дрібничка, а приємно. Особливо, коли ви багато подорожуєте, і в різних місцях улюблені станції, що здійснюють мовлення на різних хвилях.
А ось просто блукати каналами в пошуках вподобаної музики тепер не так зручно, адже доводиться щоразу підтверджувати вибір радіостанції, щоб почути, що на ній звучить. Раніше варто було лише навести на неї джойстиком.
Але, з іншого боку, для цього тепер достатньо просто поруху рук у повітрі. Адже поки що ніхто з конкурентів не вивчив мову жестів, а БМВ можна показати «рогатку» з двох пальців щоб увімкнувся наступний радіоканал, навігація почала вести вас додому, відкрилося вікно останніх телефонних дзвінків (мій вибір) або включилася інша з шести функцій, яку можна «зашити» під цей жест. Два інших дають змогу збільшувати і зменшувати гучність, а також приймати або відхиляти телефонні дзвінки.
Враховуючи, що чимало інформації, зокрема імена абонентів, що телефонують і підказки навігаційної системи, прямо проектується на лобове скло, машина розуміє жести, голосові і рукописні команди. Можна практично не відволікатися на супутні операції, а лише насолоджуватися поїздкою.
Як їздить нова BMW 5 Серії
Драйверський настрій у новому БМВ 5 Серії відчувається вже в тому, що якщо перемикач для роботи з інтерфейсом тут не такий зручний, як у конкурентів, то планкою керування режимами руху користуватися набагато простіше.
В однокласниках інших марок для цього треба заходити в меню, обирати режим (деколи для цього слід переклацнути все підряд) і увімкнути потрібний, а в новій BMW 5 Серії достатньо в будь-який момент лише одного натискання на потрібний сектор.
Але найголовніше, що нова п’ятірка хороша в будь-якому випадку. І хоч з якими налаштуваннями я їхав, завжди відчуваю характерну збитість і щільність БМВ. Я навіть сказав би, що нерівною і розбитою дорогою наш седан рухається дуже благородно.
Залежно від обраного режиму руху змінюється і графіка електронного щитка приладів. Мені подобається, що незважаючи на це навіть віртуальні прилади обрамлені реальними обідками і зберігають класичне для БМВ компонування. От хіба що дизайн приладів в Sport мені подобається найменше, якось несолідно він виглядає.
Звісно, в цьому є і заслуга «вісімнадцятих» коліс. Але навіть у спортивному режимі підвіска не стає дубовою. Вона зберігає приємну пружність і лише трохи сильніше передає невеликі нерівності, зате знижує вертикальне розкачування.
Кермо весь час налите приємним реактивним зусиллям, а мотор з коробкою і без роздумів відгукуються на додавання газу. І навіть під час гальмуванні Steptronic підставляє нижчі передачі так м’яко й акуратно, що це помічаєш тільки по тому, як хитнулася вгору стрілка тахометра.
Але і в комфортному режимі кермо і силовий агрегат не розслабляються, а ходова не втрачає зібраності. Ніякої порожнечі в руках і сонливості у реакціях, розпущеності і гуркоту на ямах. Будь-якими дорогами седан їде зібрано й пружно і водночас дуже тихо та комфортно.
Ось таким поєднанням БМВ завжди і відрізнялися від конкурентів. Та й з азартом все в порядку! Трохи менше його в режимі Eco-Pro, але варто подолати невелику сонливість педалі, і мотор розкривається на всі сто.
Хоч би як ви змінювали нову BMW 5 Серії, в ній завжди відчувається характер.
Рядна 3-літрова дизельна твінтурбошістка граючись несе седан вперед уже на середніх обертах, і в салоні з’являється приємний низький гуркіт вихлопу. Ніщо не перебиває цей красивий саунд.
Тільки на високій швидкості в нього вплітається шум від покришок. Прекрасна звукоізоляція немов закутує салон у щільну ковдру, під якою машина непомітно, м’яко і комфортно набирає швидкість. І це теж створює правильну атмосферу.
Адже коли тебе оточують красиві речі, дорогі матеріали, продумана ергономіка, а двері м’яко дотягуються доводчиками, ти розумієш, що їдеш в дорогому, престижному респектабельному, але при цьому – дуже затишному автомобілі!
Ціна BMW 5 в Україні
Вартість нового BMW 5 Серії починається від 1 193 559 грн за седан із 2-літровим турбодизелем. А така, як на тесті BMW 530d xDrive, обійдеться мінімум в 1 766 675 грн. Доволі значна сума, хоча…
Доступний на нашому ринку з 3-літровим турбодизелем Mercedes-Benz E350d не набагато дешевший, але за 1 727 334 грн пропонується тільки із заднім приводом. А повнопривідний Audi A6 3.0 TDI quattro обійдеться в 1 945 346 грн.
А далі все залежить від кількості замовлених опцій. Ось у нашій машині немає асистентів, що стежать за машинами в мертвих зонах дзеркал (вони, до речі, непогані і не викликають нарікань) і навколо авто за допомогою численних камер, які контролюють та коригують положення авто в смузі, дотримання дистанції.
Їх можна встановити, але я легко обходжуся. З оглядовістю проблем немає. Хіба що пара камер з боків переднього бампера і датчики системи моніторингу мертвих зон допомогли б ще безпечніше висовувати капот або багажник з шеренги припаркованих під супермаркетом машин. Проте вони і ціну машини збільшать.
Але найголовніше, за що в цьому авто не треба доплачувати, так це за драйверські відчуття. В БМВ вони не залежать від обраної підвіски та двигуна. Це обов’язкова складова авто баварської марки. І її якраз добре відчуваєш без помічників.
Фото автора
Від автора…
Якщо культурою ходу і роботою силового агрегата цей БМВ 5 Серії нагадує сімку, то поведінкою і керованістю – трієчку. Тобто – форма відповідає змісту. Пам’ятаєте, на початку статті я знайшов у зовнішності спільні риси як з великою, так і з компактнішою моделями?
Не знаю, як з іншими силовими агрегатами – про них мої колеги розкажуть окремо, але 3-літровий дизельний твинтурбомотор і 8-швидкісний автомат Steptronic працюють так злагоджено, що іншої комбінації я й не бажаю.
Саме в цій машині все гармонійно: плавність ходу і керованість, розгінна і гальмівна динаміка, шумоізоляція і звук вихлопу, відгуки силового агрегата і комфорт з яким машина набирає хід, – все взаємодоповнюване і відповідає одне одному.
У такій конфігурації новий БМВ 5 Серії одночасно перебуває в хорошій спортивній формі в комфортному режимі і демонструє високий рівень комфорту – в спортивному.
BMW 530d xDrive | |
Тип кузова | седан |
Дверцят/місць | 4/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4936/1868/1479 |
База, мм | 2975 |
Кліренс, мм | 121 |
Маса споряджена/повна, кг | 1770/2385 |
Об’єм багажника, л | 530 |
Об’єм бака, л | 66 |
Тип двигуна | диз. із безпос. впр. твин турбо |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R6/4 |
Об’єм, см куб. | 2993 |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 195(265)/4000 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 620/2000-2500 |
Тип привода | повний |
КП | 8-ст. авт. Steptronic |
Максимальна швидкість, км/год | 250 |
Розгін 0-100 км/год, с | 5,4 |
Витрата траса-місто, л/100 км | 5,2-6,3 |