Как поверить в то, что компактный кроссовер Subaru XV 2017 года – полностью новый автомобиль, а не результат рестайлинга? Есть один способ – проверить.
Для знайомства нам дістався Subaru XV 2017 року в новому для моделі кольорі Cool Gray Khaki. На ньому якраз добре виділяються чорні елементи з незабарвленого пластику, контрастна решітка радіатора, нова оптика та диски нового 3D-дизайну.
Пластикові чорні елементи в районі передніх протитуманок тепер більші і практичніші. Вони повністю закривають нижні кути бампера і є знімними, що дає змогу замінити їх за умови пошкодження без основного елемента.
Контрастна 6-кутна решітка радіатора є більш спортивною і чудово поєднується з чорними корпусами нових повністю світлодіодних фар. Вони виконані в стилі яструбиного ока і увиразнені фірмовими LED ходовими вогнями.
Але і самі фари стали прогресивними. Вони мають систему автоматичного керування дальнім світлом High Beam Assist і повороту слідом за кермом Steering Responsive Headlight. Адже якраз статичним світлом в поворотах ми були незадоволені у 2016 році.
А от накладки на колісних арках складної форми якраз підкреслюють спорідненість нового авто з Subaru XV минулого покоління. Залишився впізнаваним і силует з пропорціями. Хоча в цьому криється певний оптичний обман.
Оптичний обман
Найкомпактніший з плеяди зірок кросовер Subaru XV зберіг повну впізнаваність моделі, але першим використовує нову глобальну платформу Subaru Global Platform (SGP), на якій буде складено також електромобілі та гібриди Субару.
Новий «екс ві» виріс у довжину лише на 15 мм, але за колісною базою вдвічі більше – на 30 мм. Цього не помітно, бо трохи змінилися пропорції: передній звис став на 10 мм коротшим, а задній на 5 мм довшим. Але пасажирів не обдуриш.
Адже за величиною колісної бази автомобіль Subaru XV і раніше перевищував навіть Forester, а тепер на другому ряду стало ще просторіше. От хіба що ніяких додаткових благ цивілізації пасажири не отримали.
Як і раніше, консоль, що стирчить між передніми кріслами, порожня – немає навіть вентиляційних решіток для обдування. Диван не обладнаний підігрівом. Але він зберіг звичну трансформацію – спинки у всіх комплектаціях складаються в пропорції 40:60.
Багажник, як і раніше, не вражає об’ємом, оскільки він збільшився лише на 5 л. Утім, розумієш, що відсіку не вистачає тільки тоді, коли вирушаєш у далеку дорогу, в аеропорт або на вокзал у компанії трьох людей з багажем.
Для повсякденної їзди і щотижневого заїзду в супермаркет багажника вистачає. Щоправда речі, як і раніше, доводиться піднімати на рівень поясу. Адже під підлогою відсіку укладено повнорозмірне запасне колесо.
Жорсткий підхід
Для нової платформи Subaru Global Platform (SGP) характерна збільшена жорсткість. У різних точках і місцях жорсткість кузова і підвісок підвищена від 70 до 100% порівняно з Subaru XV попереднього покоління.
Все це, а також зменшена вага елементів шасі, нові точки кріплення підвісок і двигуна дали змогу вдвічі скоротити вібрації на кузові і підвищити точність керування.
Позитивну роль у цьому відіграли по-новому закріплений стабілізатор поперечної стійкості, переналаштований підсилювач керма і те, що більша частина доопрацювань кузова зачепила підлогу і пороги.
Це, у свою чергу, на 5 мм зменшило центр ваги авто. Спільними зусиллями і крени кузова зменшили на 50%. А впровадження системи активного керування тягою Active Torque Vectoring позитивно позначилося на поведінці машини в поворотах.
А й справді, як відчути її роботу? Ти просто повертаєш кермо, а Субару хвацько проходить повороти. У машині зберігся азарт і відчувається невелика приємна жорсткість ходу.
Але це здебільшого помітно на невеликих горбиках і анітрохи не знижує високого рівня загального комфорту. Subaru XV 2017 зберегла високу енергоємність підвіски і плавність руху.
Ходова тихо і легко відпрацьовує навіть значні ями. З не меншою впевненістю машина поводиться на грунтових і лісових доріжках, де підвіска м’яко приймає і поглинає всі нерівності.
Колісні арки і моторний відсік отримали додаткову шумоізоляцію. Але ось на грубозернистому асфальті гул від дороги все одно дуже помітний. Може, тому, що рівень інших шумів низький? Під днищем використовуються пластикові накладки, і навіть стекла тепер кріпляться інакше, що зменшує аеродинамічні шуми.
На будь-яких дорогах я відчуваю себе впевнено також завдяки кліренсу в 220 мм. А таким показникам інші позашляховики позаздрять. З варіатором, як і раніше, використовується повний привід з активним розподілом крутильного моменту. Штатний розподіл тяги по осях: 60% вперед і 40% назад.
Це дає змогу легко стартувати з місця навіть на розмитих слизьких ділянках. А от далі багатодискова муфта змінює це співвідношення на підставі інформації від датчиків системи курсової стійкості VDC.
Ніякого озброєння для підкорення бездоріжжя, крім системи X-MODE, немає. Під час її включення електроніка змінює алгоритм роботи – і включається система автоматичного спуску з гори.
Оснащення нової Subaru XV 2017
На відміну від екстер’єру, всередині нова Subaru XV змінилася кардинально. Торпедо є цікавішим за рахунок більш складного рельєфу, багатшим завдяки матеріалам оздоблення і сучаснішим при використанні популярних нині опцій.
Оглядовість хороша. До того ж картинка з камери заднього виду тепер доповнена не тільки статичними габаритними лініями, а й динамічними траекторними. Під час руху заднім ходом на сторожі безпеки стоять системи автоматичного гальмування перед перешкодою і визначення машин на поперечному курсі.
Покращилася система охолодження через центральні дефлектори, вони забезпечують ширший сектор потоку, який краще охоплює нижню і верхню частини салону, гарантуючи рівномірне охолоджування людей.
У машині можна налаштувати точку Wi-Fi, стандартний протокол Bluetooth працює без нарікань. У всякому разі, всі абоненти відзначили чистий і чіткий звук під час розмови. А штатні для Subaru XV програми Apple CarPlay і Android Auto дають змогу працювати з програмами зі смартфонів.
За допомогою голосового керування вдалося знайти спільну мову з навігацією (не те, що раніше), телефонною книжкою і аудіосистемою (в деяких авто ці системи відмовляються мене розуміти). Та й сам 8-дюймовий сенсорний екран – з хорошою швидкістю реакції.
З’явився обігрів обода керма, а на його спицях тепер зручні кнопки для роботи з маршрутним комп’ютером. А сама інформація в яскравому вигляді відображається на двох кольорових екранах – на щитку приладів і під лобовим склом. Ось тільки намальована машина – це не Subaru XV.
Хоча в основному у виробників картинка відповідає оригіналу. Зате чіткість така висока, що видно всі процеси, що відбуваються з реальною машиною. Ось загорілися стоп-сигнали, ось заблимали покажчик поворотів або аварійка, а ось нова Subaru XV встановила повний візуальний контроль над дорогою.
Як працює EyeSight в новій Subaru XV 2017
Коли в інших авто ми вже повністю користувалися всіма або більшістю функцій системи превентивної безпеки (активні фари, адаптивний круїз-контроль, система утримання в смузі тощо), в Субару нічого цього не було. А тепер є завдяки системі EyeSight.
Її робота базується на інформації, що надходить зі стереокамери, розташованої за лобовим склом у салоні. Про те, як новий Subaru XV піклується про безпеку, ми довідалися під час презентації моделі в Україні.
Насправді розробка такої камери для встановлення на авто в компанії Субару розпочалася ще в 1989 році. А у 2008 році виключно на її роботі вперше в світі були реалізовані різні функції системи активної допомоги водієві Active Driving Assistance (ADA) чергового покоління під назвою «EyeSight».
Система EyeSight забезпечує 6 основних функцій: передаварійне гальмування, адаптивний круїз-контроль, передаварійне керування акселератором, попередження про відхилення від смуги руху, попередження про нишпорення у смузі та попередження про початок руху автомобіля, що їде попереду.
Система спочатку попереджає про ризик зіткнення, потім застосовує перше гальмування, а насамкінець застосовує вторинне. А початок спрацьовування залежить від коефіцієнта перекриття – 100%, 50% і 30%.
Стереокамера працює за принципом людських очей. Дальність дії стереокамери приблизно 110 м, а от невисоких перешкод поблизу авто вона не бачить. Картинки з двох об’єктивів накладаються на загальну, даючи змогу більш точно розрахувати відстань до об’єкта попереду.
Потім вони порівнюються з цільовими об’єктами. Ними є вантажні машини й автобуси, легкові авто, мотоцикли, велосипеди, поодинокі пішоходи зростом понад 1 м, смуги руху, а також стоп-сигнали інших транспортних засобів.
Щоправда, EyeSight може некоректно розпізнавати деякі форми – спортивні авто, вантажівки з низькою платформою, і складної форми: задні частини мото- і велотранспорту, що виступають. Також вона не бачить загрози з боку авто, що наближаються перехрестям перпендикулярним курсом або їдуть назустріч.
Система може не розпізнати пішоходів біля стін і в одязі, що зливається з навколишнім середовищем, тих, що ідуть групою або з парасолькою, «ховаються» в темряві, людей зростом нижче за 1 м (діти), тварин і горизонтальні лінії.
EyeSight може не спрацювати на жалюзі, сітки та білі стіни, якщо об’єктив засліплений прямими променями низького сонця, при контровому світлі, в тумані, під час сильної зливи чи в заметіль, через запітніле або обледеніле скло.
Бруд, пил або тріщини на склі, відображення, сліди пальців на об’єктиві, перекриття одного з об’єктивів, велика різниця у швидкостях з цільовим об’єктом, за умови сильного завантаження Субару і навіть неправильного тиску в шинах EyeSight може працювати некоректно або відключатися.
У дощ і під час їзді під час заходу сонця (коли сонце було прямо навпроти об’єктива) нова Subaru XV справно тримає дистанцію і коригує своє становище в смузі руху. Хіба що часом перестає це робити, оскільки розмітки у нас є не скрізь і не завжди розпізнаються подібними системами. Але це відбувається і під час тестів інших авто.
На мій погляд, дуже правильно зроблено індикацію про наявність іншого транспорту в мертвих зонах дзеркал і того, що наближається поперечним курсом при виїзді заднім ходом. Великі сигнальні лампи розташовані в основі корпусів дзеркал, де їх бачиш за мінімального повороту голови.
Сподобалися і оригінальні можливості. Так, якщо машина попереду починає рух, а ви «спите», то Subaru XV попереджає про це – лунає звуковий сигнал, а на щитку приладів з’являється відповідний напис.
Коротка історична довідка
Як їздить нова Subaru XV 2017
Для Subaru XV 2017 потужність 2-літрового двигуна підняли на 6 конячок – до 156 к. с., але динаміка розгону становить колишні 10,7 с до сотні, а витрату палива в місті навіть заявлено на 0,5 л більшу – 9,7 л на 100 км.
Насправді вона у мене виходить ще на 0,5 л більшою – приблизно 10,2 л на сотню. Втім, цілком очікуваний показник від 2-літрового мотора. Працює він, як і раніше, з безступінчатим варіатором Lineartronic CVT.
Але тепер трансмісія отримала ширший діапазон передавальних відносин і дає змогу самостійно змінювати 7 віртуальних передач – на одну більше, ніж раніше. Причому, як і раніше, якщо це робиш в мануальному режимі, коробка перестає реагувати на кікдаун.
Так що тут не лови гав – сам передачі перемикай. Або катайся в автоматичному режимі. Тим паче, що в ньому варіатор демонструє показову швидкість реакції: тільки притис педаль – і одразу поїхав.
У ситуаціях, коли класичні гідротрансформатори беруть паузу, а роботи взагалі не можуть працювати, варіатор демонструє показову оперативність. І Субару їде з місця і після сильного зниження швидкості без роздумів, що дуже зручно в міському рваному ритмі.
Щоправда, варіатор швидко виводить мотор на високі оберти, і на заміських трасах при великих швидкостях машина вже досить спокійно набирає хід, що трохи напружує під час обгонів. Зате властивий таким силовим агрегатам монотонний звук двигуна Субару скрашує фірмова хрипота опозитника.
У підсумку
Незважаючи на те, що новий Subaru XV разюче схожий на свого попередника, це глобально новий автомобіль. І нарешті він пропонує нам прогресивне обладнання і свою систему превентивної безпеки.
Причому, незважаючи на величезний перелік обмежень, за кілька тестових днів її робота жодного разу не дала збою, хоч би в яких умовах ми щодня їздили. І весь цей час отримували задоволення від керування цим авто.
Енергоємна комфортна підвіска, чутливий силовий агрегат, значний кліренс і на диво просторий салон – те що треба для наших умов. Ось тільки багажник, як і раніше, не дуже підходить для поїздок великою компанією з речами.
Технічні характеристики Subaru XV 2017 | |
Тип кузова | універсал |
Дверцят/місць | 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4465/1800/1615 |
База, мм | 2665 |
Кліренс, мм | 220 |
Маса споряджена/повна, кг | 1426/1940 |
Об’єм багажника, л | 315/1200 |
Об’єм бака, л | 63 |
Тип двигуна | бенз. із безпос. впр. |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | Н4/4 |
Об’єм, см куб. | 1995 |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 115(156)/6000 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 196/4200 |
Тип привода | пост. повний |
КП | варіатор Lineartronic CVT |
Максимальна швидкість, км/год | 194 |
Розгін 0-100 км/год, с | 10,7 |
Витрата. траса-місто, л/100 км | 5,9-9,7 |
Фото автора