X

Нова Audi A5 Sportback 2017: як їздить і що вміє робити самостійно

Новая Audi A5 Sportback показывает, как ездят новые Ауди А5, как они самостоятельно принимают решения в обыденных ситуациях, выполняя функции автопилота.

Ми вже поділилися першими відгуками і враженнями про нову Audi A5 Sportback. А також розповіли про те, які зміни принесла з собою нова Ауді А5 і якими системами оснащена тестована машина. І було б дивно, якби що-небудь працювало некоректно.

З пакетом Audi pre sense plus наша Ауді A5 Спортбек впевнено підрулює, щоб не залишати смугу руху, і навіть проходить пологі віражі, орієнтуючись на лінії розмітки. Так само надійно машина самостійно тримає дистанцію, розганяється і гальмує.

Матричні світлодіодні фари працюють відмінно: самі перемикаються на ближнє світло в населеному пункті і на дальнє за містом. Але вимикають певні світлодіоди, тримаючи в тіні попутні і зустрічні машини. Світло весь час живе своїм (правильним) життям: змінює ширину, глибину, конфігурацію світлового пучка.

Пакет асистентів у місті суттєво допомагає маневрувати і паркуватися. І не тільки завдяки парктронікам і камері заднього виду. Ще й цілий набір датчиків стежить за обстановкою навколо машини. Після відчинення дверцят вони навіть сигналізують про наближення пішохода або велосипедиста.

Там, де ми звикли бачити протитуманні фари, в Audi A5 Sportback розміщені радари системи Audi pre sense plus. А по краях бампера вертикальні прорізи, які покращують аеродинаміку. Коефіцієнт лобового опору нової машини становить 0,26.

Система моніторингу мертвих зон максимально дохідливо попереджає про інші авто в сусідніх смугах: миготінням не дрібних піктограм на краях дзеркал, а великими лампами з внутрішніх сторін корпусів дзеркал. Їх помічаєш боковим зором, навіть не дивлячись в дзеркало, так що такий метод набагато ефективніший.

Під час виїзду заднім ходом ці самі датчики фіксують транспорт, що наближається збоку. «А п’ята» не просто показує, з якого боку це відбувається, якщо вона вважає, що є ризик наїзду або зіткнення, то просто встає як укопана.

На нашій машині немає пам’яті сидінь, та мені й не хочеться нікого іншого пускати за кермо. Щоправда, тут довелося доплатити як за самі спортивні крісла, так і за електроприводи, підігрів і регулювання поперекового підпору.

Причому її абсолютно не цікавить те, що я розрахував траєкторію руху заднім ходом між інших авто. Головне – безпека. Тому, тільки-но починаю хвацько здавати назад, Спортбек вловлює різке скорочення дистанції і жорстко гальмує.

А після того, як система спрацювала на  голубів, які злетіли за заднім бампером, то не став навіть перевіряти, як машина зупиняється перед пішоходом або іншим авто.

При посадці на другий ряд треба підпірнати, щоб не вдаритися головою об низьку стійку. На другому ряду на 11 мм стало більше місця в плечах і на 24 мм – для ніг задніх пасажирів. Зате сидіти дуже зручно. Хіба що людині зростом після 180 см вже буде незатишно і затісно.

Під час різкого  перелаштовування доходить до спрацьовування попередження про ризик зіткнення. Його не пропустиш, оскільки воно разом з підказками навігатора та іншою інформацією виводиться просто на лобове скло.

Як їздить нова Audi A5 Sportback

Атмосферу преміального авто на мить порушує жорстке здригання кузова, коли під капотом заводиться 2-літровий турбодизель. З ним можна їхати доволі економічно або динамічно.

Ось із таким 2.0 TDI потужністю 190 к.с. нову Ауді А5 Спортбек можна замовити як з переднім, так і повним приводом. Третій варіант на нашому ринку – бензиновий 2.0 TFSI quattro, що розвиває 252 к.с.

Мотор плавно і впевнено нарощує тягу до 2000 об/хв. І достатньо в такий момент плавно притиснути педаль газу, як Ауді А5 адекватно і лінійно набирає хід на поточній передачі.

Якщо ж різко притиснути газ одразу після гальмування на невисокій швидкості, то коробка звично бере паузу під час переключення між двома першими передачами, але потім під час розгону вгору перемикається непомітно і чітко.

У будь-який момент можна вплинути на характер авто, обравши один із чотирьох попередньо встановлених пакетів налаштувань або сконфігурованої власний.

В екологічному, комфортному або автоматичному режимі нова Ауді А5 Спортбек з подібною енергооснащеністю – доволі спокійний автомобіль. Їдеш, як на звичайному седані. Флегматичний у режимі efficiency силовий агрегат стає трохи жвавішим у comfort.

А в auto ловить ваш настрій – починаєш їхати веселіше і різкіше, і ось уже кермо з підвіскою стають більш пружними. Хоча високий рівень комфорту зберігає.
Але різниця більш помітна не в налаштуваннях, а у витраті пального
.

Для введення рукописного тексту на шайбі перемикача MMI touch руку зручно класти на Т-подібну рукоятку селектора 7-ступінчастої роботизованої коробки передач S tronic. А інших для моделі в Україні і не пропонується.

Під час спокійного і плавного руху в місті цифри на екрані маршрутного комп’ютера швидко опускаються нижче 7 л на 100 км, а віддаєшся владі прискорення піднімаються вище 9 л. А в результаті становили 8,4 л – цілком розумний показник.

Щоб насолодитися динамікою і напором мотора, можна перейти в ручний режим вибору передач або за допомогою перемикача Audi drive select обрати налаштування dynamic. Одразу відчувається, як автомобіль напружився по керму, підвісці і мотору. А оскільки відгуки швидші, то і маневрувати цікавіше.

Якщо доторкнутися до сріблястої клавіші керування клімат-контролем, на екрані спливають варіанти покладених на неї операцій

як, наприклад, можливість активувати дефлектор обдування на всю шир торпедо перед переднім пасажиром.

При цьому комфорт особливо не страждає. Лише трохи гостріше відчуваєш поперечні шви і булижники брущатої бруківки. Зате на високій швидкості вертикальне розгойдування кузова менше. Так що для швидкої їзди рекомендую цей режим.

Регульована підвіска в нашій машині це опція. Але хоч би як впевнено і надійно нова Audi A5 Sportback почувалася на високих швидкостях, не варто забувати про обережність, особливо на незнайомих маршрутах.

У похідному стані об’єм багажника не змінився і становить 480 літрів. Завдяки поділеній в пропорції 40:20:40 спинці заднього дивана, його трансформація дуже зручна.

Під підлогою багажника розміщене тимчасове запасне колесо.

Навіть на затиснутій підвісці на значних дорожніх хвилях часом серце йокає за збереження елементів кузова. Про низький передній звис і скромний кліренс при великій колісній базі щоразу згадую, паркуючись біля бровок..

Особливо в центрі столиці, де асфальт трохи опускається від центру проїжджої частини для стоку води. Є ризик зачепити бампером бордюр, якщо під’їхати до нього впритул переднім колесом на завантаженій людьми машині. Та й хороші колеса з низькопрофільними шинами 255/35 R19 за 1700 євро на наших розбитих дорогах хочеться поберегти.

Інструмент і знак аварійної зупинки заховані у спеціальні відсіки в підлозі та ніші крила.

Вони пружно перекочуються через округлі горби і латки, але жорстко б’ють на сходинках вирізаних шматків, грубих стиках і вибоїнах. У подібних ситуаціях куди простіше водіям кросоверів. А з огляду на аналогічну вартість, вибір на користь SUV очевидний.

Як очевидно і те, що поки що людей, для яких важливіші краса та стиль, набагато менше ніж тих, хто обирає практичність. А значить, Audi A5 Sportback і надалі залишатиметься нішевим продуктом.

Від автора …

Ех! Це вічне питання ціни. Адже за такі самі гроші можна придбати місткий і просторий кросовер, причому, цієї ж марки і зі схожим набором опцій. І цей чиник у нашій країні вирішує багато.

За інших рівних, у SUV набагато більше місця в салоні і в багажнику, а ще простіше пересуватися в наших умовах – паркуватися біля бровок, їздити ямами, нависати над багажниками інших авто.

Але кросовери не такі азартні і рухливі, вони не можуть так само якісно притискатися до дороги на високій швидкості і впевнено проходити повороти. А новий Audi A5 Sportback все це робить на відмінно! І якщо ще і стиль для вас має значення, то купе дуже непоганий варіант.

До того ж, у форматі 5-дверного Sportback завдяки додатковим дверцятам, повноцінному задньому ряду і більш просторому багажнику він ще й практичніший. І ці суто побутові моменти не зіпсували стильну і граціозну спортивну фігуру Ауді А5 Спортбек.

Фото автора

Audi A5 Sportback 2.0 TDI

Тип двигунадиз. із безпосеред. впр. турбо
Розп. і к-сть цил./кл. на цил.R4/4
Об’єм, см куб.1968
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв140(190)/3800-4200
Макс. кр. мом., Нм/об/хв400/1750-3000
Тип приводапост. полный quattro
КП7-ст. робот. S tronic
Максимальна швидкість, км/год235
Розгін 0-100 км/год, с7,4
Витрат. траса-місто, л/100 км4,1-5,2