Здавалося б, що може бути дивного та нового у добре відомому класі електромобіля та мінівена? Наче вже все відомо. А ось якщо поєднати ці два класи в один автомобіль!… Оце вже щось новеньке!
Цього разу будемо досліджувати з вами саме такий автомобіль – це Maxus Mifa 9, електричний 7-місний мінівен, що прибув до нас зі сходу.
Історія моделі
Певен, ви здивовані не менше ніж я, тож для початку трохи про сам бренд Maxus. Він доволі молодий і належить шанхайський корпорації SAIC Motor, що наразі входить у четвірку найбільших державних автовиробників Китаю.
Цікаво, що могутній нині концерн свого часу починав з виробництва запчастин, силових агрегатів та однієї моделі – Shanghai SH760, яка трималась на конвейері дуже довго. Бурхливого розвитку компанія зазнає у 80-ті роки минулого сторіччя, створюючи спільні підприємства з європейськими та американськими виробниками, трансформуючись у велику корпорацію та залучаючи до своєї орбіти нові бренди.
Саме так у 2011 році з’являється бренд Maxus, який не дивлячись на свій молодий вік пропонує наразі модельну лінійку, що складається з позашляховиків, пікапів, мінівенів, а також комерційні автомобілі малого та середнього розміру. І відтепер бренд Maxus офіційно представлено в Україні, а це значить що на них є гарантія, підготовлений сервіс, склад запчастин та підтримка виробника
Cалон та практичність
Maxus Mifa 9 – це не просто мінівен, це доволі розкішний бізнес-вен із вражаючими окремими кріслами другого ряду! Вони мають повне електро регулювання із широким діапазоном, включаючи навіть підголівник, регульовану підставку для ніг, вентиляцію та підігрів, а також функцію масажу із кількома варіантами на вибір І все це керується за допомогою цифрової сенсорної панелі в підлокітнику. На додачу у кожного з крісел є свій розкладний столик, що знаходиться відповідно в іншому підлокітнику. Тож можна насолодитися розслаблюючою та комфортною поїздкою, а за необхідності і попрацювати за ноутбуком. Розетка тут також є і її приховано у висувному боксі центрального (водійського) підлокітника.
Колісна база у Mifa 9 немаленька – 3,2 метра. І ось тут, під підлогою по центру авто, і ховається чималенька батарея. Але зважаючи на зовнішні розміри і на розміри салону, її присутність аніскільки не краде внутрішнього простору. Хоча і можна помітити, що крісла в салоні розташовані трохи вище, аніж водійське та переднього пасажира.
В той же час довга база, низький центр ваги і розташування цих крісел фактично по центру мінівена збільшують комфорт поїздки. І так само на комфорт в цілому працює і електропривод – жодних ривків чи відчуття перемикання передач, адже автомобіль набирає швидкість плавно і рівномірно. Навіть тоді, коли ви прискорюєтесь із “педаллю в підлогу”.
Ви знаєте, коли потрапляєш в салон, влаштовуєшся на кріслах другого ряду, то навіть не дивишся, а що там взагалі позаду. А там до речі третій ряд сидінь! Він тут звичайний, але зручний, з достатньою кількістю простору. По довжині він регулюється механічно, але відбувається це легко і просто і стане у нагоді, коли необхідно підібрати “баланс” між об’ємом багажника та простором на третьому ряду. Тобто зсуваючи третій ряд багажник можна збільшувати, або зменшувати.
Варіанти моделі
Maxus Mifa 9 пропонується в єдиній версії – з батареєю на 90 кВт*год, електродвигуном потужністю 245 к.с., переднім приводом, і ось у такій самій комплектації, як тестовий автомобіль. Його вартість – трохи більше ніж 2,8 млн гривень, тобто приблизно 70 тисяч доларів.
Конкурентів, якщо брати суто електричні версії, у Maxus Mifa 9 небагато, а точніше Mercedes-Benz EQV. Але там стартова ціна буде як мінімум на 10 тисяч $ дорожче, а якщо замовляти в топовому виконанні, то й того більше. Також можна згадати і “звичайний” Mercedes-Benz V-Class, Volkswagen Multivan (Т6.1 або Т7), Hyundai Staria та вони пропонують простіший салон і більшу утилітарність, що в даному випадку не зовсім підходить. Єдина модель, яка пропонує таку ж саму концепцію і філософію – це новий Lexus LM, але там і ціна вдвічі вища.
Дизайн
Говорячі про дизайн Mifa 9 треба пам’ятати, що це мінівен зі сходу, де саме такий або схожий стиль полюбляють та культивують вже доволі довгий час. Як його сприймуть на європейському континенті? Подивимось.
Хоча саме європейську версію зробили дещо іншою – для неї не пропонується яскравих кольорів кузова, солідніше виглядає і салон. І погодьтеся, що незважаючи на свою екстравагантність, мінівен виглядає доволі стримано і стильно. Хоча так, хрому можна було і поменше.
Стилістика екстер’єру із вертикальними панелями підкреслює кремезність немаленького мінівена! Його довжина 5,27 метра, ширина 2 метри, а висота 1,84. Шарму додає оптика, особливо задня, що класно виділяє автомобіль в темряві. Але не знаючи модель, здогадатися, що за цікавий “зореліт” перед вами буде загадкою!
За кермом
Керувати таким немаленьким бізнес-веном виявилось не складно, головне звикнути до його габаритів по ширині, а з оглядом навколо допоможуть камери кругового огляду та салонне електро “дзеркало”. Так, у звичному для нас корпусі вмонтовано не дзеркало, а гарний екран, який постійно показує картинку позаду автомобіля.
Незвично це тим, що ти бачиш картинку позаду не крізь салон, з усіми його сидіннями і підголівниками, а чисту, відразу за машиною. Камеру вмонтовано трохи вище номерного знака і вона дає гарну картинку з широким кутом огляду і не сліпне вночі. Навіть навпаки, “бачить” більше, ніж водій зміг би розгледіти у звичайне дзеркало. Але разом з тим в дощову погоду якість огляду знижується. Та й взагалі в погану погоду доведеться приділяти її очищенню більше уваги.
В цілому оглядовість з місця водія гарна, зовнішні дзеркала великі, а на додачу тут класний виворіт коліс, тож паркувальні маневри не стануть проблемою, тим більше, що керується Mifa 9 як легковий автомобіль. Низький центр ваги додає бізнес-вену стійкості на дорозі, а ходова має комфортні налаштування і разом з тим тримає машину стабільно. Нерівності дороги Maxus інколи може взагалі не помічати, так само гідно проходить і ями з хвилями асфальту. А різний дріб’язок не дуже полюбляє і можна почути, як підвіска намагається його відпрацьовувати.
Електродвигун з приводом на передню вісь видає 245 к.с. та 350 Н/м крутного моменту. Це доволі непогані цифри, але не будемо забувати і про вагу у 2,5 тони. Втім на практиці Mifa 9 доволі хутка і граючись тримається в міському потоці. Якщо треба пошвидше – це легко!, хоча вибухового прискорення очікувати не слід.
Тож за скільки Maxus Mifa 9 досягне перших 100 км/год? За нашими замірами вийшло 9,4 секунди, що для такого бізнес-вена вельми гарний результат. Та й відчуття цікаві, коли такий велетень починає швидко, але тихо набирати швидкість!
Максус охоче підхоплює прискорення із будь-яких швидкостей, що часто стає у нагоді в місті. І хоча тут є навіть спортивний режим, цей мінівен не про поганяти. На ньому приємніше і цікавіше їздити розмірено, як на маленькому автобусі.
Запас ходу обіцяний до 440 км у змішаному циклі і аж до 595 км у міському, але реальні показники дещо скоромніші. У місті Maxus Mifa 9 проїде десь біля 400 км, витрачаючи в середньому десь біля 21 кВт*год на 100 км, після чого батарею 90 кВт*год буде повністю розряджено.
Втім зарядити її можна доволі швидко, якщо скористатися роз’ємом CCS Комбо (постійний струм), який приймає до 130 кВт*год. Тобто менше години – і у вас знов батарея “до повного”.
Змінним струмом буде довше – по Type 2 батарея заряджається зі швидкістю до 11 кВт*год. Тож найбільш оптимальний варіант: не садити батарею повністю і потроху підживлюватися на швидких зарадяках, аби не витрачати на це багато часу.
Висновок
Дійсно, цікавий і оригінальний автомобіль побував цього разу на тесті! Maxus Mifa 9 насамперед привабливий як розкішний бізнес-вен, для зустрічі партнерів та делегацій, як “кабінет на колесах”, який за сумісництвом може бути і сімейним мінівеном. Так, цей сегмент не дуже великий, але і конкуренція для Maxus Mifa 9 не сильна. З іншого боку, новому бренду ще необхідно напрацювати ім’я, допоки перші такі машини будуть справжнім ексклюзивом.