X

Тест-драйв Volvo C40 Recharge. Лаконічний, але не простий

Ми тестуємо новий шведський електромобіль Volvo C40 Recharge. Літера “С” в шведів зазвичай використовується для позначення купе. Згадайте харизматичний купе C70 або компактний С30. У випадку з С40 Recharge ми маємо справу ратше не з купе, а купеподібним електричним кросовером. Дизайн дуже впізнаваний, вольвівський. Форма фар, плечова лінія кузова та форма задніх ліхтарів не дадуть переплутати. Це Вольво.

Салон Volvo C40 Recharge

Знайомство з електричною сороковкою почалось з кумедного. Забравши машину, яка вже стояла “під парами” довезли її до офісу… і не змогли знайти кнопки, якою її заглушити, тобто вимкнути. Кнопок в салоні мало, та жодна з них не підійшла. Та й в меню екрану нічого схожого. Виявилось все значно простіше. Такої кнопки взагалі немає. Щоб “завести” C40 треба увімкнути драйв селектором коробки передач, а щоб “заглушити” – натиснути “P”. Бортові системі, як то музика, та центральний екран машина вимкне, коли ви відчините двері водія. А коли натискаєш кнопку замикання то вона повністю “засинає”. 

С40 Recharge настільки підкреслено екорфрендлі, що в салоні нема жодного елементу зі шкіри, хоча машина і зовсім не дешева. Натомість тут можна побачити оздоблення матеріалом, схожим на войлок. Але це оздоблення створене з перероблених матеріалів. Хоча сам дизайн та компоновка салона вже добре відомі за кроссовер XC40. 

На центральній консолі головний елемент керування практично всіма функціями – великий планшет. Він звичний вже за багаться моделями Вольво. За інтерфейсом це практично андроід планшет. Все легко конектиться з телефоном. Важливим елементом є те, що Google відразу інтегрований в систему авто. 

Дах машини панорамний скляний, проте не має шторки, яка б допомогла його прикрити, на випадок яскравого сонця. Шведи кажуть що атермальне скло захистить салон від перегріву, натомість забезпечує більше природного світла в авто. Це не зайве, якщо подивитись на вікна дверей в задніх пасажирів. Вони не високі, то ж додаткове вікно над головою розширює простір. 

Комбінація приладів зручна та лаконічна. Без зайвих 3D ефектів, об’ємних цифр та іншого зайвого. Тільки потрібна інформація. Зліва дуга спідометра з цифровою індикацією в центрі дуги. Праворуч – симетрично розташована дуга використання потужності та індикація обраного режиму КП. Внизу лаконічні цифри витрати енергії на 100 км, та залишковий запас ходу. 

Хороша шумоізоляція, безшумність силової установки та акустична система Harman/Kardon робить салон дуже затишним та акустично приємним. Чистий звук музики навіть на мінімальній гучності приємно слухати і чути всі відтінки. 

В салоні є цікаві рельєфні вставки, які ще й гарно підсвічуються, що створює ввечері гарний вигляд. Крісла зручні, з ефективною боковою підтримкою, а подушку ще й можна збільшити по довжині.  В салоні зручно буде чотирьом навіть доволі високим пасажирам, адже для колін задніх пасажирів місця вдосталь. А от пятого пасажира краще не брати, через високий тунель під ногами. 

Центральний тунель дає чимало простору для різного багажу. А внизу центральної консолі є ще й майданчик для бездротової зарядки. Цікаве рішення. На центральному тунелі є відкидне відділення. Раніше це була б попільничка. А зараз це тримач для смартфону 🙂 

Лінія заднього скла дуже похила. Скло майже лежить, та за аеродинамікою не має забруднюватись на ходу. Тому і двірника для нього не передбачено. А жаль, бо на наших брудних дорогах на склі таки збирається бруд, який було б непогано змити та почистити двірником. Проте, оглядовість з салону через заднє скло навіть наявність двірника особливо не покращило б. Через нахил скла фактичний проєм для огляду дуже невеликий. Тут час згадати про букву “С” у назві. Ну ок, оглядовість як в спортивному авто.

Салон С40 не такий і малий як могло б здатись по зовнішності авто. Колісна база складає чималі 2,7 метри. Незвично, що в електромобіля не повністю пласка підлога, а є виступ біля ніг центрального пасажира. Секрет в тому, що для С40 використана та ж платформа, на якій створений бензиновий XC40. В нього по такому туннелю проходить кардан системи повного приводу. 

Під капотом все закрито пластиком. Є невелике вантажне відділення на 31 л, куди зручно класти зарядний кабель. А під підлогою цього відділення сховано ще компресор та реанімаційний комплект для ремонту пробитого колеса. 

Класичне багажне відділення чимале і доволі практичне. Простір в 452 л можна зонувати за допомогою полички-підлогі. В трьох різних конфігураціях вона допомагає зафіксувати багаж. Практично, що для збільшення обʼєму можна скласти спинки задніх сидінь і отримуєш повністю рівну підлогу.

Техніка та динамікаVolvo C40 Recharge

Наша машина в версії лише з заднім приводом. Базова задньопривідна С40 має мотор потужністю 170 кВт (231 к.с.) та крутний момент 330 Нм. Живить це все літій-іонна батарея ємністю 69 кВт*год. Проте, тестове авто має опцію Extendede Range і отримало збільшену до 82 кВт*год батарею та більш потужний двигун на 185 кВт (252 к.с.) та 420 Нм. Цікаво, але така додаткова потужність та особливо крутний момент мінімально позначились на динаміці прискорення. Різниця між базовою та потужнішою версією складає лише 0,1 секунди: 7,4 проти 7,3 секунд. 

Та є значно прудкіша модифікація. Двомоторна повнопривідна версія С40 Recharge їде до першої сотні за феноменальні 4,7 секунди. В неї два двигуна, сумарна потужність яких 408 к.с. та тяга 660 Нм. Хоча навіть з такою надихаючою динамікою прискорення все ж на трасі особливо не будеш домінувати. Максимальна швидкість обмежена на 160 км/год в задньоприводної та 180 км/год в повноприводної машин. 

Зарядити С40 Recharge можна змінним струмом (повільна зарядка) за допомогою роз’єму Type 2, або постійним струмом (швидкої зарядки) з роз’ємом Combo 2. Швидка зарядка може отримувати до 150 кВт потужності на годину. Та треба пам’ятати, що ці дані актуальні для теплої погоди. Коли на дворі температура нижче нуля, то батарея не може з такою швидкістю споживати електроенергію. То ж початково авто обмежує споживання на рівні 50 кВт, а по мірі прогрівання батареї піднімає потужність. Так само автомобіль обмежує і динамічні показники та потужність авто, колли батарея холодна. Про це сповіщає і напис на панелі приладів.

Що стосується автономності С40 Recharge, то при повній зарядці вона показала нам 360 км запасу ходу. А з поправкою на холодну температуру (було близько нульової помітки) можна сміливо розраховувати десь на 300 км їзди без обмежень в комфорті та динамічних показниках. Адже з використанням пічки та їзди по заторах витрати склали близько 30 кВт на 100 км. Проте заводські показники більш помірні та складають 19,3 кВт, а запас ходу в комбінованому режимі руху заявлено аж 582 км.

Щодо практичності кросоверу, то С40 Recharge цілком нормально здатен долати наші погано очищені від снігу парковки та дороги, або вибратись за межі асфальтової траси. Дорожній просвіт в С40 складає 171 мм, що цілком практично. Та й в меню передбачений окремий режим для руху Off road. Якщо вас цікавить на скільки машина стійка до погодних умов і чи не боїться води, то знайте, що на C40 можна долати брід глибиною до 45 см! Це дещо говорить про захищеність батареї та герметичність системи. 

Та попри свою кросоверність С40 Recharge гарно поводиться в віражах. Невисокий кузов в купі з низько розташованим центром ваги робить машину все ще гарно керованою та стійкою. Хоча сидиш доволі високо, але машина стоїть на траєкторії дуже впевнено та міцно тримається дороги. Та й розкачки кузова нема, бо центр ваги низько за рахунок батареї, та й підвіска машини доволі міцно збита і має невеликі ходи. 

Вартість, та чи варто купувати Volvo C40 Recharge

Volvo C40 Recharge – мащина не дешева, Вартість стартує від 2 031 548 грн. А тестова машина вартує 58694 Євро (акційна вартість 55 664 Євро до кінця 2023 року). Це чимало, навіть з огляду на електромобільність. Як варіант запропоновано модель користування авто за підпискою.  Як кажуть самі вольвівці: “Підписка Volvo покриває більшість експлуатаційних витрат. У її вартість входять найпотрібніші послуги, які в іншому випадку користувачу довелося б оплачувати додатково”. За такою програмою щомісячний платіж за тестове авто складатиме від 57 704 грн. 

Ціна немала, та треба зважати що C40 Recharge виконано в типовому для шведів стилі. Машина виглядає значно простіше, ніж вона є насправді. Просунута електрична складова, якісні матеріали та увага до деталей робить С40 Recharge серйозним конкурентом для, наприклад Tesla Model Y. Та на відміну від останньої “швед” має гарантію, сервіс та офіційно представлений на ринку. Та й дизайн шведського авто, попри його максимальну лаконічність, виділить власника на дорозі.