X

Jetour Dashing: новачок, який вражає не тільки дизайном

Отримавши ключ від нового Jetour Dashing, можна було б подумати, що це брелок або гаджет, настільки незвично він виглядає. Втім ключ від кросовера, який нещодавно з’явився на українському ринку і тепер готовий до детального тесту. Новий гравець ринку SUV цікавий, інтригує своїм дизайном та ціною. Тож давайте знайомитись ближче!

 Історія

Jetour – це суббренд вже давно відомої на ринку України компанії Chery Automobile, створений у 2018 році і розрахований на більш молоду аудиторію. Назва бренду складається з двох китайських ієрогліфів, що походять із класичної китайської літератури та означають «Успішна кар’єра» та «Світ повертається в одне і те ж місце, але різними шляхами». Якщо простіше, то “Jet” та “Tour” перекладається буквально як «Зручна подорож», що цілком відповідає філософії бренду. Лінійка марки, представлена зараз в Україні, складається з трьох моделей: JETOUR X70, JETOUR Dashing та JETOUR X70PLUS. А взагалі в гаммі виробника під два десятки різноманітних моделей. 

Комплектації та ціни 

Jetour Dashing на українському ринку пропонується у єдиній комплектації Premium, та із врахуванням знижки ось такий самий автомобіль коштує 970 000 грн., тобто приблизно 23 000 доларів.

За ці гроші серед іншого ви отримаєте фронтальні подушки безпеки водія та пасажира, бокові подушки безпеки + шторки безпеки, ESC електронну систему курсової стійкості (ESC), асистент спуску з гори (HDC), панорамну камеру, круїз-контроль, шкіряне оздоблення салону (це еко-шкіра), електрорегулювання передніх сидінь, підігрів та вентиляцію (!) передніх сидінь, підігрів задніх сидінь, датчики дощу та світла, панорамний дах та легкосплавні диски.

Техніка

Модульна платформа T1X, що лежить в основі Dashing, розроблялася у співпраці з Jaguar Land Rover – британська компанія та Chery мають спільне підприємство з виробництва автокомпонентів. Відмінна риса T1X – це потрійні лонжерони в основі підлоги, призначені для забезпечення необхідної міцності та ефективного енергопоглинання у разі ДТП. Слід зауважити, що Дашинг вийшов не таким і легким – споряджена маса кросовера 1628 кілограм. Ходова частина спереду це стійки Мак-Ферсон, а позаду… ні, не “балка”, як можна було б припустити, а незалежна багатоважільна схема.

Під капотом Dashing бензиновий турбодвигун об’ємом 1.5 л. та потужністю 147 к.с., добре знайомий нам по моделям Чері. Його оснащено системою зміни фаз газорозподілу (VVT) та електронним управлінням послідовним вприском. Агрегатується він із автоматичною преселективною трансмісією 6DCT.

Дизайн

Кросовер миттєво привертає до себе увагу епатажним дизайном, особливо передньої частини. І якщо у вас виникає дежавю, що ви десь вже бачили такий дизайн, то недарма. Адже він таки схожий на Lamborghini Urus! Формат решітки радіатора, інтегрованої в бампер майже на всю його ширину, загострений ніс, стиль оптики – безсумнівно, дизайнери дивились на італійський кросовер, коли створювали зовнішність Dashing. Хоча саме оптика тут дещо інша: триповерхова, із основними фарами, що розташовані нижче і денними вогнями, розташованими на самому верху.

Зустрічає власника автомобіль цікаво – відкриваючи йому назустріч дверні ручки.

За своїми габаритами Jetour Dashing середньорозмірний кросовер, із довжиною 4,59 м та колісною базою 2,72 м. Тобто він більший за KIA Sportage, та трохи більший за Mazda CX-5.

Запропонована кольорова гама доволі стримана – це чорний, сірий та білий відтінки. Не скажу, що не вистачає жовтого, але більш ширша палітра була б не зайвою. 

Cалон та практичність

В інтер’єрі концептуально панує мінімалізм. Тут майже немає фізичних кнопок і відповідно блоків клімату, мультимедіа і так далі. Все допоміжні функції містяться всередині чималенького кольорового дисплея мультимедіа діагоналлю 12,8 дюйма. На тлі рівної передньої панелі і широкого, але не високого приладового екрану вона здається навіть більшою. І ви правильно зрозуміли – ніяких аналогових покажчиків, все в цифровому вигляді. 

Салон витримано у чорній гамі із червоними вставками, прострочкою та підсвіткою. Червоні інкрустації присутні скрізь: на сидіння, дверних картах, передній панелі та центральному тунелі. Колір контурної підсвітки можна обирати, але доречним було зупинитися на червоному, щоб все виглядало гармонійно. 

Привертають увагу і передні крісла з інтегрованими підголівниками та гарною бічною підтримкою, що виглядають доволі таки спортивно. Посадка на них трохи зависока, але регулювання керма по вильоту це великий плюс! Шкода, що підголівники не регулюються.

Та головною родзинкою інтер’єру оснащено водійське місце і це кермо автомобіля. Ні, не сама його наявність, а дизайн із двома горизонтальними спицями та регулюваннями на кермі. Виконані вони не у формі кнопок, як це роблять зазвичай, а у формі сфер, що прокручуються верх та вниз і натискаються ліворуч/праворуч. Такі собі кермові трекболи. Так от, на них заведено не тільки керування мультимедіа, але й кліматом та навіть зовнішніми дзеркалами. Оригінально! І в якомусь сенсі не позбавлено раціональної складової. Адже дзеркала ви налаштовуєте не так вже й часто, тож навіщо розміщувати окремий блок?  

А от що б точно не було зайвим, то це покажчик температури зовнішнього повітря, який чомусь цій комплектації не дістався. Можливо через те, що він йде відразу з іонізатором, індикацією рівня забруднення повітря і виводяться ці дані на… дверних картах! Цікаво було оцінити, наскільки це зручно.

Що стосується мультимедійної системи, то вона має непогану графіку і функціонал, але до деяких речей треба звикати. Наприклад, до маленьких піктограм в меню і навігації, в яку спочатку треба підвантажувати мапу через ваш смартфон (роздавши мультимедійній системі інтернет), а потім вже користуватися нею. Сам смартфон повноцінно конектиться з інформаційно-розважальною системою за допомогою застосунку CarbitLink. І пара слів про панорамну камеру. Добре, що такая опція тут є, і дозволяє дивитись на авто з різних ракурсів, що дуже зручно на паркуванні. Ба більше, при повільному повороті праворуч чи ліворуч вона автоматично активує відповідний огляд, щоб полегшити ваші маневри. Дуже зручно! Але з масштабом трохи не вгадали, через що навколишні машини виглядають на екрані величезними, а Jetour Dashing – як іграшкова.

В салоні кросовера просторо і особливо це відчувається на задніх сидіннях. До того ж тут рівна підлога, а кут нахилу спинки можна регулювати. Для багажу тут 486 літрів об`єму, а під подвійною підлогою ховається запаска. Внутрішнє оздоблення багажника заслуговує вищої оцінки.

Ходові якості

Нагадаю, що у розпорядженні водія 147 турбованих кінських сил та 210 Н/м крутного моменту, доступних у широкому діапазоні. Рахуйте, майже у всьому робочому – від 1750 до 4000 обертів. Набір швидкості м’який та плавний, а взаємодія двигуна та коробки передач налаштована дуже добре. Я б навіть наважився сказати, що робота КПП тут наближена до ідеальної. Ви завжди маєте адекватно підібрану передачу (залежно від режиму руху) і м’яке та непомітне перемикання. Зрештою, тягою просто приємно керувати, адже акселератор тут має гарний зворотній зв’язок з двигуном. 

Ходова пружня, але як тільки потрапляєш на реально погані дороги, починаєш відчувати її жорсткість. Все ж таки більшої енергоємності і подекуди м’якості її не вистачає. Кермо легке і по відгуку і в керуванні. Я маю на увазі, що незважаючи на його скошену зверху та знизу форму, маніпулювати їм цілком зручно. Легке в місті, з підвищенням швидкості воно залишається таким самим, тож “спортивність” це не про нього. Як і в цілому можна сказати про кросовер, адже перші 100 км/год він набирає за 11 с. Зрештою, для звичайного пересування вистачить, а особливих натяків на спортивність і динаміку тут і немає, тож не будемо обманюватись.

Стосовно витрат пального, то за час тесту, якщо вірити борт-компютеру, вона становила 9-9,4 л./100 км.

Висновок

Важливо розуміти, що Jetour Dashing – це модель для мас маркету, але разом з тим яка оснащена деякими преміальними опціями. Так, набір опцій дещо дивний, як і деякі рішення, але варто розуміти, що китайці робили авто перш за все з огляду на свій ринок і його смаки. Це багато сучасного кросовера з гарним рівнем оснащення, особливо за свої гроші.