Honda CR-V E:HEV — німецька практичність, японський підхід
Ми продовжуємо знайомитись із сучасною модельною лінійкою Honda, і сьогодні у нас на черзі нова Honda CR-V, яка до того ж отримала до назви приставку E:HEV. Модель шанована в Україні, і вона доволі часто зустрічається на дорогах у різних поколіннях. То ж що цікавого привезла нам нова генерація, чим може порадувати, а чим здивувати?
Модель веде свою історію із 1995 року, коли Хонда хотіла створити щось на кшталт альтернативи компактвенам та мінівенам для сімї та активного відпочинку. Хто ж знав тоді, що CR-V стане одним із перших прообразів сучасних кросоверів і змінить вже шість поколінь! І кожне з них знаходило прихильників, як у світі, так і на українському ринку. До речі, машини навіть першої генерації також ще зустрічаються на наших дорогах. Ну а особисто мені подобались СР-В третього та четвертого покоління.
Варіанти та модифікації
Нова CR-V E:HEV офіційно пропонується зараз у трьох комплектаціях – Elegance, Elegance+ та Advance. Цінову пропозицію відкриває версія Elegance+ на моноприводі вартістю 2 043 900 грн. (приблизно 49 000 $). Тестовий автомобіль у комплектації Elegance 4WD за ціною 2 096 300 грн. (приблизно 50 500 $). Так, за рахунок наявності повного привода комплектація Elegance трохи дорожче, і при цьому немає таких опцій, як системи інформування про поперечний рух попереду (FCTW), системи запобігання зіткненню при зміні смуги руху (LCCM) та підігріву керма. Тобто в нашій тестовій машині його немає і це трохи дивно, зважаючи на решту її оснащення і на ціну в понад два мільйони. Також є Elegance+ з повним приводом (2 190 600 грн.) та топова на зараз Advance за 2 368 800 грн.
Пропонується також і модифікація CR-V plug-in hybrid, тобто гібрид, який ви можете підзаряджати. Його ціна від 2,5 млн. грн.
Дизайн
Зі зміною поколінь нова СР-В зросла у розмірах. Вона загалом на 69 мм довша, а колісна база збільшилась на 40 мм. Дизайнери підкреслили це і візуально – зробили пласкішим і довшим капот, а також трохи посунули передні стійки до корми автомобіля.
Як і у випадку з Civic одинадцятого покоління, Honda вибрала більш довгий капот із візуальних причин, перемістивши передні стійки назад на 119 мм. Підстава передніх стійок також була переміщена на 71 мм назовні і стала на 35,6 мм нижче, ніж у попереднього CR-V.
Мені сподобалось, як модель змінила свій стиль, перейшовши від округлих форм і ліній до пряміших та чіткіших. Плюс завужена головна оптика, чорна решітка радіатора із крупним малюнком – все це виглядає виграшно у поєднанні із світлим кольором автомобіля. Це і стильно і навіть дещо агресивно. Корма концептуально повторює стилістику попереднього покоління. Тож фірмову ДНК збережено. І добре, що зі збільшенням розмірів модель змогла зберегти підтягнутий та спортивний вигляд.
Cалон та практичність
Мені подобалася стилістика інтер’єру минулого покоління, те, як все було скомпоноване, але тепер всередині все зовсім інакше. Та сідаючи в салон в мене буквально одразу виникає відчуття дежавю, адже всі його елементи я вже десь бачив… Ну звісно, це була Honda ZR-V, яку ми нещодавно тестували! Концептуально основні елементи керування розміщені так само, але стиль тут інший – без заокруглених форм. Дизайнерські акценти так само на горизонтальні лінії, що візуально робить салон ширшим, та мінімалістичную концепцію.
Хоча і без візуальних прийомів салон у нової Honda CR-V просторий, принаймні мені зі зростом 1,82 м за кермом вдалося зручно влаштуватися. Я б навіть ще відсунув своє водійське крісло, але тоді вже не вистачає регулювання керма по довжині. У крісел електрорегулювання (але чомусь немає налаштування по висоті у пасажирського), гарна бічна підтримка і, що важливо для японських авто – довга подушка сидіння! Важливо і те, що підголівник регулюється не тільки за висотою, а ще й за кутом нахилу, що буде безумовно буде сприяти комфортній посадці.
Що відразу підкуповує в салоні це те, що тут все максимально логічно, просто і зрозуміло, навіть якщо ви за кермом Хонди вперше, а за кермом автомобіля взагалі – вдруге.
Екран мультимедіа має діагональ 9 дюймів і для нової CR-V виглядає якось скоромно. Так, тут інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, продумане меню, але знову ж таки, все це ми вже бачили і при чому ще кілька років тому – на новому хетчбеку Jazz. З іншого боку, ви ж не будете спеціально ходити і видивлятися, чи така мультимедіа-система стоїть на молодших моделях, чи ні?
А от панель приладів натомість має діагональ всі 10,2 дюйма і чітку графіку. Якихось 3D надлишків тут немає, але насиченість інформацією тут чимала, і перед вами може бути багато параметрів автомобіля. Зазначу, що замість тахометра тут т.з. power-метр, який показує рівень використання потужності силової установки. Прилад для автомобілістів не новий і до того ж миттєво дає змогу зорієнтуватися, наскільки економічно ви їдете.
Центральна консоль широка і має тільки кнопки – жодних ричагів! Тут зручне місце для смартфонів із бездротовою зарядкою (і відразу поруч входи USB та Type-C), місце для пляшок або склянок та підлокітник із боксом всередині. Все доволі традиційно і зручно у користуванні, хоча покритикувати можна за жорсткий пластик.
Простір і ще раз простір! На другому ряду сидінь дуже багато вільного місця для ніг (за даними виробника це +15 мм), і першого разу це навіть трохи вражає. Це бонус від нового компонування салону, адже на деяких ринках CR-V пропонується у 7-місному виконанні! “Диван” другого ряду може регулюватись як по довжині, так і за кутом нахилу спинки. Та ще й двері відчиняються на широкий кут, візуально майже на 90 градусів. Тож за комфортом ці місця заслуговують на вищу оцінку (тут ще є власні дефлектори та панорамний дах), але “є одне але”. Ручку регулювання нахилу спинки своїм пластиковим оздобленням створює ніби невеликий, але жорсткий горбочок на краю подушки дивану, що відчувається при посадці висадці.
Багажник у нової Honda CR-V становить 587 л., що на 90 літрів більше, аніж у попереднього покоління (також у гібридному виконанні). Всередині все оздоблено приємним ворсом, є гачки для пакетів та підзарядка на 12V, а поріг мінімальний. Під фальшпідлогою тут знайдете лише ремкомплект, бо ні запаску, ні “докатку” розміщувати тут немає куди, адже приблизно на рівні задньої осі, десь в надрах кузова розташована електробатарея.
Технічна платформа
Механічні зміни порівняно з попереднім поколінням включають більш жорсткий передній підрамник та змінене положення кермової рейки для покращення відчуття та точності. Задній підрамник також став жорсткішим, щоб підтримувати переналаштовану багатоважільну підвіску, жорсткість пружин якої дещо збільшена.
Основою рушійної сили Honda CR-V E:HEV силова установка, що складається із ДВЗ об’ємом 2.0 літри (148 к.с.) та тягового електродвигуна потужністю 184 к.с. Працюють вони, можна сказати, вже традиційним для останніх моделей Хонда чином: двигун внутрішнього згоряння виконує роль великого генератора, що заряджає акумулятор і живить електродвигун. А вже електродвигун в свою чергу приводить кросовер у рух. Двигун під’єднується до коліс через двоступеневий редуктор тільки у випадку постійного рівномірного руху зі швидкістю у діапазоні приблизно 90-110 км/год. Тобто під час спокійної їзди трасою скажімо. Саме так, за розрахунками інженерів Хонда досягається максимальна ефективність цієї силової установки.
На дорозі
Honda CR-V E:HEV завжди плавно і впевнено стартує з місця і часто-густо робить це при вимкненому двигуні, таким чином за кермом у вас складається відчуття керування електромобілем. І за великим рахунком так воно і є, адже незважаючи на наявність ДВЗ, рухається кросовер на електротязі. А крутний момент електромотора нічогенький і складає 335 Нм. Це приблизно на 70-80 Нм більше, ніж у класичного атмосферного двигуна схожої потужності.
Спокійне “міське” пересування дуже добре вдається CR-V E:HEV – вона легко набирає швидкість, впевнено тримається в потоці і має декілька режимів руху. Цікаво, що окрім очікуваних Економічного та Спортивного, є ще зимовий режим Сніг. Певен, що він стане у нагоді на наших теренах. Також ви можете трохи впливати на характер автомобіля, змінюючи режим рекуперації (всього 4 рівня) за допомогою пелюстків на кермі (які зазвичай слугують для перемикання передач). Це особливо зручно під час сповільнення, виходить щось на кшталт гальмування передачами.
Якщо хочете пошвидше, теж не проблема. Вибухової динаміки кросовер не обіцяє, але їхати динамічно може цілком. До речі, в ТТХ вказано прискорення до 100 км/год за 9,4 секунди, натомість наш замір показав 9,79 сек. Можливо спекотна погода завадила, можливо ще щось, але досягнути заявлених цифр трохи не вдалося. Втім, і цей результат дозволяє їхати вельми бадьоро.
Щодо ходової, то акценти тут зроблено на комфорт і на мякість. Тому нерівності і ями вона проходить дуже гідно, добре відпрацьовуючи і маленькі, і великі. І тільки серйозні колдобини здатні вивести її з рівноваги. До того ж, ходова працює доволі тихо, та й взагалі шумоізоляція тут на рівні.
Стосовно оглядовості, то залишилось подвійне враження: зважаючи на новізну, ціну і клас автомобіля дивно, що тут немає системи кругового огляду. З іншого боку, як і раніше в нагоді стає фірмова функція, коли при вмиканні покажчика повороту праворуч активується камера заднього огляду, вмонтована у праве зовнішнє дзеркало. І хоча схожа функція з’являється і у інших брендів, тут її реалізація гарна і часто допомагає в трафіку.
Повний привод у CR-V E:HEV реалізований за допомогою фрикційної муфти і він повністю автоматичний. На старті кросовер зазвичай розподіляє крутний момент на всі колеса, а по мірі прискорення перевага надається переднім. Ну а далі все буде залежати від дорожніх умов та обраного режиму.
І найцікавіше – витрата пального під час тесту! У характеристиках зазначені неймовірні 2,8 літри на 100 км шляху, але чи реально це насправді? В якихось лабораторних умовах – можливо. Але в реальному житті в міському циклі кросовер витрачає 5,5-6,5 літрів на сто кілометрів. А в тестовому – трохи білдьше 7 л/100 км. На перший погляд нічого революційного, але давайте зважимо це на розміри, вагу і потужність автомобіля! Так що це дуже гідні показники, і вони дозволяють без особливого напруження проїжджати на повному баку (57 л.) пального до 900 км.
Висновок
Нова Honda CR-V здалася мені максимально виваженим та практичним автомобілем. В ній відчувається раціональний підхід до всього: дизайну, салону, динамічних та ходових якостей. Все це продумано, зручно та приємно в керуванні кожного дня. І все б нічого, окрім ціни… Серед серйозної конкуренції, а в опонентах не менш відомі і популярні моделі – Toyota RAV4, Subaru Forester, Mitsubishi Outlander, Hyundai Tucson – буде непросто вмовити покупців зробити вибір саме на користь Honda незважаючи на всі її плюси.