Тест-драйв Ford Ranger Tremor: коли практичність важливіша за цяцьки
Останні кілька років довелось чимало їздити пікапами. Різними. Старими і новішими, з лівим і правим кермом. Траплялись навіть не з дизельними, а з бензиновими моторами. На одних ми вчили хлопців в нашій школі з Сергієм Волощенко, Євгеном Сокуром, Денисом Маловічко та «Інженером» користуватись повним приводом та долати перешкоди. Інші переганяли з друзями з благодійного фонду «Територія життя» для відправки в ЗСУ. І всі ці машини хотілося покращити, налаштувати. Аж ось потрапив в руки один, який би я взяв як є. Без змін! На тест до нас потрапив Ford Ranger в комплектації Tremor. Що це? Недораптор? Чи може просто красивий обвіс? Все перевірили і маємо розповісти вам.
Трохи про Ranger
Перед тим як заглибитись в особливості версії Tremor кілька слів про модель Ranger взагалі. В модельній лінійці Ford модель Ranger присутня з 1982 року. Поточне покоління пʼяте за рахунком. Дебютувало воно в 2022 році.
На європейському ринку Ford Ranger останнє десятиліття не на жарт гризся з Volkswagen Amarok. І це протистояння переросло… в колаборацію. Новий Ranger (індекс P703) та новий VW Amarok мають спільну платформу.
На Українському ринку Ranger представлено в комплектаціях XL, XLT, Limited та Tremor. Є також Raptor, та він стоїть окремо від лінійки інших Ranger.
Що за Tremor
Серед чотирьох комплектацій версія Tremor вирізняється дивним поєднання багатства оснащення та суцільного прагматизму. Ця версія зроблена не для того щоб когось дивувати, а має суто практичне призначення. Та про все краще розповідати в купі із враженнями.
Перше, що кидається в очі, коли дивишся на версію Tremor – в неї нема модних світлодіодних фар, як в Limited. Замість них звичайні рефлекторні. І ходові вогні теж галогенні. Якщо придивитись, то і колісні диски на дюйм менші. А кліренс та колія навпаки – більші.
Заглянув під машину – двигун та бак закриті металевим захистом. Так що на офроуді їх не покоцаєш. Постукав по підніжках – цільнометалеві, тоді як в інших комплектаціях з металу лиш каркас, а сама підніжка – пластик. Ходова частина, лонжерони та задній міст отримали додаткове антикорозійне покриття.
А в салоні під килимками (яких доречі взагалі бути в Tremor не повинно), замість ворсового покриття – гума. Чорт забирай! Та це ж елементарно і зручно. Сів в чоботях, забруднив салон а потім помив, витер і все. Хімчистка? Пилосос? Забудьте!
Крісла мають обивку з вінілу і теж легко миються. Та якщо ви думаєте що салон простецький то сильно помиляєтесь. Так, тут немає мʼякого пластику оздоблення. Натомість обивка витривала до пошкоджень.
Але гляньте на центральну консоль. Тут величезний планшет системи SYNC 4 розміром 10 дюймів. Має бездротове з’єднання Apple CarPlay/Android Auto 2. А під екраном – окремий блок швидкого керування кліматом, та регулювання гучності аудіо. Все решта – в планшеті. Тут і розширене керування двозонним кліматом і вся інфорозважальна програма. Тут же відображаються позашляхові елементи.
Клімат контроль – двозонний. Лобове скло звукоізолююче, що покращує тишу в салоні.
Як керується Tremor
Під капотом в Ranger Tremor розташований повздовжно 4-циліндровий турбодизель 2,0 літри. Не багато. Та в нього дві турбіни. Одна – низького тиску, яка має сталу геометрію і дме з низів. Інша – високого тиску, яка вже має змінну геометрію та додуває на високих обертах. Вони видувають з 2,0-літрів 205 к.с. Не так щоб вражало. А що з тягою? Тут діло краще – 500 Нм. Для пікапу це куди важливіще за «коней».
Та секретна зброя це те, що стоїть за двигуном. Це 10-ступенева автоматична коробка передач. Круто!
А за нею ще й роздатка з режимами 2H, 4Auto, 4H, 4L. А є ж ще й блокування заднього міжколісного диференціалу. Плюс до цього пакет Heavy Duty Terrain Pack. Він пропонує режими адаптації руху: Стандартний, Еко, Буксирування, Слизько, Пісок, Грязь/Колії, Каміння.
Та час про те, як почуваєся за кермом. Ranger Tremor – машина дуже приємна в керуванні. Трохи незвична поведінка 10-ступенчатої коробки передач. Проте так звертаєш увагу лише перші хвилини.
Дуже круто зроблена підвіска. В порівнянні зі звичайними версіями XL та XLT, та й в порівнянні з найдорожчою Limited підвіска відчутно прокачана. За ходовою частиною це трохи не Raptor. Кліренс збільшено на 26 мм (з 235 до 261 мм), розширили колію на 30 мм, а головне – додали високопродуктивні амортизатори Bilstein з винесеним резервуаром. Вони краще справляються з великими ходами підвіски та більш витривалі при інтенсивій експлуатації на поганих дорогах.
На практиці це виливається в те, що Tremor поводиться на дорозі як король. Йому все одно на нерівності, та шматки вирізаного асфальту. Допомагають також шини з високим профілем. Адже замість звичайних тут стоять всесезонні позашляхові шини класу AT (All Terrain). Крім того що в них більш розвинений протектор з агресивнішими грунтозачепами шини також мають більший профіль. Встановлено колеса 265/70 R17, тоді як на топовому Limited диски на 18 дюймів та шини 255/65 R18. Різниця висоти профіля коліс більш ніж відчутна. Порівняйте самі. В версії Tremor це 185,5 мм, тоді як в Limited це 153 мм.
Це особливо відчутно, коли автомобіль рухається по дійсно поганій дорозі, з кам’янистим або розбитим грунтовим покриттям. Пара з просунутих амортизаторів та високих шин легко відпрацьовують шматки дороги на яких ти сам невольно готуєшся до пробою підвіски. Ан-ніт!
Tremor має секрети
На бездоріжжі в арсеналі Tremor є ще дві корисні функції. Обидві добре знайомі поціновувачам F150 Raptor. Ці функції – позашляховий круїз контроль та система зменшення радіусу повороту на бездоріжжі.
Що таке позашляховий круіз-контроль? В Форда він називається Trail Control. Суть його в тому, що він дозволяє встановлювати наднизькі швидкості руху. Буквально від 2 до 32 км/год. Спитаєте для чого таке треба? То мабуть ви ніколи не шкреблись по кам’янистим дорогам, або не переїзджали великі ями. В такому режимі легко корегувати траекторію та точно направляти важке авто, не відволікаючись на дозування тяги. Кінець-кінцем за такої швидкості можна навіть встигнути вийти з авто та подивитись куди воно їде. Хоча і не радимо так робити.
Щодо функції Trail Turn Assist, то вона взагалі геніальна і проста одночасно. При її активації на бездоріжжі автомобіль неначе затягує ручник на внутрішньому до поворота задньому колесі. Машина наче навколо ножки циркуля крутиться навколо цього колеса. За рахунок цього радіус повороту може зменшуватись аж на чверть. Коли маневруєш в лісі, чи серед каміння таке покращення маневреності буде дуже не зайвим.
Та окрім пакету для позашляхової їзди Ranger Tremor добре оснащений системами активної безпеки. Тут і адаптивний круїз, систем відслідковування та утримання авто в смузі руху, система відслідковування відстані до авто попереду, система попередження фронтального зіткнення і так далі. Та є і специфічні пікапівські. Наприклад Trailer Sway Control – система, що перешкоджає розгойдуванню причепа. Або ROM – система, що протидіє перекиданню високого авто.
Що з ціною Tremor
Ford Ranger Tremor – практичний та приємний автомобіль. Він чудово керується, як для великого пікапу. На ньому приємно їхати швидко, або продиратись поганими дорогами. Модифікації підвіски – головна перевага цього авто. Та ось питання – скільки коштує? 2 256 921 грн, або щось біля 51300 євро. Чимало? Можливо. Та за авто з таким потенціалом менше не попросять. Подивіться хоча б на головного конкурента на нашому ринку – Toyota HiLux GR Sport. Його ціна не менша – 2 370 060 грн.