X

Чи є особливість в обслуговуванні гібрида і скільки коштує для нього унікальна олива?

Як обслуговують авто зі звичайним ДВЗ – всі знаємо. З електромобілями теж зрозуміло – оливу міняти не треба та й того ТО здебільшого перевірка підвіски.  А як же бути з послідовним гібридом, де ДВЗ – це привод генератора? Коли обслуговувати? Що міняти? І що за дивна олива там використовується? Ми перевірили на прикладі нашого тестового Nissan X-Trail e-Power e-4orce. Адже на його одометрі вже промайнула відмітка першого ТО, яке проводиться на 15 000 км. Цікаво що в подальшому періодичність змінили на 10 000 км.

Їздиш на «електричці», обслуговуєш ДВЗ

З точки зору практичності та зручності у повсякденних поїздках ніссанівська технологія e-Power підкупає. Послідовний гібрид – це мабуть найкраща з існуючих на сьогодні схем силової установки. Стосовно того, як вона влаштована, як веде себе на трасі та скільки витрачає ми писали в наших попередніх публікаціях.

А що ж стосовно обслуговування? Привод коліс здійснюють електромотори – їх обслуговувати не потрібно. Електромотори живляться від тягової літій-іонної батареї – її теж обслуговувати не потрібно. Також є генератор. І вгадайте що? Так, він також не потребує ТО. А ось рушійною силою генератора є двигун внутрішнього згоряння 1.5 VC-T. І саме його і треба обслуговувати.

Періодичність ТО для двигуна внутрішнього згоряння нашого  Nissan X-Trail складає 15 000 км. Ми багато гасали по редакційних справах, та намагаючись у вільний час зробити добрі справи для військових. То ж на одометрі регламентний пробіг для ТО накрутився трохи більше ніж за три місяці.

Технології

В ТО гібридного авто основною особливістю можна назвати використання оливи дуже низької вʼязкості. А саме – Nissan 0W20. Чому ДВЗ у гібридній установці потрібна така «рідка» олива? Справа в режимі роботи двигуна. Адже ДВЗ в гібридній установці працює у вкрай незвичних умовах.

Двигун працює короткий період часу і не встигає як слід прогрітись. На відміну від звичайного ДВЗ в X-Trail ви не можете постояти на парковці і прогріти двигун. Адже запуском і вимкненням двигуна повністю керую електроніка. Отож ви просто рушаєте в путь, а машина сама вмикає двигун, коли це необхідно. На приладовій панелі навіть нема датчику температури охолоджувальної рідини.

За рахунок такого короткострокового вмикання ДВЗ працює в нижчому, ніж звичай, температурному режимі. Це може створювати проблеми, якщо не використовувати спеціальні оливи.

Інша складність для ДВЗ в гібридах це те, що двигун весь час заводиться та глушиться. А як відомо це означає що тиск в системі змащування теж виникає не миттєво і потрібно щоб олива проходила по каналам якомога легше і швидше, аби пари тертя відразу отримали порцію змазки. І тут знову в нагоді стає олива, яка навіть за нижчих температур зберігає високу текучість.

Вартість ТО

Саме це можна назвати основною особливістю в обслуговуванні двигуна в гібридній силовій установці. Логічним було б питання а скільки ж коштує така високотехнологічна олива 0W20? Звичайно ж воно дорожче звичного 5W30. Літр оливи 0W20 вартує близько 530 грн (проти 386,69 грн за літр 5W30) а для ТО Nissan X-Trail e-Power e-4orce потрібно 4,7 л оливи. Перевага ТО в офіціного дилера що не треба купувати «круглий» обʼєм. Лише стільки, скільки треба для ТО.

В ТО також входить заміна масляного фільтру (691,21 грн), та неочікувано дорогий фільтру салону (1868,41 грн). То ж обслуговування гібриду виявилось не дорожчим за звичайний автомобіль з ДВЗ. Загальна вартість матеріалів ТО для тестового авто склала 5142 грн. Робота зайняла 1,6 нормо-години (1254 грн./н.г.) та обішлась ще 2006,40 грн. Всього ТО вартувало 7148,46 грн.

 

НайменуванняКількістьЦіна за одиницюСумарна вартість
Моторна олива Nissan 0W204,70 л533,572507,79
Фільтр оливний1 шт691,21691,21
Ущільнююче кільце1 шт75,0675,06
Фільтр кондиціонера салону1 шт1868,411868,41
Разом запасні частини, грн. з ПДВ5142,46
Разом роботи, грн. з ПДВ (1.6 н/г)2006,40
Всього, грн. з ПДВ7148,46