X

Чим новий Renault Megane Sedan відрізняється від хетчбека – тест

На первый взгляд новый Renault Megane Sedan отличается от хэтчбека Рено Меган только задней частью. Но мы нашли куда больше различий у этих автомобилей.

З ексцентричним Renault Megane четвертого покоління нас уже познайомив Євген Сокур. І ця модель навіть завоювала почесний титул «Легковий автомобіль 2017 року в Україні».

Але ж не всім подобаються хетчбеки. До того ж у седана є свої практичні переваги. І, взявши на тест Рено Меган Седан, ми розбираємося, чим же він відрізняється від хетчбека.

Відмінності між седаном і хетчбеком Renault Megane

Одразу доходжу висновку, що за зовнішнім виглядом седан жодним чином не програє своєму 5-дверному побратиму. Він має не менш динамічний вигляд, а особливо ошатним і виразнам Renault Megane Sedan є в такому виконанні, як наш – з чорним дахом і виставленим напоказ дифузором у задньому бампері.

Виразності Рено Меган четвертого покоління додає незвичайна оптика. Повністю світлодіодні фари як опція доступні для найдорожчого виконання Intense.

Седан перевершує хетчбек на 273 мм у довжину і на 42 мм за колісною базою. Тому не дивно, що на другому ряду Рено Меган Седан на 37 мм більше місця для колін. Але під час проїзду нерівностей слід пам’ятати, що при більшій базі і меншому на 9 мм дорожньому просвіті на седані більший ризик зачепити днищем.

Водночас загальна висота седана менша лише на 4 мм. Виходить, що безпосередньо кузов вищий на 5 мм та й форма даху машин різна. Ймовірно, і найвищі точки кузова припадають на різні місця.

Задні ліхтарі Renault Megane Sedan виконані в дусі хетчбека. Тільки розділені в іншому місці, оскільки ширина кришок багажників різна.

У всякому разі, ніхто не зачепив головою низьку стійку, сідаючи за кермо седана, а ось у хетчбеку вищий ща мене колега (та і я пару разів) мало не приклався.

Але сидіння в седані розташовані вище, інакше як пояснити, що відстань до стелі в районі переднього ряду на 46 мм менша, а ззаду – на 15 мм? І навіть я, середнього зросту, відчуваю, що місця над головою на другому ряду залишається обмаль.

Над переднім рядом седана стеля розташована на 46 мм нижче, ніж у хетчбека. Але за кермом цього не відчуваєш.

Електричний привід поперекового упору і функція масажу на водійському кріслі як опція пропонується для найбагатшого оснащення після замовлення шкіряного оздоблення салону і керма з підігрівом.

А ось у колінах його справді вистачає при посадці сам за собою. Хоча основна надбавка у довжину в 231 мм і припала на задній звис, від чого виграв багажник седана. Він  став місткішим на 134 л, хоча і не настільки зручним для завантаження об’ємних вантажів.

Адже вантажний отвір хетчбека нехай трохи вужчий, але набагато вищий. І коли складаєш спинки заднього ряду, то об’єм вантажу (при завантаженні до стелі) на 297 л більший. Але і піднімати великогабаритні речі під час завантаження їх у хетчбек доведеться вище, оскільки навантажувальна висота його багажника на 43 мм вища, ніж у седана.

На другому ряду седана на 15 мм менше місця над головою. І ось це вже відчуває навіть людина середнього зросту. Зате в колінах тут просторіше.

Цей автомобіль кращий для перевезення довгої поклажі. Оскільки багажник Renault Megane Sedan на цілих 588 мм глибший до спинок другого ряду, і на 322 мм – якщо їх скласти.

На самій кришці відсіку немає кнопки відчинення. Але для цього зовсім не обов’язково натискати клавішу в самому салоні або шукати для цього в кишені ключ-мітку. Він елегантний і плоский, до того ж з функцією «вільні руки».

Отвір багажника менший, ніж у хетчбека, але навантажувальна висота відсіку Рено Меган Седан нижча, а глибина значно більша – на цілих 588 мм глибше до спинок другого ряду, і на 322 мм – якщо їх скласти.

Довший багажник седана дав змогу розмістити за колісною аркою невеликий відгороджений відсік.

На відміну від хетчбека для седана пропонується виключно повнорозмірне запасне колесо, але недоступний ремкомплект, який для 5-дверної машини поставляється після замовлення аудіосистеми Bose з сабвуфером.

Такий ключ зазвичай захований глибоко. Але завдяки цій зручній функції, яка недоступна тільки для початкового рівня оснащення Life, багажник можна відчинити, провівши ногою під бампером.

Оснащенння Renault Megane

Для Рено Меган Седан пропонуються аналогічні комплектації. Крім згаданої це також Zen і Intense. Для них доступні парктроніки та камери заднього виду. Обидва ці пристрої зручними і зрозумілими візуальними підказками допомагають тим, кого непокоїть збільшена довжина машини і відчуття заднього габариту.

Інтер’єри машин з різними типами кузова не відрізняються. У базовому виконанні Life класичне керування мультимедійним центром і кондиціонером, в середньому Zen з’являється 2-зонний клімат-контроль і мультимедійна система R-Link 2 з 7-дюймовим сенсорним екраном, а в найбагатшому Intense встановлено найбільший 8,7-дюймовий вертикальний планшет.

До того ж, в найдорожчому виконанні в цей пакет включені так само системи напівавтоматичного паркування та моніторингу «мертвих» зон дзеркал. І саме на такій машині встановлена система Renault Multi-Sense.

Вона працює з мультимедійною системою R-Link 2 з найбільш значним 8,7-дюймовим сенсорним екраном, дозволяючи обирати теми робочого столу і щитка приладів, варіанти внутрішнього освітлення, а найголовніше – режимів руху.

Підігрів керма як опція при обшивці керма шкірою Наппа пропонується для седана у двох комплектаціях (крім початкового рівня), а для хетчбека тільки в найдорожчій.

А оскільки у нас якраз такий автомобіль, то ми можемо надати бажаного відтінку не тільки оформленню інтер’єру, а й ходовим якостям Renault Megane Sedan, які, до речі, теж дещо відрізняються від хетчбека.

Витрата пального Renault Megane Sedan

Силові агрегати у седана і хетчбека однакові. Бензиновий двигун об’ємом 1,6 л (115 к.с.) працює з механічною 5-ступкою або варіатором CVT, а турбований 1,2-літровий (130 к.с.) з роботизованою 7-швидкісною коробкою передач EDC (Efficient Dual Clutch) з подвійним «мокрим» зчепленням.

Півторалітровий 110-сильний дизельний мотор пропонується з механічною 6-швидкісною МКП або роботом з аналогічною кількістю ступенів. Наш автомобіль якраз у такому виконанні. Його перевага в економічності.

Турбодизельний 1,5-літровий мотор широко використовується на різних моделях Рено, а робот EDC знайомий ще за третім поколінням Мегана.

Щоправда, обіцяної витрати пального від 3,8 до 5,3 л на 100 км я не домігся. До речі, це в середньому на 200 г більше, ніж у хетчбека. Але й отримані 6-6,5 л в міському режимі експлуатації – показники цілком гідні.

Тим паче, що вони отримані в тестовому режимі. Тобто часом за пару діб витрата палива була в районі 4 л, а часом досягала і 9 л за даними маршрутного комп’ютера.

Дизайн і колір щитка приладів можна змінювати.

Такі перепади настрою викликані саме тим, що машина їздила і в режимі «Еко», і «Спорт». А також тим, що часом система зависала, але коли екран вмикався, дані витрати палива обнулялися. Ось тільки доводилося знову повертати обраний раніше дизайн і колір щитка приладів.

Особливість седана Renault Megane

Як і інші роботи на авто середнього класу, коробка затинається під час різкого додавання газу на невисокій швидкості. Це помітніше в міському потоці, а за містом перемикається вгору під час розгону плавно й акуратно.

Але в економічному режимі помітно, що реакції на додавання газу неспішні і задумливі, що сподобається хіба що флегматикам. Зате після переходу до спортивних налаштувань коробка не поспішає вмикати вищі ступені.

Система Renault Multi-Sense дає змогу обирати один із п’яти режимів їзди: нейтральний, економічний, комфортний, спортивний та індивідуальний.

Так що мотор працює на оптимальних з точки зору віддачі максимального крутильного моменту обертах, (приблизно 2 тис.). Це породжує приємне прискорення і – Renault Megane Sedan легше і швидше набирає хід на поточну передачу.

У всіх режимах кермо радує пружним реактивним опором. Керувати машиною дуже приємно, що цілком очікувано від французького авто. Адже правильно рулитися вони завжди вміли.

Але ще більш жорстким і насиченим реактивним зусиллям кермо стає на спортивних налаштуваннях. І це приємно, коли попереду зв’язка поворотів із хорошим асфальтом.

Парктроніки та камера заднього виду з візуальними підказками допомагають тим, кого непокоять збільшена довжина машини і почуття заднього габариту.

А коли доводиться різко відрулювати на високій швидкості від ями, то помітно, як завалюється задня частина седана. Все ж розважування у авто різне – при однакових силових агрегатах, Рено Меган Седан на 41 кг важчий.

Причому ця вага більшою мірою якраз і припадає на задній звис, який працює як тягарець. Все ж таки седану годиться їхати більш солідно і плавно – більш солідний кузов зобов’язує. До того ж під час їзди нерівними дорогами на високій швидкості, машину відчутно розгойдує.

Зате з дефектами підвіска розправляється добре. Колеса приймають їх з невеликою жорсткістю, але на кузові вони не позначаються, оскільки ходова добре поглинає короткі поштовхи.

А кому хочеться більше азарту в поворотах, той нехай все ж придивляється до хетчбека з його більш широкою колією коліс. Тим паче, що вартість машин із різними кузовами відрізняється не суттєво.

Ціна Renault Megane

Якщо прицінюватися до хетчбека, то його акційна вартість починається з 469 639 грн, а звичайна – з 491 768 грн. В аналогічній тестовому авто специфікації – з турбодизельним двигуном, роботизованою коробкою і в самому багатому оснащенні Intense ціна такого авто становить 593 073 грн і 621 019 грн відповідно.

Чорний дах на нашій машині насправді є опцйним (тільки для найбагатшого виконання) панорамним дахом зі зсувною передньою секцією.

Мінімальна вартість Renault Megane Sedan 471 920 грн. А така машина, як у нас на тесті, оцінюється щонайменше в 624 600 грн. Як бачимо, різниця мінімальна. Але будь-яку цифру можна збільшити, обираючи опції пакетами й окремо з великого списку.

Фото автора

Резюме «Автоцентру»

Кожен покупець вільний обирати, що для нього важливіше, – солідність і комфорт седана на розбитих дорогах або азарт і стійкість у поворотах хетчбека, чи буде він частіше возити об’ємний або довгий вантаж.

Седан ні в чому не поступається своєму 5-дверному побратиму в стилістиці, їде комфортніше і пропонує підігрів керма у двох із трьох комплектаціях. Ось тільки у седана менше вільного простору під днищем і під дахом у салоні, а в списку опцій немає аудіосистеми преміум-класу Bose.

Renault Megane Sedan

Тип кузоваседан
Дверцят/місць4/5
Габарити, Д/Ш/В, мм4632/1814/1443
База, мм2711
Кліренс, мм136
Маса спорядена/повна, кг1427/1917
Об’єм багажника, л568/1112
Об’єм бака, л49
Тип двигунадиз. с непоср. впр. турбо
Розп. і к-сть цил./кл. на цил.R4/2
Об’єм, см куб.1461
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв81(110)/4000
Макс. кр. мом., Нм/об/хв250/1750
Тип приводупередній
КП6-ст. робот. ЕDC
Максимальна швидкість, км/год190
Розгін 0-100 км/год, с11,2
Витрат. траса-місто, л/100 км3,8-5,3