На первый взгляд новый Renault Megane Sedan отличается от хэтчбека Рено Меган только задней частью. Но мы нашли куда больше различий у этих автомобилей.
З ексцентричним Renault Megane четвертого покоління нас уже познайомив Євген Сокур. І ця модель навіть завоювала почесний титул «Легковий автомобіль 2017 року в Україні».
Але ж не всім подобаються хетчбеки. До того ж у седана є свої практичні переваги. І, взявши на тест Рено Меган Седан, ми розбираємося, чим же він відрізняється від хетчбека.
Відмінності між седаном і хетчбеком Renault Megane
Одразу доходжу висновку, що за зовнішнім виглядом седан жодним чином не програє своєму 5-дверному побратиму. Він має не менш динамічний вигляд, а особливо ошатним і виразнам Renault Megane Sedan є в такому виконанні, як наш – з чорним дахом і виставленим напоказ дифузором у задньому бампері.
Седан перевершує хетчбек на 273 мм у довжину і на 42 мм за колісною базою. Тому не дивно, що на другому ряду Рено Меган Седан на 37 мм більше місця для колін. Але під час проїзду нерівностей слід пам’ятати, що при більшій базі і меншому на 9 мм дорожньому просвіті на седані більший ризик зачепити днищем.
Водночас загальна висота седана менша лише на 4 мм. Виходить, що безпосередньо кузов вищий на 5 мм та й форма даху машин різна. Ймовірно, і найвищі точки кузова припадають на різні місця.
У всякому разі, ніхто не зачепив головою низьку стійку, сідаючи за кермо седана, а ось у хетчбеку вищий ща мене колега (та і я пару разів) мало не приклався.
Але сидіння в седані розташовані вище, інакше як пояснити, що відстань до стелі в районі переднього ряду на 46 мм менша, а ззаду – на 15 мм? І навіть я, середнього зросту, відчуваю, що місця над головою на другому ряду залишається обмаль.
А ось у колінах його справді вистачає при посадці сам за собою. Хоча основна надбавка у довжину в 231 мм і припала на задній звис, від чого виграв багажник седана. Він став місткішим на 134 л, хоча і не настільки зручним для завантаження об’ємних вантажів.
Адже вантажний отвір хетчбека нехай трохи вужчий, але набагато вищий. І коли складаєш спинки заднього ряду, то об’єм вантажу (при завантаженні до стелі) на 297 л більший. Але і піднімати великогабаритні речі під час завантаження їх у хетчбек доведеться вище, оскільки навантажувальна висота його багажника на 43 мм вища, ніж у седана.
Цей автомобіль кращий для перевезення довгої поклажі. Оскільки багажник Renault Megane Sedan на цілих 588 мм глибший до спинок другого ряду, і на 322 мм – якщо їх скласти.
На самій кришці відсіку немає кнопки відчинення. Але для цього зовсім не обов’язково натискати клавішу в самому салоні або шукати для цього в кишені ключ-мітку. Він елегантний і плоский, до того ж з функцією «вільні руки».
Такий ключ зазвичай захований глибоко. Але завдяки цій зручній функції, яка недоступна тільки для початкового рівня оснащення Life, багажник можна відчинити, провівши ногою під бампером.
Оснащенння Renault Megane
Для Рено Меган Седан пропонуються аналогічні комплектації. Крім згаданої це також Zen і Intense. Для них доступні парктроніки та камери заднього виду. Обидва ці пристрої зручними і зрозумілими візуальними підказками допомагають тим, кого непокоїть збільшена довжина машини і відчуття заднього габариту.
До того ж, в найдорожчому виконанні в цей пакет включені так само системи напівавтоматичного паркування та моніторингу «мертвих» зон дзеркал. І саме на такій машині встановлена система Renault Multi-Sense.
Вона працює з мультимедійною системою R-Link 2 з найбільш значним 8,7-дюймовим сенсорним екраном, дозволяючи обирати теми робочого столу і щитка приладів, варіанти внутрішнього освітлення, а найголовніше – режимів руху.
А оскільки у нас якраз такий автомобіль, то ми можемо надати бажаного відтінку не тільки оформленню інтер’єру, а й ходовим якостям Renault Megane Sedan, які, до речі, теж дещо відрізняються від хетчбека.
Витрата пального Renault Megane Sedan
Силові агрегати у седана і хетчбека однакові. Бензиновий двигун об’ємом 1,6 л (115 к.с.) працює з механічною 5-ступкою або варіатором CVT, а турбований 1,2-літровий (130 к.с.) з роботизованою 7-швидкісною коробкою передач EDC (Efficient Dual Clutch) з подвійним «мокрим» зчепленням.
Півторалітровий 110-сильний дизельний мотор пропонується з механічною 6-швидкісною МКП або роботом з аналогічною кількістю ступенів. Наш автомобіль якраз у такому виконанні. Його перевага в економічності.
Щоправда, обіцяної витрати пального від 3,8 до 5,3 л на 100 км я не домігся. До речі, це в середньому на 200 г більше, ніж у хетчбека. Але й отримані 6-6,5 л в міському режимі експлуатації – показники цілком гідні.
Тим паче, що вони отримані в тестовому режимі. Тобто часом за пару діб витрата палива була в районі 4 л, а часом досягала і 9 л за даними маршрутного комп’ютера.
Такі перепади настрою викликані саме тим, що машина їздила і в режимі «Еко», і «Спорт». А також тим, що часом система зависала, але коли екран вмикався, дані витрати палива обнулялися. Ось тільки доводилося знову повертати обраний раніше дизайн і колір щитка приладів.
Особливість седана Renault Megane
Як і інші роботи на авто середнього класу, коробка затинається під час різкого додавання газу на невисокій швидкості. Це помітніше в міському потоці, а за містом перемикається вгору під час розгону плавно й акуратно.
Але в економічному режимі помітно, що реакції на додавання газу неспішні і задумливі, що сподобається хіба що флегматикам. Зате після переходу до спортивних налаштувань коробка не поспішає вмикати вищі ступені.
Так що мотор працює на оптимальних з точки зору віддачі максимального крутильного моменту обертах, (приблизно 2 тис.). Це породжує приємне прискорення і – Renault Megane Sedan легше і швидше набирає хід на поточну передачу.
У всіх режимах кермо радує пружним реактивним опором. Керувати машиною дуже приємно, що цілком очікувано від французького авто. Адже правильно рулитися вони завжди вміли.
Але ще більш жорстким і насиченим реактивним зусиллям кермо стає на спортивних налаштуваннях. І це приємно, коли попереду зв’язка поворотів із хорошим асфальтом.
А коли доводиться різко відрулювати на високій швидкості від ями, то помітно, як завалюється задня частина седана. Все ж розважування у авто різне – при однакових силових агрегатах, Рено Меган Седан на 41 кг важчий.
Причому ця вага більшою мірою якраз і припадає на задній звис, який працює як тягарець. Все ж таки седану годиться їхати більш солідно і плавно – більш солідний кузов зобов’язує. До того ж під час їзди нерівними дорогами на високій швидкості, машину відчутно розгойдує.
Зате з дефектами підвіска розправляється добре. Колеса приймають їх з невеликою жорсткістю, але на кузові вони не позначаються, оскільки ходова добре поглинає короткі поштовхи.
А кому хочеться більше азарту в поворотах, той нехай все ж придивляється до хетчбека з його більш широкою колією коліс. Тим паче, що вартість машин із різними кузовами відрізняється не суттєво.
Ціна Renault Megane
Якщо прицінюватися до хетчбека, то його акційна вартість починається з 469 639 грн, а звичайна – з 491 768 грн. В аналогічній тестовому авто специфікації – з турбодизельним двигуном, роботизованою коробкою і в самому багатому оснащенні Intense ціна такого авто становить 593 073 грн і 621 019 грн відповідно.
Мінімальна вартість Renault Megane Sedan 471 920 грн. А така машина, як у нас на тесті, оцінюється щонайменше в 624 600 грн. Як бачимо, різниця мінімальна. Але будь-яку цифру можна збільшити, обираючи опції пакетами й окремо з великого списку.
Фото автора
Резюме «Автоцентру»
Кожен покупець вільний обирати, що для нього важливіше, – солідність і комфорт седана на розбитих дорогах або азарт і стійкість у поворотах хетчбека, чи буде він частіше возити об’ємний або довгий вантаж.
Седан ні в чому не поступається своєму 5-дверному побратиму в стилістиці, їде комфортніше і пропонує підігрів керма у двох із трьох комплектаціях. Ось тільки у седана менше вільного простору під днищем і під дахом у салоні, а в списку опцій немає аудіосистеми преміум-класу Bose.
Renault Megane Sedan | |
Тип кузова | седан |
Дверцят/місць | 4/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4632/1814/1443 |
База, мм | 2711 |
Кліренс, мм | 136 |
Маса спорядена/повна, кг | 1427/1917 |
Об’єм багажника, л | 568/1112 |
Об’єм бака, л | 49 |
Тип двигуна | диз. с непоср. впр. турбо |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/2 |
Об’єм, см куб. | 1461 |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 81(110)/4000 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 250/1750 |
Тип приводу | передній |
КП | 6-ст. робот. ЕDC |
Максимальна швидкість, км/год | 190 |
Розгін 0-100 км/год, с | 11,2 |
Витрат. траса-місто, л/100 км | 3,8-5,3 |