autocentre.ua проїхав 10 000 км щоб визначити реальну витрату гібриду Nissan X-Trail e-Power
autocentre. ua продовжує випробовування Nissan X-Trail (T33) з гібридною силовою установкою e-Power. Для точного визначення витрат пального зазвичай потрібно проїхати кількасот кілометрів. А ми зробили експеримент на 10 000 км!
Завжди важко визначити витрати палива на коротких замірах. То погода зміниться, то трафік зашкалює, то настрій проїхатись швидше. Обʼєктивно допоможе тільки скидати всі ці елементи впливу в велитенську «каструлю» довгострокових замірів та вивести середній показник за довгий час та пробіг.
За час вже трьох місяців тесту ми перепробували різні варіанти налаштувань та використали всі технології покращення економіності, які пропонує наш Х-Trail. Частина з них цікава, частина не дала нічого, а якимось користувались лиш з цікавості. То ж про них по черзі.
Що таке E–Pedal?
Кнопка e-pedal – це фішка електромобілів. Та вона є і в нашого гібридного X-Trail. До речі алгоритм роботи цієї кнопки не зовсім такий, як наприклад в чисто електричного Leaf. В того ви можете керувати автомобілем всього однією педаллю.
Більше притиснеш акселератор – авто розганяється, трохи відпустив і авто вже активно гальмує і вповільнюється. Якщо повністю відпускаєш педаль – Leaf вповільнюється до повної зупинки. Натомість в X-Trail вона лише виконує роль керування прискоренням та вповільненням за рахунок підвищеної рекуперації. Але для повної зупинки авто все ж потрібно натискати педаль гальм. З цією функцією авто активно гальмує електродвигуном і заряджає батарею за рахунок цієї енергії.
Режими Normal, Eco та Sport
На центральному тонелі розташована шайба вибору режимів. Окрім Normal, який автоматично активується при кожному заведенні авто є ще Eco та Sport. Так, передбачені також Snow та OffRoad, та в ключі економічності про них годі говорити.
В звичаному режимі Normal машина досить прудка та проворна. Але може це надто витратно? Спробуємо як вона їздить в Eco.
В режимі Eco машина наче лишається лише з одним з двох електродвигунів. Спочатку може навіть здатись, що авто в цьому режимі стає просто передньопривідним. Та насправді просто змінюється налаштування педалі акселератора та програма керування потоками потужності на передній та задній електродвигуни. Авто стає значно повільнішим в прискоренні, а педаль акселератора втрачає чутливість. Проте на моєму досвіді виявилось, що цей режим не стільки впливає на витрати пального, скільки робить авто зручнішим в трафіку та при щільному міському потоці. В Eco простіше дозувати тягу, коли потрібно робити це акуратно. То ж Eco не зовсім і про економію.
А що в спортивному режимі? Тут авто стає чутливішим до роботи акселератором, раніше і активніше вмикається двигун внутрішнього згоряння, щоб забезпечити потрібний поток енергії від генератора. Кермо стає важчим, а при скиданні газу авто активніше гальмує «двигуном» та готове миттєво знов рванути вперед. Не про економічність, це точно. Проте приємно.
А якщо взагалі без бензину?
Якщо хочеться не витрачати паливо зовсім, то варто попіклуватись заздалегіть. Вмикаємо на коробці передач Drive, а потім штовхаємо селектор назад ще раз. Тоді авто переходить в режим Battery. В ньому авто намагається максимально швидко зарядити тяговий акумулятор. Бо в звичайному режимі він весь час заряджається-розряджається і повної зарядки батареї ви не побачите. Тож зарядивши батарею можна обрати режим EV та спробувати економити по повній. В цьому режимі авто рухається виключно на електротязі, не заводячи ДВЗ.
Проте запас хода на одній лише електриці не такий і великий. Ємність тягової батареї складає 2 кВт*години, чого вистачає до 8-10 км їзди лише на електриці. Та це в теорії. На практиці так багато проїхати виключно на електротязі в мене не виходило. 3-5 км я дійсно проїзджав. Це зручно в трафіку. Але електричний режим дуже прихотливий.
Електричний режим вимикається автоматично при кількох обставинах. Наприклад якщо ви натискаєте педаль акселератора в підлогу, для якогось швидкого маневру. В такому випадку авто саме увімкне ДВЗ, аби забезпечити необхідний приток потужності. Або автоматика вирішить що акумулятору вже замало заряду. Або ДВЗ холодний і його треба прогріти. Одним словом на кілька км розраховувати можна, та це не плагін-гібрид, який може проїхати десятки кілометрів лише на електриці.
Слідкує і за тиском
Щоб авто оптимально використовувало енергії треба також забезпечити правильний тиск в шинах, щоб досягти найменших показників опору котінню. І щоб не гадати який тиск має бути машина пише підказку прямо на індикаторі тиску шин. Зручно. Не треба навіть в інструкцію заглядати.
То скільки ж?
Зрештою які ж витрати пального в повноприводного кросоверу з автоматичною трансмісією в міському циклі? Зауважу що їздить машина далеко не в вільному режимі. На її долю випадає вранішній трафік та чимало поїздок протягом дня, а на вихідні заміські поїздки по пару сотень кілометрів. Про те, що машина рухається чимало можна судити і з того, що від моменту початку нашого тесту в березні на кінець травня ми вже провели планове ТО на 15 000 км.
В середньому витрати пального (авто заправляється звичайним 95 бензином) склали 6,0 л/100 км. Це дуже гарний показник, якщо зважити, що він не визначений на коротких поїздках, а є середнім за майже 10 000 км заміру. Отже це цілком реалістичний показник. Що вже казати про те, що в нашого X-Trail 213 кінських сил потужності та вражаючі 525 Нм тяги. Отже послідовний гібрид в чисту виграє битву економічності в звичайних ДВЗ.
Та як на мене, то і в електромобілів X-Trail e-power також виграє. Адже коли їздиш на X-Trail e-power то користуєшся всіма перевагами електромобільності: високий крутний момент без привʼязки до обертів двигуна, гарна динаміка прискорення та тиха робота. Так, часом тишу порушує двигун внутрішнього згоряння, та не на довго і зовсім не голосно. А в чому перевага над «електричками»? Користуючись цим гібридним кросовером я геть не переймаюсь відключеннями електроенергії. До того ж мій гібрид отримує повний бак палива за хвилину і дає запас ходу до 900 км на одній такій «зарядці». Бам! 2:0 на користь послідовного гібриду.