Тест-драйв нової BMW 7-ї серії: В морі розкоші та драйву
Доки в Україну не приїхав 12-циліндровий 6-літровий BMW 7-ї серії, найпотужнішим і найдорожчим варіантом є якраз повнопривідний BMW 750Li xDrive, який перебуває у нас на тест-драйві. Насправді під його капотом встановлена V-подібна «вісімка» об’ємом 4,4 літра. Завдяки турбіні twinscroll вона розвиває 450 к.с. і 650 Нм крутильного моменту, причому у величезному діапазоні оборотів.
Шикарний вигляд
А нинішній BMW 7-ї серії має вигляд динамічніший і легший, ніж попередники з індексами F01/02, а тим паче Е65/66! Особисто для мене новий флагманський седан стає законним спадкоємцем «сімки» кінця 90-х – початку 2000-х у кузові Е38. Таке відчуття створює присадкуватий силует машини і стрункий, підтягнутий кузов без хворобливих припухлості і одутлостей.
І мені подобається, що на відміну від основних конкурентів, нову «сімку» навіть здалеку не сплутаєш з більш компактними «п’ятіркою» і «трійкою».
У флагманської моделі індивідуальний стиль, власний дизайн оптики і величезні ніздрі радіаторної решітки.
Нова 7-я серія – це втілення класичного дизайну BMW в його найелегантнішій і величній формі. І хромоване оздоблення тільки додає автомобілю шику і респектабельності. Окантовка охоплює вікна і перетікає в фірмовий вигин Хофмайстера. З неї наче випливають бічні дзеркала заднього виду. Вони не тільки мають сучасний і елегантний вигляд, а й покращують аеродинаміку.
Але найоригінальнішим декоративним елементом екстер’єру я назвав би «ключку для гольфа» – накладку, яка тягнеться нижніми крайками дверцят. Вона підтримує збалансований вигляд і візуально низький центр ваги авто, а ще маскує повітропровід Air Breather. Аналогічні (Air Curtain) використовуються і в передньому бампері. А разом вони формують плоский повітряний струмінь навколо колеса і знімають напруження в арці.
Так, ще розроблені BMW колісні диски з дизайном у вигляді турбін протидіють завихренням, і повітря оптимально спрямовується уздовж боків автомобіля. Все це позитивно позначається на аеродинаміці. На неї працює і активна решітка радіатора Air Stream. Вона пропускає повітря в підкапотний простір тільки за необхідності додаткового охолодження силового агрегата.
У закритому стані заслінки покращують обтічність кузова повітряними потоками. Цікаво, що їхні хромовані стрижні виставлені напоказ. Отже, ці функціональні елементи одночасно є унікальною деталлю дизайну передньої частини нового BMW 7-ї серії, створюючи солідність, яка одразу впадає в око.
Горизонтальна хромована перемичка перетинає корму по всій ширині і з’єднує ліхтарі, виконані у фірмовому L-подібному стилі. А щоб підкреслити велич і презентабельність машини, спарені патрубки вихлопної системи заховали у виразні окантовки.
Інтерактивні можливості
Такий BMW 750Li xDrive, як у нас на тесті, – це справді більше п’яти метрів і близько двох тонн найбільш прогресивних і унікальних технологій, ексклюзивних матеріалів і приголомшливих емоцій.
До складу адаптивних фар входять світлодіодні блоки ближнього і дальнього світла. Світять вони шикарно, вміло освітлюють повороти, грамотно перемикаються між собою і не сліплять водіїв інших машин. Але можна також замовити фари з синіми горизонтальними перемичками в центрі променевих модулів. Ця оптика з лазерною технологією BMW Laserlight світить ще краще, освітлюючи дорогу попереду на 600 метрів.
Сказати, що на другому ряду «сімки» розкішно, зручно і просторо? Це прозвучить банально, хоча все так і є. Тут підголівники з м’якенькими подушечками, власне двозонне керування клімат-контролем, великі монітори, маса регулювань, підігрів/вентиляція і масаж дивана. В нашій машині є навіть шикарні вертикальні плафони освітлення в центральних стійках. Керувати ними можна через сенсор, який дає змогу ввімкнути і вимкнути світло, а також змінити його інтенсивність.
І навіть ключ запалювання в цьому автомобілі незвичайний. І BMW Display Key – це вже не просто дизайнерський елемент, а опціонний інтерактивний девайс із власним дисплеєм. Щоправда, такий ключ, як будь-який смартфон або планшет, потребує зарядки. Тут це відбувається через кабель USB-роз’єм. Мені здається, що спеціальний слот позбавив би мотка дроту.
Ще трохи часу, і такий ключ дасть змогу телефонувати, робити фотографії і спілкуватися в соціальних мережах. Але вже сьогодні він дає можливість заводити машину в гараж або на стоянку і виводити її назад, стоячи поруч. Ця опція в Україні теж доступна, хоча для нашої машини її не замовлено.
Але я все одно можу перевірити, чи зачинені двері та вікна, довідатися про стан автомобіля (коли потрібно робити наступну заміну масла і гальмівної рідини, огляд авто), подивитися залишковий пробіг, налаштувати автономну роботу клімат-контролю. І все це сидячи на лавочці, а не в машині! А прихопивши з собою ще й сенсорний планшет BMW Touch Command з другого ряду, я легко налаштовую «сімку» під себе.
Через Wi-Fi цей пристрій пов’язаний із різними системами «сімки». Так що з його допомогою я легко регулюю всі три сидіння (два задніх і переднє пасажирське), керую масажем, вентиляцією і підігрівом крісел, фоновим освітленням салону, сонцезахисними шторками на панорамному даху і на вікнах у задній частині салону (в бічних дверях і на задньому склі), навігацією і розважальними функціями.
Тільки навіщо робити це, сидячи на спеці на лавці неподалік машини? Адже BMW 750Li xDrive додатково обладнаний ще і пакетом Executive Lounge. Йдеться про заднє праве сидіння, яке не просто забезпечує пасажиру безліч регулювань положення та масажну функцію з комбінованою програмою підвищення тонусу, а й дає змогу налаштувати так званий спальний режим. Для цього треба лише торкнутися потрібної іконки на планшеті BMW Touch Command.
Тут же сидіння переднього пасажира їде вперед, його підголовник опускається, щоб не перешкоджати огляду вперед, монітор на спинці трохи нахиляється, щоб зручніше було на нього дивитися, а з самої спинки опускається підставка для ніг. Саме ж крісло набуває шезлонгового положення. Тепер можна створити собі м’яке фонове освітлення і закритися за шторками.
Але я, хоч і з деяким жалем, але все-таки залишаю комфортабельний «спальний вагон» заради місця за кермом. І тут бачу ще більш прикольну фішку нового BMW 7-ї серії – керування жестами! Простим помахом долоні вправо-вліво можна приймати-відхиляти дзвінки телефону. Покрутивши пальцем за годинниковою стрілкою або проти, міняю гучність аудіосистеми. А от жесту «ріжки» через меню iDrive можна присвоїти різні функції.
Наприклад, у будь-який момент, зробивши характерний рух, викликати маршрут додому (чи інший, що є в пам’яті) в навігаційній системі аба перемикати радіостанції. Але це мені здалося не дуже зручним, адже ти просто перегортаєш їх по порядку. А от натиснувши цілий ролик на правій спиці керма, викликаєш список через проектор просто на лобове скло і, не відриваючи погляду від дороги, вибираєш потрібну станцію.
Механічних перемикачів у салоні стає дедалі менше. Але це зовсім не викликає складнощів. Багатьма функціями клімат-контролю я керую не звичними кнопками, а сенсорними, але зі знайомою символікою.
Щоправда, є тут і новий значок, оскільки з пакетом Ambient Air клімат-контроль обладнаний системою іонізації і парфумування повітря. Загалом доступно вісім різних ароматів чотирьох композицій, складених спеціально для цього автомобіля, але використовуються почергово лише два. Обрати їх можна через меню iDrive і прив’язати до свого профілю поруч із положенням крісла, керма і дзеркал.
У 90-ті роки додатково до звичних регулювань клімат-контролю компанія BMW почала використовувати на своїх авто механічний ролик у дефлекторах обдування. Він давав змогу, не змінюючи заданої температури, спрямовувати через центральні дефлектори тепліше або холодніше повітря. Ця зручна функція збереглася в «сімці», але регулюється потік сенсорним повзунком!
Незважаючи на таку величезну кількість клавіш, кнопок і різноманітних сенсорів, керуєш всім цим господарством інтуїтивно та звично. Візьмемо звичну функцію налаштування сидінь. Тільки торкаєшся до однієї з клавіш, як одразу на екрані з’являється картинка-підказка, що і як я можу налаштувати. Потім машина пропонує запам’ятати нове налаштування в одній з двох комірок пам’яті. А для того, щоб відновити налаштування, лізти в меню зовсім не обов’язково – для цього на дверцятах залишилися звичні кнопки.
Звично й те, що через меню iDrive налаштовується буквально кожна система і функція авто. Екран став сенсорним, на ньому можна, як на смартфонах і планшетах, розсовувати пальцями зображення – наприклад, збільшуючи карту. Але доводиться трохи тягнутися, тож зручніше користуватися знайомою великою шайбою і гарячими кнопками.
Драйверський характер
Довжина BMW 750Li xDrive понад 5,2 метра, а споряджена маса становить 1990 кг – без малого дві тонни. Але під час руху я абсолютно не відчуваю ні великих габаритів авто, ні великої ваги. Ну, хіба що тоді, коли зарулюю на паркування в незнайомому місці між іншими машинами.
Але і тут дуже допомагає система кругового огляду. У режимі автоматичної роботи камери вмикаються самостійно. Просто торкнувшись одного з цих значків, можна викликати картинку з будь-якої з них. Утім, тільки-но відстань до перешкоди стає критичною, фронтальна та задня камери одразу автоматично змінюють картинку на погляд зверху, адже розгледіти невисокі перешкоди перед довжелезним капотом або за багажником нереально.
Під час маневрів певною небезпекою для авто з довгою колісною базою і дорожнім просвітом в 135 мм є глибокі вибоїни. Але навіть ґрунтовою дорогою проїжджаю спокійніше, збільшивши кліренс авто. А після того як вириваюся на рівний асфальт і набираю швидкість, BMW 750Li xDrive автоматично припадає до землі.
На дорозі цей седан динамічний і швидкий, верткий і маневрений, немов «трійка» або «п’ятірка». От лише в його поведінці набагато більше благородства і солідності. Ти зовсім не помічаєш, з яким апетитом він ковтає кілометри. Великий важкий автомобіль сильно краде швидкість і абсолютно непомітно (особливо для пасажирів) набирає 160, 180, 200 і більше кілометрів на годину.
А двигун при цьому працює з незворушністю сильного ситого звіра, що розуміє свою перевагу і впевнений у власних силах. На невисоких і середніх обертах неголосний оксамитовий баритон 450-сильного V8 під капотом заспокоює.
На високих оборотах двигун соковито і м’яко рокоче, без істерики і гуркоту грому. Він нічим не виявляє підвищеного напруження. Я охоче вірю, що на розгін до сотні у такого величезного авто йде лише 4,5 секунди, але все одно приємно здивований, наскільки ненав’язливо і природно це відбувається.
Ви, звісно, можете змусити коробку трохи порушити плавний і непомітний перехід, якщо максимально швидко відклацаєте вгору всі вісім передач, а потім топнете по педалі газу. Після мінімальних роздумів автомат стрибає на шість (!) ступенів вниз, BMW 750Li xDrive дає вам м’який запотиличник і одразу з другої передачі «телепортується» на пару кварталів вперед.
Причому після того, як погода постелила під колеса мокрий асфальт, автомобіль нітрохи не розгубив тієї впевненості, з якою набирає хід. Хоча повноцінно роботу фірмового повного приводу можна оцінити взимку.
Рівень зворотного зв’язку з акселератором і чіткості реакції залежить від обраних налаштувань системи перемикання режимів руху. Для нового BMW 7-ї серії доступний і адаптивний режим. Він впливає на налаштування системи динамічного регулювання жорсткості амортизаторів, рульового керування і коробки перемикання передач Steptronic і залежно від обраного режиму водіння постійно адаптує установки до актуальної дорожньої ситуації.
Але для нашого BMW 750Li xDrive його не замовлено – втім, поміняти налаштування новим перемикачем, розташованим на звичному місці, не складно. Коли м’яко натискаю на газ, відчуваю, що при економних налаштуваннях реакція мотора трохи вальяжна, при комфортних – м’яка і плавна, при спортивних – максимально лінійна і швидка.
Однак у будь-якому разі, як тільки сильніше і різкіше продавлюю педаль, то одразу великий автомобіль демонструє швидкі та точні реакції. Саме такі, які і чекаєш від BMW, нехай навіть і самого респектабельного.
Для нинішньої 7-ї серії пропонується і система регулювання ходової частини Executive Drive Pro. Поєднання високого рівня комфорту їзди і покращених динамічних характеристик вона забезпечує завдяки безперервній активній стабілізації кренів і регулюванню жорсткості амортизаторів на основі інформації, одержаної від навігаційної системи, з датчиків, що аналізують стиль водіння, а також прогнозних даних з камери.
Але й без такої опції BMW 750Li xDrive завжди відрізняється високою комфортабельністю ходу, що відповідає його високому рангу, і примудряється залишатися доволі спортивним і забезпечувати зворотний зв’язок з дорогою. Сидячи в такому розкішному автомобілі, ти все одно відчуваєш реальність того, що відбувається. Машина не пропускає шви і стики, латки та гребінку. Але як же здорово вирівнюються всі ці жорсткості! Відчуваються тільки невеликі, далекі, пружні поштовхи.
Обсяг багажника – 515 літрів, без можливості збільшення. Втім, не думаю, що на цій машині перевозитимуть плінтуси, гіпсокартон або арматуру.
Але навіть за максимально комфортних налаштувань ви не відчуваєте легкості м’якої перини. А на спортивних характеристиках хід машини стає таким плавним, що спроби Укравтодору порушити мій комфорт і похитнути умиротворення руху здаються просто смішними. Проте вертикальне розгойдування при їзді з високою швидкістю нерівними дорогами помітно знижується, а під час різких маневрів зникає навіть невелика валкість кузова.
При цьому керувати машиною можна чіткіше і точніше, хоча кермо не стає надмірно важким і жорстким. При цьому комфортні налаштування не роблять його збентежливо порожнім. Він у будь-якому разі зберігає приємну пружність. А BMW 750Li xDrive поводиться передбачувано і жодним чином не нагадує величезну неповоротку баржу, що розгойдується на великій хвилі.
А щоб було ще легше маневрувати у вузьких місцях і буквально прослизати в поворотах і при перестроюванні на високій швидкості, можна замовити і повнокероване шасі.
Цей седан завжди максимально зібраний і чутливий. Його драйверський характер не зник на тлі ексклюзивних опцій і не загубився за шарами високоякісної шкіри і рідкісних порід дерева.
Резюме «Автоцентру»: | |
Кузов і комфорт | |
+ В інтер’єрі використані високоякісні та ексклюзивні матеріали: хром з декоративними планками з цінних порід дерева, шви з імітацією плетіння або вручну плетена окантовка. Для сидінь може використовуватися шкіра Nappa кольору слонової кістки або оздоблення з дрібним тисненням Merino середземноморського коричневого відтінку Tartufo. Навіть облицювання гучномовців із нержавіючої сталі демонструє ексклюзивне дизайнерське рішення – перфорацію по паттерну Фібоначчі і м’яке підсвічування. Для оформлення екстер’єру та інтер’єру запропоновані оригінальні колекції BMW Individual, Pure Excellence і спортивний пакет М . | – Опціонні шини Runflat хоча і дають змогу їхати за умови проколу, але помітно обтяжують колеса, які жорстко реагують на вибоїни і знижують рівень комфорту. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Охоче вірю, що з 4,4-літровим BMW TwinPower Turbo нового покоління на розгін до сотні у такого величезного авто йде лише 4,5 секунди. Максимальна тяга двигуна доступна в широкому діапазоні – від 1800 до 4500 об/хв. Незалежно від обраних налаштувань системи перемикання режимів руху двигун завжди готовий буквально телепортувати великий автомобіль вперед. І він залишається при цьому абсолютно незворушним. | – Обіцяної витрати палива від 6,3 до 11,6 л я не досяг. З історії кількох поїздок витрата становила від 19 до 22 літрів на 100 км, а середній показник за весь час тест-драйву, за даними маршрутного комп’ютера, 20 літрів на сотню. |
Фінанси й оснащення | |
+ Сенсорний планшет BMW Touch Command, інтерактивний ключ BMW Display Key, система нічного бачення BMW Night Vision з функцією розпізнавання людей, повнокероване шасі, система тривимірного кругового огляду, повнокольоровий проекційний дисплей, панорамний скляний дах Sky Lounge – список оснащення нового BMW 7-ої серії можна продовжувати дуже довго. Аудіосистема Bowers&Wilkins Diamond Surround Sound з 16-ма гучномовцями повною потужністю 1400 Вт забезпечує тривимірне звучання. Розважальна система для задніх пасажирів Experience має два кольорових дисплеї розміром 10 дюймів на задньому боці спинок передніх сидінь, плеєр Blu-ray з HDMI-роз’ємом для мобільних пристроїв, а також різні роз’єми для MP3-плеєрів, ігрових консолей, інтегрований радіоінтерфейс для трьох пар навушників тощо. | – В Україні це найдорожча модифікація нової 7-ї серії. А версія Long із подовженою колісною базою додає до прайсу звичайного BMW 750i xDrive ще трохи більше 100 000 грн. |
BMW 750Li xDrive | |
Загальні дані | |
Тип кузова | седан |
Дверцят/місць | 4/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 5238/1902/1479 |
База, мм | 3210 |
Колія передня/задня, мм | 1618/1646 |
Кліренс, мм | 135 |
Маса споряджена/повна, кг | 1990/2615 |
Об’єм багажника, л | 515 |
Об’єм бака, л | 78 |
Двигун | |
Тип | бенз. с непоср. впр. твинтурбо |
Розп. і к-ть цил./кл. на цил. | V8/4 |
Об’єм, см куб. | 4395 |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 330(450)/5500–6000 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 650/1800–4500 |
Трансмісія | |
Тип приводу | полный |
КП | 8-ст. авт. |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. вент. |
Підвіска передня/задня | незалежн./незалежн. |
Підсилювач керма | електро |
Шини | 245/50 R18 |
Експлуатаційні показники | |
Максимальна швидкість, км/год | 250 |
Розгін 0-100 км/год, с | 4,5 |
Витрата траса-місто, л/100 км | 6,3–11,6 |
Гарантія, лет/км | 2/без огр. проб. |
Мінімальна вартість, грн.* | від 2 672 020 |
*На 06.07.2016 р. для авто з обраним силовим агрегатом
Фото Миколи Отруби і BMW