Чому електричний Nissan X-Trail витрачає менше 6 л бензину на 100 км
Сьогодні autocentre.ua знайомиться з топовою версією нового Nissan X-Trail. А саме модифікацією з послідовним гібридним двигуном та повним приводом. Ви вже читали тест, в якому ми розглядали новинку в цілому та секрети сучасного двигуна зі змінним ступенем стиснення. Але та машина була з переднім приводом. Сьогодні ж знайомимося з повним приводом 21-го сторіччя.
X-Trail – типовий представник класу SUV (Sport Utility Vehicle). Ці машини задумувались як універсальні транспортні засоби. Та десятиліттями ніхто всерйоз не очікував від авто цього сегменту, що воно буде в рівній мірі спортивне та практичне. Проте, Nissan з довгою назвою X-Trail VC-T e-Power e-4orce схоже робить заявку що він саме такий.
Як там Sport в X-Trail e-4orce ?
Великий салон на 7 місць, висока посадка водія, великий багажник… Де б тут взятись спортивності? Та й двигун не V8, та навіть не V6, а скромний 1,5 л, нехай навіть і турбо. Ба більше, двигун навіть не крутить колеса! Не двигун, а так – привод генератора. Справа в тому що в системі послідовного гібриду двигун внутрішнього згоряння крутить генератор. Той живить літій-іонну батарею та/або електричні двигуни. Іх в повноприводного X-Trail два – по електричному двигуну на передніх та на задніх колесах. Сумарна потужність двигунів складає 213 к.с. Немало, але по сьогоднішніх мірках і нічого особливого. А от крутний момент… На передніх колесах електричний двигун, що розвиває чималі 330 Нм, а до нього ще й задній електромотор що додає 195 Нм. Сумарна тяга складає 525 Нм! І повірте, це відчувається.
Коли їздиш у стандартному режимі (а їх машина пропонує пять: оффроад, сніг, стандарт, еко та спорт) то автомобіль поводиться дуже приємно та адекватно. Двигун внутрішнього згоряння гарно шумо- та віброізольований. Електродвигуни то взагалі беззвучні. Відчуття за кермом як при їзді в повному електромобілі.
Та найцікавіше це реалізовувати перевагу машини з її електромобільним темпераментом при їзді в місті. Адже електродвигуни видають з самого початку весь крутний момент. То ж коли треба стартанути, машина прискорюється просто неочікувано швидко, особливо як на такий немаленький SUV. Судіть самі, на набір першої сотні X-Trail e-Power витрачає лише 7,0 секунд! Та на практиці все ще цікавіше. Адже, надзвичайно потужний ривок машина робить саме на старті, при наборі перших 60 км/год. Якщо ви на світлофорі натисните педаль акселератору в підлогу, то будете на наступному ще до того, як решта машин лише тільки почне розгін. І це на великому сімейному SUV!
Звичайно ж в усьому решті, окрім прискорення зі спортом не так гладко. Високий кузов та хоч і збалансована, та звісно ж не спортивна підвіска в швидких віражах нагадають про себе. Але, прискорення все ж гарне!
Чи можна X-Trail e-4orce зʼїжджати з асфальту?
Часто кросовери мають суворий вигляд, проте їх технічна частина геть не призначена для з’їзду з дороги з твердим покриття. Наш тест autocentre.ua проводив на тому ж треку і в той же час, як військовослужбовці в нашій школі офроаду вчились ефективно користуватись повним приводом. І знаєте що? X-Trail непогано грібся. Зрозуміло що гарненькі бампери та незахищені пороги кузова не дали нам їхати через смугу перешкод та форсувати учбовий окоп, де Nissan Navara проповзає на рамі.
З кліренсом 19,2 см та повним приводом X-Trail e-4orce відправили підкорювати крутий грунтовий підйом.
В режимі offroad машина відразу активує розподілення моменту між двома осями, не чекаючи просковзування передніх коліс. Система стабілізації слідкує за тим, щоб ефективно перекидати тягу на колесо з найкращим зчепленням з грунтом. За рахунок того, що колеса приводять електродвигуни X-Trail e-4orce досить акуратно, без зайвого буксування підіймається по схилу.
Зупиняється Х-Trail лише через те, що шосейним шинам не вистачає зчеплення, щоб тягти 1,8-тонну машину далі. Якби це був навчальний пікап, ми б студенту сказали що потрібен імпульс, трохи інерції і машина проїде. В такому випадку X-Trail ризикує своєю вихлопною трубою, бо вона найнижчий елемент під підлогою авто. Але перевага в тому, що в машини немає роздатки та кардана. Адже задні колеса приводить безпосередньо електродвигун розташований на задній осі.
В чому Ulility нового X-Trail e-4orce?
Утилітарність – для такого автомобіля це ледь не ключовий фактор. І складається він з цілої купи параметрів. Важлива висока посадка водія, що забезпечує зручний огляд. А в випадку нашої машини це доповнюється гарною системою кругового огляду камер 360 градусів. Великий салон вміщує до семи людей, хоча опція двох додаткових сидінь доступна лише в топовій версії моделі.
Мабуть комусь це важливо, проте я більше оцінив великий багажник. Тестова машина саме без додаткового ряду сидінь, схованого в підлогу багажника має на 90 л більший багажник. Його обʼєм 575 л. Практично? Ще й як. До того ж другий ряд крісел розділона в пропорції 2:1. Кожна частина має не тільки регулювання нахилу спинки, але й совається вперед-назад, щоб або збільшити простір для колін пасажирів другого ряду, або дати додатковий обʼєм багажнику.
Скільки реально витрачає пального X-Trail e-4orce
Перевагою машин з послідовною гібридною силовою установкою є їх низький апетит до палива. До того ж їсть машина практично однаково як в місті так і на трасі. Виробник обіцяє що витрата палива X-Trail e-Power буде коливатись від 5,2 до 6,2 л/100 км. Найбільш економічним є режим руху в діапазоні 60-100 км/год.Тоді машина їсть 5,2-5,4 л.
В змішаному режимі місто+позашляхова їзда+заміська траса під час тесту в нас показник витрати був на рівні 5,8 л/100 км. Як на мене – чудовий результат.
Якщо хочеться зекономити ще більше, то можна використати режим Eco. При його вмиканні задній електродвигун вимикається, педаль акселератора стає менш чутливою і сильніше працює рекуперація, щоб перетворювати енергію накату в електрику.
В X-Trail e-Power встановлена літій-іонна батарея ємністю 1,8 кВт*год. Вона скромна за розміром, так як весь час є можливість підзарядитись від двигуна внутрішнього згоряння. Є в X-Trail режим руху виключно на електротязі EV. За рахунок повністю зарядженої батареї не вмикаючи ДВЗ електрифікований X-Trail може проїхати до 10 км.
Є також в машині ще одна фішка, притаманна електромобілям. Це так зване керування однією педаллю. Варто увімкнути режим E-pedal і праву ногу можна не знімати з педалі акселератора. При додаванні газу авто прискорюється, а коли відпускаєш – починає активно сповільнюватися аж до повної зупинки. Така штука вперше зʼявилась ще на Leaf. Коли звикаєш – доволі зручно. Особливо в міських тягнучках.
Чи доведеться переплачувати за X-Trail VC-T e-Power e-4orce
З витратами пального ми вже розібрались. Тут економія очевидна. Та як бути з ціною на саму машину в порівнянні з конкурентами? Вартість повноприводного гібриду X-Trail стартує з відмітки 1 647 290 грн. Єдиний конкурент з аналогічним типом гібридної силової установки та повним приводом – Honda CR-V E:HEV. Вона коштує трохи дорожче – від 1 745 900 грн. А найпопулярніший гібрид на ринку в цьому сегменті Toyota Rav4 виявляється дешевшим – від 1 583 316 грн. Є з чого обрати, та й ціни доволі близькі.