
Тест-драйв Nissan Qashqai: Матеріалізація
Нашими дорогами бігає чимало кросоверів Nissan Qashqai. Їхня зовнішність вже добре знайома, а сріблясті накладки на передньому і задньому бамперах нашої машини – це додаткові аксесуари. З авто, обладнаними турбірованими моторами – 1,2-літровим бензиновим DIG-T і 1,6-літровим дизельним dCi – ми познайомилися два роки тому. Але найдорожчу версію LE Sport можна замовити тільки з 2-літровим бензином атмосферником.
Найдорожчі
Ви легко впізнаєте авто в такому оснащенні за 19-дюймовими колісними дисками. Але пару років тому мені не дуже сподобалося те, що вони зменшують комфорт на розбитих дорогах. І тоді я сказав, що для себе обрав би версію LE+ із 17-дюймовими дисками. І хто міг би подумати, що мої бажання втіляться і на майданчику перед редакцією стоятиме ось такий перламутровий Nissan Qashqai!

Відмінності в інтер’єрі версії LE+ від дорожчої LE Sport лише в тому, що в першому випадку оббивка сидінь чорна, а стелі – світлі, а у другому – навпаки. Але незалежно від комплектації Nissan Qashqai має м’який приємний пластик і контрастне оздоблення – чорний глянець і хром.

Мультимедійна система NissanConnect 2.0 охоплює навігаційну систему і 7-дюймовий сенсорний екран. Крім цього комплекс надає широкий вибір аудіо- та комунікаційні функції. Також передбачає під’єднання портативних пристроїв та інтеграцію смартфонів.
Наразі в Україні збільшилася кількість його модифікацій, але свої максимальні можливості популярний кросовер, як і раніше демонструє в найдорожчих комплектаціях LE+ і LE Sport. От тільки ця модель ніколи не претендувала на спортивність. До того ж в плюсі ми маємо ті самі опції.
Основні з них стосуються безпеки. Адже тільки такі машини мають у своєму арсеналі системи контролю втоми водія, рядності руху, сліпих зон дзеркал, виявлення об’єктів, що наближаються під час руху заднім ходом, та інтелектуальне паркування. Адже ще не так давно подібне обладнання ми зустрічали лише на авто преміум-класу!

Підстаканники між передніми кріслами обладнані функціями охолодження та підігріву повітря від кондиціонера або обігрівача.
Підстаканники між передніми кріслами обладнані функціями охолодження та підігріву повітря від кондиціонера або обігрівача.
За свій сміливий дизайн і передові технології, які ніколи раніше не використовували в автомобілях цього сегмента, Nissan Qashqai став «SUV’ом 2015 року в Америці»». Ця нагорода додалася до «Золотого Керма — 2014» в Польщі, «Автомобіля Року», «Найбезпечнішого автомобіля» і «Найкращого сімейного автомобіля» у Литві, «Автомобіля Року» в Австралії, «Автомобіля Року — 2014» за версією британського журналу What Car? і «Найкращого кросовера» за версією британського журналу Auto Express.

Поблизу перешкод система кругового огляду вмикає камери автоматично. Це дуже допомагає маневрувати в незнайомих місцях.

Камерою заднього виду сьогодні нікого не здивуєш. Але от її омивач – річ корисна і поки що дивовижна.
Але навіть якщо не довіряти автомобілю самостійно крутити кермо на парковках, маневрувати все одно доволі просто. Кермо дуже легке, і як тільки під’їжджаєш до перешкоди (навіть до високої бровці), незалежно від того, з якої вона боку, дуже оперативно ввімкнуться чотири камери, які показують, що відбувається навколо машини.
Та й інші функції працюють ненав’язливо. Коли треба, Nissan Qashqai грамотно перемикається між ближнім та дальнім світлом. Сигнальні лампочки дзеркалах попереджають про попутні машини в сусідніх смугах і тих, що під’їжджають збоку, коли я здаю заднім ходом.

Дуже зручно: на дзеркалах розташовані лампочки, які попереджають про попутні авто в сусідніх смугах і машини, що під’їжджають збоку, коли я здаю заднім ходом.
А от на попередження про те, що перетинаєш розмітку без ввімкненого покажчика повороту, уваги майже не звертаєш: або система втрачає прив’язку (що на наших дорогах не дивно), або миготіння лампочки на щитку приладів і звуковий сигнал не переконливі.

Система контролю рядності руху йде в загальному пакеті з функціями контролю втоми водія, сліпих зон дзеркал, виявлення об’єктів, що наближаються, під час руху заднім ходом і інтелектуальної парковки.
Особливо під час інтенсивного розгону, коли салон наповнює монотонний звук розкрученого до межі мотора. Але це властиво практично всім силовим агрегатам, які вмикають варіатор. У такому разі Nissan Qashqai доволі динамічний для звичайної їзди і демонструє дуже лінійні й точні відгуки.
Але найбільше мені подобається оперативність трансмісії за нерівномірного руху в місті. Коли доводиться часто сповільнюватися під час проїзду лежачими поліцейськими або в щільному трафіку, а потім прискорюватися, варіатор нітрохи не розгублюється. Кросовер практично без роздумів реагує на додавання газу, і під час невисоких і середніх оборотів голос двигуна м’який і тихий.

Бензиновий 2-літровий агрегат не оснащується системою запуску та зупинення двигуна старт/стоп, але для економії тут є спеціальний режим ECO.
Позбавлені ми і постійних запусків двигуна, оскільки 2-літровий бензиновий агрегат не оснащений системою запуску та зупинення двигуна старт/стоп. Тут для економії є спеціальний режим ECO. Він допомагає заробляти віртуальні бали за економічну їзду, але доводиться миритися з тим, що мотор стає більш сонним при несильному додаванні газу.

Завдяки системі «Розумний ключ» відчинити дверцята і запустити двигун кросовера можна кнопками.
Тому і користуюся цією функцією я не часто. Тому не дивно, що міськиа витрата палива трохи перевищила заявлену. Втім, 10,5–10,7 л на 100 км – це лише – на літр більше зазначеного в технічних характеристиках. Помітно знижується цей показник під час спокійної їзди, а саме вона більше властива такій машині.

Тільки 2-літровий бензиновий мотор доступний на Nissan Qashqai абсолютно в усіх комплектаціях. А в парі з повним приводом і варіатором – у п’яти з шести версій.

Залежно від манери їзди витрата палива може істотно змінюватися.
Комфортний вибір
На обох рядах доволі просторо. А варто відкрити шторку з електроприводом, як через величезний панорамний дах салон наповнюється природним світлом.

Панорамний дах доступний у трьох із шести комплектацій. Варто за допомогою електроприводу відкрити шторку, як салон наповнюється природним світлом.
Особисто мені, як і раніше, не вистачає регулювання кута нахилу подушки, але висота положення всього крісла у трьох з шести комплектаціях налаштовується за допомогою електричних приводів. А в іншому крісла зручні. Адже в їх розробці брали участь фахівці NASA. Навіть у самому нижньому положенні сидіння перед собою бачиш капот із двома ребрами.
Тому виникає відчуття, що керуєш великим комфортабельним позашляховиком. Але в керуванні нема громіздкості або тяжкості. Кермо у Nissan Qashqai завжди доволі легке, хоч і не надто інформативне. Проте за звичайної спокійної їзди і маневруванні в міській штовханині керувати машиною дуже просто.

Версії для сімох не передбачено, проте під підлогою багажника лежить повнорозмірне запасне колесо.
Та й підвіска явно налаштована на комфорт. Нерівною дорогою кросовер йде з заколисуючим погойдуванням, але шини з більш високим профілем краще поглинають дрібні дефекти. Ходова впевнено справляється з лежачими поліцейськими і одиночними напливами асфальту.
А от на розбитих дорогах з вибоїнами чи на нерівній бруківці їй явно не вистачає зібраності. На 17-дюймовими дисках Qashqai на колесах проїжджає практично так само, як і з 19-дюймовими – з деренчанням та гуркотом всіх важелів підвіски.

Через великі повітрозабірники в передньому бампері мотору легко дихається, а от радіатори так і хочеться прикрити сіткою.
Та машину не трясе, а людей в салоні не штовхає. І на ґрунтову дорогу з плавними буграми і вимивинами я заїжджаю доволі спокійно. Дорожній просвіт у 200 мм, автоматичний розподіл тяги по осях і блокування міжосьової муфти дають змогу без проблем здійснювати невеликі вилазки на пересічену місцевість.
До речі, саме з 2-літровим мотором Nissan Qashqai пропонує найбільший вибір трансмісій. Є версії тільки з переднім приводом, але з механічною коробкою передач або варіатором, який ставиться і на варіант з фірмовим повним приводом ALL-MODE 4×4-i.

Якщо ви бажаєте придбати Nissan Qashqai з системою повного приводу ALL-MODE 4×4-i і варіатором CVT, то такий тандем вам може запропонувати тільки 2-літрова машина.
Так що якраз з атмосферним двигуном Nissan Qashqai здатний задовольнити покупців із різним наповненням гаманців і може запропонувати максимум опцій в найдорожчих версіях. А комплектація LE Sport підійде поціновувачам світлої оббивки і по-спортивному чорної стелі. При цьому такий кросовер хизуватиметься і 19-дюймоваыми колісними дисками. І як виявилося, на їздовому комфорті вони не сильно позначаються.
Фото автора
Резюме «Автоцентра»
Кузов і комфорт | |
+ Дорожній просвіт бензинових машин на 15 мм більший, ніж на дизельній модифікації. Великі бічні дзеркала забезпечують прекрасний огляд, який доповнюють чотири камери. В інтер’єрі використовуються якісні матеріали. Салон просторий і зручний. Автомобіль плавно йде нашими дорогами, доки… | − …під колеса йому не потрапили жорсткі нерівності. На них енергоємність підвіски не сильно відрізняється від авто з 19-дюймовими колісними дисками. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Якраз із 2-літровим бензиновим двигуном пропонується найбільший вибір трансмісій і типів приводу. При спокійній міській їзді мотор працює тихо і м’яко. Варіатор радує своєю оперативністю, але… | − …змушує двигун голосно і монотонно дзижчати на максимальних оборотах. |
Фінанси й оснащення | |
+ За однакового оснащення в цій комплектації Nissan Qashqai коштує менше, оскільки не треба доплачувати понад 15 тис. грн за 19-дюймові колісні диски. Кросовер із 2-літровим мотором можна придбати у будь-якій із шести запропонованих комплектацій. Базове оснащення охоплює шість подушок безпеки, підігрів передніх сидінь, круїз-контроль, керування системою Hands free, протокол Bluetooth та інше обладнання. У всіх рівнях оснащення, крім початкової, є 2-зонний клімат-контроль, ел. підігрів лобового скла, датчик дощу. Серед найбільш прогресивних опцій – системи контролю втоми водія, рядності руху, сліпих зон дзеркал, виявлення під час руху заднім ходом об’єктів, що наближаються, та інтелектуальної парковки, от тільки… | − …вони доступні лише для двох найдорожчих комплектацій. |
Nissan Qashqai в Україні | |
Силові агрегати | |
бензинові: – 1,2 л (115 к.с.), 2WD, МКП/CVT – 2,0 л (144 к.с.), 2WD, МКП/CVT і 4WD, CVT | дизельний: – 1,6 л (130 к. с.), 2WD, CVT і 4WD, МКП |
Мінімальна вартість моделі | |
502 080 грн.* |
*На 07.07.2016 р. для авто з обраним силовим агрегатом
Nissan Qashqai 2.0 АWD CVT | |
Загальні дані | |
Тип кузова | універсал |
Дверцят/місць | 5/5 |
Габарити Д/Ш/В, мм | 4377/1837/1595 |
База, мм | 2646 |
Колія передня/задня, мм | 1565/1550 |
Кліренс, мм | 200 |
Маса споряджена/повна, кг | 1522/1950 |
Об’єм багажника, л | 350/н.д. |
Об’єм бака, л | 60 |
Двигун | |
Тип | бенз. із розп. впр. |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 |
Об’єм, см куб. | 1997 |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 106(144)/6000 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 200/4000 |
Трансмісія | |
Тип привода | підкл. повний |
КП | бест. варітор Xtronic |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
Підвіска передня/задня | незалежн./незалежн. |
Підсилювач | електро |
Шини | 215/60 R17 |
Експлуатаційні показники | |
Максимальна швидкість, км/год | 182 |
Розгін 0–100 км/год, с | 10,5 |
Витрата траса-місто, л/100 км | 6,0–9,6 |
Гарантія, років/км | 3/100 000 |
Періодичність ТО, років/км | 15 000 |
Вартість ТО, грн. | от 1 797 |
Мінімальна вартість, грн.* | 702 530 |
Вартість тестованого авто, грн.* | 845 950 |
*На 07.07.2016 р. для авто з обраним силовим агрегатом