Тест-драйв DS 7 E-TENSE: оригінальний та технологічний, але наскільки преміальний?
Чи можливо проїхати якусь кількість кілометрів на автомобілі з ДВЗ з витратою пального 0 літрів? Так, якщо ви за кермом plug-in гібридного авто! Сьогодні ми тестуємо оновлений преміальний кросовер DS 7 E-Tense.
Історія моделі
DS 7 Crossback з’явився в Україні у 2019 році і на той момент про нову марку DS автолюбителі знали зовсім небагато і дуже їй дивувалися. На одну з перших самостійних моделей бренду DS, який позиціонується, як преміальний, було покладено непросте завдання: познайомити публіку з новою маркою та успішно влитися у все різноманіття сучасного автомобільного світу. Ставка була зроблена на яскравий і дещо гламурний дизайн та гарне оснащення. За задумом творців, DS повинен був стати чимось на зразок представника високої моди у світі автомобілів.
Цікаво згадати, що нинішній президент Франції Еммануель Макрон під час своєї інавгурації у 2017 році використав автомобіль DS – спеціальну версію DS 7 Crossback PRÉSIDENTIEL. А у 2023 році Макрон з’явився на оновленому DS 7 ÉLYSÉE, демонструючи незмінну відданість преміальному Бренду DS Automobiles.
Дизайн
Під час оновлення була серйозно змінена передня частина: розширена решітка радіатора, змінено передній бампер, а ще дизайнери позбулися широких хромованих вставок. Як на мене це плюс і чорні декоративні елементи пасують DS 7 більше.
Найцікавіше зовні – це денні ходові вогні DS LIGHT VEIL – вигнуті вертикальні лінії з 33 світлодіодів, що створюють ефект проходження світла крізь кузов. Вони ж слугують і вказівниками поворотів.
Головна оптика – це світлодіодні адаптивні матричні фари DS PIXEL LED VISION що відрізняються оптимізованим управлінням світловим потоком, більш потужним, однорідним та зі збільшеною до 380 метрів дальністю променя. На швидкостях до 50 км/год ширина променя сягає 65 метрів.
Схожим чином змінилась й задня частина автомобіля – увагу привертають оновлені ліхтарі з темним оздобленням та напис DS Automobiles вздовж лінії багажника.
А гібридну версію вирізняє додатковий лючок по лівому борту, за яким ховається роз’єм для зарядки Type 2, та напис 4х4 на кришці багажника – гібридні версії DS, і тільки вони – повноприводні!
DS 7 пропонується у двох комплектаціях: Rivoli та Opera. Для кожної із них можна обрати або дизельну силову установку із 8-ступеневою АКП, або гібридну. Ціни на дизель починаються з позначки у 1 579 600 грн. (близько 40 000 $), а на гібрид з 2 547 200 грн. (64 800 $). Тестова версія гібридна та з деякими опціями, тому її прайс чималий – майже 3 мільйони гривень. (близько 74 000 $)
В салоні
У плані комфорту все на високому рівні, проте якихось надречей тут немає. Передні крісла забезпечені підігрівом, вентиляцією та масажем, а також електрорегулюваннями та пам’яттю на дві позиції. Є також підтримка для колін (тобто подовження подушки), але вона висувається вручну. Незважаючи на широкий та високий центральний тунель, спереду все одно не тісно.
Як і раніше, подобається увага до деталей, якою просякнутий весь салон – оригінальне прострочування у вигляді «перлин», рельєфні вставки «Clous de Paris» («Паризькі кігті») та нові рифлені декоративні панелі.
Прикладом преміального оздоблення салону можуть бути сидіння з преміальною світло-сірою перламутровою шкірою Nappa (як у тестового авто) та оформленням у стилі «ремінець годинника», що вже стало характерною відмінністю автомобілів бренду DS. Тема годинників знаходить своє продовження у використанні й справді унікального годинника B.R.M R180, що з’являється під час запуску авто.
Виглядає він трохи чудернацько, але… Ті, хто цікавляться та розбираються у годинниках, добре знають цю французьку фірму ексклюзивних спортивних годинників. До речі, засновник цієї фірми, чиї ініціали та зашифровані в її назві, був шанувальником автоспорту, тож вибір французького бренду патріотичний і не випадковий. А також недешевий – середня вартість хронографів B.R.M. приблизно 5-6 тисяч Євро, але є ексклюзивні моделі навіть за 100 тисяч Євро!
Мультимедійна система DS Iris System вже знайома нам по молодшій моделі DS 4. Вона вирізняється кращим екраном, більш насиченим та кастомізованим меню, має сенсорний екран діагоналлю 12 дюймів, вбудовану навігацію, бездротові Android Auto та Apple CarPlay, Bluetooth з можливістю підключення двох телефонів одночасно.
На другому ряду абсолютно рівна підлога, м’який диван та можливість регулювання нахилу спинки (по частинах) за допомогою електропривода. А ось регулювання клімату для задніх пасажирів більше не пропонується, тільки дефлектори, – і це шкода!
Класно, що інженери змогли зберегти об’єм багажника для гібридної версії – він становить рівно 555 літрів. Рівень підлоги, ширина, висота і глибина багажника такі самі, як і у версії з ДВС. Під фальшпідлогою, як і раніше, невелика ніша, ось тільки запаска в підпіллю вже не помістилася.
На дорозі
У версії DS 7 E-Tense роль ДВЗ, як і раніше, грає турбобензиновий 1.6 на 200 к.с. Разом з ним працюють відразу два електромотори – на передній і задній осях. Той, що спереду видає 81 кВт (110 л.с.), а ззаду – 83 кВт (113 л.с.). Загальна потужність установки становить 300 к.с., а сумарний крутний момент, дорівнює 520 Нм. Бак для пального тут трохи менший, на 43 літри, але ж є батарея, яка у порівнянні з дорестайловою версією стала більшою на 1 кВт*год і тепер становить 14,2 кВт*год.
Гібридна версія важча дизельної (приблизно на 300 кг), але збільшення потужності та динаміки вагоміше! Разом з новим темпераментом “сімка” отримала і можливість їздити економічніше, а до того ж і безшумніше, якщо рухатися тільки на електротязі.
Та в усіх режимах руху автомобіль радує відмінною динамікою і підхопленням – злагоджена робота моторів дозволяє отримувати крутний момент, в дуже широкому діапазоні обертів. І хоча пік моменту електромоторів припадає на 2 тисячі обертів, за фактом DS 7 E-Tense “їде” мало не з холостих. Незвичайним буває і те, що за звуком роботи двигуна буває здається, що він на межі, але запас тяги під педаллю ще не вичерпаний!
Логіка роботи гібридної системи націлена на економію та на максимальне використання електротяги. Якщо в літій-іонній батареї є хоч трохи заряду, то автомобіль їхатиме на ньому. Добре, що потужності навіть одного електромотора вистачає, щоб пересуватися в місті “на батарейці”. Якщо цього стане мало, то підключиться другий, і тільки потім вступить в роботу ДВС.
Якщо ж батарея повністю розрядилася, то двигун працюватиме як на рух кросовера, так і на заряд батареї. Тільки в такому випадку початкової спритності від машини не чекай, без допомоги батареї та електромоторів вона втрачає частину своєї динаміки. І як тільки батарея хоч трохи зарядиться (є ще і режим рекуперації), автомобіль відразу ж цей заряд використовуватиме, нехай навіть короткочасно.
Таке використання електротяги дозволяє досягати дуже добрих цифр витрати: 4-5 літрів у міському циклі без особливих старань. Але щоб отримати рекордні цифри витрати, батарею краще зарядити максимально!
Зарядити DS 7 E-Tense можна як від звичайної домашньої розетки – зарядний пристрій для цього йде в комплекті – так і від публічної зарядної станції, яких останнім часом побільшало. Швидкість заряджання від такої станції щоправда обмежується параметрами зарядного пристрою автомобіля, яке в даному випадку готове “приймати” 7,4 кВт за годину. Тобто на зарядку батареї від нуля до повного потрібно приблизно 2 години. А на практиці за 20 хвилин можна набути запасу ходу на електриці на 8-10 км. Заряд можна почати витрачати відразу, а можна зберігати в акумуляторі завдяки функції E-Save. Машина навіть буде намагатися дозаряджати батарею самостійно (рекуперацією та енергією двигуна), щоби потім, за необхідності мати змогу їхати виключно в електронному режимі, або в гібридному.
Саме таким чином нам вдалося отримати цифру витрати у 1,3 літри на 100 км під час поїздки за маршрутом дом-офіс. Так, це реально, але для цього треба регулярно підзаряжати батарею. Якщо цього не робити, то витрата буде цілком звичною – близько 8 літрів у міському циклі.
А як змінюється динаміка в залежності від рівня заряду? Наші власні заміри показали, що не дуже сильно. Якщо з “пустою” батареєю кросовер розганяється до перших 100 км/год за 6,4 сек, то із зарядженою за 6,1. Так, менше за заявлені виробником 5,9 сек, але це таки швидко і вражає.
Оновлений DS 7 не тільки швидко, а ще й м`яко їде. А все завдяки активній підвісці DS Active Scan Suspension, що аналізує дорожнє покриття попереду автомобіля й автоматично підлаштовується, дозволяючи DS 7 долати недосконалості дороги з пружно і комфортно.
Ще одна класна фішка – це DS Night Vision, асистент нічного бачення (опція за 63 тис. грн.), який надає водієві інформацію про пішоходів і великих тварин, які знаходяться за межами зони освітлення фарами і бачить їх на відстань до 100 метрів. Зображення у інфрачервоному спектрі виводиться на цифрову панель приладів.
Підсумки
Отже, разом з гібридною силовою установкою DS 7 E-Tense має повний привід, дуже хорошу динаміку та можливість вписуватися у більш жорсткі еко-стандарти. Ну і звичайно ж, це не лише технології, а й тренд сучасності – інтерес до електро- та гібридних авто зараз стабільно високий! Але за все це потрібно платити: ціна такого автомобіля трохи менша за 3 млн. грн., тож це ще й свого роду ексклюзив. Чи можна буде заощадити на витратах пального в перспективі? Навряд чи це буде мотивом покупки. А ось дизайн, комфорт та динамічно-ходові якості можуть привабити своїх покупців.