Порівняльний тест старого і нового Ford Focus. Що змінилося за 20 років
У деяких виробників моделі різних поколінь можуть так сильно відрізнятися, що необізнані люди ніколи не визначать їх спорідненість. Ford Focus – з іншої когорти. В ньому чітко простежується наступність між автомобілями різних років випуску. Це добре помітно, якщо порівняти перше і нинішнє третє покоління моделі.
Зверніть увагу на схожий профіль, архітектуру корми, на якій навіть світловідбивачі в бампері дуже близькі за формою, на загальний розріз повітрозабірника в передньому бампері! Focus – як витримане вино – з роками стає тільки кращим. Але, що найважливіше, він не втрачає своїх основних якостей: хороших їздових можливостей, практичності та зручності.
У нас на тесті найсвіжіша рестайлінгова версія Focus, яка дебютувала у 2014 році. Вона стала другою моделлю Ford (після Mondeo), яка отримала вигляд а-ля Aston Martin. Новий макіяж їй дуже личить: Focus став соліднішим, виразнішим і динамічнішим. А ще у оновленої моделі багато електронних помічників, які зробили її більш слухняною, розумною і безпечною. Але про це трохи пізніше.
Здивує і захистить
Перше покоління Focus, що побачило світ майже 20 років тому, виконано в тодішньому фірмовому стилі Ford – New Edge (нова грань). Незвичайне поєднання граней у дизайні додало моделі індивідуальності. Вона має доволі оригінальний вигляд навіть на сьогодні. Особливо це відчувається всередині салону. Незважаючи на поважний вік, інтер’єр виконаний якісно, хороша й оглядовість.
Як засвідчив вітчизняний досвід експлуатації, кузови «дідугана» частково оцинковані і відрізняються непоганою корозійною стійкістю. Характерне слабке місце є лише у седана – іржавіє кришка багажника під задньою декоративною планкою. Наявність рудої хвороби на інших частинах – ознака неякісного кузовного ремонту.
Салон сучасного Focus дуже добротний, а кінематичний дизайн надає йому виразності та свіжості. Дорогі версії Business і Titanium X рестайлінгових Focus III дають змогу повною мірою відчути, як далеко вперед зробили крок технології. Наприклад, в них встановлено інформаційно-розважальну систему Ford SYNC 2 з функцією контролю голосу Voice Control і 8-дюймовим сенсорним екраном. Вона дає можливість водієві за допомогою голосових команд керувати системами навігації авто, розваг і клімат-контролю. Безпечному паркуванню в завантажених транспортом мегаполісах допоможе система Active Park Assist, яка допомагає водієві автоматично поставити машину на стоянку, не побоюючись подряпати своє та сусідні авто. Причому система вміє паркуватися як паралельно, так і перпендикулярно. Здивувала і опція захисту дверей. Вона акуратно «одягає» гумову накладку на кромку дверцят під час їх відчинення, щоб не подряпати машини, що стоять поруч.
Дорогі версії Focus III оснащені системою контролю мертвих зон, причому вона бачить наближення машини збоку навіть під час руху заднім ходом, що значно покращує безпеку виїзду з двору на вулицю чи проспект із сильним рухом. Не менш корисна система превентивної безпеки з розпізнаванням символів і адаптивним круїз-контролем із функцією екстреного гальмування. А завдяки системі MyKey можна запрограмувати швидкісний ліміт авто, що стане в нагоді, якщо дати машину новачку, яким, наприклад, може бути ваш син або дружина.
Утім, маючи безліч сучасних систем, новий Focus ще й дуже практичний.
Наприклад, на центральному тунелі є зручна кишеня, що може закриватися і має зсувні перегородки, які дають змогу фіксувати стаканчики та пляшечки різного розміру.
А ще багажник третього покоління моделі більш функціональний: після складання задніх сидінь отримуємо рівну вантажну платформу, тоді як у «дідуся» – спинки створюють відчутну сходинку.
Запалюй або заощаджуй
Тестовий Focus III оснащений 1,5-літровим мотором, що видає 150 конячок. Є й більш гаряча версія цього агрегата, наділена вражаючими 180 к.с. Але навіть менш потужний варіант у парі з 6-ступінчастою механікою додає машині заводний темперамент. Навіть якщо в цифровому показнику динаміка не особливо вражає (9,1 с до сотні), за рахунок соковитого благородного гарчання вихлопної системи, лагідних передач і підхватів турботяги отримуєш справжній кайф від активної їзди на автомобілі. Прекрасній стійкості сприяє збита ходова, яка наділяє Focus III вражаючою чіпкістю, даючи змогу впевнено проходити віражі навіть на високій швидкості. Ще одна важлива перевага ходової – хороша енергоємність. Навіть на колесах з розмірністю 215/50 R17 вона прекрасно може впоратися з більшістю нерівностей наших доріг, щоб людина, яка сидить усередині не відчувала дискомфорту.
Електропідсилювач керма зі змінним ступенем підсилення залежно від швидкості забезпечує хорошу інформативність і зворотний зв’язок: на парковках він легкий, а у міру того, як збільшується швидкість наливається приємним зусиллям і дуже точно реагує на зміну напряму руху. За відчуттями Focus в такій модифікації дуже схожий з картингом – слухняний і заводний!
Утім, для спокійних водіїв у лінійці агрегатів моделі є атмосферні бензинові версії об’ємом 1,6 л або турбодизельні, які відрізняються чудовою тяговитістю і паливною економічністю. Наприклад, 1,6-літровий TDCI витрачає в міському циклі від 4 до 5 л солярки.
Лінійка моторів обох моделей доволі різноманітна. У Focus III почали застосовувати менш об’ємні двигуни, які для забезпечення необхідних динамічних можливостей тепер оснащують турбонаддувом. Такі агрегати отримали ім’я EcoBoost.
Focus першого покоління оснащений лінійкою агрегатів Zetec. Як засвідчив український досвід експлуатації, всі двигуни відрізняються високою надійністю і непоганим ресурсом – за належного обслуговування вони здатні витримати пробіг до 400 тис. км! Чудові і коробки передач старого Focus – вони також взірцево надійні.
До речі, початкова генерація цієї моделі увійшла в історію компанії ще й тим, що на ній вперше застосували задню багатоважільну підвіску з ефектом пасивного підрулювання. Вона забезпечує автомобілю високу стійкість під час швидкого проходження поворотів. Хоча в цій підвісці є і свої недоліки – на нерівностях, якими славляться вітчизняні дороги, задок часто переставляє. Виною тому м’які сайлент-блоки задніх важелів, які створюють той самий підрулювальний ефект. Важливий козир ходової на старих Focus – висока надійність. Чимало витратних матеріалів здатні витримати пробіг близько 100-150 тис. км. Найшвидше зношуються тільки стійки стабілізатора поперечної стійкості – в середньому витримують пробіг 40-60 тис. км.
Не втратив, а примножив!
20 років – величезний проміжок часу. За цей період автомобільні технології пішли далеко вперед, зробивши транспортні засоби більш зручними, комфортними та безпечними. Переваги численних електронних систем і помічників прекрасно відчуваєш у порівнянні Focus першої та третьої генерацій. Різниця між цими машинами – просто колосальна!
Але, водночас, важливі основоположні принципи – практичність, функціональність і прекрасні ходові якості, закладені в цій моделі відпочатку, сучасний Focus не тільки не втратив, а й суттєво покращив!
Ford Focus III | Ford Focus I | |
Загальні дані | ||
Тип кузова | хетчбек | хетчбек |
Дверцят/місць | 5/5 | 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4358/1823/1484 | 4290/1700/1480 |
База, мм | 2648 | 2615 |
Маса повн./спорядж., кг | 1325/1900 | 1075/1570 |
Об’єм багажника, л | 363/1148 | 350/1205 |
Об’єм бака, л | 55 | 55 |
Двигуни | ||
Бензинові 4-циліндр.: | 1,0 л 16V Turbo (100/125 к.с.), 1,5 л 16V Turbo (150/180 к.с.), 1,6 л 16V (105/125 к.с.), 1,6 л 16V Turbo (150/180 к.с.) | 1,4 л 16V (75 к.с.), 1,6 л 16V (101 к.с.),1,8 л 16V (116 к.с.), 2,0 л (111 к.с.), 2,0 л 16V (131 к.с.), 2,0 л 16V (172 к.с.), 2,0 л 16V Turbo (215 к.с.), 2,3 л 16V (147 к.с.) |
Дизельні 4-циліндр.: | 1,6 л 16V Turbo (95/115 к.с.), 1,8 л 16V Turbo (150 к.с.) | 1,8 л Turbo (90/75 к.с.), 1,8 л 16V Turbo (115 к.с.) |
Трансмісія | ||
Тип привода | передн. | передн. |
КП | 5- і 6-ст. механ. або 6ст. автомат | 5-ст. і 6-ст. механ. або 4ст. автомат. |
Ходова частина | ||
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. | диск. вент./бараб. диск. вент./диск. |
Підвіска передня/задня | незалежн./незалежн. | незалежн./незалежн. |
Шини | 205/60 R16, 215/55 R16, 215/50 R17 | 185/65 R14, 195/60 R15, 215/45 R17 |