Дизель або бензин? Порівняльний тест Skoda Kodiaq 1.4 TFSI і 2.0 TDI
Хто швидше
Обидві Skoda Kodiaq – повнопривідні. Але дизельна версія оснащена 7-ступінчастим роботом DSG, а бензинова – 6-ступінчастою механікою. Заявлена динаміка розгону до 100 км/год у дизеля становить 10,2 с, у бензиновика – 9,8 с. Виміри прискорення до сотні ми проводили на сухому асфальті за температури +23°.
Бензинова модифікація прискорюється плавно, без відчутного втискання в спинку сидіння, створюючи ілюзію неспішного розгону. Реальні ж результати двох заїздів приємно здивували: в середньому сотню кросовер з мотором 1,4 л набирає за 10,9 с, що на секунду більше паспортного показника.
Дволітровий дизель з DSG ми розганяли трьома способами: в автоматичному режимі, спортивному та ручному (по два заїзди на кожен). На старті Skoda півсекунди думає, а потім зривається з місця. На обертах від 2000 до 3500 відчувається помітне зростання прискорення, однак після цього воно стихає. Цікаво, що коробка підвищує передачу аж біля червоної зони, і вплинути на це, регулюючи зусилля на педаль, не вдається. Зате це цілком можливо, якщо керувати КП вручну. У підсумку в режимах Manual і Sport середні показники абсолютно однакові – 10,9 с до сотні. А ось у режимі Drive позначки в 100 км/год вдалося досягти вже за 11,5 с.
За підсумками всіх заїздів дизельний Kodiaq в середньому прискорюється до 100 км/год за 11,1 с, що трохи повільніше бензинової версії. При паралельному старті (дивись відео з QR-кодом праворуч) обидві машини йдуть ніс до носа. DSG прискорюється рівномірніше за рахунок миттєвого перемикання передач, але бензинова версія компенсує відставання при перемиканні завдяки більшим обертам двигуна. На швидкості понад 140 км/год бензинка починає відставати (позначається перевага дизеля щодо крутильного моменту: 340 Нм проти 250).
Силовий агрегат (режим) | 1,4 TFSI 6MT | 2,0 TDI 7 DSG (Drive) | 2,0 TDI 7 DSG (Sport) | 2,0 TDI 7 DSG (Manual) |
1-й заїзд | 10,8 | 11,8 | 10,8 | 11,0 |
2-й заїзд | 11,1 | 11,0 | 11,0 | 10,8 |
середнє | 10,9 | 11,5 | 10,9 | 10,9 |
Чи підходить для далеких поїздок
Хороша шумоізоляція – це важлива складова комфорту в автомобілі. Особливо під час тривалих поїздок трасою на високій швидкості. Якщо звукоізоляція кульгає, голова гудітиме у всіх, хто в машині.
За допомогою програми для смартфона ми виміряли приблизний шумовий фон у салоні двох автомобілів під час руху на швидкості 110 км/год асфальтовою трасою. У бензинової і дизельної версії шумова ситуація, якщо вірити приладу, приблизно однакова: від 35 до 45 дБ. Якщо в дорозі під час розмови з пасажирами ви не напружуєте голос сильніше звичайного, то машина має прекрасну шумоізоляцію. Обгін і випередження обом автомобілям даються легко.
Бензинова версія на механіці не потребує пониження передачі навіть під час прискореннь із 60-70 км/год. На двох машинах ми проїхали 50 км трасою з середньою швидкістю 90-100 км/год, щоб перевірити витрату палива. І тут сюрпризів не було: бензиновий Kodiaq фінішував з показником 6,7 л/100 км (6,2 за паспортом), дизельний приїхав з цифрою 5,3 л/100 км (за паспортом – 5,2).
Цікаво, що версія 1,4 TFSI в цілях економії оснащена системою відключення двох циліндрів. Вона активується, коли автомобіль їде накатом, або при рівномірному прямолінійному русі без підвищення навантаження на двигун.
<20 дБ | Узлісся в безвітряну погоду |
20-30 дБ | Шелест листя |
30-40 дБ | Увімкнений телевізор або радіо (на невеликій гучності) |
35-45 дБ | Шум в салоні Skoda Kodiaq (на швидкості 110 км/год) |
40-50 дБ | Нормальна розмова |
80-90 дБ | Відбійний молоток |
90-100 дБ | Газонокосарка |
120-130 дБ | Злітаючий літак (з відстані 25 м) |
Заторів не боїмося
Міські дороги у годину пік для будь-якого водія – справжнє випробування. Затори, ями, світлофори, порушники і багато інших «радощів». У суєті міста педаль натискається частіше, ніж педаль акселератора, і це негативно позначається на витраті пального.
Для вуличного стояння в заторі обидва автомобілі оснащені системою «Старт-Стоп», яка глушить двигун, коли автомобіль не рухається. В результаті автомобіль не витрачає даремно пального на холостих обертах і не забруднює навколишнього середовища. Запасу енергії вистачає на тривалий час. Ми простояли на залізничному переїзді 20 хвилин, і мотор не заводився, щоб дозарядити батарею. Однак є й мінус: із заглушеним двигуном кондиціонер працює на мінімальній потужності, і в спекотну погоду салон швидко перегрівається.
Щодо зручності керування до дизеля питань немає і бути не може, адже розумна КП все робить за тебе. Але і механіка не відстає: автомобіль оснащений асистентом на старті, що унеможливлює відкочування назад, а блок керування двигуном під час рушання з місця сам підгазовує, якщо цього не робить водій. В результаті комфортно рушити з місця на Kodiaq зможе навіть водій-початківець.
Підсумкова витрата пального після поїздки містом нас здивувала: 1,4 TFSI приїхав з витратою в 6,8 л/100 км (паспорт – 8,4), 2,0 TDI показав 7 л/100 км (паспорт – 6,7). Отримані цифри відрізняються від заявлених. Мабуть, це пов’язано з тим, що водій бензинової машини потрапив у зелену хвилю світлофорів, а водій дизельної забарився і потрапив в червону.
Витрата пального в місті не лякає. Дизельний автомобіль (фото ліворуч) витратив трохи більше бензинового (фото праворуч). Але можна домогтися і кращих показників.
Підсумок
Обидві модифікації Skoda Kodiaq добре себе показали як на трасі, так і в місті. Прийнятна витрата палива, хороший рівень комфорту і багатий набір опцій тільки посилюють позитивне враження від автомобілів.
Звісно, варіант Kodiaq із дизелем і DSG простіший в експлуатації і буде кращим для недосвідченого водія. Однак така версія і коштує дорожче, і обслуговувати її потрібно частіше і ретельніше. Відіграє роль і різниця в вартості самих модифікацій. Щодо іншого, то невеликий за об’ємом бензиновий силовий агрегат Kodiaq відмінно справляється з повнорозмірним повнопривідним кросовером, і нічим не поступається своєму турбодизельному сусідові за моторною гамою.