Безусловно, за гибридными автомобилями – наше ближайшее будущее. Но пока они не стали массовыми, это лишь вопрос времени. Toyota – пионер в развитии автомобильных гибридных технологий. И сегодня у нас на тесте – кроссовер Toyota RAV4 Hybrid, с особенностями которого познакомилась тройка наших журналистов.
Дмитро Чабан випробував Toyota RAV4 Hybrid в різних стилях водіння і відзначив зміни у споживанні палива. Деякі з його спостережень виявилися дуже цікавими. Євген Сокур зріднився з гібридом і спробував перелаштуватися під його особливості. Як виявилося, керування таким автомобілем помітно відрізняється від водіння звичайного. Крім того, було виявлено інші особливості RAV4 Hybrid. Антон Фортунатов і зовсім зайнявся автофетишизмом. Він охолоджував гібрид у морозильній камері до -30°С, заливав підкапотний простір водою, власноруч шукаючи можливі витоку напруги. Варто зауважити, що ці експерименти закінчилися для всіх благополучно – ні Антон, ні Toyota RAV4 Hybrid під час тесту не постраждали.
Єдина думка
В іншому наше тріо зійшлося на думці, що RAV4 Hybrid оснащений доволі жорсткою підвіскою, яка впевнено і без кренів тримає машину в поворотах. А гостре та інформативне кермо гарантує точну керованість.
Висока посадка забезпечує чудову оглядовість. Другий ряд машини – один із самих просторих у класі, так що можна спокійно брати на борт доволі рослих пасажирів. Багажник дуже місткий і в похідному положенні заднього ряду не обмежений батареями, оскільки вони розташовані під диваном.
Навіть у початковій комплектації Drive Тoyota RAV4 Hybrid добре оснащена, у максимальній версії Passion є приємні доповнення (наприклад, обігрів рульового колеса заднього дивана і навіть лобового скла та форсунок омивача). Шкіряний салон оснащений електрорегулюванням сидіння водія з пам’яттю, системою моніторингу сліпих зон, камерами кругового огляду тощо.
Для ефективної їзди на гібриді доведеться переглянути філософію водіння
Керування Toyota RAV4 Hybrid помітно відрізняється від водіння машин з традиційним силовим агрегатом. Щоб максимально використовувати його можливості, доведеться переглянути філософію водіння автомобіля. Це стосується не тільки поводження з педалями, а й планування маршруту руху. Наприклад, якщо до мети ведуть кілька шляхів, для більш економної їзди потрібно вибирати найбільш завантажену дорогу з заторами і тягучками. На швидкісних проспектах Toyota RAV4 Hybrid переважно використовує бензин, тому ефекту економії практично немає. Інший момент – прогнозування руху. Слід враховувати, коли потрібно скинути газ, з якої точки почати гальмування, щоб максимально ефективно використовувати рекуперацію. Все це в підсумку складається пазл, результатом якого стають вкрай низькі показники витрати пального. Toyota RAV4 Hybrid – цілком міський автомобіль. Тому якщо в планах далекі вояжі, краще звернути увагу, насамперед, на дизельну версію Toyota RAV4.
Вперше я зіткнувся з гібридом наприкінці літа, почавши знімати спеціальний проект Toyota RAV4 Hybrid. Такий автомобіль ще не можна було купити, тому я був білою вороною. Спочатку я не зовсім розумів, що це за автомобіль, – RAV4 Hybrid. Водія, що поїздив на електромобілях, здивувати гібридом складно. Через пару днів я зрозумів: ця машина – з настроєм і характером. Незабаром виникла ідея, як можна було б випробувати цей незвичайний автомобіль. У підсумку ми розвіяли чимало міфів про гібридні машини, випробовуючи і тестуючи Toyota RAV4 Hybrid. Ми і заморожували Hybrid до -30°С, коли на вулиці було +30°С, і торкалися до облитих водою елементів електроживлення під капотом – і в результаті нічого не сталося ні з нами, ні з гібридом.
Нічого страшного в гібридах немає, а от їздити на них дуже цікаво.
Моє практичне знайомство з Hybrid Sinergy Drive від Toyota відбулося в далекому 2006 році. І вже 10 років тому, поїздивши на такій машині і поспілкувавшись з власниками, я зрозумів, що гібридів не слід боятися. А їздити на них навіть цікаво. Цього разу вирушаю на повнопривідній Toyota RAV4 Hybrid. Короткі поїздки по місту обходилися у 4,4-4,8 л. У вихідні дні порожніми міськими і приміськими дорогами (не найефективніший цикл для гібрида) легко долаючи звичний маршрут із витратою 6,1-6,3 л. При цьому можна їхати доволі швидко. Зовсім не прагнучи заощадити на паливі, користуючись клімат-контролем і аудіосистемою, отримую максимальну добову витрату пального – від 6,7 до 7,5 л на 100 км. Трохи більше обіцяних 5,7 л, але це – достойнный показник для повнопривідного кросовера з 2,5-літровим бензиновим двигуном. Хоча максимальна ефективність, звісно, досягається в тягучках і заторах. На малій швидкості можна поволі повзти на одній тільки електротязі.
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Просторий салон. | − Геометрична прохідність поступається іншим версіям RAV4. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ У місті можна укладатися в витрату менше 6 л на 100 км пробігу. | − На трасі гібридна установка практично не впливає на витрату пального. |
Фінанси й оснащення | |
+ Навіть у початковій версії гібрид повністю «упакований». | − Вартість висока на тлі турбодизельних і бензинових конкурентів. |
Toyota RAV4 Hybrid EAWD | |
Загальні дані | |
Тип кузова | універсал |
Дверцят/місць | 5/5 |
Габарити Д/Ш/В, мм | 4605/1845/1685 |
База, мм | 2660 |
Кліренс, мм | 187 |
Маса споряджена/повна, кг | 1860/2270 |
Об’єм багажника, л | 501/1633 |
Об’єм бака, л | 56 |
Гібридна силова установка | |
Тип ДВЗ | бенз. із розп. впр. |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 |
Об’єм, см, куб. | 2494 |
Потужність, кВт (к.с.) | 114(155) |
Тип електродвигунів | Синхронні, змінн. струму з постійними магнітами |
Потужність пер./задн., кВт | 105/50 |
Макс. кр. мом., пер./задн., Нм | 270/139 |
Сумарна потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 145(197)/5700 |
Сумарний макс. кр. мом., Нм/об/хв | 210/2000-2800 |
Акумуляторна батарея | |
Тип | нікель-металгідридна |
Номінальна напруга, В | 244,8 |
Номінальна ємність, А/год | 6,5 |
Трансмісія | |
Тип приводу | авт. підкл. повний |
КП | планетар. Е-CVT |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
Підвіска передня/задня | незалежн./незалежн. |
Підсилювач | електро |
Шини | 235/55 R18 |
Експлуатаційні показники | |
Максимальна швидкість, км/год | 180 |
Розгін 0-100 км/год, с | 8,4 |
Витрата. траса-місто, л/100 км | 5,6-5,7 |
Гарантія, років/км | 3/100 000 |
Періодичність ТО, років/км | 1/15 000 |
Вартість ТО, грн | 1693 |
Мін. вартість, грн* | 918 692 |
Вартість. тест. авто, грн* | 1 070 040 |