X

Toyota RAV4 Hybrid. Думки автожурналістів

Безусловно, за гибридными автомобилями – наше ближайшее будущее. Но пока они не стали массовыми, это лишь вопрос времени. Toyota – пионер в развитии автомобильных гибридных технологий. И сегодня у нас на тесте – кроссовер Toyota RAV4 Hybrid, с особенностями которого познакомилась тройка наших журналистов.

Дмитро Чабан випробував Toyota RAV4 Hybrid в різних стилях водіння і відзначив зміни у споживанні палива. Деякі з його спостережень виявилися дуже цікавими. Євген Сокур зріднився з гібридом і спробував перелаштуватися під його особливості. Як виявилося, керування таким автомобілем помітно відрізняється від водіння звичайного. Крім того, було виявлено інші особливості RAV4 Hybrid. Антон Фортунатов і зовсім зайнявся автофетишизмом. Він охолоджував гібрид у морозильній камері до -30°С, заливав підкапотний простір водою, власноруч шукаючи можливі витоку напруги. Варто зауважити, що ці експерименти закінчилися для всіх благополучно – ні Антон, ні Toyota RAV4 Hybrid під час тесту не постраждали.

Єдина думка

В іншому наше тріо зійшлося на думці, що RAV4 Hybrid оснащений доволі жорсткою підвіскою, яка впевнено і без кренів тримає машину в поворотах. А гостре та інформативне кермо гарантує точну керованість.

За процесами роботи гібридної силової установки можна спостерігати на кольоровому центральному моніторі.

Функцію тахометра тут виконує індикатор роботи гібридної силової установки.

Висока посадка забезпечує чудову оглядовість. Другий ряд машини – один із самих просторих у класі, так що можна спокійно брати на борт доволі рослих пасажирів. Багажник дуже місткий і в похідному положенні заднього ряду не обмежений батареями, оскільки вони розташовані під диваном.

Навіть у початковій комплектації Drive Тoyota RAV4 Hybrid добре оснащена, у максимальній версії Passion є приємні доповнення (наприклад, обігрів рульового колеса заднього дивана і навіть лобового скла та форсунок омивача). Шкіряний салон оснащений електрорегулюванням сидіння водія з пам’яттю, системою моніторингу сліпих зон, камерами кругового огляду тощо.

Євген Сокур
Оглядач «Автоцентру», редактор рубрики «Автоспорт»

Для ефективної їзди на гібриді доведеться переглянути філософію водіння

Керування Toyota RAV4 Hybrid помітно відрізняється від водіння машин з традиційним силовим агрегатом. Щоб максимально використовувати його можливості, доведеться переглянути філософію водіння автомобіля. Це стосується не тільки поводження з педалями, а й планування маршруту руху. Наприклад, якщо до мети ведуть кілька шляхів, для більш економної їзди потрібно вибирати найбільш завантажену дорогу з заторами і тягучками. На швидкісних проспектах Toyota RAV4 Hybrid переважно використовує бензин, тому ефекту економії практично немає. Інший момент – прогнозування руху. Слід враховувати, коли потрібно скинути газ, з якої точки почати гальмування, щоб максимально ефективно використовувати рекуперацію. Все це в підсумку складається пазл, результатом якого стають вкрай низькі показники витрати пального. Toyota RAV4 Hybrid – цілком міський автомобіль. Тому якщо в планах далекі вояжі, краще звернути увагу, насамперед, на дизельну версію Toyota RAV4.

Антон Фортунатов
Журналіст «Першого автомобільного телеканалу»

Вперше я зіткнувся з гібридом наприкінці літа, почавши знімати спеціальний проект Toyota RAV4 Hybrid. Такий автомобіль ще не можна було купити, тому я був білою вороною. Спочатку я не зовсім розумів, що це за автомобіль, – RAV4 Hybrid. Водія, що поїздив на електромобілях,  здивувати гібридом складно. Через пару днів я зрозумів: ця машина – з настроєм і характером. Незабаром виникла ідея, як можна було б випробувати цей незвичайний автомобіль. У підсумку ми розвіяли чимало міфів про гібридні машини, випробовуючи і тестуючи Toyota RAV4 Hybrid. Ми і заморожували Hybrid до -30°С, коли на вулиці було +30°С, і торкалися до облитих водою елементів електроживлення під капотом – і в результаті нічого не сталося ні з нами, ні з гібридом.

Дмитро Чабан
Редактор рубрики «Автополігон»

Нічого страшного в гібридах немає, а от їздити на них дуже цікаво.

Моє практичне знайомство з Hybrid Sinergy Drive від Toyota відбулося в далекому 2006 році. І вже 10 років тому, поїздивши на такій машині і поспілкувавшись з власниками, я зрозумів, що гібридів не слід боятися. А їздити на них навіть цікаво. Цього разу вирушаю на повнопривідній Toyota RAV4 Hybrid. Короткі поїздки по місту обходилися у 4,4-4,8 л. У вихідні дні порожніми міськими і приміськими дорогами (не найефективніший цикл для гібрида) легко долаючи звичний маршрут із витратою 6,1-6,3 л. При цьому можна їхати доволі швидко. Зовсім не прагнучи заощадити на паливі, користуючись клімат-контролем і аудіосистемою, отримую максимальну добову витрату пального – від 6,7 до 7,5 л на 100 км. Трохи більше обіцяних 5,7 л, але це – достойнный показник для повнопривідного кросовера з 2,5-літровим бензиновим двигуном. Хоча максимальна ефективність, звісно, досягається в тягучках і заторах. На малій швидкості можна поволі повзти на одній тільки електротязі.

Резюме «Автоцентру»

Кузов і комфорт
+ Просторий салон. Геометрична прохідність поступається іншим версіям RAV4.
Силовий агрегат і динаміка
+ У місті можна укладатися в витрату менше 6 л на 100 км пробігу.На трасі гібридна установка практично не впливає на витрату пального.
Фінанси й оснащення
+ Навіть у початковій версії гібрид повністю «упакований».Вартість висока на тлі турбодизельних і бензинових конкурентів.

 

Toyota RAV4 Hybrid E­AWD

Загальні дані

Тип кузовауніверсал
Дверцят/місць5/5
Габарити Д/Ш/В, мм4605/1845/1685
База, мм2660
Кліренс, мм187
Маса споряджена/повна, кг1860/2270
Об’єм багажника, л501/1633
Об’єм бака, л56

Гібридна силова установка

Тип ДВЗбенз. із розп. впр.
Розп. і к-сть цил./кл. на цил.R4/4
Об’єм, см, куб.2494
Потужність, кВт (к.с.)114(155)
Тип електродвигунівСинхронні, змінн. струму з постійними магнітами
Потужність пер./задн., кВт105/50
Макс. кр. мом., пер./задн., Нм270/139
Сумарна потужність, кВт (к.с.)/об/хв145(197)/5700
Сумарний макс. кр. мом., Нм/об/хв210/2000-­2800

Акумуляторна батарея

Типнікель-­металгідридна
Номінальна напруга, В244,8
Номінальна ємність, А/год6,5

Трансмісія

Тип приводуавт. підкл. повний
КПпланетар. Е-­CVT

Ходова частина

Гальма передні/заднідиск. вент./диск.
Підвіска передня/заднянезалежн./незалежн.
Підсилювачелектро
Шини235/55 R18

Експлуатаційні показники

Максимальна швидкість, км/год180
Розгін 0-­100 км/год, с8,4
Витрата. траса­-місто, л/100 км5,6-­5,7
Гарантія, років/км3/100 000
Періодичність ТО, років/км1/15 000
Вартість ТО, грн1693
Мін. вартість, грн*918 692
Вартість. тест. авто, грн*1 070 040